He jasses!
+7
frolic
Viva
Twellie
Sanne
Pollewop
Susan
SparklingEyes
11 plaatsers
Pagina 1 van 1
He jasses!
Even spuien...
T was hard op weg om lekker door te slapen van 19u tot laat in de nacht (4/5u). Toen mocht hij samen met zijn grote broer een nachtje logeren bij opa en oma. Ik had nog zo gevraagd om hem va de fles van 19u gewoon door te laten slapen, maar neeeeeee! Schoonmoeder wist het weer beter en als ze hem om 12u wakker maakte en een fles gaf, zou hij vast doorslapen tot na 6u. Ik nogmaals gezegd dat ik dat niet fijn vond als ze dat zou doen..
Je raadt het al ze heeft het WEL gedaan en daar ben ik nog steeds heel boos om. Sinds die nacht is zijn ritme compleet verstoord en wisselt het aantal voedingen per dag weer enorm. Sinds dat fijne nachtje logeren wordt hij weer twee keer per nacht wakker.
Waarom is het voor sommige mensen zo moeilijk om te luisteren? Ik geef al geen babyfoon meer mee, want die gebruiken ze toch niet. We horen ze vanzelf wel.. ( yeah right, ben met n al een keer gekomen en dat ik hem hoorde schreeuwen en dat ze doodleuk op de bank zaten 'we horen niks hoor, en dat ik bij hem kwam en datje aan zijn gezicht duidelijk kon zien dat hij al een tijdie huilde).. Met het eten van n hebben we ook al zo vaak aangegegven: niet dwingen, hij krijgt altijd zijn toetje enz.. En maar dwingen en straffen met geen toetje als hij niet eet... N is nogal gevoelig en reageert erg angstig als de opa van mijn man komt. Hij kruipt dan zo'n beetje in je. Ook dan blijven ze maar pushen en pushen.. Ben al eenpaar keer gewoon met n weggegaan, omdat hij compleet verstuur was.
Waarom kunnen ze niet gewoon respecteren hoe wij het doen? Waarom 'weten zij het altijd beter' ?? Waarom moeten mijn man en ik eerst compleet uit knze plaat gaan, voor ze begrijpen dat we het echt niet leuk vinden wat ze doen? Waarom luisteren ze niet,willen ze niet horen wat we zeggen als we het op een normale manier tegen ze zeggen?
Besef me nu pas hoe hoog me dit zit.. Ben na vanacht gewoon weer gesloopt, ondanks dat het maar twee keer was, ik weet het, mag nog niet klagen, maar ik ben zo moe... En ben nog steeds herstellende van die stomme burn - out wat ook niet mee helpt...
Bah bah bah!
Ik stap zo maar op de fiets naar de stad, even de frustratie eruit trappen. Denk comtinue: ik ben verdorie geen klein kind, ik ben hun moeder mijn man is hun vader en WIJ kennen onze kinderen het beste... Respecteer dat nou eens!
Iemand anders nog wat te klagen?!
T was hard op weg om lekker door te slapen van 19u tot laat in de nacht (4/5u). Toen mocht hij samen met zijn grote broer een nachtje logeren bij opa en oma. Ik had nog zo gevraagd om hem va de fles van 19u gewoon door te laten slapen, maar neeeeeee! Schoonmoeder wist het weer beter en als ze hem om 12u wakker maakte en een fles gaf, zou hij vast doorslapen tot na 6u. Ik nogmaals gezegd dat ik dat niet fijn vond als ze dat zou doen..
Je raadt het al ze heeft het WEL gedaan en daar ben ik nog steeds heel boos om. Sinds die nacht is zijn ritme compleet verstoord en wisselt het aantal voedingen per dag weer enorm. Sinds dat fijne nachtje logeren wordt hij weer twee keer per nacht wakker.
Waarom is het voor sommige mensen zo moeilijk om te luisteren? Ik geef al geen babyfoon meer mee, want die gebruiken ze toch niet. We horen ze vanzelf wel.. ( yeah right, ben met n al een keer gekomen en dat ik hem hoorde schreeuwen en dat ze doodleuk op de bank zaten 'we horen niks hoor, en dat ik bij hem kwam en datje aan zijn gezicht duidelijk kon zien dat hij al een tijdie huilde).. Met het eten van n hebben we ook al zo vaak aangegegven: niet dwingen, hij krijgt altijd zijn toetje enz.. En maar dwingen en straffen met geen toetje als hij niet eet... N is nogal gevoelig en reageert erg angstig als de opa van mijn man komt. Hij kruipt dan zo'n beetje in je. Ook dan blijven ze maar pushen en pushen.. Ben al eenpaar keer gewoon met n weggegaan, omdat hij compleet verstuur was.
Waarom kunnen ze niet gewoon respecteren hoe wij het doen? Waarom 'weten zij het altijd beter' ?? Waarom moeten mijn man en ik eerst compleet uit knze plaat gaan, voor ze begrijpen dat we het echt niet leuk vinden wat ze doen? Waarom luisteren ze niet,willen ze niet horen wat we zeggen als we het op een normale manier tegen ze zeggen?
Besef me nu pas hoe hoog me dit zit.. Ben na vanacht gewoon weer gesloopt, ondanks dat het maar twee keer was, ik weet het, mag nog niet klagen, maar ik ben zo moe... En ben nog steeds herstellende van die stomme burn - out wat ook niet mee helpt...
Bah bah bah!
Ik stap zo maar op de fiets naar de stad, even de frustratie eruit trappen. Denk comtinue: ik ben verdorie geen klein kind, ik ben hun moeder mijn man is hun vader en WIJ kennen onze kinderen het beste... Respecteer dat nou eens!
Iemand anders nog wat te klagen?!
SparklingEyes- Prater
- Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Re: He jasses!
Dat is inderdaad heel vervelend. Ik zou ze dan eerlijk gezegd niet meer daar laten logeren.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Ik zou ze ook niet meer daar laten logeren. Hier is het ook zo ver gekomen, onze kinderen slapen niet meer bij mijn schoonouders. Omdat er te vaak, te veel is gebeurd.
Pollewop- Fluisteraar
- Aantal berichten : 68
Punten : 74
Registratiedatum : 10-01-12
Jeetje, ik kan me voorstellen dat je dit heel vervelend vindt. Ik zou het toch nog een keer bespreekbaar maken en duidelijk aangeven wat de gevolgen zijn voor jou en je kindje als zij jullie schema in de war schoppen. Misschien wilden ze eerst niet luisteren, omdat ze dachten dat het niet zo'n vaart zou lopen. Maar nu is het schema daadwerkelijk in de war geschopt en dat kun je wel vertellen/uitleggen. En misschien de consequenties bespreken, zoals niet meer logeren?
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10
Heel herkenbaar, mijn schoonmoeder weet ook altijd het beste hoe je met kinderen om moet gaan (daar heeft ze allerlei algemeen voor elk kind geldende waarheden voor). Alleen mijn oudste dochter gaat er wel eens heen om te spelen overdag (dan ben ik zelf altijd thuis, dus we gebruiken haar niet als oppas), de jongste gaat er pas zonder ons toezicht heen wanneer ze kan praten en goed kan aangeven wat ze wel en niet wil.
Vervelend hoor , vooral omdat die gebroken nachten zo makkelijk voorkomen hadden kunnen worden.
Vervelend hoor , vooral omdat die gebroken nachten zo makkelijk voorkomen hadden kunnen worden.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Bedankt voor de reacties..
Het er niet meer laten logeren kan ik nog niet. In die zin, ik wil mijn man niet voor het blok zetten. Hoe je het ook went of keert het zijn zijn ouders en ondanks dat hij het grotendeels met me eens is, vind hij dat ze moeten blijven gaan.
Het nog een keer zeggen, ga ik zeker doen... Maar ik moet eerst flink afkoelen.. Tot die tijd ontwijk ik ze waar mogeijk. Niet zo moeilijk, ze komen toch nooit uit zichzelf hier.
Heb vanmorgen mijn man laten weten dat het me echt heel hoog zit en dat ik er ook met hem nog eens een keer over wil praten...
Lekker warrig sorry
Het er niet meer laten logeren kan ik nog niet. In die zin, ik wil mijn man niet voor het blok zetten. Hoe je het ook went of keert het zijn zijn ouders en ondanks dat hij het grotendeels met me eens is, vind hij dat ze moeten blijven gaan.
Het nog een keer zeggen, ga ik zeker doen... Maar ik moet eerst flink afkoelen.. Tot die tijd ontwijk ik ze waar mogeijk. Niet zo moeilijk, ze komen toch nooit uit zichzelf hier.
Heb vanmorgen mijn man laten weten dat het me echt heel hoog zit en dat ik er ook met hem nog eens een keer over wil praten...
Lekker warrig sorry
SparklingEyes- Prater
Ik zou ze ook niet meer daar laten logeren denk ik, als het elke keer zo gaat. Ik bedoel, je kind HOEFT toch niet per sé uit logeren te gaan? Of vindt je man van wel?Susan schreef:Dat is inderdaad heel vervelend. Ik zou ze dan eerlijk gezegd niet meer daar laten logeren.
Gast- Gast
Waarom zouden ze moeten blijven gaan omdat het zijn ouders zijn?
Ik snap dat je hem niet voor het blok wil zetten, maar jullie hebben het aangegeven dat ze dat niet moesten doen, en door hun eigenwijsheid zitten jullie weer met een kindje die uit zijn ritme is.
Onze dochter is nog nooit uit logeren geweest bij mijn schoonouders, simpelweg omdat ik dat niet kan/wil.
(Ook niet bij mijn ouders hoor, maar van hun hoeft dat ook niet:P)
Ik snap dat je hem niet voor het blok wil zetten, maar jullie hebben het aangegeven dat ze dat niet moesten doen, en door hun eigenwijsheid zitten jullie weer met een kindje die uit zijn ritme is.
Onze dochter is nog nooit uit logeren geweest bij mijn schoonouders, simpelweg omdat ik dat niet kan/wil.
(Ook niet bij mijn ouders hoor, maar van hun hoeft dat ook niet:P)
Viva- Kletskop
- Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11
Inderdaad. Ze kunnen toch ook gewoon die opa en oma zien zonder dat ze er slapen?
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Ik zie ook de noodzaak van er slapen niet hoor.
frolic- Fluisteraar
- Aantal berichten : 498
Punten : 632
Registratiedatum : 04-02-11
Hier zal onze dochter straks ook niet gaan slapen bij mijn schoonouders. Simpelweg omdat mijn schoonvader een rasechte alcoholist is. Daarbij wordt er ook ontzettend veel gerookt. Als zij hun kleinkind willen zien, zullen ze echt naar ons toe moeten komen. Dat weten ze ook. Ze zal wel bij mijn ouders gaan slapen.
Sophiee- Prater
- Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11
Maar waarom moeten ze wel logeren bij je schoonouders terwijl ze nooit bij jullie thuis komen? Als ze niet naar ons zouden luisteren is het snel klaar bij mij hoor.
meisjesmama- Kletskop
- Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
meisjesmama schreef:Maar waarom moeten ze wel logeren bij je schoonouders terwijl ze nooit bij jullie thuis komen? Als ze niet naar ons zouden luisteren is het snel klaar bij mij hoor.
Mee eens jullie zijn de ouders en zij hebben maar te respecteren wat jullie willen dat er gebeurt met jullie kindje.
Onze dochter slaapt wel bij mijn ouders, en heeft het daar hartstikke goed. Maar bij mijn schoonvader zal ze nooit gaan slapen, ze zal er ook nooit zijn voor een uurtje zonder ons. Hij mag haar zien onder ons toezicht en vasthouden ben ik ook klaar mee. Wij hebben een paar keer duidelijk gezegd hoe je T. vast moet houden ivm spugen en haar nekklachten, hij presteert het iedere keer om zijn eigen zin te doen, prima maar dan is het voor ons klaar.
MissD- Prater
- Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10
Het lijkt me inderdaad erg vervelend deze situatie. Ze hebben jullie afspraken maar te respecteren . Gelukkig vraagt mijn schoonmoeder altijd een lijstje met voedingen , hoe laat naar bed etc. Stel dat mijn ouders ( daar heeft ze nog nooit geslapen, binnekort wel een keer ) of schoonouders dit zouden flikken, dan slaapt ze daar niet meer.
Star007- Kletskop
- Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11
Mijn man net gesproken, voorlopig gaan ze er niet meer slapen..
Ze komen zelden hier, wij zijn meer van het nogal makkelijk in de auto stappen en er heen gaan.
We willen graag dat ze bij beide opa's en oma's kunnen logeren... Maar de situatie is nu eenmaal zoals deze nu is en dan maar even niet meer hier....
Ik vind hte onwijs jammer, want mijn oudste zoon is gek op zijn opa en oma en dat is ook belangrijk!
Maar goed. Ze gaan voorlopig niet meer logeren.. En als we er samen zijn, dan zal ik maar (in mijn ogen) met de botte bijl vertellen wat er gaat gebeuren en zorgen dat ik met eten naast de kinderen zit, ondanks dat mijn oudste graag naast opa / oma zit.. Want dan gebeurt er tenminste wat wij willen ....
Neemt niet weg dat ik er enorm van baal dat het op deze manier moet...
Ze komen zelden hier, wij zijn meer van het nogal makkelijk in de auto stappen en er heen gaan.
We willen graag dat ze bij beide opa's en oma's kunnen logeren... Maar de situatie is nu eenmaal zoals deze nu is en dan maar even niet meer hier....
Ik vind hte onwijs jammer, want mijn oudste zoon is gek op zijn opa en oma en dat is ook belangrijk!
Maar goed. Ze gaan voorlopig niet meer logeren.. En als we er samen zijn, dan zal ik maar (in mijn ogen) met de botte bijl vertellen wat er gaat gebeuren en zorgen dat ik met eten naast de kinderen zit, ondanks dat mijn oudste graag naast opa / oma zit.. Want dan gebeurt er tenminste wat wij willen ....
Neemt niet weg dat ik er enorm van baal dat het op deze manier moet...
SparklingEyes- Prater
meisjesmama schreef:Maar waarom moeten ze wel logeren bij je schoonouders terwijl ze nooit bij jullie thuis komen? Als ze niet naar ons zouden luisteren is het snel klaar bij mij hoor.
Ze moeten niks maar mijn schoonouders vinden het leuk en n vindt het ook prachtig en dat is me ook veel waard.
SparklingEyes- Prater
SparklingEyes schreef:meisjesmama schreef:Maar waarom moeten ze wel logeren bij je schoonouders terwijl ze nooit bij jullie thuis komen? Als ze niet naar ons zouden luisteren is het snel klaar bij mij hoor.
Ze moeten niks maar mijn schoonouders vinden het leuk en n vindt het ook prachtig en dat is me ook veel waard.
natuurlijk dat snap ik maar als mijn oudste haar opa en oma nooit in haar thuis omgeving ziet zal ze daar op den duur wel wat van gaan zeggen. Is toch ook leuk als ze even langs komen?
In mijn ogen moet het wel van 2 kanten komen...
meisjesmama- Kletskop
- Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
meisjesmama schreef:SparklingEyes schreef:meisjesmama schreef:Maar waarom moeten ze wel logeren bij je schoonouders terwijl ze nooit bij jullie thuis komen? Als ze niet naar ons zouden luisteren is het snel klaar bij mij hoor.
natuurlijk dat snap ik maar als mijn oudste haar opa en oma nooit in haar thuis omgeving ziet zal ze daar op den duur wel wat van gaan zeggen. Is toch ook leuk als ze even langs komen?
In mijn ogen moet het wel van 2 kanten komen...
Heb je ook helemaal gelijk in hoor.. Ik ga voorlopig ook niet zelf hun kant op. Eind deze maand ben ik jarig en dan merk ik het wel of ze komen...
SparklingEyes- Prater
is dit niet erg veel éénrichtingsverkeer? Niet bij jullie willen komen, maar wel verwachten dat de kinderen bij hun kunnen logeren en zich niet aan regels houden die voor jullie belangrijk zijn?
Gast- Gast
Rejoy. schreef:is dit niet erg veel éénrichtingsverkeer? Niet bij jullie willen komen, maar wel verwachten dat de kinderen bij hun kunnen logeren en zich niet aan regels houden die voor jullie belangrijk zijn?
Ja klopt.. En dit is een van de vele kanten van mijn schoonfam...
SparklingEyes- Prater
dan was ik er snel klaar mee geweest hoor. Als zij zich zo asociaal gedragen dan zou het me bijzonder weinig kunnen schelen of het wel of niet leuk is voor ze als mijn kinderen niet meer zouden komen. Heel sneu voor mijn zoontje dan, maar ik heb ook grenzen.
Gast- Gast
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: