En je motorrijbewijs dan?
+2
silly-one
Toet
6 plaatsers
Pagina 1 van 1
En je motorrijbewijs dan?
N.a.v het rijbewijs topic, voor de meiden die hun motorrijbewijs hebben. Hoe gaat dat eigenlijk in z'n werk? Ik neem aan dat je niet zo veel lessen nogdig hebt als bij je autorijbewijs? En hoe zit het met de theorie? Hoeveel geld was je in totaal kwijt?
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Re: En je motorrijbewijs dan?
Ik heb mijn thoerie in één keer gehaald
Mijn AVB in 12 lessen en de eerste keer
het AVD heb ik 3 keer over gedaan ( 1 keer terecht gezakt, 1 keer deed de motor echt niet wat ik wilde) ik denk dat ik toen een les of 20 heb gehad. Meer dan ik wilde, helaas.
Doordat het de twee exames die je al normaal heb en het twee keer zakken was ik iets van 2000 euro kwijt.
Mijn AVB in 12 lessen en de eerste keer
het AVD heb ik 3 keer over gedaan ( 1 keer terecht gezakt, 1 keer deed de motor echt niet wat ik wilde) ik denk dat ik toen een les of 20 heb gehad. Meer dan ik wilde, helaas.
Doordat het de twee exames die je al normaal heb en het twee keer zakken was ik iets van 2000 euro kwijt.
silly-one- Ratel
- Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb alleen mijn motorrijbewijs en dus geen auto rijbewijs. Ik was in totaal 1350 euro kwijt, met de examens er bij in heb ik 25 uur op de lesmotor gezeten. Alle examens heb ik in één keer gehaald.
En hoewel de theorie voor je motorrijbewijs heel erg veel op die van je autorijbewijs lijkt waren er verbazend veel mensen die er voor zakte. Die kwamen binnen van: ik rij al zolang auto, de theorie ken ik wel. Maar daar vergisten ze zich wel in!
En hoewel de theorie voor je motorrijbewijs heel erg veel op die van je autorijbewijs lijkt waren er verbazend veel mensen die er voor zakte. Die kwamen binnen van: ik rij al zolang auto, de theorie ken ik wel. Maar daar vergisten ze zich wel in!
Gast- Gast
En tja het aantal lessen dat je nodig hebt verschilt heel erg.
Je moet eerst je AVB examen halen, dat zijn de bijzondere verrichtingen zoals remproeven, korte slalom, grote slalom, halve draai linksom, halve draai rechtsom, een achtje draaien, de uitwijkoefening, wegrijden uit een parkeervak.. De meeste mensen hebben daar de meeste lessen voor nodig. Het rijden op de weg kost vaak wat minder tijd, ik denk dat ik daar 2 lesjes extra voor heb gehad aangezien ik geen verkeersinzicht had omdat ik geen autorijbewijs heb.
Je moet eerst je AVB examen halen, dat zijn de bijzondere verrichtingen zoals remproeven, korte slalom, grote slalom, halve draai linksom, halve draai rechtsom, een achtje draaien, de uitwijkoefening, wegrijden uit een parkeervak.. De meeste mensen hebben daar de meeste lessen voor nodig. Het rijden op de weg kost vaak wat minder tijd, ik denk dat ik daar 2 lesjes extra voor heb gehad aangezien ik geen verkeersinzicht had omdat ik geen autorijbewijs heb.
Gast- Gast
Ik heb voor €1000 bij het CBR een opleiding gehad. Je hebt dan je rijbewijs in 1 week. Voor de meeste mannen (schijnt, ik weet niet of het echt zo is) is gewoon lessen en afrijden in totaal goedkoper, meestal rond de €800 geloof ik. Maar ik mocht ook in die €1000 nog een keer AVB her-examen doen als ik zou zakken. Verder zat alles erop en eraan. Theoriedagen, koffie en thee, etc.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Ik wil het motorrijden ook weer oppakken, ik ben gevallen en durf niet meer. Stom! Bovendien besef ik nu hoe kwetsbaar ik ben en dat maakt het ook een beetje eng. Ik had een pakket samen met mijn vriend, was ongeveer bij les 10. In dat pakket zaten ook de theorie, bijzondere verrichtingen en openbare weg.
Gast- Gast
Jammer dat je na je val niet meer verder bent gegaan Cimic. Juist hierdoor wordt de stap om weer te gaan rijden nog groter. Ik ben ook na het halen van mijn examen een keer goed onderuit gegleden door een remfout van mij als gevolg door een stomme actie van een auto. Ik was bijna thuis en ben door naar huis gereden. De volgende dag met de motor naar mijn ouders en heel rustig gereden en volledig binnendoor. Tussendoor een paar keer gestopt. Ik ben blij dat ik dat toen heb gedaan anders was ik niet snel meer op mijn motor gestapt.
Je bent als motorrijder kwetsbaar inderdaad en daar moet je je bewust van zijn. Ik merk dat ik mijn rijden daar heel erg op aangepast heb. Verder heb ik veel geleerd door lid te worden bij een motorvereniging. Als we in een groep gaan rijden zie ik hoe mensen met meer ervaring de bochten aansnijden etc. waar ik echt veel van leer.
Je bent als motorrijder kwetsbaar inderdaad en daar moet je je bewust van zijn. Ik merk dat ik mijn rijden daar heel erg op aangepast heb. Verder heb ik veel geleerd door lid te worden bij een motorvereniging. Als we in een groep gaan rijden zie ik hoe mensen met meer ervaring de bochten aansnijden etc. waar ik echt veel van leer.
silly-one- Ratel
- Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Ik wil het ook weer proberen, maar de angst om te vallen is er nog steeds. Ik ken mijzelf ik ga overmoedig worden als het weer goed gaat. Verschillende collega's hebben ook een motor en zijn goede rijders maar een jongen heeft het bijna niet overleefd omdat hij door een ongeluk in paar weken in coma heeft gelegen. Hij heeft er niks aan overgehouden en is weer gaan rijden, maar dan denk ik pfffff dat wil ik echt niet. Mijn vriend heeft bijna zijn rijbewijs en hoewel ik niks ga verbieden ben ik straks toch wel ongerust als hij zijn rijbewijs heeft.
Motorrijden is echt leuk, maar omdat ik de gedachte heb van erg kwetsbaar zijn houd het mij erg tegen en twijfel ik.
Motorrijden is echt leuk, maar omdat ik de gedachte heb van erg kwetsbaar zijn houd het mij erg tegen en twijfel ik.
Gast- Gast
Hier hetzelfde, in totaal ook ongeveer 25 uur les gehad._Jackie schreef:Ik heb alleen mijn motorrijbewijs en dus geen auto rijbewijs. Ik was in totaal 1350 euro kwijt, met de examens er bij in heb ik 25 uur op de lesmotor gezeten. Alle examens heb ik in één keer gehaald.
Heb mijn rijbewijs afgelopen september gehaald en ben er nog steeds heel blij mee!
Ik ben trouwens wel de eerste keer voor mijn theorie gezakt.. Die vond ik echt heel pittig! Terwijl ik mijn auto theorie in een keer had en aan een universiteit studeer..
Roodtomaatje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 329
Punten : 394
Zijn er hier ook meiden die vrij klein zijn met een motorrijbewijs. Ik ben 1,58 en heb één proefles gehad op een verlaagde motor, maar dat was echt geen doen. Ik kon net (echt net) met de puntjes van mijn schoenen bij de grond en kon dat ding dus amper in bedwang houden! Op de weg zou het gewoon gevaarlijk zijn.
_Muppit- Fluisteraar
- Aantal berichten : 273
Punten : 364
Ik ben 1,62 en toen ik m`n rijbewijs haalde was ik ook zo of misschien nog wel iets kleiner. M`n tante van 1,56 rijdt ook motor, dus het moet geen probleem zijn._Muppit schreef:Zijn er hier ook meiden die vrij klein zijn met een motorrijbewijs. Ik ben 1,58 en heb één proefles gehad op een verlaagde motor, maar dat was echt geen doen. Ik kon net (echt net) met de puntjes van mijn schoenen bij de grond en kon dat ding dus amper in bedwang houden! Op de weg zou het gewoon gevaarlijk zijn.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Ik ben 1,64m en heb ook op een verlaagde motor rijles gehad. Mijn eigen motor moet nog verlaagd worden, die is nu net iets te hoog.Rush schreef:Ik ben 1,62 en toen ik m`n rijbewijs haalde was ik ook zo of misschien nog wel iets kleiner. M`n tante van 1,56 rijdt ook motor, dus het moet geen probleem zijn._Muppit schreef:Zijn er hier ook meiden die vrij klein zijn met een motorrijbewijs. Ik ben 1,58 en heb één proefles gehad op een verlaagde motor, maar dat was echt geen doen. Ik kon net (echt net) met de puntjes van mijn schoenen bij de grond en kon dat ding dus amper in bedwang houden! Op de weg zou het gewoon gevaarlijk zijn.
Er zijn speciale motorlaarzen voor dames die verhoogde zolen hebben. Althans dat vertelde mijn rijschool me Die kun je misschien proberen?
Roodtomaatje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 329
Punten : 394
Ik kom met mijn 1,73 net met mijn tenen op de grond op mijn 600fje, ik heb hele korte pootjes!
De motor die ik hierna ga kopen (zodra ik weer kan rijden met mijn schouder) is een naked en daarop kom ik wel met mijn platte voeten op de grond, veel fijner!
De motor die ik hierna ga kopen (zodra ik weer kan rijden met mijn schouder) is een naked en daarop kom ik wel met mijn platte voeten op de grond, veel fijner!
Gast- Gast
Ook ik heb mijn motorrijbewijs, vorige maand was dat 2 jaar.
Ik weet echt niet meer hoeveel lessen.
Theorie in 1x gehaald. Bijzondere verrichtingen ook in 1x.
Praktijk op de weg, eerste keer gezakt. Regen kwam echt met badkuipen tegelijk uit de lucht vallen.. Tweede keer had het net (nat) gesneeuwd en ging ik al na 3 minuten onderuit en werd dus afgelast. Derde datum lag er sneeuw afgelast. vierde datum lag er sneeuw afgelast. En de vijfde datum... Eindelijk geslaagd!! Ik was echt zo blij...
Ik ben 1.73 en kan met platte voeten aan de grond, fijn!
Ik weet echt niet meer hoeveel lessen.
Theorie in 1x gehaald. Bijzondere verrichtingen ook in 1x.
Praktijk op de weg, eerste keer gezakt. Regen kwam echt met badkuipen tegelijk uit de lucht vallen.. Tweede keer had het net (nat) gesneeuwd en ging ik al na 3 minuten onderuit en werd dus afgelast. Derde datum lag er sneeuw afgelast. vierde datum lag er sneeuw afgelast. En de vijfde datum... Eindelijk geslaagd!! Ik was echt zo blij...
Ik ben 1.73 en kan met platte voeten aan de grond, fijn!
Joli86- Prater
- Aantal berichten : 1384
Punten : 1463
Registratiedatum : 06-12-10
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: