Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Parkeren Maastricht

3 plaatsers

Ga naar beneden

Parkeren Maastricht Empty Parkeren Maastricht

Bericht  Antibes di 3 apr 2012 - 10:35

Lukt dat? (als in, redelijk gelegenheid in omgeving station/centrum)

Wat kost dat? (zeg zondag lunchtijd tot maandag eind van de middag, wellicht 2x dagkaart ofzo)

Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Parkeren Maastricht Empty Re: Parkeren Maastricht

Bericht  Gast di 3 apr 2012 - 10:57

Dat gaat zeker, genoeg parkeergarages. Ik heb vandaag geparkeerd in parkeerhuis mosae forum in het centrum, die raad ik NIET aan jemig wat een doolhof haha. Alle andere zijn ok!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Parkeren Maastricht Empty Re: Parkeren Maastricht

Bericht  TukTuk di 3 apr 2012 - 11:16

Je kan toch bij het hotel parkeren?

Bijv bij dit hotel, 7 euro per dag:

http://www.booking.com/hotel/nl/hoteldelabourse.nl.html?sid=830f950c5a72dc9acb447fc8c2ef0355;dcid=1;checkin=2012-04-15;checkout=2012-04-16;srfid=3e283e8dc352a26d6bec3900115c2553X2
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Parkeren Maastricht Empty Re: Parkeren Maastricht

Bericht  ellibre di 3 apr 2012 - 11:34

Antibes schreef:Lukt dat? (als in, redelijk gelegenheid in omgeving station/centrum)

Wat kost dat? (zeg zondag lunchtijd tot maandag eind van de middag, wellicht 2x dagkaart ofzo)

Goedkoopste optie is de parkeerplaats Cabergerweg. Tarief is 1,50 per 60 minuten met een maximum van 8 euro per dag (gaat op datum, niet per 24 uur). Deze parkeerplaats ligt net buiten het centrum, is erg groot en goed bereikbaar. Als je via de A2 naar Maastricht rijd ga je bij de stoplichten aan het einde van de A2 rechtsaf. Dan ga je twee bruggen over, en aan het einde van de tweede brug ligt hij aan de rechterkant. Vrijthof is 5 minuten lopen, 1 lange rechte weg volgen (Capucijnenstraat).

Andere (grote) opties (bij de 3 grote pleinen, en dus midden in het centrum) zijn:

Parkeergarage Vrijthof: 2,20 per uur met een maximum van 22 euro per dag
Parkeergarage Mosae Forum (vlakbij de Markt): 2,20 per uur met een maximum van 22 euro per dag
Parkeergarage Onze Lieve Vrouweplein: 2,20 per uur met een maximum van 22 euro per dag

De dichtsbijzijnde plek (t.a.v. het centrum) om gratis te parkeren is bij de kruising Bosscherweg/Pastoor Moormanstraat (zie Google Maps). Vanaf daar is het iets meer dan 1 km lopen naar het centrum. Als je de Bosscherweg (die over gaat in de Boschstraat) volgt kom je vanzelf op de Markt uit. Je komt op die kruising via dezelfde route als de weg naar parkeerplaats Cabergerweg, alleen moet je dan bij de 2e brug de eerste (en enige) afslag op de brug zelf hebben - kan niet missen. Als je van de brug af bent kom je direct bij een stoplicht, daar ga je linksaf. Dan zit je al op de Bosscherweg. Daarna zie je rechts een Spar, daar kan je gratis parkeren.


Laatst aangepast door ellibre op di 3 apr 2012 - 20:59; in totaal 1 keer bewerkt
ellibre
ellibre
Prater
Prater

Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Parkeren Maastricht Empty Re: Parkeren Maastricht

Bericht  Antibes di 3 apr 2012 - 18:04

Super bedankt! Bij de meeste hotels waren prijzen vergelijkbaar met die van de centrum-parkeergarages. Dan is het snel al ruim veertig euro parkeerkosten.

Ook nog bedankt voor die hotel-suggestie, ga ik even bekijken!
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Parkeren Maastricht Empty Re: Parkeren Maastricht

Bericht  ellibre di 3 apr 2012 - 21:00

Heb een kleine aanpassing gemaakt in mijn uitleg over gratis parkeren, had Boschstraat geschreven waar het Bosscherweg moest zijn. De Boschstraat gaat namelijk over in de Bosscherweg.
ellibre
ellibre
Prater
Prater

Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Parkeren Maastricht Empty Re: Parkeren Maastricht

Bericht  TukTuk di 3 apr 2012 - 21:59

Antibes schreef:Super bedankt! Bij de meeste hotels waren prijzen vergelijkbaar met die van de centrum-parkeergarages. Dan is het snel al ruim veertig euro parkeerkosten.

Ook nog bedankt voor die hotel-suggestie, ga ik even bekijken!

:shock: Pff ja dat wordt dan een duur nachtje weg!
Maar komt natuurlijk omdat die hotels in het centrum liggen.. Meeste zullen geen eigen parkeerplaats hebben, bedenk ik me nu.. Dat hotel wat ik liet zien was de eerste die ik even bekeek kwa parkeerkosten, dus vandaar dat ik zei dat je bij het hotel toch wel kon parkeren, maar had er verder niet over nagedacht.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Parkeren Maastricht Empty Re: Parkeren Maastricht

Bericht  ellibre di 3 apr 2012 - 22:17

AngelNyn schreef:
Antibes schreef:Super bedankt! Bij de meeste hotels waren prijzen vergelijkbaar met die van de centrum-parkeergarages. Dan is het snel al ruim veertig euro parkeerkosten.

Ook nog bedankt voor die hotel-suggestie, ga ik even bekijken!

:shock: Pff ja dat wordt dan een duur nachtje weg!
Maar komt natuurlijk omdat die hotels in het centrum liggen.. Meeste zullen geen eigen parkeerplaats hebben, bedenk ik me nu.. Dat hotel wat ik liet zien was de eerste die ik even bekeek kwa parkeerkosten, dus vandaar dat ik zei dat je bij het hotel toch wel kon parkeren, maar had er verder niet over nagedacht.
Het hotel waar jij naar linkte ligt op de Markt en dus midden in het centrum, op 150 meter van parkeergarage Mosae Forum waar je 22 euro per dag betaalt Wink

Overigens staat er dat "openbaar parkeren" mogelijk is in de buurt van dat hotel voor 7 euro per dag, maar dat is pertinent niet waar. De openbare parkeerplekken in de buurt van dit hotel (afgezien van de eerder genoemde parkeergarages) hebben een beperking van maximaal 2 of 4 uur aaneengesloten parkeren. Op zondagen zijn deze parkeerplaatsen overigens gratis (uitgezonderd koopzondagen), t/m maandag ochtend 8.00 of 9.00u. Dan moet je wel héél goed zoeken, want er zijn maar weinig openbare parkeerplaatsen in het centrum, en die staan meestal allemaal vol.
ellibre
ellibre
Prater
Prater

Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Parkeren Maastricht Empty Re: Parkeren Maastricht

Bericht  Gast wo 4 apr 2012 - 6:48

Charlie schreef:Dat gaat zeker, genoeg parkeergarages. Ik heb vandaag geparkeerd in parkeerhuis mosae forum in het centrum, die raad ik NIET aan jemig wat een doolhof haha. Alle andere zijn ok!
Doolhof? Zo ingewikkeld is die toch niet? Very Happy Alleen bij het uitrijden (dus na de slagboom) moet je even goed kijken aan welke kant je eruit wilt. Ik parkeer daar regelmatig.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Parkeren Maastricht Empty Re: Parkeren Maastricht

Bericht  Antibes wo 4 apr 2012 - 6:52

Heb inmiddels het Beaumont geboekt, die hadden een arrangement inclusief ontbijt en parkeren en dat leek me de makkelijkste optie.. Thanks voor de hulp!
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Parkeren Maastricht Empty Re: Parkeren Maastricht

Bericht  Gast wo 4 apr 2012 - 7:02

Goede keuze! Goed hotel en je zit in no time in het centrum!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Parkeren Maastricht Empty Re: Parkeren Maastricht

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum