nav: Kattenbakkorrels
+9
Inge
Stuiterbal
Plien84
Rush
Herfstblaadjes
Minx
Lejow
Siamsa
Rovine
13 plaatsers
Pagina 1 van 1
nav: Kattenbakkorrels
In navolging van het kattenvoertopic ben ik ook even benieuwd wat voor korrels jullie gebruiken.
Momenteel gebruik ik de gele Biocat, maar die zakken zijn 20 kg en dat is nogal wat om naar de 3e verdieping te sjouwen. Maar we hebben ook wel eens korrels gehad (vergeten welke) die het hele huis mistig maakten van het stuifsel. Dus, welke gebruiken jullie?
Momenteel gebruik ik de gele Biocat, maar die zakken zijn 20 kg en dat is nogal wat om naar de 3e verdieping te sjouwen. Maar we hebben ook wel eens korrels gehad (vergeten welke) die het hele huis mistig maakten van het stuifsel. Dus, welke gebruiken jullie?
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
Re: nav: Kattenbakkorrels
Ik gebruik de Schep & Schoon fijn van de AH en ik ben er erg tevreden over! Heb geen last van stuifmeel, geurtjes worden ook geabsorbeerd en het is klontvormend.
Siamsa- Prater
- Aantal berichten : 748
Punten : 781
Registratiedatum : 11-08-11
Wij gebruiken Kittyfriend Extra,is een zak van 10 kilo *edit* 32 liter, voor € 9,50 (ongeveer).
Toen ik nog tweehoog in de flat woonde gebruikte ik de zakken van c1000 basis, die kostten ook niet veel en kon ik tenminste een beetje fatsoenlijk naar boven gesjouwd krijgen.
Toen ik nog tweehoog in de flat woonde gebruikte ik de zakken van c1000 basis, die kostten ook niet veel en kon ik tenminste een beetje fatsoenlijk naar boven gesjouwd krijgen.
Laatst aangepast door Lejow op zo 29 apr 2012 - 0:57; in totaal 1 keer bewerkt
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Wij gebruiken op het moment de klontvormende korrels van no problem. Mijn vriend heeft liever de houten want dat maakt voor hem fijner schoon. Nu vind ik de kontvormende minder ruiken en dat vind ik toch wel belangrijk. Hebben we last van uitloop maar niet verder dan de keuken waar de bak staat. Is gewoon de manier van de katten want een vriendin gebruikt dezelfde en heeft nergens last van.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Ik gebruik houtkorrels. Geen last van stof en vieze pootjes en het gaat niet snel stinken. Enige nadeel is dat het heel veel herrie maakt als de kat erin gaat graven.
Herfstblaadjes- Fluisteraar
- Aantal berichten : 380
Punten : 472
Registratiedatum : 19-11-11
Jumbo klontervormend extra grof, 10 liter. Behoorlijk grote zak opzich. Maar super fijn spul, wil nooit meer anders!
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Hier ook Kittyfriend extra. Ik koop het altijd bij de ranzijn, 3 zakken voor 17 euro.
Gast- Gast
Wij hebben een PeeWee kattenbak.
Dit is een bak met een dubbele bodem en echt ideaal.
Er gaan houtkorrels in die uit elkaar vallen als ze nat worden.
Vervolgens valt het naar beneden waardoor je geen vieze luchtjes hebt.
Bovenin ligt dan de poep, die moet je er wel uitscheppen maar dit verschoont zo makkelijk!
Die houtkorrels kosten bijna niks en het werkt echt super goed.
Hiervoor hadden we een normale kattenbak en tig soorten korrels gebruikt maar bij elk merk kwamen toch weer de luchtjes bovenuit. Plus dat we zo vaak moesten verschonen dat het gewoon stik duur was.
Dit is een bak met een dubbele bodem en echt ideaal.
Er gaan houtkorrels in die uit elkaar vallen als ze nat worden.
Vervolgens valt het naar beneden waardoor je geen vieze luchtjes hebt.
Bovenin ligt dan de poep, die moet je er wel uitscheppen maar dit verschoont zo makkelijk!
Die houtkorrels kosten bijna niks en het werkt echt super goed.
Hiervoor hadden we een normale kattenbak en tig soorten korrels gebruikt maar bij elk merk kwamen toch weer de luchtjes bovenuit. Plus dat we zo vaak moesten verschonen dat het gewoon stik duur was.
Gast- Gast
Ik zweer bij deze tegenwoordig, helemaal geen last meer van geurtjes en het gaat met 2 katten zeker 3 weken mee.
Plien84- Prater
- Aantal berichten : 1230
Punten : 1496
Plien84 schreef:Ik zweer bij deze tegenwoordig, helemaal geen last meer van geurtjes en het gaat met 2 katten zeker 3 weken mee.
Waar is deze te koop?
Siamsa- Prater
- Aantal berichten : 748
Punten : 781
Registratiedatum : 11-08-11
Siamsa schreef:Plien84 schreef:Ik zweer bij deze tegenwoordig, helemaal geen last meer van geurtjes en het gaat met 2 katten zeker 3 weken mee.
Waar is deze te koop?
Gewoon dierenwinkels, tuincentra ed. Maar online kan je ze volgens mij goedkoper vinden.
Plien84- Prater
- Aantal berichten : 1230
Punten : 1496
Ik bestel bij zoo plus een zak van 20 kilo en de postbode brengt hem tot aan de voordeur wel 3 trappen omhoog. Hij is wel chagrijnig daarna altijd haha
Stuiterbal- Kletskop
- Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11
Wij bestellen bij Zooplus een merk die heel erg lijkt op deze en een stuk goedkoper isPlien84 schreef:Siamsa schreef:Plien84 schreef:Ik zweer bij deze tegenwoordig, helemaal geen last meer van geurtjes en het gaat met 2 katten zeker 3 weken mee.
Waar is deze te koop?
Gewoon dierenwinkels, tuincentra ed. Maar online kan je ze volgens mij goedkoper vinden.
http://www.zooplus.nl/shop/katten/kattenbakvulling/tigerino/tigerino_silicaatkattenbakvulling/192749
Tigerino XXl echt hele fijne kattenbakvulling.
15 L (3 zakken) voor 13.49
Inge- Ratel
- Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Ik heb net eens houtspul gekocht van de C1000 om eens te proberen. Inmiddels zijn we een boze blik of 100 verder, maar toen hij eenmaal ging poepen wilde hij 5 minuten later nog een keer.
Het lijkt me wel fijn dat er niet overal korreltjes meer liggen, maar vraag me af of het wel handig verschonen is, nu zeef ik de brokken en drolletjes eruit met het schepje.
Het lijkt me wel fijn dat er niet overal korreltjes meer liggen, maar vraag me af of het wel handig verschonen is, nu zeef ik de brokken en drolletjes eruit met het schepje.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
Ik heb Biokat Fresh, je hebt toch ook kleinere zakken dan 20 kilo? Sinds mijn zwangerschap heb ik een piepklein steekkarretje van de Ikea, daar zet ik de 20 kilo zak op vanuit de schuur en wandel gewoon over de gallerij (oh ja, dan pak ik wel de lift en niet de trap Ik heb ook 1 keer via Zooplus besteld, 8 maanden zwanger, laadt die bezorger ze beneden bij de bellen uit en roept 'prettige dag nog' Gelukkig had ik mn steekkarretje, haha!
Die Magic dinges, zijn dat van die 'super chique' uitziende doorzichtige parel-achtige dingen? Ik heb daar jaren geleden een zak van gehad (kan ook een ander merk geweest zijn hoor) en na 3 dagen dacht ik, waarom plassen ze niet op de bak? Bleek er onderin een laag urine te staan, die dingen namen niks op! Nou niet helemaal niks, de mooie witte 'parels' werden, jawel, pisgeel.
Die Magic dinges, zijn dat van die 'super chique' uitziende doorzichtige parel-achtige dingen? Ik heb daar jaren geleden een zak van gehad (kan ook een ander merk geweest zijn hoor) en na 3 dagen dacht ik, waarom plassen ze niet op de bak? Bleek er onderin een laag urine te staan, die dingen namen niks op! Nou niet helemaal niks, de mooie witte 'parels' werden, jawel, pisgeel.
Supertalentje- Kletskop
- Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11
Ik gebruik ook de Biokat Classic.
Rovine, die heb je ook in 10kg zakken
Rovine, die heb je ook in 10kg zakken
Sorella- Kletskop
- Aantal berichten : 1955
Punten : 2035
Registratiedatum : 02-06-11
Kittyfriend nog wat. 30 liter voor 4,50. De 10 liter zouden wij eerst meenemen, maar was een euro goedkoper.
Caramba- Ratel
- Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11
Wij gebruiken kattenbakkorrels van Euroshopper, vooral vanwege de prijs eigenlijk....
mezzoforte- Prater
- Aantal berichten : 970
Punten : 1016
Registratiedatum : 03-02-12
Spetterdespat schreef:Kittyfriend nog wat. 30 liter voor 4,50. De 10 liter zouden wij eerst meenemen, maar was een euro goedkoper.
30 liter voor 4,50?
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Lejow schreef:Spetterdespat schreef:Kittyfriend nog wat. 30 liter voor 4,50. De 10 liter zouden wij eerst meenemen, maar was een euro goedkoper.
30 liter voor 4,50?
Ja was vorige week in de aanbieding bij de Welkoop.
Caramba- Ratel
- Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: