Nekplooi meting...
+17
Flip Fluitketel
Supertalentje
CCC
Slakje
Papillio
Tiara
Makamba
Dani
SarahKey
Floor
Clapperdie
bolus26
studiebol
Puggle
yes1984
Susan
LDJ
21 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Nekplooi meting...
Hebben jullie dit gedaan?
Waarom wel of niet?
Waarom wel of niet?
LDJ- Kletskop
- Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12
Re: Nekplooi meting...
Nee, omdat:
- het een kansberekening is en dus geen uitsluitsel geeft;
- er ook afwijkingen zijn die op deze manier niet kunnen worden opgespoord, mede door mijn eerste punt geeft een gunstige uitslag een soort van schijnzekerheid dat er niks met het kind aan de hand is;
- een kind met het syndroom van Down ook welkom was geweest.
- er ook afwijkingen zijn die op deze manier niet kunnen worden opgespoord, mede door mijn eerste punt geeft een gunstige uitslag een soort van schijnzekerheid dat er niks met het kind aan de hand is;
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Nee, wij zullen sowieso niet verder gaan met testen vanwege het risico van een vruchtwaterpunctie en het feit dat we een ziek kindje niet weg zullen laten halen. De combinatietest geeft slechts een risicopercentage en dat risicopercentage wil ik niet weten als er niks zeker is. Daarbij kun je een risico hebben van 1 op 20.000, je zult maar net die ene zijn.
De combinatietest test trouwens op meer dingen dan alleen downsyndroom hè!
De combinatietest test trouwens op meer dingen dan alleen downsyndroom hè!
Gast- Gast
Nee, bij Y. niet en nu wederom ook niet. Aangezien we nog "jong" zijn heb ik er de behoefte ook niet aan om te weten hoe of wat..we zien het wel!
Gast- Gast
Nee, hier hadden we geen behoefte aan. Een kindje zouden we niet weglaten halen i.v.m. een afwijking. Een afwijking had ik wel graag gehoord bij de 20 weken echo, zodat we er ons op konden voorbereiden.
yes1984- Prater
- Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10
Nee, twijfelde we heel erg maar heb uiteindelijk de afspraak afgezegd.
Het is een kansberekening en heb je een hogere kans dan is het nog steeds een kleine kans en we wilde dan ook geen puncties enz laten doen.
Ook zitten we niet in een risico groep en en hadden we met 11 weken een echo waarbij ze liet merken dat de plooi normaal was. Maar ik vond het wel echt een moeilijke keus!
Het is een kansberekening en heb je een hogere kans dan is het nog steeds een kleine kans en we wilde dan ook geen puncties enz laten doen.
Ook zitten we niet in een risico groep en en hadden we met 11 weken een echo waarbij ze liet merken dat de plooi normaal was. Maar ik vond het wel echt een moeilijke keus!
Puggle- Ratel
- Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12
Ja,
Dit omdat wij twee kindjes zouden krijgen en in hoeverre het kan om me voor te kunnen bereiden mochten we een verhoogte kans hebben.
Absoluut niet om het kindje weg te laten halen.
Dit omdat wij twee kindjes zouden krijgen en in hoeverre het kan om me voor te kunnen bereiden mochten we een verhoogte kans hebben.
Absoluut niet om het kindje weg te laten halen.
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Susan schreef:Nee, omdat:
ik ben niet zwanger maar ik denk er ook zo over!
bolus26- Ratel
- Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10
Wij hebben dit niet gedaan. Het is een kansberekening en wij vallen niet in een risicogroep.
Clapperdie- Kletskop
- Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Ja wij hebben dit wel gedaan.
Wij weten zelf de echte uitslag niet. Onze verloskundige weet die wel, wij hebben er voor gekozen dat zij ons alleen zou zeggen of het 'goed of fout' was. Indien fout konden we verder onderzoek doen, bij een goede uitslag niet.
Wij weten zelf de echte uitslag niet. Onze verloskundige weet die wel, wij hebben er voor gekozen dat zij ons alleen zou zeggen of het 'goed of fout' was. Indien fout konden we verder onderzoek doen, bij een goede uitslag niet.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
bolus26 schreef:Susan schreef:Nee, omdat:
Wij ook dus daarom ook niet gedaan.
Ja, wij hebben een nekplooimeting laten doen. We hebben eigenlijk niet vooraf besproken of we verder zouden gaan voor een vruchtwaterpunctie als de kansen verhoogd waren, maar we waren er niet helemaal zeker van dat we de zwangerschap wilde doorzetten als er wat mis zou zijn.
Dani- Fluisteraar
- Aantal berichten : 199
Punten : 224
Hier hetzelfde.
Makamba- Kletskop
- Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Hier ook hetzelfde
Tiara- Kletskop
- Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
SarahKey schreef:bolus26 schreef:Susan schreef:Nee, omdat:
Wij ook dus daarom ook niet gedaan.
+1
Papillio- Prater
- Aantal berichten : 543
Punten : 595
Registratiedatum : 16-01-11
Clapperdie schreef:Wij hebben dit niet gedaan. Het is een kansberekening en wij vallen niet in een risicogroep.
Ik denk dat wij het hierom ook niet doen.
Maar soms vind ik dit wel lastige keuzes.
En idd, mocht er toch iets zijn, dan is het kindje natuurlijk alsnog van harte welkom.
LDJ- Kletskop
- Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12
Bij ons zag de gyne dat de nekplooi toch wat groot was en heeft daarom deftig gemeten. En inderdaad, in combinatie met de bloedtesten hadden we een verhoogd risico. Gezien onze situatie hebben wij een vruchtwaterpunctie laten doen, met het idee dat mocht het kindje een afwijking hebben, we het zouden laten wegnemen, hoe moeilijk dat ook zou zijn.
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
+1
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
Ik heb wel een nekplooimeting laten doen. Ik wist dat het een kansberekening was, geen uitsluitsel geeft en niet test op heel veel andere ernstige aandoeningen, maar toch wilde ik het weten.
Ik had net mijn broertje verloren en zat niet te wachten op nog een groot verlies dat ik eventueel had kunnen weten/voorkomen. Het ging mij niet zozeer om Down, onderstaande had ik mijn kindje, en heel egoistisch mezelf, niet willen aan doen in de situatie waar ik toen in zat.
Wat zijn de gevolgen van Edwardssyndroom?
Kinderen met trisomie 18 hebben een zeer kwetsbare gezondheid. Veel kinderen hebben ademhalingsproblemen en hartafwijkingen. Ook voedingsproblemen komen veel voor door het ontbreken van de slikreflex. Alle kinderen hebben zeer ernstige verstandelijke beperkingen. Veel kinderen overlijden al in de eerste levensmaanden. Slechts één op de tien kinderen met trisomie 18 wordt ouder dan één jaar.
Wat zijn de gevolgen van Patausyndroom?
Kinderen die met trisomie 13 worden geboren hebben een ernstige lichamelijke en verstandelijke beperking. De meeste kinderen met Patausyndroom overlijden tijdens de zwangerschap of kort na de geboorte. Als het kind levend geboren wordt, overlijdt ruim tweederde van hen direct na de geboorte, binnen enkele dagen erna of in de eerste levensmaand door de grote lichamelijke problemen (met name ademhalingsproblemen en hartafwijkingen). Ongeveer één tot twee op de tien kinderen die met Patausyndroom wordt geboren, wordt ouder dan één jaar.
Ik had net mijn broertje verloren en zat niet te wachten op nog een groot verlies dat ik eventueel had kunnen weten/voorkomen. Het ging mij niet zozeer om Down, onderstaande had ik mijn kindje, en heel egoistisch mezelf, niet willen aan doen in de situatie waar ik toen in zat.
Wat zijn de gevolgen van Edwardssyndroom?
Kinderen met trisomie 18 hebben een zeer kwetsbare gezondheid. Veel kinderen hebben ademhalingsproblemen en hartafwijkingen. Ook voedingsproblemen komen veel voor door het ontbreken van de slikreflex. Alle kinderen hebben zeer ernstige verstandelijke beperkingen. Veel kinderen overlijden al in de eerste levensmaanden. Slechts één op de tien kinderen met trisomie 18 wordt ouder dan één jaar.
Wat zijn de gevolgen van Patausyndroom?
Kinderen die met trisomie 13 worden geboren hebben een ernstige lichamelijke en verstandelijke beperking. De meeste kinderen met Patausyndroom overlijden tijdens de zwangerschap of kort na de geboorte. Als het kind levend geboren wordt, overlijdt ruim tweederde van hen direct na de geboorte, binnen enkele dagen erna of in de eerste levensmaand door de grote lichamelijke problemen (met name ademhalingsproblemen en hartafwijkingen). Ongeveer één tot twee op de tien kinderen die met Patausyndroom wordt geboren, wordt ouder dan één jaar.
Supertalentje- Kletskop
- Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11
+1
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Nee gezien onze leeftijden vallen wij ook niet in de risicogroep, en het is maar een kansberekening. Ookal was de uitkomst gunstig, dat wil niet zeggen dat je geen kindje kunt krijgen met een beperking.
Happy- Prater
- Aantal berichten : 1027
Punten : 1085
Registratiedatum : 05-12-10
LDJ schreef:Hebben jullie dit gedaan?
Waarom wel of niet?
Nee.
Voor mij was de motivatie, zou ik iets doen met de uitslag? Nee . Ook als 't kindje down zou hebben, zou ik het houden. Bovendien, al zou de nekplooi wat dikker zijn, dan is er maar een bepaald percentage kans dat er daadwerkelijk wat is en dan zou je de rest van de zwangerschap onzeker zijn en je moet dan verplicht de vlokkentest doen geloof im en het risico op een miskraam vond ik te groot.
Maar de belangrijkste reden: ook met down is een kind meer dan welkom... Dus dat zie ik dan wel als 't geboren is dacht ik ..
SE
SparklingEyes- Prater
- Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
SE, je bent nergens toe verplicht. Zou wat zijn anders.
Hier ook beide keren niet gedaan.
Gast- Gast
De eerste zwangerschap werd het afgeraden door de gynaecoloog, tweede zwangerschap is er niet over gesproken en we hebben ook besloten er zelf niet naar te vragen. We zijn beiden jong en gezond. Verder is het een kansberekening en zou een vruchtwaterpunctie bij mij weeën kunnen opwekken. Wij hebben al heel veel echo´s gehad en er is wel naar gekeken. En dat wordt alleen gecommuniceerd mochten ze echt wat zien.
Jazzlyn- Prater
- Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11
Jolicious schreef:SE, je bent nergens toe verplicht. Zou wat zijn anders.
Bij ons werd bij zowel n als t gezegd dat wanneer de nekplooimeting ' positief ' was, je dan verplicht was een vlokkentest / vruchtwaterpunctie te doen?
SparklingEyes- Prater
- Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: