Kruiken
+13
Slakje
Linda
SparklingEyes
Theezakje13
Jazzlyn
Happydobby
Supertalentje
Novalee
meisje
Floor
PapillonRose
Liadan
Tania
17 plaatsers
Pagina 1 van 1
Re: Kruiken
Twee dagen ofzo. Ze hielden zich allebei vrijwel meteen goed op temperatuur.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
afgelopen winter nog, toen het heel koud was! Maar we hebben de kruiken in de eerste dagen gebruikt, toen een tijdje niet, toen was het lekker warm en daarna nog weer een paar weken toen het weer afkoelde.
Gast- Gast
Bij de oudste hebben we ongeveer 1,5 week kruiken gebruikt (geboren in de winter en ze kon zich moeilijk op temperatuur houden). Bij de jongste hebben we geen kruiken gebruikt (geboren in mei).
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10
Een week of 2, omdat het vrij koud was in die periode. Daarna niet meer.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
De eerste 3,5/4 maanden, de eerste paar weken lag er 1 of 2 kruiken bij hem in het wiegje (meestal 1), daarna deden we telkens een kruik in het wiegje als hij er niet in lag (dus tijdens het voeden ook) zodat het wiegje warm bleef, hij kon nooit in slaap komen als z'n bedje koud was.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Bij de oudste hebben we die vrij lang gebruikt, maar ze was klein en kon zich moeilijk op temperatuur houden.
De jongste is in de zomer geboren en ik denk dat we ongeveer 1-2 weken kruikjes hebben gebruikt.
edit: Wat Floor zegt hebben wij ook lang gedaan. Het wiegje voorverwarmd.
De jongste is in de zomer geboren en ik denk dat we ongeveer 1-2 weken kruikjes hebben gebruikt.
edit: Wat Floor zegt hebben wij ook lang gedaan. Het wiegje voorverwarmd.
meisje- Prater
- Aantal berichten : 802
Punten : 872
Registratiedatum : 24-12-10
Wij hebben ze best lang gebruikt, hoe lang precies weet ik niet. N. had, ondanks dat ze in juli geboren is, erg veel moeite om op temperatuur te blijven. Ze lag in haar wieg met twee kruiken, twee dekentjes, een bedzeiltje (zo een die je gebruikt bij de bevalling) onder haar matrasje en op een gegeven moment ook tussen haar lakentje en dekentje in. En zelfs toen heeft ze nog een keer zo'n lage temperatuur gehad dat de kraamverzorgster eigenlijk niet weg mocht (onder de 36,5). Nadat ze ze niet meer nodig had om zelf op temperatuur te blijven hebben we ze nog regelmatig gebruikt om haar bedje voor te verwarmen. En ook zelf een keer toen ik ziek was
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Niet. S. is in Juli geboren en het was toen vrij warm op zijn slaapkamer. En zijn temperatuur was gewoon prima
Gast- Gast
Een week of 2. Hij is 31-12 geboren dus koud buiten. Hij kon zichzelf wel op temp houden na een paar dagen, dus ik verwarmde alleen zijn bedje voor.
Supertalentje- Kletskop
- Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11
Novalee schreef:Wij hebben ze best lang gebruikt, hoe lang precies weet ik niet.NM. had, ondanks datzehij in juli geboren is, erg veel moeite om op temperatuur te blijven.
+1
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Bij H. best lang. Zij kam ook niet in slaap als haar bedje koud was.
Bij A. wat korter, hij hield zich vanaf dag 1 goed op temperatuur en zweette als een otter met kruiken erbij.
Bij A. wat korter, hij hield zich vanaf dag 1 goed op temperatuur en zweette als een otter met kruiken erbij.
Gast- Gast
Ik gebruik de kruiken alleen nog maar als we weggaan met de kinderwagen. Het kan toch best nog fris zijn. In huis hebben we ze de eerste dagen na thuiskomst gebruikt, omdat A even een terugslag kreeg met het warmhouden.
Jazzlyn- Prater
- Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11
Niet. k hield zich meteen prima zelf op temperatuur.
Theezakje13- Prater
- Aantal berichten : 720
Punten : 774
Registratiedatum : 20-11-10
Alleen de eerste week, eerst overdag en snachts 2 kruiken en langzaam afgebouwd.
Nu zijn ze al weer opgeruimd.
Nu zijn ze al weer opgeruimd.
Gast- Gast
Y. werd geboren eind nov 2010 en toen ze 3 a 4 dagen oud was begon het te sneeuwen etc en we hebben ze geloof ik toch best wel een hele tijd gebruikt nog wel!
Gast- Gast
Laurientje85 schreef:Tot wanneer hebben jullie die gebruikt?
Alleen de eerste dag, hij kon zich vrij vlot zelf warmhouden, mt de kruik werd hij juist te warm... Bij mijn oudste zoon een week of zo, maar toen was het ook erg koud en koelde zijn kamertje heel snel af!
SparklingEyes- Prater
- Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Anniej_S schreef:Y. werd geboren eind nov 2010 en toen ze 3 a 4 dagen oud was begon het te sneeuwen etc en we hebben ze geloof ik toch best wel een hele tijd gebruikt nog wel!
Hier ook.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Hoe merk je dat een kindje zich niet goed op temperatuur kan houden? Volgens mij kon Louise dat wel, gezien ze nooit heeft geklaagd. De verwarming in haar kamer staat om de dag op, de slaapt in een slaapzakje en een pyjama onder lakentjes. Lekker warm dus.
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Tania schreef:Twee dagen ofzo. Ze hielden zich allebei vrijwel meteen goed op temperatuur.
Hier ook. Had voor de zekerheid de dag dat hij geboren was nog een tweede geritseld want ze gaven toen wel -18 op. Die tweede hebben we 1 keer gebruikt om beneden de wagenbak warm te houden. Voor de rest 1 kruik die dus ook al snel weg was.
Bij de oudste een week of 2, die hield zichzelf goed warm, en kreeg het daarna echt te warm met kruiken erbij!
Bij de jongste hebben we ze zeker wel een maand of 2 gebruikt, die had meer moeite om zich op temperatuur te houden.
Bedje voorverwarmen hebben we ook lang gedaan bij hem.
Bij de jongste hebben we ze zeker wel een maand of 2 gebruikt, die had meer moeite om zich op temperatuur te houden.
Bedje voorverwarmen hebben we ook lang gedaan bij hem.
pindaatje- Prater
- Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10
Voorverwarmen van bedje hebben we trouwens wel een tijdje lang gedaan, zeker toen het zo hard vroor en er sneeuw lag. Vond het anders ook best zielig, meteen in een koud bedje. Ook rompertjes en kleertjes legden we even op de kruik om warm te maken voor na het badje. Nu leg ik het rompertje eerst over de verwarming als het wat kouder is.m
H. is eind maart geboren, maar kon zichzelf niet zo goed op temperatuur houden. Ze heeft bijna twee weken met twee kruiken geslapen, toen nog een week met één kruik. Daarna ging het prima.
@ Slakje. We merkten hier dat H. zich niet op temperatuur hield, omdat haar temperatuur alleen goed was met twee kruiken. Toen we halverwege de kraamweek één kruik probeerden, zakte haar temperatuur gelijk. We hebben dagelijks twee keer getemperatuurd. Toen we twee weken later opnieuw één kruik probeerden, bleef haar temperatuur wel stabiel en toen we vervolgens gestopt zijn met kruikjes ook.
@ Slakje. We merkten hier dat H. zich niet op temperatuur hield, omdat haar temperatuur alleen goed was met twee kruiken. Toen we halverwege de kraamweek één kruik probeerden, zakte haar temperatuur gelijk. We hebben dagelijks twee keer getemperatuurd. Toen we twee weken later opnieuw één kruik probeerden, bleef haar temperatuur wel stabiel en toen we vervolgens gestopt zijn met kruikjes ook.
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10
Met welke temperatuur hoef je geen kruik meer te gebruiken?
Wij gebruiken voor de nacht nog wel een kruik, B. Heeft dan meestal 36,6.
Papillio- Prater
- Aantal berichten : 543
Punten : 595
Registratiedatum : 16-01-11
Papillio schreef:Met welke temperatuur hoef je geen kruik meer te gebruiken?
Dan zou ik nog even een kruikje blijven gebruiken. De temperatuur moet tussen de 36,5 en 37,5 liggen en B. zit dus aan de onderkant. Ik zou 's ochtends termperaturen om te kijken hoe warm B. dan is. Als de temperatuur een paar dagen achter elkaar 's ochtends een stukje hoger is, dan zou ik het kruikje eruit laten en in de gaten houden of de temperatuur van B. dan nog steeds goed is. Door het gebruik van een kruikje kan B. zijn energie gebruiken om te groeien in plaats van om zich op temperatuur te houden. En als hij groeit, gaat dat op temperatuur houden ook vanzelf.
Dit is hoe ik het gedaan heb, hoor. Het is geen absolute wijsheid Je moet dat doen waar jij je goed bij voelt en bovenstaande was dat voor mij.
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: