Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Voedingsadvies

+8
Coco
Emma_
Feline
Blond
girli
Mida4you
Joss1
roosje87
12 plaatsers

Ga naar beneden

Voedingsadvies Empty Voedingsadvies

Bericht  roosje87 za 28 apr 2012 - 23:50

Dames,

Zoals ik eerder in een topic al heb aangegeven wil ik me alle plezier helpen met het maken van een passend advies voor voeding. Ik zie dat er niet altijd even gezond gegeten wordt tijdens een dieet, door bijv. Minder te eten, andere producten te gebruiken waardoor je minder of niet de juiste voedingsstoffen binnenkrijgt.
Ik werk zelf als voedinfsdeskundige en ben in het bezit van het diplom doktersassistente.
Het is niet mijn bedoeling om reclame voor mijzelf te maken, ik wil dit graag doen op vrijwillige basis. Hier verdien ik dus niks aan.

Mocht ik iemand kunnen helpen met vragen of door advies te geven, dan hoor ik het grAag,

Liefs Roos
roosje87
roosje87
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 73
Punten : 152
Registratiedatum : 13-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingsadvies Empty Re: Voedingsadvies

Bericht  Joss1 zo 29 apr 2012 - 0:07

Hoi, wat leuk dat je advies wilt geven!

Graag wil ik weten wat nou echt de juiste maaltijden op een dag zijn. Wat is het beste dus als ontbijt, lunch, avondeten en tussendoortjes. Ik wil heel graag afvallen, maar heb moeite met het invullen van die eetmomenten.
Joss1
Joss1
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 165
Punten : 187
Registratiedatum : 07-03-12

Bericht  Mida4you zo 29 apr 2012 - 0:21

Ik lees mee! Ik snaai gewoon teveel en kan er zo moeilijk vanaf blijven....
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10

Bericht  girli zo 29 apr 2012 - 0:27

Ik ben benieuwd naar goede tussendoortjes. Ik nam altijd liga evergreen e.d. mee, maar daar zit veel suiker in. Fruit durf ik niet goed mee te nemen, omdat ik dat plet in mijn tas bijvoorbeeld. Ik wil het het liefste 's ochtends uit de kast pakken en in mn tas gooien.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Bericht  Blond zo 29 apr 2012 - 3:09

Ik ben ook wel benieuwd. Ik moet zeggen dat ik wel vind dat je gelijk hebt, mijn inziens wordt er in afvaltopics lang niet altijd echt gezond gegeten.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Feline zo 29 apr 2012 - 3:22

Volgens mij kom je dan gewoon weer bij Amber Albarda uit.. kortom: zoveel mogelijk onbewerkte producten.

Ik heb gister een zak gemixte onbewerkte noten gehaald op de markt en eet verder veel snoeptomaatjes en heel veel fruit. Ook eet ik alleen maar zuurdesem brood want daar is geen suiker en gist in verwerkt (als 't goed is)

Het is vrij simpel.. Je moet alleen 't geld er voor over hebben en ervoor open staan jezelf een nieuwe levensstijl aan te meten (dus geen pakjes en zakjes meer bij 't eten etc..)
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Bericht  Emma_ zo 29 apr 2012 - 5:14

Feline schreef:Volgens mij kom je dan gewoon weer bij Amber Albarda uit.. kortom: zoveel mogelijk onbewerkte producten.

Ik heb gister een zak gemixte onbewerkte noten gehaald op de markt en eet verder veel snoeptomaatjes en heel veel fruit. Ook eet ik alleen maar zuurdesem brood want daar is geen suiker en gist in verwerkt (als 't goed is)

Het is vrij simpel.. Je moet alleen 't geld er voor over hebben en ervoor open staan jezelf een nieuwe levensstijl aan te meten (dus geen pakjes en zakjes meer bij 't eten etc..)

Ik ben een tijdlang naar een dieetiste gegaan en zij vond producten als cola light, optimel en allerlei andere bewerkte producten gezond. Ik viel niet af gedurende de periode dat ik onder begeleiding stond van haar en voelde me niet fit. Ik ben inmiddels gestopt bij de dieetiste en volg nu de principes van Amber Albarda. Ik ben energieker, voel me fitter en mijn huid/ haar zien er veel beter uit. Afvallen doe ik overigens nog steeds niet (en ik ben wel veel te zwaar). Ik denk ook dat als je de levensstijl van Amber zoveel mogelijk toepast dat dit een gezonde keus is. Ik vraag me wel af wat de TO dus onder gezonde voeding verstaat.

Emma_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 381
Punten : 412
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  Coco zo 29 apr 2012 - 7:05

Ik verbaas mij ook over de eetlijsten in afvaltopics, vooral hoeveel troep en hoe weinig eten er voorbij komt. Maar misschien komt dat omdat ik er vrij veel vanaf weet. En ook wat dietisten voorschrijven. Ik snap het gewoon echt niet.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  Beachgirl zo 29 apr 2012 - 7:08

girli schreef:Ik ben benieuwd naar goede tussendoortjes. Ik nam altijd liga evergreen e.d. mee, maar daar zit veel suiker in. Fruit durf ik niet goed mee te nemen, omdat ik dat plet in mijn tas bijvoorbeeld. Ik wil het het liefste 's ochtends uit de kast pakken en in mn tas gooien.

Gezonde tussendoortjes:

Boterham met mager beleg/cracker/rijstwafel

banaan/appel/sinaasappel of ander fruit

Handje tomaatjes/komkommer/worteltjes

Bakje magere yoghurt met evt zoetstof of honing.

Het is misschien iets meer werk maar wel beter. Fruit kun je eventueel nog in een doosje doen ofzo en dan meenemen.
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Aziraphale zo 29 apr 2012 - 7:09

girli schreef:Ik ben benieuwd naar goede tussendoortjes. Ik nam altijd liga evergreen e.d. mee, maar daar zit veel suiker in. Fruit durf ik niet goed mee te nemen, omdat ik dat plet in mijn tas bijvoorbeeld. Ik wil het het liefste 's ochtends uit de kast pakken en in mn tas gooien.

Je kunt bij de Xenos appel- en banenboxen kopen. Die neem ik altijd mee in m'n tas, met een appelsnijder + plastic bordje erbij smile Ook vul ik kleine tupperware bakjes met bijv schijfjes komkommer, snoeptomaatjes, stukjes paprika en wortel. Vind ik erg lekkere tussendoortjes en lekker gezond!
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Coco zo 29 apr 2012 - 7:09

Je hebt speciale bananen bakjes om je banaan mee te nemen (geel en in de vorm van een banaan, bij xenos iig). Zou je er de avond van te voren al in kunnen doen. En fruit kun je ook gewoon in een plastic bak meenemen. Verder wat noten of dadels?
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  Aagje! di 1 mei 2012 - 18:04

Ik moet straks weer voor het eerst naar een Dietiste! Ben benieuwd wat voor adviezen ik ga krijgen! Moet heel veel afvallen, maar wil het wel op een gezonde manier gaan doen die ik heel lang kan volhouden
Aagje!
Aagje!
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11

Bericht  Gast di 1 mei 2012 - 18:27

Nois schreef:Ik verbaas mij ook over de eetlijsten in afvaltopics, vooral hoeveel troep en hoe weinig eten er voorbij komt. Maar misschien komt dat omdat ik er vrij veel vanaf weet. En ook wat dietisten voorschrijven. Ik snap het gewoon echt niet.

+1. Ik ben dan ook een aantal keren uit dat soort topics gestapt omdat ik het echt niet aan kon zien dat mensen elkaar er nog in aanmoedigden ook.

Gast
Gast

Bericht  Aagje! di 1 mei 2012 - 18:37

Nois schreef:Ik verbaas mij ook over de eetlijsten in afvaltopics, vooral hoeveel troep en hoe weinig eten er voorbij komt. Maar misschien komt dat omdat ik er vrij veel vanaf weet. En ook wat dietisten voorschrijven. Ik snap het gewoon echt niet.

Hoe zou jou eetschema er dan uit moeten zien voor iemand die gezond wil afvallen? Toen ik vroeger bij een Dietiste liep was het:

Ontbijt 1 broodje met mager beleg + melk
Tussendoor broodje met mager beleg
Lunch 2 broodjes met mager beleg + melk
Tussendoor: ontbijtkoek oid
Tussendoor: fruit
Avond: aardappels/vlees/groente
Tussendoor: bakje yoghurt of fruit

Verder veel water!

Zoiets was het smile
Aagje!
Aagje!
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast di 1 mei 2012 - 18:42

Dan eet jij nog veel hoor in verhouding tot wat ik zag in die topics. Maar goed, jouw schema komt ook van een diëtiste zeg je. Mensen die beginnen met een bakje fruit en dan met lunch 1 boterham of cracker met mager beleg eten Very Happy.

Al weet ik niet wat je met broodje bedoelt. Ik zou sowieso veel meer minderen met melk drinken trouwens. Das voor kleine kalfjes om grote koeien te worden naar mijn idee... Maar goed, das mss persoonlijk.

Gast
Gast

Bericht  Aagje! di 1 mei 2012 - 18:54

Hahaha zusje!! wat zet je dat grappig neer smile...

dit was van een paar jaar geleden, ik ga straks weer naar een dietiste, durf de stap weer aan na mijn eetprobleem (die kan ik goed onder controle houden) dus ben heel benieuwd wat ik allemaal te horen ga krijgen.
Aagje!
Aagje!
Kletskop
Kletskop

Bericht  litllejoy di 1 mei 2012 - 19:43

Ben benieuwd naar de tips..
litllejoy
litllejoy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11

Bericht  Aagje! di 1 mei 2012 - 22:25

Ja ik ben ook wel benieuwd naar de tips van Roosje smile....

ik kom net terug van de dietiste. Met het volgende eetschema:

ontbijt: 2 sneetjes brood of 3 volkoren crackers of magere kwark met fruit of cruesli (of muesli vergeet elke keer welke het nou is, iig die zonder die suiker waardoor het aan elkaar blijft plakken) met mager beleg.

tussendoor: fruit of nog een broodje (afhankelijk van wat als ontbijt op heb)

lunch: 3 (!!!) sneetjes brood met mager beleg. of 1 pistolet met nog een broodje erbij.

tussendoor: tussen 15.00 en 16.00 een stuk fruit of anders verantwoord tussendoortje

avond eten: aardappels/vlees/groente/pasta/rijst als het maar gezond is, en niet te veel (krijg nog aantallen door via mail)

dan later op de avond iets van yoghurt of ander mager toetje

verder dus veel water drinken, of thee zonder suiker.

het moet niet te snel gaan. Meestal gaat het met 2 kilo per maand, dus niet heel veel, maar op deze manier hou je het wel het langste vol (zegt ze smile )

ik ben benieuwd hoe het gaat!!!
Aagje!
Aagje!
Kletskop
Kletskop

Bericht  Blond di 1 mei 2012 - 23:14

Zusje schreef:

+1. Ik ben dan ook een aantal keren uit dat soort topics gestapt omdat ik het echt niet aan kon zien dat mensen elkaar er nog in aanmoedigden ook.

+2, ik verbaas me er echt over hoe weinig (en dan ook nog eens ongezond) mensen hier eten. Daarnaast vind ik eetlijstjes echt niet boeiend om te lezen.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud