Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Rollenspelletjes

+3
Annemie
Liadan
Printje
7 plaatsers

Ga naar beneden

Rollenspelletjes Empty Rollenspelletjes

Bericht  Printje wo 18 apr 2012 - 0:55

Mijn zoontje is helemaal dol op 'rollenspelletjes' Nu heeft hij het winkeltje vd AH en iedere keer moet ik boodschapjes komen doen en daarna wisselen we om. Ik vind het grappig om te zien dat iedere keer wanneer hij de winkelier speelt hij iets 'geleerd' heeft van wat ik doe zeg maar.
Hij zegt hallo als ik aan kom lopen, zegt zelf hoe duur iets is ( alles is dlie set/drie cent) dus hij is erg goedkoop hahahaha. Ook krijg ik iedere keer wisselgeld en daarna draaien de rollen om.

Overigens had onze lompe harrie het winkeltje meteen al gesloopt Evil or Very Mad Voor zit zo'n kartonnen toonbankje en daar probeert hij steeds op de leunen, wat uiteraard niet gaat..

Vind dat zo schattig om te zien hoe ze dingen oppikken en dus ook zelf gaan gebruiken.

Is dat herkenbaar voor jullie? En wat spelen jullie kids voor een rollenspelletjes?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rollenspelletjes Empty Re: Rollenspelletjes

Bericht  Liadan wo 18 apr 2012 - 1:02

Hier wordt momenteel ook veel met het winkeltje gespeeld. Hier is alleen alles juist heel duur (zestig euro voor een pak melk Very Happy ).
Ook speelt ze veel dat ze met haar poppen naar het consultatiebureau of naar het strand gaat, zij is dan de mama.
En verder worden er hier de hele dag door fantasiespellen gedaan.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Annemie wo 18 apr 2012 - 1:06

Ohw wat ontzettend lief zeg,kan niet wachten tot mijn zoontje dat doet. Vind het al super schattig dat hij al zijn knuffels wat te drinken geeft uit zijn beker.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Nijntje wo 18 apr 2012 - 1:10

hier een dametje wat alle knuffelberen thee geeft en voor ze 'loert' in de bekers, of boekjes voorlezen. Is inderdaad altijd erg leuk om te zien Very Happy
Nijntje
Nijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 512
Punten : 519

Bericht  LotteK wo 18 apr 2012 - 1:11

Herkenbaar ja! Hier speelt ze van alles zij is de dokter (of dobter zoals ze zelf zegt) en ik moet met al haar knuffels en poppen langskomen. Of zij gaat met haar pop naar de dokter. Ze gaat op vakantie, boodschappen doen, naar opa en oma, naar het restaurant, ze kookt voor iedereen, ze gaat picknicken, ze verzint echt van alles.

Ik vind het ook altijd erg leuk om te zien hoe ze de dingen die ze mee maakt verwerkt in de verhalen.
LotteK
LotteK
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 242
Punten : 252

Bericht  Dolphinne wo 18 apr 2012 - 7:34

Hier worden er ook geregeld rollenspellen gedaan.
Nu is het winkeltje ook favoriet. Ik moet dan de kassa spelen en hij komt spulletjes kopen en afrekenen.

Hij is ook geregeld een hond en loopt dan blaffend door de kamer haha.
Ik merk dat hij op het kdv ook heel veel rollenspellen speelt samen met andere kinderen. Hij heeft vaak hele verhalen van wat ze gedaan hebben als ik hem ophaal (incl. de dingen die andere kindjes 'fout/stout' deden)

En op vrijdag ga ik altijd oppassen op de zoontjes van vrienden van 6 en 10. Daar leert hij ook erg veel van. Laatst waren ze restaurantje aan het spelen en een keer een camping met entertainment.
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465

Bericht  Filoria wo 18 apr 2012 - 19:27

Dolphinne schreef:een camping met entertainment
Zozo, die hebben fantasie Very Happy

Tomas heeft een luipaardpakje. Het voornaamste dat luipaarden volgens hem doen is op de grond poepen Rollenspelletjes 394967
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud