onze zoon word verdacht van koemelkallegie maar..
+2
Lien
loesje
6 plaatsers
Pagina 1 van 1
onze zoon word verdacht van koemelkallegie maar..
hij heeft nog steeds alle klachten zoals droge huid darmkrampen,diaree en veel huilen (hij krijgt nu sinds een week pepti). maar als wij hem een parasetamol zetpil geven dan gaan alle klachten voor 1 dag weg en is het een gewone vrolijke baby. Is het dan wel koemelkallegie? want normaal hoort het dan toch niet (tijdelijk) klachten vrij met parasetamol?
loesje- Kletskop
- Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Re: onze zoon word verdacht van koemelkallegie maar..
Ik zou het niet weten of paracetamol daar tegen helpt! Ik weet dat mijn broertje één dag speciale voeding kreeg en hij knapte helemaal op! Anders toch gewoon even terug naar de HA.
Lien- Prater
- Aantal berichten : 559
Punten : 1229
Registratiedatum : 21-11-10
Nee als hij melkproducten krijgt dan kan het met een koemelkallergie niet zo zijn dat de klachten overgaan van een paracetamol.
Caresses- Kletskop
- Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10
Misschien is de Pepti nog niet goed genoeg en moet je over op iets sterkers. Loop je met de klachten bij een kinderarts? En wanneer heb je de afspraak staan?
Mijn oudste heeft kort de Nutramigen voeding gehad en je hebt het zelfs nog een gradatie hoger.
Mijn oudste heeft kort de Nutramigen voeding gehad en je hebt het zelfs nog een gradatie hoger.
meisjesmama- Kletskop
- Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
@meisjesmama
nee ik loop nog niet bij de kinderarts ik ga morgen met hem naar de huisarts en ik hoop dat die hem doorstuurt na het ziekenhuis voor verder onderzoek
nee ik loop nog niet bij de kinderarts ik ga morgen met hem naar de huisarts en ik hoop dat die hem doorstuurt na het ziekenhuis voor verder onderzoek
loesje- Kletskop
loesje schreef:@meisjesmama
Dat lijkt me wel verstandig aangezien in de klachten lees...Ik zou gewoon een doorverwijzing "eisen" als je hem niet krijgt. Op dat vlak zijn de kinderartsen toch meer waar je bij moet zitten dan bij de dokter.
meisjesmama- Kletskop
- Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Ik zou nog even een weekje wachten, bij ons duurde het ook 2 weken voordat de pepti werkte en misschien had hij toevallig een goeie dag en dat je hem toen toevallig een paracetamol heb gegeven, dat het lijkt dat het daardoor komt. Het is wel zielig voor hem dat hij zo'n last heeft.
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
@annemiek
We hebben dit al 3 keer gegeven waarvan 2x zeker is dat de zetpil werkte en de derde keer werkte die ook wel maar veel minder. Daarom vind ik het erop lijken dat het niet alleen koemelk allergie is maar we gaan zowiezo nog een week door met pepti en dan zien we wel
We hebben dit al 3 keer gegeven waarvan 2x zeker is dat de zetpil werkte en de derde keer werkte die ook wel maar veel minder. Daarom vind ik het erop lijken dat het niet alleen koemelk allergie is maar we gaan zowiezo nog een week door met pepti en dan zien we wel
loesje- Kletskop
De pijnklachten kunnen wel minder worden van paracetamol, huidklachten niet.
Zie je verder op de pepti nog geen enkele verbetering? Bijv. aan zijn huid.
Zie je verder op de pepti nog geen enkele verbetering? Bijv. aan zijn huid.
Gast- Gast
@Sunprincess
De schale erg droge rode wangen waren binnen 24 uur helemaal verdwenen sinds we begonnen zijn met pepti maar de pijn klachten en de diaree wil maar niet weggaan.
De schale erg droge rode wangen waren binnen 24 uur helemaal verdwenen sinds we begonnen zijn met pepti maar de pijn klachten en de diaree wil maar niet weggaan.
loesje- Kletskop
Oke, dat moet je toch echt wel twee weken de tijd geven hoor.
Toen Ciske over ging op de pepti werden inderdaad zijn wangen snel minder vurig en schraal maar hij heeft nog wel een week gehad dat hij kon overstrekken en huilen bij het drinken. Dat was dan niet bij elke fles.
Na twee weken ong. was hij daar vanaf.
Toen Ciske over ging op de pepti werden inderdaad zijn wangen snel minder vurig en schraal maar hij heeft nog wel een week gehad dat hij kon overstrekken en huilen bij het drinken. Dat was dan niet bij elke fles.
Na twee weken ong. was hij daar vanaf.
Gast- Gast
@Sunprincess
heb jij jou kindje in die tijd ook een parasetamol zetpil gegeven die hielp??
heb jij jou kindje in die tijd ook een parasetamol zetpil gegeven die hielp??
loesje- Kletskop
Onze allergoloog vertelde dat het in theorie zo zou moeten zijn dat met dieetvoeding als Pepti de klachten helemaal weg gaan. Maar dat in praktijk blijkt dat kindjes die aanleg hebben voor eczeem en krampjes dit vaak in vlagen blijven hebben ookal zit je op je perfecte voeding.
Wij zitten ook op de Pepti en hier gingen juist de krampjes en verstoppingen sneller weg dan het eczeem. Wij geven haar trouwens (nog steeds) laagdrempelig paracetamol zetpilletjes als ze hevige krampjes heeft en veel huilt. Waarom pijn laten lijden?
Wij zitten ook op de Pepti en hier gingen juist de krampjes en verstoppingen sneller weg dan het eczeem. Wij geven haar trouwens (nog steeds) laagdrempelig paracetamol zetpilletjes als ze hevige krampjes heeft en veel huilt. Waarom pijn laten lijden?
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Opzich is het toch logisch dat pijnklachten weggaan na een paracetamol? Ik denk niet dat je daar meteen de conclusie aan zou moeten verbinden dat je kindje geen koemelkallergie kan hebben. Misschien is de Pepti niet sterk genoeg en moet je eerder denken aan voeding als Nutramigen. In Pepti zitten volgens mij alsnog wel sporen van lactose, en in Nutramigen niet.
Ik moet trouwens steeds lachen om je titel. Net of je zoontje een zwaar misdadig feit heeft gepleegd
Ik moet trouwens steeds lachen om je titel. Net of je zoontje een zwaar misdadig feit heeft gepleegd
Gast- Gast
@Maple is het toch logisch dat pijnklachten weggaan na een paracetamol? dat is op zich wel logisch maar ook de diaree is dan ineens weg en dat vind ik gewoon vreemd. (Ik heb zelf in mijn dikke darm een ontsteking zitten waar ik medicijnen voor heb die lijken op een zware inbrufen waardoor ook mijn poep beter word (ben gewoon bang dat hij ook zoiets heeft omdat hij zo reageerd op die parasetamol).
loesje- Kletskop
Tsja, de enige die dat kan vaststellen, is een arts. Volgens mij heb ik de afgelopen weken al vrij veel topics an jou hierover voorbij zien komen. Als ik jou was zou ik morgen de huisarts bellen, een afspaak maken en voet bij stuk houden en staan op een doorverwijzing naar de kinderarts. Die kan je vast beter helpen dan wij hier op het forum
Gast- Gast
het ging niet van harte maar we hebben een doorverwijzing naar de kinderarts. tussen nu en 10 dagen krijgen we bericht waar neer we terecht kunnen.
loesje- Kletskop
Soortgelijke onderwerpen
» Onze zoon is geboren!!!
» Onze zoon is geboren!
» Onze 3e zoon is geboren!
» Onze zoon slaat zichzelf
» Onze zoon wordt vandaag geopereerd
» Onze zoon is geboren!
» Onze 3e zoon is geboren!