Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Flixotide

5 plaatsers

Ga naar beneden

Flixotide Empty Flixotide

Bericht  Printje wo 2 mei 2012 - 20:46

Mijn zoontje heeft gisteren flixotide voorgeschreven gekregen. We hebben al Ventolin en moeten dat indien nodig gebruiken.

Nu moeten we de Flixotide een week lang 2x daags gebruiken, dan een week 1x en dan stoppen.

Wie heeft dit ook voor zijn kindjes? Ik weet het van Stofzuiger maar zijn er misschien nog meer meiden die dit moeten gebruiken voor hun kindje?

- Na hoeveel tijd merkte je effect? In de bijsluiter staat na een paar dagen
- Na het puffen moet je spoelen met water maar R drinkt het water steeds op, hoe doen jullie dat?

Alvast bedankt!
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Flixotide Empty Re: Flixotide

Bericht  Gast wo 2 mei 2012 - 20:50

Wij hebben toen voor A. ventolin gehad en dat moest dan voor de fles en dat moest juist doorgeslikt worden zodat alle restanten in de mond meegenomen werden.

Is dat anders met Flixotide?

Gast
Gast

Bericht  Printje wo 2 mei 2012 - 20:54

Ja daar is het net anders bij. Ik weet idd dat bij Ventolin drinken juist goed is maar bij Flixotide staat juist dat het, om ontstekingen in de keel te voorkomen, dat je moet spoelen met water.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Mom-Of-3 wo 2 mei 2012 - 21:06

Onze zoon gebruikt flixotide, ongeveer 7 weken nu. Hij kreeg eerst 2x daags 2 pufjes ( 6 weken) en hier helpt het echt goed. Sinds vorige week zijn we het aan het afbouwen naar 2x daags 1 pufje ( nu nog een week) en daarna 1x daags 1 pufje en dan stoppen. Als je in 1x stopt kunnen ze misselijk worden. Ik merk nu wel dat hij wel weer meer hoest en weer zwaar sinds we afbouwen dus even aankijken.

Mom-Of-3
Prater
Prater

Aantal berichten : 712
Punten : 766
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Mom-Of-3 wo 2 mei 2012 - 21:07

O ja ik laat mijn zoontje gewoon goed drinken daarna

Mom-Of-3
Prater
Prater

Aantal berichten : 712
Punten : 766
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  superwoman wo 2 mei 2012 - 21:08

Hoi Printje

Mijn zoontje,is nu 4, heeft zowel de ventolin als de flixotide gekregen toen ie een jaar of 2 was.
Hij is gevoelig voor astma al is hij er nu aardig overheen,maar in combinatie met de koemelkallergie was het af en toe flink benauwd voor hem.

Ventolin is een luchtweg verwijder,de spieren verkrampen bij een astmatische aanval.Waardoor je het benauwd krijgt en gaat hoesten.
Flixotide is een luchtweg beschermer die de luchtwegen beschermt tegen prikkels, stofjes ed. Het beschermt de luchtwegen maar werkt niet gelijk.

Bij flixotide is het belangrijk dat je de mond spoelt ivm met schimmelinfectie, maar ja hoe doe je dat bij die kleintjes he ;-) Die van dronk het water ook gewoon op hoor...

Succes

superwoman
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 69
Punten : 120

Bericht  superwoman wo 2 mei 2012 - 21:17

Oh ja en hoe ik het gebruikte is misschien ook wel handig om te vertellen. Mijn zoon had gelukkig niet echt aanvallen,maar hij begon dan met hoesten. Zo'n vastzittende hoest waarvan het slijm dus echt niet loskwam. Waar hij dus uiteraard erg last van kreeg want dat doet zeer natuurlijk. Dan begon ik eerst met de ventolin en dan de flixotide..

En dan de ventolin 2x daags en flixotide ook. En flixotide mocht evt dagelijks gebruikt worden ook als mijn zoon nergens last van had. Als een soort onderhoudsdosis.

superwoman
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 69
Punten : 120

Bericht  Gast wo 2 mei 2012 - 21:20

Wij hebben het een paar keer een periode van een paar maanden moeten gebruiken. Dat spoelen ging hier ook niet, hij was toen net 2 of nog niet eens en hij dronk het ook op. Wij hadden ook Ventolin erbij.

Gast
Gast

Bericht  Happydobby wo 2 mei 2012 - 21:31

Printje schreef:
- Na het puffen moet je spoelen met water maar R drinkt het water steeds op, hoe doen jullie dat?

Alvast bedankt!

Er komt poeder uit de puffer en dat kan je beter wegspoelen of doorslikken.
Op mijn werk slikken ook veel mensen het door, kan geen kwaad.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast wo 2 mei 2012 - 21:51

Hier geef ik ze 's morgens drinken na de puf en 's avond ga ik eerst puffen en dan tandjes poetsen. Het belangrijkste is dat er geen resten achter blijven, krijgen ze snel spruw van. Dus dat moet je wel even in de gaten houden.
Maar hier tot nu toe geen problemen, alleen de vorige keer met alleen de Berodual had J wel spruw, maar toen wilde hij ook niet drinken na de puf, dan was hij helemaal overstuur. Nu wennen ze er wel aardig aan.

Gast
Gast

Bericht  Printje do 3 mei 2012 - 1:16

Bedankt voor de reacties. R krijgt het dus ook echt maar een paar weken en hopelijk kan hij het daarna zelf weer aan.
Hij is erg gevoelig voor weersovergangen en we waren in het bos en hoogstwaarschijnlijk is hij daar dus ook erg gevoelig voor.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast do 3 mei 2012 - 1:57

Mijn zoontje heeft bronchitis en ook flixotide en ventolin. Ik liet hem ook water drinken na het puffen, dit ging prima.

Gast
Gast

Bericht  Printje do 3 mei 2012 - 2:04

Ik vind het alleen maar 'raar' dat hij het maar 2 weken hoeft te gebruiken dan, volgens mij zei ze dat echt maar nu begin ik aan mezelf te twijfelen...
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast do 3 mei 2012 - 2:32

Wij mochten de flixotide eerst ook maar 2 weken gebruiken, en dan twee inhalaties per keer. De klachten kwamen terug en er is met de kinderarts afgesproken dat we de flixotide mochten gebruiken als het nodig was. Zomaar af en toe een pufje heeft volgens mij weinig zin omdat het wel 3 of 4 dagen kan duren voordat je echt verschil gaat merken.

Gast
Gast

Bericht  liesje do 3 mei 2012 - 3:30

onze kleine man heeft ook bronchitis. en heeft ook flixotide gehad 2 weken 2 m daags een pufje en daarna afbouwen naar 0. het gaat nu goed wat ik deed was altijd voor zijn fles de pufjes geven zodat hij wel een soort van spoelen doet. hij heeft nergens last van gehad. hopelijk knapt jullie mannetje snel op

gr
liesje
liesje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1314
Punten : 1366

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud