Vergoedingen...
+11
Flip Fluitketel
PapillonRose
Printje
Parisienne
Bruintje Beer
mickey
Smaragdje
Chelle
Annemie
Puggle
LDJ
15 plaatsers
Pagina 1 van 1
Vergoedingen...
Kreeg jij de kraamzorg en bevalling ed allemaal vergoed?
Of moest je ook een eigen bijdrage betalen?
Of moest je ook een eigen bijdrage betalen?
LDJ- Kletskop
- Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12
Re: Vergoedingen...
Je krijgt alleen je eigen bijdrage vergoed als je een bepaald aanvullend pakket hebt.
Ik had cz jongeren dan moest ik de eigen bijdrage betalen.
Ben nu afgelopen december naar cz gezinnen gegaan en krijg nu heel de kraamzorg vergoed.
Ik had cz jongeren dan moest ik de eigen bijdrage betalen.
Ben nu afgelopen december naar cz gezinnen gegaan en krijg nu heel de kraamzorg vergoed.
Puggle- Ratel
- Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12
Ik moest alleen eigen bijdrage voor de kraamzorg betalen,weet zo niet hoeveel dat was,dacht 120 euro ofzo. De rekening van de keizersnede enzo heb ik nooit gezien..
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
Ik moet voor kraamzorg 4 euro p. uur betalen en als ik in het ziekenhuis wil bevallen 193,00 p. dag .
Bij ons is mijn zwangerschap een verassing, dus mijn verzekering is niet op tijd omgezet.
Bij ons is mijn zwangerschap een verassing, dus mijn verzekering is niet op tijd omgezet.
LDJ- Kletskop
Ik heb alles vergoed gekregen. maar ben medisch in het ziekenhuis bevallen. Ik wilde al in het Iekenhuis bevallen maar dat is uiteindelijk medisch geworden waardoor ik geen eigen bijdrage hoefde te betalen. Bij niet medische bevalling in het ziekenhuis moet je wel zelf wat betalen.
Ik heb trouwens wel naar mijn verzekering gekeken hoeveel kraamzorg ik kreeg.
Ik heb trouwens wel naar mijn verzekering gekeken hoeveel kraamzorg ik kreeg.
Chelle- Prater
- Aantal berichten : 783
Punten : 868
Registratiedatum : 18-11-10
Ik ben poliklinisch in het ziekenhuis bevallen, dit is helemaal vergoed. De kraamzorg is ook volledig vergoed.
Smaragdje- Ratel
- Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10
bij sommige verzekeraars kun je later in het jaar nog extra aanvullend verzekeren, wel even uitrekenen of extra verzekeren wel loont. Soms betaal je per maand zoveel, dat je beter de eigen bijdrage van de kraamzorg zelf kunt betalen dan aanvullend te verzekeren!
En als je met een medische indicatie in het ziekenhuis gaat bevallen wordt het sowieso vergoedt, als die medische indicatie er niet is, dan moet je inderdaad een eigen bijdrage betalen.
En als je met een medische indicatie in het ziekenhuis gaat bevallen wordt het sowieso vergoedt, als die medische indicatie er niet is, dan moet je inderdaad een eigen bijdrage betalen.
Gast- Gast
Ik had mijn verzekering ook omgezet van CZ Jongeren naar CZ Gezinnen. Heb alles vergoed gekregen. Ik wilde graag in het ziekenhuis bevallen, en ook dat zou bij een poli-klinische bevalling vergoed worden. Het is uiteindelijk een keizersnede geworden, dus medisch.
@LDJ: bij CZ kun je eenmalig wisselen, mits je het Jongeren pakket hebt en naar het Gezinnen pakket gaat. Ik weet niet waar jij verzekerd bent, maar wie weet is dat bij jou verzekering ook zo?
@LDJ: bij CZ kun je eenmalig wisselen, mits je het Jongeren pakket hebt en naar het Gezinnen pakket gaat. Ik weet niet waar jij verzekerd bent, maar wie weet is dat bij jou verzekering ook zo?
mickey- Kletskop
- Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10
mickey schreef:Ik had mijn verzekering ook omgezet van CZ Jongeren naar CZ Gezinnen. Heb alles vergoed gekregen. Ik wilde graag in het ziekenhuis bevallen, en ook dat zou bij een poli-klinische bevalling vergoed worden. Het is uiteindelijk een keizersnede geworden, dus medisch.
CZ?
Ik zit bij VGZ.
LDJ- Kletskop
Alles is vergoed. Zowel de bevalling in het ziekenhuis als de kraamzorg in het geheel!!
Bruintje Beer- Kletskop
- Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Rejoy. schreef:bij sommige verzekeraars kun je later in het jaar nog extra aanvullend verzekeren, wel even uitrekenen of extra verzekeren wel loont. Soms betaal je per maand zoveel, dat je beter de eigen bijdrage van de kraamzorg zelf kunt betalen dan aanvullend te verzekeren!
Dit is een goeie idd. Dank je.
LDJ- Kletskop
Ik heb beide keren alles vergoed gekregen.
De eerste keer zat ik bij het CZ met de gezinnen als aanvullend.
De tweede keer bij VGZ Plus.
De eerste keer zat ik bij het CZ met de gezinnen als aanvullend.
De tweede keer bij VGZ Plus.
Gast- Gast
Ik heb alles vergoed gekregen, ben aanvullend verzekerd bij DSW. Wel heb ik de rekening van de kraamzorg thuis gekregen. Deze betaalt en opgestuurd naar de verzekering. Heb binnen een paar weken alles teruggekregen.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Ik kreeg alles vergoed en zelfs 15 uur extra kraamzorg (die ik niet wilde) . Ik ben bij VGZ verzekerd en dan het gezin en zeker pakket.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Ik moest alleen een eigen bijdrage voor de kraamzorg betalen. Was aanvullend verzekerd, maar niet zo hoog dat ik alles vergoed kreeg. Ik moest trouwens op medische indicatie in het ziekenhuis bevallen, was dit niet zo geweest dan had ik ook een kleine bijdrage voor het ziekenhuis moeten betalen.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Ik heb alles vergoed verkregen omtrent de zwangerschap/bevalling/kraamzorg en nazorg (lactatiekundige). Naast basispakket ben ik aanvullend verzekerd bij CZ.
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Bevalling kreeg ik vergoed, omdat het medisch is geworden.
Kraamzorg heb ik niet gehad.
Kraamzorg heb ik niet gehad.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Ik kreeg alles vergoed.
Tiara- Kletskop
- Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Ik was in feb 2010 uitgerekend en ben toen in december overgestapt op CZ + aanvullend Gezinnen. Ik kreeg alles vergoed (bevalling-poliklinisch, kraamzorg)
Die verzekering hebben we gehouden, dus bij onze tweede kregen we ook alles vergoed.
Die verzekering hebben we gehouden, dus bij onze tweede kregen we ook alles vergoed.
meisje- Prater
- Aantal berichten : 802
Punten : 872
Registratiedatum : 24-12-10
Ik ben 4* Zilveren Kruis verzekerd en krijg mijn eigen bijdrage ook vergoed.
Weet zo eigenlijk niet of ik een poliklinische bevalling ook vergoed zou krijgen.
Hij is namelijk medisch, krijg hem dus sowiezo vergoed.
Weet zo eigenlijk niet of ik een poliklinische bevalling ook vergoed zou krijgen.
Hij is namelijk medisch, krijg hem dus sowiezo vergoed.
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: