Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Een vlekjesziekte en entingen

3 plaatsers

Ga naar beneden

Een vlekjesziekte en entingen Empty Een vlekjesziekte en entingen

Bericht  Annie24 di 27 maa 2012 - 7:04

Afgelopen zondag zag ik een plekje in Y. zijn knieholte zitten en omdat we bekend zijn met eczeem heb ik dit ingesmeerd met zijn eigen zalf. Gisteravond weer gesmeerd en vanmorgen zag het er weer netjes uit. Hij is vandaag naar het kdv geweest en daar hebben ze niets bijzonders aan hem gemerkt. Net heb ik hem uitgekleed omdat hij zijn pyama aan moest en toen zag ik dat hij allemaal rode vlekjes/plekjes heeft die zich vooral bevinden rondom zijn knietjes/knieholtjes (ook iets hoger op zijn bovenbeen en iets lager op zijn onderbeen) en wat vlekjes/plekjes rondom zijn elleboog en de holte daar (en ook iets op zijn bovenarm en 1 op zijn onderarm)

Ondanks dat we bekend zijn met eczeem zegt mijn gevoel dat dit geen eczeem is. Ik heb eigenlijk het idee dat het de waterpokken zijn. Het zijn nu ronde plekjes die lijken op de plekjes die wij krijgen als we door een mug gestoken zijn, alleen zijn de meeste bij hem iets kleiner. Ik heb maar 1 'grote' kunnen ontdekken op zijn bovenbeen. Ik heb hem net helemaal nagekeken, maar verder zijn ze nergens te vinden, alleen op de plekken die ik hierboven aangeef.

Morgen staat de afspraak voor de 14 maanden entingen en nu twijfel ik dus enorm. Is het toch eczeem (ondanks dat mijn gevoel zegt van niet, want dat ziet er dus normaal anders uit bij Y.) of zijn het de waterpokken of misschien wel iets anders?

Ik neig er nu dus naar om morgenochtend het cb op te bellen en de afspraak te verzetten. Denk niet dat het slim is om de afspraak door te laten gaan als er iets gaande is in zijn lichaampje?!? Hij heeft verder nergens last van, ook geen koorts ofzo.

Iemand trouwens die mijn omschrijving van de vlekjes herkent en die omschrijving kan linken met de waterpokken?
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een vlekjesziekte en entingen Empty Re: Een vlekjesziekte en entingen

Bericht  Susan di 27 maa 2012 - 7:05

Je zou ook gewoon naar de afspraak kunnen gaan en de arts laten beoordelen of de vaccinatie wel of niet door kan gaan.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een vlekjesziekte en entingen Empty Re: Een vlekjesziekte en entingen

Bericht  Twellie di 27 maa 2012 - 7:06

Waterpokken zien er echt uit als blaasjes, vaak beginnen ze op het bovenlichaam en trekken dan naar onder.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Een vlekjesziekte en entingen Empty Re: Een vlekjesziekte en entingen

Bericht  Twellie di 27 maa 2012 - 7:07

Ik zou trouwens gewoon laten enten, zeker zonder koorts, behalve als op het bureau gezegd zou worden dat het een slecht idee is.

Edit: moet ik er wel bij zeggen dat beide kinderen hier sowieso nooit last hebben van de inentingen. Als jouw zoon daar normaal al wel op reageert, is dat misschien een minder goed plan.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Een vlekjesziekte en entingen Empty Re: Een vlekjesziekte en entingen

Bericht  Gast di 27 maa 2012 - 8:25

Bij twijfel: níet enten. Je kunt net zo goed een paar weekjes uitstellen, dan zit je sowieso goed.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een vlekjesziekte en entingen Empty Re: Een vlekjesziekte en entingen

Bericht  Annie24 di 27 maa 2012 - 8:55

Ik kijk wel even hoe hij er uit ziet als ik hem morgenochtend uit bed haal. Dan bel ik evt het CB; de afspraak is pas om 13 uur, dus tijd zat.

Tuinstoel; Y. reageert altijd érg heftig op de prikken. Is echt uit zijn doen en heeft behoorlijke verhoging.

Ik kijk morgen wel even smile
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een vlekjesziekte en entingen Empty Re: Een vlekjesziekte en entingen

Bericht  Twellie di 27 maa 2012 - 9:21

Da's vervelend zeg, als het echt de pokken zijn is het dan misschien beter om niet te doen.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Een vlekjesziekte en entingen Empty Re: Een vlekjesziekte en entingen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum