Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

2e kat?

4 plaatsers

Ga naar beneden

2e kat? Empty 2e kat?

Bericht  Rovine zo 15 apr 2012 - 5:19

Sinds mijn ex weg is zit mijn kat alleen. Het is een actieve knuffelkater van 2 jaar oud. Gek op aandacht, zeker als ik net thuiskom kan ik het eerste uur niks doen zonder dat hij ervoor of erop gaat zitten. Vaak zet ik de laser maar even aan zodat ik met goed fatsoen mijn schoenen even uit kan trekken. Als ik binnenshuis even "wegga", bijvoorbeeld slaapkamer of balkon, dan volgt hij me en blijft wachten. Regelmatig zit hij tegen me te "kletsen" en als ik thuiskom hoor ik hem al mauwen zodra ik binnen gehoorsafstand ben.

Ik wilde het even aanzien hoe hij alleen functioneert. Dit gaat eigenlijk boven verwachting goed. Toen de poes er nog was liet hij zich altijd wassen door haar, ik was bang dat het een smeerpijp zou worden zonder zijn persoonlijke wasslaafje, maar hij houdt zichzelf prima schoon. Hij speelt veel, sinds de poes weg is apporteert hij ineens ook, dat deed hij voorheen niet.

Hij is wel minder vervelend geworden sinds de poes weg is. Voorheen was het elke vrijdagavond gezeik, dan ging hij echt lopen klieren om mijn aandacht te krijgen. Dingen slopen in mijn gezichtsveld of de kast leeggooien. Dat doet hij nu vrijwel niet meer. Wat hij toen ook deed was op de gang gaan zitten en loeien alsof er iets ergs aan de hand was. We grapten altijd dat hij verdwaald was, zo kwam het over, komt nu ook zelden meer voor.

Of de poes gelukkig met hem was weet ik niet zo goed. Zij is echt zo'n diva die niemand moet. Henk tolereerde ze een beetje en verzorgde hem. Hij kwam altijd bij haar liggen. Maar hij was ook een enorme klier richting haar, ging haar opjagen als ze net lekker lag. Soms ook uit "jaloezie". Als zij een mooi plekje op schoot veroverd had joeg hij haar weg om er zelf te kunnen liggen.

Op zich vind ik dat Henkie en ik het prima rooien momenteel, samen. Hij heeft geen competitie meer wat aandacht betreft en dat lijkt rust te geven. Maar wel vind ik het zo sneu dat hij maar een paar uurtjes gezelschap per dag heeft, ik werk fulltime en lig een uur of 9 per etmaal in bed.

Ik heb een aantal allergieën, waaronder voor katten. Hier slik ik pilletjes voor, hier ben ik al mee begonnen voordat Henkie bij ons kwam wonen omdat het ook voor schimmels is, hooikoorts, huisstofmijt en meer. Ik kan niet een dagje skippen omdat ik dan mijn opgebouwde weerstand weer teniet doe, die moet ik sowieso slikken dus. De poes had een vrij ruige vacht, verhaarde stukken minder en ik heb sowieso de indruk (niet bewezen) dat ik minder allergisch voor poezen ben. Over het algemeen gaat het goed, alleen op hooikoortsige dagen of wanneer er een tijdje niet gestofzuigd is krijg ik last. Bij zeg maar het inademen of inslikken van X aantal allergenen krijg ik klachten en dat is dan vaak een opeenstapeling van bijvoorbeeld huisstofmijt, pollen, voedsel en katten.
Vanwege de allergie denk ik ook wel na over een raskat, een Siberische. Maar al die haren.... oef!

Volgende week heb ik een weekje vrij en niet zoveel omhanden, dus dan zou het ideaal zijn een eventuele 2e kat te introduceren. Maar ik twijfel zo! Ik kan al wekenlang twijfelen over een paar schoenen en een kat is nog wel een stapje verder. Wie kan me helpen hier logisch over na te denken? Weet dat ik verkocht zal zijn als ik vrijblijvend een tripje asiel doe, dus dat moet ik maar even niet doen. Very Happy
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

2e kat? Empty Re: 2e kat?

Bericht  nijntje4 zo 15 apr 2012 - 5:43

Als ik het zo lees ontwikkelt je kat zich zo ook anders (positiever) als hij alleen is. Dus in die zin zou hij er denk ik geen maatje bij hoeven. Kan hij naar buiten?

Ik heb zelf ook een kat die net zo om aandacht vraagt als ik thuis ben zoals jij omschrijft en zij is overdag ook alleen. Maar ze ligt altijd keurig te slapen voor zover ik weet en er is nooit wat gesloopt dus volgens mij vindt ze het prima. Scheelt alleen dat zij sowieso niet met andere katten kan.
nijntje4
nijntje4
Prater
Prater

Aantal berichten : 939
Punten : 1065
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Rovine zo 15 apr 2012 - 7:10

Hij kan niet naar buiten. Mag soms een kwartiertje in het tuigje als ik erbij ben. Als hij mensen hoort praten wil hij namelijk ook hun aandacht en is hij in staat naar beneden te springen vanaf de 3e verdieping.

Toevallig kreeg hij het net weer op zijn heupen en begon verloren te mauwen in de gang. Wellicht komt zijn verminderde sloopdrift doordat ik ook wel probeer hem te vermaken. Mijn ex vond verfrommelde theezakjes en afgeknaagde rietjes over de vloer niet zo tof, dat mag nu dus wel.

Eigenlijk was hij heel erg gefocust op de poes, ze deden alles samen, maar dat was vooral omdat hij haar opzocht, zij was er niet zo van gediend. Daarom denk ik dat een vriendje al snel zijn allerfavorietste speelgoed zou kunnen worden, zolang die maar niet te veel van mijn aandacht opeist.

Het is jammer dat ik hem niet even kan vragen of hij een vriendje wil. 2e kat? 394967
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Bericht  Jerry zo 15 apr 2012 - 7:13

als je nu nog zo twijfelt, zou ik zeker niet al een kat in huis halen, omdat je volgende week toevallig vrij bent...
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  nijntje4 zo 15 apr 2012 - 7:16

Rovine schreef:Hij kan niet naar buiten. Mag soms een kwartiertje in het tuigje als ik erbij ben. Als hij mensen hoort praten wil hij namelijk ook hun aandacht en is hij in staat naar beneden te springen vanaf de 3e verdieping.

Toevallig kreeg hij het net weer op zijn heupen en begon verloren te mauwen in de gang. Wellicht komt zijn verminderde sloopdrift doordat ik ook wel probeer hem te vermaken. Mijn ex vond verfrommelde theezakjes en afgeknaagde rietjes over de vloer niet zo tof, dat mag nu dus wel.

Eigenlijk was hij heel erg gefocust op de poes, ze deden alles samen, maar dat was vooral omdat hij haar opzocht, zij was er niet zo van gediend. Daarom denk ik dat een vriendje al snel zijn allerfavorietste speelgoed zou kunnen worden, zolang die maar niet te veel van mijn aandacht opeist.

Het is jammer dat ik hem niet even kan vragen of hij een vriendje wil. 2e kat? 394967

Aaah ok ik snap t idd smile Het was dus nu meer dat hij achter haar aan liep en zij er niets van moest hebben haha. Zou het werken als je er een kitten bij zou zetten? Die zijn natuurlijk sowieso speels, met een volwassen kat weet je minder snel of het klikt. Maar dat moet je ook maar willen natuurlijk.
nijntje4
nijntje4
Prater
Prater

Aantal berichten : 939
Punten : 1065
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Ibbeltje zo 15 apr 2012 - 7:30

Lastig is dat Rovine. Zeker omdat het wel goed gaat met Henkie. Je wet niet hoe hj het doet met er een bij.
Misschien is juist een speelkameraad ook weer goed om bezig te blijven. Hmm lastig. Ik weet het even niet.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Bericht  Rovine zo 15 apr 2012 - 7:42

Het is niet zo dat ik vandaag even bedacht dat ik volgende week een kat wil, het is iets wat al maanden door mijn hoofd speelt. Maar ik ben een enorme twijfelaar en weet dat ik altijd zal blijven twijfelen, dat gaat bij alles zo bij mij.

Kitten of iets ouder ben ik ook nog niet uit, maar dat zou ik af laten hangen waar ik tegenaan loop. Kitten is leuk en speels, zal makkelijker geaccepteerd worden. Maar het karakter is nog moeilijk te zien, voor Henkie zou een kat die altijd speels blijft wel fijn zijn. Maarja, anderzijds moet hij zijn aandacht dan weer delen, moeilijk dus.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud