Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Bloedarmoede

4 plaatsers

Ga naar beneden

Bloedarmoede Empty Bloedarmoede

Bericht  Gast di 8 mei 2012 - 6:38

Sinds 1,5 week ben ik erg moe en zodra ik opsta van een stoel o.i.d. wordt het zwart voor mijn ogen. Ook heb ik voor het eerst in mijn leven dikke wallen onder mijn ogen (Had zelfs rimpels haha). Mijn moeder trok mijn onder ooglid naar beneden en zei; Laat je maar even prikken op bloedarmoede. Maar hoe kan je aanvoelen of je bloedarmoede hebt? Iemand dit ooit gehad? En wat wordt er aan gedaan? Kan de oorzaak liggen in het feit dat ik met afvallen bezig ben?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bloedarmoede Empty Re: Bloedarmoede

Bericht  Gast di 8 mei 2012 - 6:46

Hoe merk je dat je bloedarmoede hebt; je hebt het vaak koud, bent erg moe, bleek, duizelig.. Je kunt het idd ook aan het ooglid zien, volgens mij is dat dan niet mooi rood maar bleek (aan de binnenkant).
Ik heb het zelf ook gehad omdat ik vroeger heel hevig ongesteld was, nu ik de pil (door)slik heb ik het niet meer. Had bovenstaande verschijnselen, al heb ik het nu nog steeds snel koud. Moet binnenkort weer laten prikken trouwens..

Oh en over afvallen, eet je nog wel vlees? En probeer zoveel mogelijk groene groentes en bruinbrood te eten.


Laatst aangepast door Amazzonia op di 8 mei 2012 - 6:48; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bloedarmoede Empty Re: Bloedarmoede

Bericht  Siem di 8 mei 2012 - 6:48

Ik geloof dat iedereen verschillende symptomen heeft/kan hebben. Bij mij is het voornamelijk vermoeidheid, koude voeten, kortademig. Duizelig is ook 1 van de symptomen. En het zou heel goed ermee te maken kunnen hebben dat je bezig bent met afvallen. Weet niet hoe je probeert af te vallen, maar veel dieten bevatten te weinig ijzer. Als het daarvan komt zou ik gewoon gezonder gaan eten en niet ijzertabletten gaan slikken want als je er eerder geen last van hebt is je lichaam wel in staat om voldoende ijzer op te nemen.

Siem
Prater
Prater

Aantal berichten : 1035
Punten : 1200
Registratiedatum : 11-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bloedarmoede Empty Re: Bloedarmoede

Bericht  Gast di 8 mei 2012 - 6:53

Opzich eet ik van alles wel voldoende. Veel groente en ook gewoon vlees. Koud heb ik het ook regelmatig, maar dat kan ik ook linken aan het afvallen. Kortademig kan ik niet helemaal plaatsen, behalve het gevoel mijn longen niet helemaal vol te kunnen zuigen. Toch maar even naar de dokter dan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bloedarmoede Empty Re: Bloedarmoede

Bericht  Gast di 8 mei 2012 - 7:03

Even laten prikken kan nooit kwaad.
Ik zou het wel vanuit jhe arm laten halen en niet d.m.v. een vingerprik. Die kan namelijk een erg vertekend beeld geven.

Ik heb al heel lang last van bloedarmoede.
De ene keer meer dan de andere keer.
Ik krijg er ook enorme jeuk van. En moe. Héél moe.
Tijdens mijn laatste zwangerschap was het zo erg dat als het niet snel omhoog ging ik niet eens mocht bevallen.
Nou ja, dat is niet tegen te houden natuurlijk maar op dat moment was het wel erg riskant. Op zijn laagst was het bij mij 3.1

Als je HB lager is dan 8.1 (ongeveer) dan zeggen ze dat je bloedarmoede hebt.
Bij mij komt het zelden tot nooit boven de 7.0 uit.
Als je inderdaad een laag HB hebt zul je waarschijnlijk tabletten krijgen.

Succes!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bloedarmoede Empty Re: Bloedarmoede

Bericht  Siem di 8 mei 2012 - 7:05

Je hoeft niet per se kortademig te zijn, dat verschilt per persoon. Zo kun je bv ook last hebben van hartkloppingen, hoofdpijn en vast en zeker nog veel meer. Het gaat niet om de hoeveelheden die je eet, maar wat je eet. Als je onvoldoende producten eet die ijzer bevatten krijg je bloedarmoede, zo wordt er altijd gezegd dan moet je spinazie eten. Maar nu zit er wel ijzer in spinazie maar niet heel veel, dus ineens veel spinazie gaan eten lost je bloedarmoede niet op. Je kunt ook zelf je ooglid omlaag trekken voor de spiegel en als het wit is en niet rood dan heb je inderdaad bloedarmoede.

Siem
Prater
Prater

Aantal berichten : 1035
Punten : 1200
Registratiedatum : 11-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bloedarmoede Empty Re: Bloedarmoede

Bericht  Gast di 8 mei 2012 - 7:24

Naja, alle symptomen die ik op internet lees heb ik wel eens last van. Maar dat nou per definitie bloedarmoede moet betekenen...

Groente eet ik voldoende. Maandag zelfs nog spinazie gehad Wink Maar wat jij zegt inderdaad, dat is ook niet alles. Maar voor de rest eet ik juist veel beter dan dat ik ooit heb gedaan, dus wat dan aan gaat zou ik het wel bijzonder vinden als het inderdaad aan mijn voeding ligt. En had het zich dan niet eerder moeten openbaren?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bloedarmoede Empty Re: Bloedarmoede

Bericht  Siem di 8 mei 2012 - 10:35

Ijzer haal je voornamelijk uit vlees en vis. In groente zit het ook maar daar haal je het minder goed uit, ik zou als ik jou was anders even op heem-ijzer en non-heem-ijzer googlen en dan even kijken of je wel voldoende heem-ijzer binnenkrijgt. Daarnaast zou ik het inderdaad even voor alle zekerheid laten controleren bij de huisarts.

Siem
Prater
Prater

Aantal berichten : 1035
Punten : 1200
Registratiedatum : 11-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bloedarmoede Empty Re: Bloedarmoede

Bericht  Paper Crown di 8 mei 2012 - 22:01

Mijn HB is ook maar 6.3 De gyneacoloog vond dit veel te weinig maar bij mij zit het in de familie. Mijn moeder heeft er ook last van, ik heb het vaak en snel koud, voeten zijn nooit warm en vlak voor mijn menstruatie word ik duizelig en zie ik zwart. Heel vervelend.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bloedarmoede Empty Re: Bloedarmoede

Bericht  Lejow di 8 mei 2012 - 22:33

CKC, dan kan ik je, zeker nu je zwanger bent, Floradix aanraden. Mijn HB was ook erg laag in het begin van de zwangerschap en toen ik dat ben gaan drinken is het best aardig omhoog gegaan!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Bloedarmoede Empty Re: Bloedarmoede

Bericht  Paper Crown di 8 mei 2012 - 22:45

Lejow schreef:CKC, dan kan ik je, zeker nu je zwanger bent, Floradix aanraden. Mijn HB was ook erg laag in het begin van de zwangerschap en toen ik dat ben gaan drinken is het best aardig omhoog gegaan!

Dat was toch heel smerig.. ielg! nou wacht even de echo van maandag af en dan moet ik er maar aan geloven. De gyn zei idd dat als er eenmaal een zwangerschap was het HB nog meer ging dalen.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bloedarmoede Empty Re: Bloedarmoede

Bericht  Lejow di 8 mei 2012 - 22:57

Ja, tis niet te pruimen haha
Ik nam altijd dat spul in, en had er dan een glas limo naast staan, wat ik er gelijk achteraan klokte.
Je kunt het ook mengen in een glas sinaasappelsap, maar daar moest ik niet aan denken, dan smaakt mn hele sappie goor. Nu was het een grote slok.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Bloedarmoede Empty Re: Bloedarmoede

Bericht  Lima wo 9 mei 2012 - 2:39

Mijn HB is ook aan de lage kant. Ik let er met voeding erg op, ik dacht ook dat ik gezond at enz, maar toen ging ik op internet kijken en zag dat bv thee drinken bij je eten niet zo goed is, omdat je dan ijzer in het voedsel niet goed opneemt. Spinazie eten heeft weinig zin, daarvan neem je bijna geen ijzer op. En zo las ik nog meer van dat soort dingen. Het heeft mij goed geholpen in iedergeval. Maar het ligt ook aan waardoor je bloedarmoede wordt veroorzaakt, dus sowieso handig om naar de dokter te gaan.
Lima
Lima
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 110
Punten : 127
Registratiedatum : 06-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bloedarmoede Empty Re: Bloedarmoede

Bericht  Gast do 10 mei 2012 - 5:36

Floradix schijnt er ook in tabletvorm te zijn.
Bij mij hielp Floradix niks, ijzer/staaltabletten ook niet.
Ik krijg regelmatig ijzerinfuzen en zakjes bloed bij.

Je moet inderdaad geen thee en melk drinken tijdens of vlak na je eten.
Dat breekt ijzer af en neemt niet op.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bloedarmoede Empty Re: Bloedarmoede

Bericht  Gast do 10 mei 2012 - 5:58

Bloedgehalte was goed, 8,8. Het kon zijn dat dit de naweeën waren van een virus. Als ik er over 2 weken nog last van heb, moet ik weer terug komen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bloedarmoede Empty Re: Bloedarmoede

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum