Edinburgh en omgeving
+2
Annemoontje
litllejoy
6 plaatsers
Pagina 1 van 1
Edinburgh en omgeving
Eind augustus willen mijn vriend en ik een 5 daagse trip maken naar Edinburgh. We zijn gek op Engeland en de pubs, dus het lijkt ons heerlijk om dan een paar dagen eens in Schotland te kijken. We kunnen helaas ivm werk en studies niet langer dus een rondreis Schotland zit er helaas niet in. Nu zou ik naast Edinburgh nog wel een dagje of 2 wat van de omgeving van Edinburgh willen zien. Bij voorkeur een excursie omdat we geen ervaring hebben met links rijden en een auto huren voor een dag dan zo omslachtig is. Heeft er iemand tips over wat een mooie dagtocht is? Mag ook gewoon met bus / trein.
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Re: Edinburgh en omgeving
Ik ben 2 jaar geleden ook naar Edinburgh geweest en heb toen een trip gedaan met Rabbie's Trail Burners: http://www.rabbies.com/.
Ik heb 1 dag rond getrokken door het zuiden van Schotland met een groep. Je kan er 1-dags excursie's boeken maar ook 2-dags excursie's of nog langer. Volgens mij kun je ook kiezen tussen een groep- of een prive excursie.
Wat mij nog heel erg mooi lijkt is het noorden 'The Highlands', maar als je het wat dichter bij Edinburgh wilt zoeken is het zuiden van Schotland ook erg mooi.
Ik heb 1 dag rond getrokken door het zuiden van Schotland met een groep. Je kan er 1-dags excursie's boeken maar ook 2-dags excursie's of nog langer. Volgens mij kun je ook kiezen tussen een groep- of een prive excursie.
Wat mij nog heel erg mooi lijkt is het noorden 'The Highlands', maar als je het wat dichter bij Edinburgh wilt zoeken is het zuiden van Schotland ook erg mooi.
litllejoy- Prater
- Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11
Vrienden van ons wonen in Glasgow en we komen er bijna elk jaar. Edinburgh is wel erg klein, we hadden het gauw bekeken. Wel erg leuke stad, leuke sfeer en mooi uitzicht. Vorig jaar zijn we met de trein naar Loch Lomond geweest, dat was erg leuk en mooi! Je kunt lekker wandelen rondom het meer en wij hebben toen gepicknickt daar.
Aziraphale- Ratel
- Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10
Ik up dit topic even, we gaan namelijk vanavond boeken om tussen kerst en oud en nieuw naar schotland te gaan ..
We beginnen in glasgow, daar zijn we 3 nachten, 1,5 dag om de stad te bekijken en we willen een dagexcursie boeken via Rabbies om de highlands en log ness te bekijken. Dan reizen we door naar Edinburgh, daar hebben we vervolgens bijna 2 dagen om de stad te bekijken. Oudjaarsdag vliegen weer dan vanaf Edinburgh terug en kunnen we mooi oud en nieuw in Nederland vieren..
Heb er zin in
We beginnen in glasgow, daar zijn we 3 nachten, 1,5 dag om de stad te bekijken en we willen een dagexcursie boeken via Rabbies om de highlands en log ness te bekijken. Dan reizen we door naar Edinburgh, daar hebben we vervolgens bijna 2 dagen om de stad te bekijken. Oudjaarsdag vliegen weer dan vanaf Edinburgh terug en kunnen we mooi oud en nieuw in Nederland vieren..
Heb er zin in
Atelier Madame- Ratel
Atelier Madame schreef:Ik up dit topic even, we gaan namelijk vanavond boeken om tussen kerst en oud en nieuw naar schotland te gaan ..
Heb er zin in
Gaaf Gaaaf Gaaaaaf!!!! Ik wil ook weer!!! Veel plezier!!!
Die tour met Rabbies heb ik ook gedaan in maart en was echt super! Vergeet niet je fototoestel!
Annemoontje- Prater
- Aantal berichten : 1158
Punten : 1188
Registratiedatum : 30-04-12
Leuk! Ik ben pas nog naar Schotland geweest, blijft een geweldig land! Wij hebben een rondreis gemaakt die voornamelijk door de highlands gingen, laatste dagen zijn we in Edinburgh geweest.
Vond Edinburgh ook erg klein en rustig vergeleken met Nederlandse steden. Sowieso heeft Schotland niet veel echt grotere steden. Aanraders in Edinburgh: Iets meepikken van de Hogmanay feest in de stad, is precies een paar dagen rond oud en nieuw. Edinburgh castle met de prachtige straten eromheen en bij princes street gezellig shoppen (zitten een aantal leuke winkels die wij hier niet hebben). 's Avonds gezellig de pub induiken en een pubquiz doen. Dan zitten je paar dagen al aardig vol.
Vond Edinburgh ook erg klein en rustig vergeleken met Nederlandse steden. Sowieso heeft Schotland niet veel echt grotere steden. Aanraders in Edinburgh: Iets meepikken van de Hogmanay feest in de stad, is precies een paar dagen rond oud en nieuw. Edinburgh castle met de prachtige straten eromheen en bij princes street gezellig shoppen (zitten een aantal leuke winkels die wij hier niet hebben). 's Avonds gezellig de pub induiken en een pubquiz doen. Dan zitten je paar dagen al aardig vol.
Gast- Gast
Geboekt vandaag :-D
En ook een tour met rabbies
En ook een tour met rabbies
Atelier Madame- Ratel
Leuk!
Wij gaan vrijdag weer naar Glasgow
Wij gaan vrijdag weer naar Glasgow
Aziraphale- Ratel
Cool! Nog tips voor Glasgow?
Ben trouwens wel benieuwd hoe Schotland in december is, Londen is dan altijd wel te doen qua temperatuur maar mss is Schotland wel erg koud :p
Ben trouwens wel benieuwd hoe Schotland in december is, Londen is dan altijd wel te doen qua temperatuur maar mss is Schotland wel erg koud :p
Atelier Madame- Ratel
Ik ben zelf maar 1 dag in Glasgow geweest en heb dus lang niet alles kunnen zien, maar wat zeker de moeite is is de kathedraal van Glasgow en het Necropolis (ligt er vlak langs). Ik heb wel een link van een site met tips, weet niet of je die al kent. Ik zal je even een pm sturen, weet namelijk niet of ik de link mag plaatsen. Misschien krijg je dan wat meer ideen.
Annemoontje- Prater
Ik vind Kelvingrove Art Gallery erg leuk in Glasgow, mooi museum met van alles en nog wat; opgezette dieren, beelden, schilderijen, voorwerpen...
Er is ook een hele mooi greenhouse (kassen) met museum in Glasgow. Vond ik ook leuk. Verder kun je prima winkelen in Glasgow, het doet me altijd aan Rotterdam denken, ook de industriële stijl die de stad uitstraalt.
Verder genieten wij daar erg van het weerzien met onze vrienden We logeren altijd daar en gaan dan lekker boodschappen doen, koken, uit eten. Met andere Glaswegians op pad...dat vind ik altijd zo leuk! Een stukje meepikken van hun dagelijks leven zeg maar.
We zijn vanuit Glasgow ook met de trein naar Loch Lomond geweest, heel mooi meer en leuke wandelroute. Verder laten we ons dit keer verrassen, kijken of onze vrienden nog een leuk uitje weten.
Verder moeten wij altijd even een broodje eten bij 'Where the Monkey Sleeps', maar daar moet je van houden....is een soort pub/coffeeshop waar ze metal draaien en heerlijke broodjes hebben!
Er is ook een hele mooi greenhouse (kassen) met museum in Glasgow. Vond ik ook leuk. Verder kun je prima winkelen in Glasgow, het doet me altijd aan Rotterdam denken, ook de industriële stijl die de stad uitstraalt.
Verder genieten wij daar erg van het weerzien met onze vrienden We logeren altijd daar en gaan dan lekker boodschappen doen, koken, uit eten. Met andere Glaswegians op pad...dat vind ik altijd zo leuk! Een stukje meepikken van hun dagelijks leven zeg maar.
We zijn vanuit Glasgow ook met de trein naar Loch Lomond geweest, heel mooi meer en leuke wandelroute. Verder laten we ons dit keer verrassen, kijken of onze vrienden nog een leuk uitje weten.
Verder moeten wij altijd even een broodje eten bij 'Where the Monkey Sleeps', maar daar moet je van houden....is een soort pub/coffeeshop waar ze metal draaien en heerlijke broodjes hebben!
Aziraphale- Ratel
Wijngaan morgen naar Pitlochry, ben erg benieuwd
Aziraphale- Ratel
Heeft iemand misschien een tip voor een leuke B&B oid in het centrum van Edingburgh?
Wij gaan in maart
Wij gaan in maart
Prosecco- Kletskop
- Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10
Thanks voor alle tips! Ga ze eens goed bekijken als we bijna die kant op gaan
Atelier Madame- Ratel
dank voor de tip AM
Vanaf Eelde kun je naar Aberdeen vliegen. Ik wil heel graag eens die richting op, en zou wel heel mooi zijn als we niet in NL ook al een lange reistijd hebben... Is Aberdeen leuk? (Ik vraag het hier maar even want blijkbaar zitten hier kenners :p) Of kun je dat beter als uitvalsbasis gebruiken voor excursies in de omgeving?
Vanaf Eelde kun je naar Aberdeen vliegen. Ik wil heel graag eens die richting op, en zou wel heel mooi zijn als we niet in NL ook al een lange reistijd hebben... Is Aberdeen leuk? (Ik vraag het hier maar even want blijkbaar zitten hier kenners :p) Of kun je dat beter als uitvalsbasis gebruiken voor excursies in de omgeving?
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10
De vriend waar wij altijd logeren in Glasgow komt oorspronkelijk uit Aberdeen en zegt dat het vreselijk is... Maar qua locatie is het wel mooi noorderlijk voor de highlands. Maar dan zou ik eerder kiezen voor Edinburgh/Glasgow en met de trein naar bijv Pitlochry gaan.
Aziraphale- Ratel
Ah ok, goed om te weten Maar voor zover ik ook kan zien dus wel een goede uitvalsbasis bijvoorbeeld. Ik ga eens verder kijken!
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10
Even een update van dit topic, ben inmiddels alweer een paar dagen terug en dacht zal nog een stukje posten erover!
Vorige week zijn we richting Glasgow gevlogen, daar hebben we 2 dagen doorgebracht.
Ik vond Glasgow echt een fijne stad! Het is misschien niet de allermooiste stad, maar er is zeer zeker genoeg te zien. Veel vindt plaats rondom het centrale plein george square. Er is een oude kathedraal met een grafheuvel ernaast (necropolis). Kelvingrove museum met park erbij zijn we geweest, leuk museum ook! We hadden nog graag richting de rivier Clyde gegaan maar daar hadden we helaas geen tijd meer voor.
We hebben een excursie gedaan met Rabbies langs Loch Lohmond, Glencoe, Fort Augustus en Williams, Logg Ness en Inverness. Hadden helaas we veel regen dus als we stopten moesten we wel steeds met paraplu op rondkijken, maar wat een prachtig land is het ook zeg Schotland. Die highlands zijn echt zo mooi!
Toen hadden we nog 2 dagen in Edinburgh om rond te kijken voordat we terugvlogen. Ik vond Edinburgh veel mooier qua stad dan Edinburgh. Echt zulke mooie gebouwen. De hele sfeer doet voor mijn gevoel heel chique en statig aan. Heel anders dan Glasgow. Vond vooral de burcht en de royal mile erg prachtig .
Het voelde trouwens in allebei de steden af en toe echt alsof je in Harry Potter Land bent beland. Echt alles doet zo hogwards achtig aan!
Hieronder nog wat foto's:
Cathedral Glasgow
Necropolis Glasgow
Watervallen in de highlands, die waren gigantisch omdat er zoveel water was gevallen, heel indrukwekkend om te zien
Stukje van de Highlands (verregend )
Logg ness:
Edinburgh Castle:
Holyrood castle (koninklijk paleis) gezien vanaf grafheuvel in Edinburgh
Vorige week zijn we richting Glasgow gevlogen, daar hebben we 2 dagen doorgebracht.
Ik vond Glasgow echt een fijne stad! Het is misschien niet de allermooiste stad, maar er is zeer zeker genoeg te zien. Veel vindt plaats rondom het centrale plein george square. Er is een oude kathedraal met een grafheuvel ernaast (necropolis). Kelvingrove museum met park erbij zijn we geweest, leuk museum ook! We hadden nog graag richting de rivier Clyde gegaan maar daar hadden we helaas geen tijd meer voor.
We hebben een excursie gedaan met Rabbies langs Loch Lohmond, Glencoe, Fort Augustus en Williams, Logg Ness en Inverness. Hadden helaas we veel regen dus als we stopten moesten we wel steeds met paraplu op rondkijken, maar wat een prachtig land is het ook zeg Schotland. Die highlands zijn echt zo mooi!
Toen hadden we nog 2 dagen in Edinburgh om rond te kijken voordat we terugvlogen. Ik vond Edinburgh veel mooier qua stad dan Edinburgh. Echt zulke mooie gebouwen. De hele sfeer doet voor mijn gevoel heel chique en statig aan. Heel anders dan Glasgow. Vond vooral de burcht en de royal mile erg prachtig .
Het voelde trouwens in allebei de steden af en toe echt alsof je in Harry Potter Land bent beland. Echt alles doet zo hogwards achtig aan!
Hieronder nog wat foto's:
Cathedral Glasgow
Necropolis Glasgow
Watervallen in de highlands, die waren gigantisch omdat er zoveel water was gevallen, heel indrukwekkend om te zien
Stukje van de Highlands (verregend )
Logg ness:
Edinburgh Castle:
Holyrood castle (koninklijk paleis) gezien vanaf grafheuvel in Edinburgh
Atelier Madame- Ratel
Ooo krijg gelijk weer zin om naar Schotland te gaan.
Het is zo'n mooi land!
Leuke foto's trouwens, had je een dagtour naar de Highlands?
En was dat genoeg?
Het is zo'n mooi land!
En was dat genoeg?
litllejoy- Prater
- Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11
Gaaaaaf die foto's! Nou wil ik ook weer terug!
Annemoontje- Prater
litllejoy schreef:Ooo krijg gelijk weer zin om naar Schotland te gaan.
Het is zo'n mooi land!
En was dat genoeg?
Jaaa het is prachtig .. we hebben inderdaad een dagtour gedaan. Het is genoeg om iets te zien van de Highlands, maar het is zeker niet genoeg om alles te zien. Je ziet echt de hoogtepunten, en zeker in de winter als het maar korte dagen zijn zie je dus niet super veel. Maar je krijgt dus wel een aardige indruk van alles. Als je meer wilt zien zou ik toch een auto huren en meerdere dagen gaan rondtrekken of bijv in Fort Williams gaan zitten en vanuit daar wat dagtochten maken. Maar het is zeer zeker een aanrader als je maar weinig tijd hebt en iets wilt zien! We waren van s ochtends 8 tot savonds 8 op pad.
Atelier Madame- Ratel
Gaaf, AM! Ik wil ook weer
Aziraphale- Ratel
Soortgelijke onderwerpen
» Omgeving Rotterdam