koortsstuip
4 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
koortsstuip
mijn god meiden wat ben ik geschrokken. nina heeft vanmiddag een koortsstuip gehad. dachten echt dat we haar kwijt waren. vik en tygo waren buiten toen het gebeurde. ze lag in bed en begon ineens heel hard te gillen uit het niets. toen ik haar uit bed haalde was ze helemaal verkrampt en gooide haar hoofd achterover en draaide met haar ogen. uit het raam vik naar binnen geroepen en we zeiden meteen dit is een koortsstuip. we hebben allebei ehbo en door verhalen op mijn werk herkende ik het. vik belde de ha post en ik belde meteen 112. de ambulance kwam met loeiende sirene aan. er ging vanalles door me heen, stond te trillen en moest erg huilen. ik dacht echt daar gaat m´n meisje. denk dat de stuip 5 minuten geduurd heeft en daarna is ze nog zeker een uur heel wazig geweest. we moesten daarom toch nog naar de ha post om er een ha naar te laten kijken. die zei dat dit normaal was en daar bij de dokter kwam ze ook langzaam weer bij haar positieven.
wat ik nu het ergste vind is dat ik haar geen minuut meer alleen durf te laten. weg vertrouwen, weg onbezorgdheid.
wie heeft dit ook weleens meegemaakt en hoe voel je je daar nu over?
wat ik nu het ergste vind is dat ik haar geen minuut meer alleen durf te laten. weg vertrouwen, weg onbezorgdheid.
wie heeft dit ook weleens meegemaakt en hoe voel je je daar nu over?
mirrie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 149
Punten : 159
Registratiedatum : 18-11-10
Re: koortsstuip
Wat naar! Ik heb het nooit meegemaakt maar het lijkt me heel erg eng. Ik ben er wel altijd bang voor geweest.
Ik kan me goed voorstellen dat je haar nu niet alleen durft te laten.
Ik kan me goed voorstellen dat je haar nu niet alleen durft te laten.
Gast- Gast
Jemig wat schrikken!
Ik kan me goed voorstellen dat je nu enorm bezorgd bent!
Denk dat dat ook nog wel even kan duren voor je daar vanaf bent.
Hopelijk gebeurd het haar niet meer.
Ik kan me goed voorstellen dat je nu enorm bezorgd bent!
Denk dat dat ook nog wel even kan duren voor je daar vanaf bent.
Hopelijk gebeurd het haar niet meer.
Gast- Gast
Heel herkenbaar mijn jongste heeft het eind oktober (toen was ze bijna 7 mnd) ook gehad. Zij gilde niet maar ze begon vreselijk te schokken had een onder temperatuur en was blauw. Ook wij dachten dat de laatste seconde waren geteld. In mijn hoofd ging al om dat ik een kistje moest bestellen.
Wij hebben de hapost gebeld en dan op het noodnummer gedrukt. Zij heeft een stuip van 20 minuten gehad echt vreselijk.
En daar ging mijn hele vertrouwen weer. Nu moet ze straks met 11 maanden 2 prikken en ik knijp hem nu al...
Gelukkig wisten jullie beide wat het was en waarschijnlijk ook hoe je moest handelen.
Sterkte met het vertrouwen terug winnen het komt goed!
Wij hebben de hapost gebeld en dan op het noodnummer gedrukt. Zij heeft een stuip van 20 minuten gehad echt vreselijk.
En daar ging mijn hele vertrouwen weer. Nu moet ze straks met 11 maanden 2 prikken en ik knijp hem nu al...
Gelukkig wisten jullie beide wat het was en waarschijnlijk ook hoe je moest handelen.
Sterkte met het vertrouwen terug winnen het komt goed!
meisjesmama- Kletskop
- Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
@ Meisjesmama: Kun je dan niet vooraf al zetpillen geven?
In de hoop dat ze niet op de prikken zal reageren?
OF heeft dat er niks mee te maken?
In de hoop dat ze niet op de prikken zal reageren?
OF heeft dat er niks mee te maken?
Gast- Gast
Ja die zetpil zal zeker helpen ik moet ook zodra ze koorts 38,5 krijgt een zetpil geven en dan schematisch.
Elke 4 uur een pil ook in de nacht om de koorts constant te houden. Vrijdag belt de kinderarts over van alles en nog wat. Dan ga ik ook vragen of het verstandiger is om haar 1 prik te laten geven ipv 2.
Elke 4 uur een pil ook in de nacht om de koorts constant te houden. Vrijdag belt de kinderarts over van alles en nog wat. Dan ga ik ook vragen of het verstandiger is om haar 1 prik te laten geven ipv 2.
meisjesmama- Kletskop
jeetje meisjesmama 20 minuten das echt lang. heeft ze er niks aan overgehouden? ze hebben ons niks gezegd over zetpil te geven bij koorts hoger dan 38,5. ze hebben ons verder ook geen advies meegegeven nu. observeren en temp in de gaten houden. we hebben haar om 16.30 een zetpil gegeven op advies van de ambulancebroeder maar nu slaapt ze, moet ik dan nu weer een zetpil geven. my god wordt hier zo onzeker van. en ik voelde me juist zo sterk.
mirrie- Fluisteraar
mirrie schreef:jeetje meisjesmama 20 minuten das echt lang. heeft ze er niks aan overgehouden? ze hebben ons niks gezegd over zetpil te geven bij koorts hoger dan 38,5. ze hebben ons verder ook geen advies meegegeven nu. observeren en temp in de gaten houden. we hebben haar om 16.30 een zetpil gegeven op advies van de ambulancebroeder maar nu slaapt ze, moet ik dan nu weer een zetpil geven. my god wordt hier zo onzeker van. en ik voelde me juist zo sterk.
Nee daar heeft ze niets aan over gehouden. Als ik in jouw schoenen nu had gestaan dan had ik haar wakker gemaakt om te temperaturen. En is die weer wat aan de hoge kant zou ik een zetpil geven.
Misschien hebben wij wel advies meegekregen omdat het haar 1ste stuip was en meteen heel lang.
We kregen bv ook mee om als ze zo´n stuip hebben meteen alle kleding uit te trekken omdat ze ineens van laag naar hoog stijgen en door de kleding uit te trekken hou je dat meer tegen.
En ik herken je gevoel, voel je je sterk en dan gebeurt dit en hup daar is de onzekerheid weer. Sterkte vannacht!
meisjesmama- Kletskop
Dat lijkt me echt heel erg schrikken, bah. Logisch dat je haar nu niet alleen wilt laten. Leg haar desnoods lekker bij jullie op de kamer en het komt vanzelf echt wel weer..
Gast- Gast
Wat vreseijk dat jullie dit mee moesten maken, het is verschrikkelijk om je kind zo te zien. Ik kan me voorstellen dat de schrik er bij jullie goed in zit. Wat N.ina vandaag heeft laten zien dat doet M.ara als ze een insult heeft alleen is ze dan niet verkrampt maar ze gaan schokken,schuimbekken en haar ogen draaien weg. In augustus gebeurde dit weken lang gemiddeld 20 keer per dag dus ik kan me voorstellen hoe vreselijk jullie je nu moeten voelen en hoe angstig om haar alleen te laten. Het klinkt vervelend maar je moet proberen het toch uit je hoofd te zetten, de angst om haar alleen te laten anders gaat het om den duur misschien wel je leven beinvloeden. Heb je een babyfoon ? Zet die bij jullie in de slaapkamer. Is het misschien een idee om haar even een paar nachten bij jullie te laten slapen zodat je weer wat gerust bent, het is nu nog allemaal zo vers.
Succes en ik hoop dat jullie vannacht een beetje kunnen slapen want jullie zullen erg geschrokken zijn
Succes en ik hoop dat jullie vannacht een beetje kunnen slapen want jullie zullen erg geschrokken zijn
Gast- Gast
we hebben nina net wakker gemaakt om naar boven te gaan. ze sliep lekker beneden in het campingbedje. nu ligt ze in het campingbedje naast ons bed. ze had net een temp van 36.6 maar liet zien nog veel pijn te hebben dus heb haar toch nog een zetpil gegeven om de pijn te bestrijden. we vermoeden zelfs keelontsteking. daar heeft de dokter niet naar gekeken. ze eet al dagen slecht en stinkt uit haar mond. ik kijk hoe het morgen gaat en anders ga ik naar de ha. ik geef normaal niet zo snel een zetpil alleen als er echt pijn lijkt te zijn. nu baal ik ervan dat ik om half 10 een zetpil heb gegeven en 4 uur later niet meer. maar dat is allemaal achteraf. waarschijnlijk komt het daar niet eens door. nina heeft altijd wel gehad dat als ze koorts heeft deze enorm kan schommelen. nu toch een enorme uitschieter geweest.
mamavan2 het lijkt me verschrikkelijk dit vaker mee te moeten maken. maar wat je zegt, ik moet dit proberen van me af te zetten. morgen hou ik haar lekker bij me. dinsdag gaat ze naar m'n moeder. ben woe en do vrij en dan zien we vrijdag wel weer hoe het gaat.
meiden bedankt voor het medeleven weer en ik ga nu proberen te slapen. ben gesloopt.
mamavan2 het lijkt me verschrikkelijk dit vaker mee te moeten maken. maar wat je zegt, ik moet dit proberen van me af te zetten. morgen hou ik haar lekker bij me. dinsdag gaat ze naar m'n moeder. ben woe en do vrij en dan zien we vrijdag wel weer hoe het gaat.
meiden bedankt voor het medeleven weer en ik ga nu proberen te slapen. ben gesloopt.
mirrie- Fluisteraar
Ik hoop dat je vannacht een beetje zal slapen maar dat zal wel jullie moeten kapot zijn van de hele dag, hou haar maar lekker bij je en geloof me na verloop van tijd vind je wel weer wat rust maar nu is het allemaal zo vers.
Gast- Gast
hebben allemaal goed geslapen vannacht. duurde even voordat ik in slaap viel. zag telkens dat koppie voor me.
ze heeft nu geen hoge koorts meer gelukkig. ze is nog wat van slag maar eet-drinkt en speelt wel gewoon. het is nog niet helemaal onze nien maar dat komt vast wel weer.
ze heeft nu geen hoge koorts meer gelukkig. ze is nog wat van slag maar eet-drinkt en speelt wel gewoon. het is nog niet helemaal onze nien maar dat komt vast wel weer.
mirrie- Fluisteraar
Jeetje wat naar, ik zou me ook kapot schrikken! Fijn dat de nacht iig goed is gegaan. Hoe oud is je kindje?
Gast- Gast
nina is 19 maanden. en zo´n stuip is echt het ergste wat ik ooit meegemaakt heb. mijn bevallingen waren ook heftig en vik zei gister nog weer een litteken op m´n hart. hij heeft mij ook een paar keer flauw zien vallen en dan was ik ook even helemaal van de wereld. nu gebeurd het onze dochter en ik heb dit voor het eerst in m´n leven gezien. ik raakte totaal in paniek, vik zei wat ik moest pakken en wat ik moest doen. de buurman was mij aan het troosten. zij hebben tygo opgevangen en toen we bij de ha post vandaan kwamen hadden ze ook nog voor eten gezorgd. ik was helemaal geroerd. vond dit zo lief. vanavond maar even een mooie bos bloemen langsbrengen.
mirrie- Fluisteraar
Mooi dat ze alweer beter gaat en dat ze nog niet helemaal de oude is. Dat is nog wel logisch. Succes.
meisjesmama- Kletskop
de koorts loopt weer op naar de 39 gr. ik krijg weer helemaal de zenuwen. ze ligt nu in bed maar ik ga er het liefst naast zitten, maar ja dan slaapt ze niet. heb de babyfoon nu onder haar bedje staan en kan haar goed horen. wat een k#t gevoel is dit zeg!
mirrie- Fluisteraar
mirrie schreef:de koorts loopt weer op naar de 39 gr. ik krijg weer helemaal de zenuwen. ze ligt nu in bed maar ik ga er het liefst naast zitten, maar ja dan slaapt ze niet. heb de babyfoon nu onder haar bedje staan en kan haar goed horen. wat een k#t gevoel is dit zeg!
hè verdorie zit ik net mijn berichtje te type lees ik dit.
Heb je haar wel al een zetpil gegeven? En gewoon goed in de gaten houden. Liever 10 x te veel dan 1x e weinig dat vertrouwen komt echt terug geloof me!!
meisjesmama- Kletskop
nee nog geen zetpil gegeven. ik twijfel heel erg. geef nooit zetpillen en vaak lossen ze het zelf op. heb de dokter al gemaild. als het straks nog hoger is opgelopen na het slapen geef ik wel een zetpil. vind dit zo moeilijk. ze zeggen altijd een zetpil doet niks met koorts, het onderdrukt het, maar het zorgt er niet voor dat het weggaat. dus alleen zetpillen geven tegen de pijn. moeilijk hoor!
mirrie- Fluisteraar
Jeetje ik krijg gewoon kippenvel van je verhaal! Wat moet jij je vreselijk angstig gevoeld hebben zeg..
Ik heb het nog nooit meegemaakt. Overigens heb ik ook geen EHBO kennis, dus ik zou het niet herkend hebben.
Echt weer zo'n ding van 'moet ik echt eens doen..' Bij dit soort dingen ga je daar wel bij stil staan.
Ik heb het nog nooit meegemaakt. Overigens heb ik ook geen EHBO kennis, dus ik zou het niet herkend hebben.
Echt weer zo'n ding van 'moet ik echt eens doen..' Bij dit soort dingen ga je daar wel bij stil staan.
Flemy- Prater
- Aantal berichten : 516
Punten : 552
huisarts heeft teruggebeld en advies gegeven dat als nina zich gewoon ziek voelt en we niet het idee hebben dat ze echt pijn heeft. geen zetpillen geven. dan ga je toch weer schommelingen creeeren. ze snapte dat ik me schuldig voelde maar zei ook dat de stuip hoogstwaarschijnlijk niet door die zetpil kwam die ik ´s morgens had gegeven. moest vooral de schuld niet bij mezelf zoeken maar ja dat is het 1e wat je doet. ze is nu weer behoorlijk warm en kijkt heel donker uit haar ogen. ben echt als de dood. bah! hopelijk morgen weer wat beter want dan moet ik echt werken en gaat ze naar m´n moeder.
mirrie- Fluisteraar
Fijn dat de nacht goed is gegaan.
Hopelijk loopt haar koorts niet nog hoger op! Sterkte!
Hopelijk loopt haar koorts niet nog hoger op! Sterkte!
Gast- Gast
toch weer bijna 40 gr koorts. zit zo hard te duimen dat dit snel voorbij is.
mirrie- Fluisteraar
Ik hoop voor jou dat het gauw over is. Wel verbaasd het me ik geef hier de 120mg zetpil ipv de 240mg en dan dus om de 4 uur meerdere kinderartsen hebben hier bevestigt dan je dan geen schommeling creëert.
meisjesmama- Kletskop
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: