Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

2 kinderen op de fiets

+11
*Troela*
Kat1980
Nana
mickey
Twellie
duckie
Dora
Snoopy
Liadan
Susan
Darius
15 plaatsers

Ga naar beneden

2 kinderen op de fiets Empty 2 kinderen op de fiets

Bericht  Darius vr 30 maa 2012 - 1:02

Vorige week een achterzitje voor L.aurens gekocht, zodat P.epijn nu voor kan zitten. Eerijk gezegd vind ik het verschrikkelijk onhandig. Mijn fietstas past niet meer, dus ik heb geen bergruimte meer. Ik ben bang dat ik omval met twee kids als ik een bochtje neem. En wie zet ik als eerste in het zitje? Ik kan P moeilijk op de grond leggen, terwijl ik L erin zet. Maar als ik P erin zet, is hij zo wild van enthousiasme, dat ik bang ben dat de hele fiets omvalt.

Zucht, die fietskar was een heel gevaarte, maar wel handig.

Herkenbaar of doe ik iets fout?
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kinderen op de fiets Empty Re: 2 kinderen op de fiets

Bericht  Susan vr 30 maa 2012 - 1:05

Nee, ik vind het ook vreselijk onhandig, ik heb ook echt het idee dat ik zwaar uit balans ben, daarom heb ik ook afgelopen zomer een bakfiets gekocht. Helaas ging dat op den duur ook niet meer goed, dus momenteel fiets ik helemaal niet met beide kinderen, ik fiets of alleen met Yrsa, of met allebei als Dion er ook is en dan zit het ene kind in de bakfiets en de ander op de gewone fiets.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kinderen op de fiets Empty Re: 2 kinderen op de fiets

Bericht  Liadan vr 30 maa 2012 - 1:16

Het lijkt mij ook erg onhandig om met 2 kinderen op de fiets te gaan, daarom heb ik een bakfiets smile . Maar zijn er geen speciale fietstassen die wel met een fietsstoeltje kunnen?
Verder geen idee wie je het best als eerst op de fiets kan zetten...

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kinderen op de fiets Empty Re: 2 kinderen op de fiets

Bericht  Snoopy vr 30 maa 2012 - 1:19

Ik zou eerst de kleine voorop doen, stuur met 1 hand vast houden en met je andere arm de andere op het achterzitje heisen. Klinkt makkelijker dan het is, maar denk dat het een kwestie is van behendigheid en het vaak doen. Heb je echt een zitje achterop? Weet dat mijn moeder altijd zo'n beugel had en voetsteuntjes en daar konden we op een gegeven moment ook zelf opklimmen en kun je de fiets met twee handen vast houden. Maar daar is hij nu nog te klein voor denk ik.
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kinderen op de fiets Empty Re: 2 kinderen op de fiets

Bericht  Dora vr 30 maa 2012 - 1:22

Ik heb van de week voor het eerst met onze 2 meiden gefietst (voor op het plein om uit te proberen) en dat ging erg goed. Zat als een koningin op mijn fiets, zo trots, hihi
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het Brabantse land

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kinderen op de fiets Empty Re: 2 kinderen op de fiets

Bericht  duckie vr 30 maa 2012 - 1:28

Liadan schreef:Het lijkt mij ook erg onhandig om met 2 kinderen op de fiets te gaan, daarom heb ik een bakfiets 2 kinderen op de fiets 561177 . Maar zijn er geen speciale fietstassen die wel met een fietsstoeltje kunnen?
Verder geen idee wie je het best als eerst op de fiets kan zetten...



volgens mij bestaan er wel speciale fietstassen voor met een kinderstoeltje achterop

zie hier bijvoorbeeld
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kinderen op de fiets Empty Re: 2 kinderen op de fiets

Bericht  Darius vr 30 maa 2012 - 1:31

Fietstassen: ik moet nog nieuwe aanschaffen.

Oja, nog een punt van ergenis: de fiets is met twee kinderen zo zwaar, dat ik moeilijk de standaard eronder uit krijg.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kinderen op de fiets Empty Re: 2 kinderen op de fiets

Bericht  Dora vr 30 maa 2012 - 2:07

Daar heb je een punt, maar gelukkig weegt A. ongeveer 10 kilo en M. zo een 6 kilo, dus nog niet zo een heel gewicht.
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het Brabantse land

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kinderen op de fiets Empty Re: 2 kinderen op de fiets

Bericht  Twellie vr 30 maa 2012 - 2:23

Ja, ik heb er ook gewoon een fietstas bij op. Ik vind een stoeltje voorop de fiets sowieso eng, ik heb er volgens mij maar Ă©Ă©n keer mee gefietst en toen heb ik hem eraf gehaald.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kinderen op de fiets Empty Re: 2 kinderen op de fiets

Bericht  mickey vr 30 maa 2012 - 2:27

Ik heb een stoeltje achterop, heb hem tot nu toe alleen voor mijn neefje gebruikt. Ik heb er wel fietstassen onder, er zijn speciale waarbij dat wel kan. Heb ik extra op gelet bij de aanschaf ervan.
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kinderen op de fiets Empty Re: 2 kinderen op de fiets

Bericht  Gast vr 30 maa 2012 - 2:28

2 kinderen op de fiets Cordo_Giova_Dubbele_Fietstas_Zwart_1



Ik denk niet dat je iets fout doet, het is gewoon heel zwaar met 2 kinderen erop is mijn ervaring.

Ik het trouwens flexibele fietstassen van Cordo, die kunnen er op, en er kan ook veel in.

Ik zette eerst de jongste voorop, en dan de fiets al tegenhoudend zwaaide ik de oudste er bij op, maar het blijft klungelen. Is een dubbele standaard een idee? Is toch wat steviger.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

2 kinderen op de fiets Empty Re: 2 kinderen op de fiets

Bericht  Nana vr 30 maa 2012 - 8:36

Ik heb een mamafiets en met twee kids erin blijft de fiets rechtop staan op de standaard.
Ik die altijd eerste de jongste erop, daarna de oudste. En als ze eraf gaan eerst de oudste en dan de jongste.
Nana
Nana
Prater
Prater

Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kinderen op de fiets Empty Re: 2 kinderen op de fiets

Bericht  Kat1980 vr 30 maa 2012 - 8:46

Ja, ik vind het ook erg onhandig met 2 kids op de fiets.
Ik zet de fiets op de standaard langs de muur (zodat als hij om zou vallen, hij mijn kant opvalt en ik hem tegen kan houden), zet eerste de jongste erin en dan de oudste. Bij het eruit halen doe ik juist eerst de oudste en dan de jongste.
Ik vind het ook erg zwaar fietsen en als de oudste achterop onverwachte bewegingen maakt, raak je ook een beetje uit balans.
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kinderen op de fiets Empty Re: 2 kinderen op de fiets

Bericht  *Troela* vr 30 maa 2012 - 8:46

Ik heb ook een mama fiets, nu met zij standaard, midden was afgebroken.

Ik zet altijd de jongste eerst voorop, en dan met 1 arm de oudste achter. Er af net andersom dus eerst oudste eraf. Even oefenen maar gaat goed. Vind het ook niet heel zwaar met 2 kindjes.

*Troela*
Prater
Prater

Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kinderen op de fiets Empty Re: 2 kinderen op de fiets

Bericht  Fiebje vr 30 maa 2012 - 8:50

Zoals al werd gezegd een dubbele standaard.
Ik heb zelf een dubbele standaard en een ring op mijn stuur dat ik hem vast kan zetten zodat hij niet kan omklappen.
Dus zet eerst W voorin en vervolgens mijn nichtje achterop. En ja tis idd zwaar

Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kinderen op de fiets Empty Re: 2 kinderen op de fiets

Bericht  Fearie vr 30 maa 2012 - 18:36

Fiebje schreef:Zoals al werd gezegd een dubbele standaard.
Ik heb zelf een dubbele standaard en een ring op mijn stuur dat ik hem vast kan zetten zodat hij niet kan omklappen.
Dus zet eerst W voorin en vervolgens mijn nichtje achterop. En ja tis idd zwaar

Wat voor een ring bedoel je om het stuur vast te zetten?

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kinderen op de fiets Empty Re: 2 kinderen op de fiets

Bericht  Jilke vr 30 maa 2012 - 18:50

Heb daar eigenlijk nooit geen problemen mee gehad, scheur de hele stad door met 2 kids op de fiets. Heb ook fietstassen, dus handig want je hebt dan al nooit iets in je handen of aan je stuur (levensgevaarlijk, nooit doen!). Inderdaad je fiets tegen de muur parkeren ergens, dan heb je er de meeste controle over. Dan de jongste erop, en de oudste klimt er zelf op via mij. Zet mijn been zo dat hij een steuntje heeft, en dan klimt hij zelf in zijn stoeltje. Hoef ik de fiets niet los te laten zodat hij om kan vallen.
Kost wel even wat oefenwerk, en de oudste moet al iets ouder zijn natuurlijk, maar als ze het eenmaal doorhebben scheelt dat een hoop Wink
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kinderen op de fiets Empty Re: 2 kinderen op de fiets

Bericht  Gast vr 30 maa 2012 - 19:01

Heb je geen mamafiets? Daar zit een dubbele standaard op en een stuurslot.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

2 kinderen op de fiets Empty Re: 2 kinderen op de fiets

Bericht  Gast vr 30 maa 2012 - 19:09

D.ylan fietst inmiddels bijna alles zelf maar anders zet ik L.ynn voorin het zitje en hou ik de fiets vast en klimt D.ylan zelf op de fiets. (was een noodzaak om te leren want mijn moeder kan hem niet meer optillen dus hebben ze dit samen zo aangeleerd smile)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

2 kinderen op de fiets Empty Re: 2 kinderen op de fiets

Bericht  Darius za 31 maa 2012 - 2:14

Jaaa, hier was ik weer!

Ik heb wel een mamafiets hoor, een Montego Liberty. Er zit inderdaad een dubbele standaard op. En die is dan juist zo zwaar om eraf te halen. Ik was altijd gewend om de fiets even op te tillen (de bagagedrager) en dan kon ik zo met 1 voet de standaard eraf halen. Ik heb nu ontdekt dat ik gewoon vooruit moet rijden, dan gaat ie van de standaard af. Geen idee of dat wel goed is voor de standaard.

En ja, betreft het stuur, er zit wel een veertje aan hoor, zodat het stuur niet helemaal omklapt. Maar toch, ik vertrouw het nog voor geen meter. P.epijn zit altijd helemaal naar achteren te kijken hoe ik L.aurens erin til, en dan gaat het stuur echt een flink stuk naar links of naar rechts.

Vanmorgen heb ik de fietskar er maar weer achtergehaakt, ik vind het toch handiger. Meteen een kinderwagen bij de hand (ik vond het te koud voor de draagdoek)
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kinderen op de fiets Empty Re: 2 kinderen op de fiets

Bericht  Thunder za 31 maa 2012 - 5:40

Ik deed altijd eerst S. voorop en liet daarna T. er zelf opklimmen. Dan hield ik het stuur met 1 hand vast en T. met de andere hand. Inmiddels fietst hij al een tijd zelf alles. Zwaar fietsen is het zeker, laatst had ik de dochter van mijn vriendin achterop en dat viel me idd weer even tegen. Ik was vergeten hoe zwaar het was. (En dan te bedenken dat er vaak ook nog een buggy meeging en wat boodschappen...)

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kinderen op de fiets Empty Re: 2 kinderen op de fiets

Bericht  Liadan za 31 maa 2012 - 6:22

Ik rijd met mijn mamafiets en bakfiets ook altijd vooruit om 'm van de standaard af te halen, gaat heel makkelijk, volgens mij mag dat ook gewoon want anders is het inderdaad niet goed te doen om de standaard eraf te krijgen.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kinderen op de fiets Empty Re: 2 kinderen op de fiets

Bericht  Susan za 31 maa 2012 - 6:58

Een dubbele standaard kun je ook gewoon los kopen bij Halfords en zelf erop zetten.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kinderen op de fiets Empty Re: 2 kinderen op de fiets

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum