Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

minder kinderbijslag

+8
Star007
SarahKey
Lejow
Fearie
Tania
Happydobby
Twellie
Darius
12 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

minder kinderbijslag - Pagina 2 Empty Re: minder kinderbijslag

Bericht  Annie24 vr 23 maa 2012 - 9:49

Nicci schreef:Hahaha, ik vond het wel lief Very Happy

Even offtopic.. wat doen jullie allemaal met de kinderbijslag? Sparen jullie het? Of geef je het meteen uit als binnen is aan kleertjes en andere dingen?

Dat gaat gewoon op de grote hoop en verdwijnt tussen de andere inkomsten en uitgaven. Meestal merk ik niet eens dat het gestort is Embarassed Nee, we zijn niet rijk ofzo :P Maar omdat het dus op de grote hoop komt heb ik er meestal geen erg in. Vaak hoor ik het van mijn collega of lees ik het hier en dan kijk ik even of wij het ook hebben gehad.
Omdat het bij de rest komt kan ik dus ook niet aangeven waar we het aan uit geven. Als Y. kleertjes nodig heeft (of ik dat vind angel ) dan koop ik die toch wel, luiers e.d. zijn ook gewoon nodig en sparen gebeurd ook al standaard.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

minder kinderbijslag - Pagina 2 Empty Re: minder kinderbijslag

Bericht  Gast vr 23 maa 2012 - 9:51

Deze keer investeer ik het in vervolg stoelen voor in de auto ipv de Maxi Cosi's, jasjes en alvast een stapeltje grotere rompers.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

minder kinderbijslag - Pagina 2 Empty Re: minder kinderbijslag

Bericht  SarahKey vr 23 maa 2012 - 10:01

Parel schreef:Sk, gaat dat dan op de spaarrekening die Siem krijgt als hij 18 is ofzo?
Of op de rekening die jullie voor hem hebben geopend om voor hem op te sparen om te studeren enzo?

Wij hebben nog maar 1 rekening voor hem. Hebben opa en oma geopend en word vrijgegeven als hij 18 is volgens mij. Daar gaat het idd op. Maar denk niet dat er elke keer veel overblijft, als ik soms hier lees wat schoentjes enzo kosten.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

minder kinderbijslag - Pagina 2 Empty Re: minder kinderbijslag

Bericht  Kat1980 vr 23 maa 2012 - 19:24

Balen zeg dat de kinderbijslag omlaag gaat. Kindgebonden budget komen wij niet voor in aanmerking, dus wat dat betreft compenseert het zich niet.

Ik heb de kinderbijslag al grotendeels uitgegeven (terwijl het er nog niet eens is) Embarassed Heb voor beide jongens schoenen en een zomergarderobe gekocht.
Geef het geld meestal wel uit aan nieuwe kleding, schoenen en dergelijke. En eventueel nog wat luiers. Voor de kinderen sparen we trouwens iedere maand gewoon een vast bedrag (voor als ze gaan studeren).
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

minder kinderbijslag - Pagina 2 Empty Re: minder kinderbijslag

Bericht  LMCurious vr 23 maa 2012 - 19:45

Omdat het dan toch ineens een leuk bedrag is elk kwartaal sparen we dat op onze kinderrekening. Niet zo zeer voor als ze 18 worden, maar koop er grotere extra uitgaven van, en deels voor als ze ouder zijn, we zien wel wat er over blijft.... Wink Maar met grotere extra uitgaven doel ik dan bijv. op kinderfietsen als ze ouder zijn, kinderkamers, kindermeubeltjes voor in de woonkamer, zoals een stoeltje e.d. Kleding enzo koop ik gewoon van de maandelijkse inkomsten en gaat makkelijker mee in die maandelijkse lasten.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

minder kinderbijslag - Pagina 2 Empty Re: minder kinderbijslag

Bericht  Gast vr 23 maa 2012 - 20:45

Nicci schreef:Hahaha, ik vond het wel lief Very Happy

Even offtopic.. wat doen jullie allemaal met de kinderbijslag? Sparen jullie het? Of geef je het meteen uit als binnen is aan kleertjes en andere dingen?

Toen we wat minder te besteden hadden, ging het gewoon op in het maandelijks budget. Maar wil het nu wel opzij zetten voor 'later' eigenlijk. Zeker als ik bedenk dat studeren in de toekomst flink duur gaat worden..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

minder kinderbijslag - Pagina 2 Empty Re: minder kinderbijslag

Bericht  Gast vr 23 maa 2012 - 23:11

Wij gebruiken het ook daadwerkelijk echt, maar als er wat over is gaat het aan de kant. We hebben helaas niet zoveel centjes dat ik het op zij kan zetten!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

minder kinderbijslag - Pagina 2 Empty Re: minder kinderbijslag

Bericht  Gast vr 23 maa 2012 - 23:58

hier gaat het bij op de grote hoop, dus geen idee wat ervan gekocht wordt uiteindelijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

minder kinderbijslag - Pagina 2 Empty Re: minder kinderbijslag

Bericht  Supertalentje za 24 maa 2012 - 9:13

Wij hebben een rekening die niet vrij komt op zijn naam als hij 18 wordt. Heel nobel allemaal, maar straks is hij drugsverslaafd ofzo, heeft hij ineens toegang tot het geld dat ik jarenlang voor hem gespaard heb. Of hij koopt er liever nieuwe kleren van ofzo Evil or Very Mad

De kinderbijslag gaat automatisch naar een rekening waarop mijn man en ik beide gerechtigd zijn, we kunnen dus ook niet zonder de handtekening van de ander uitgaven doen van die rekening. Als onze zoon groot is zullen we er zijn studie van betalen, rijbewijs, eerste koophuis etc.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

minder kinderbijslag - Pagina 2 Empty Re: minder kinderbijslag

Bericht  Gast za 24 maa 2012 - 9:21

Ga jij een huis kopen voor je zoon, Supertalentje? Laughing

Wij hebben een rekening voor L waar ze zelf op spaart, dus nieuwjaarsfooitjes, verjaardagscentjes etc. Dat is sowieso voor haar, als zij later bijv. Uggs wil en wij kunnen dat niet betalen, dan mag ze die van haar eigen centjes kopen. Als ze 18 is krijgt ze die.

Ook hebben wij een rekening voor L waar we 20 euro pm op storten, daar gaan bijv. verjaardagscadeaus, nieuwe schoenen, studiebeurs etc vanaf. Dat zijn dus onze kosten, die we maken voor haar.

Oh ja, de kinderbijslag gaat hier op de grote hoop, maar luiers, voeding, alles moet toch worden betaald minder kinderbijslag - Pagina 2 561177

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

minder kinderbijslag - Pagina 2 Empty Re: minder kinderbijslag

Bericht  Twellie za 24 maa 2012 - 10:41

Haha, als de huizenmarkt nog verder instort kan dat misschien binnenkort wel van de kinderbijslag.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

minder kinderbijslag - Pagina 2 Empty Re: minder kinderbijslag

Bericht  Gast za 24 maa 2012 - 10:46

Parel schreef:
Wij hebben een rekening voor L waar ze zelf op spaart, dus nieuwjaarsfooitjes, verjaardagscentjes etc. Dat is sowieso voor haar, als zij later bijv. Uggs wil en wij kunnen dat niet betalen, dan mag ze die van haar eigen centjes kopen. Als ze 18 is krijgt ze die.
[/i]

Echt een voorbeeld voor jou Laughing

Ik stort sinds een half jaar de kinderbijslag op een aparte rekening. Daar betalen we de kinderuitgaven van, die betaal ik wel gewoon van onze eigen rekening maar bewaar de bonnetjes en boek het terug. Ik wou iets meer zicht op wat we nou uitgeven. En 50 euro sparen we nu.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

minder kinderbijslag - Pagina 2 Empty Re: minder kinderbijslag

Bericht  Gast za 24 maa 2012 - 10:48

Arden schreef:
Parel schreef:
Wij hebben een rekening voor L waar ze zelf op spaart, dus nieuwjaarsfooitjes, verjaardagscentjes etc. Dat is sowieso voor haar, als zij later bijv. Uggs wil en wij kunnen dat niet betalen, dan mag ze die van haar eigen centjes kopen. Als ze 18 is krijgt ze die.
[/i]

Echt een voorbeeld voor jou Laughing

Ik stort sinds een half jaar de kinderbijslag op een aparte rekening. Daar betalen we de kinderuitgaven van, die betaal ik wel gewoon van onze eigen rekening maar bewaar de bonnetjes en boek het terug. Ik wou iets meer zicht op wat we nou uitgeven. En 50 euro sparen we nu.

Hahahhaa, het staat er ook heel krom, want het is net alsof ze tot dr 18de dr Uggs zelf moet betalen, en als ze 18 is krijgt ze WEL Uggs hahaha, ik bedoel dus dat ze dan de rekening krijgt!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

minder kinderbijslag - Pagina 2 Empty Re: minder kinderbijslag

Bericht  Gast za 24 maa 2012 - 10:50

Ja ik snapte het wel Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

minder kinderbijslag - Pagina 2 Empty Re: minder kinderbijslag

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum