Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Bekleding autostoel wassen

+6
PapillonRose
Liadan
Darius
Bloem86
Coccinelle
Parisienne
10 plaatsers

Ga naar beneden

Bekleding autostoel wassen Empty Bekleding autostoel wassen

Bericht  Parisienne wo 21 maa 2012 - 0:43

Wie heeft hier de bekleding van de Maxi Cosi Tobi er al eens afgehaald om te wassen? Hoe ging dit? En hoe heb je hem gewassen? Kreeg je de bekleding er weer net zo netjes op?
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bekleding autostoel wassen Empty Re: Bekleding autostoel wassen

Bericht  Coccinelle wo 21 maa 2012 - 0:47

Ik heb de bekleding wel eens gewassen, ging prima! De bekleding zat er ook weer net zo netjes omheen. Ik heb wel de maxi cosi pearl, maar veel verschil zal het niet maken denk ik..

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bekleding autostoel wassen Empty Re: Bekleding autostoel wassen

Bericht  Bloem86 wo 21 maa 2012 - 0:51

Nou das toevallig! Wink Ik heb hem er eergisteren afgehaald om te wassen. Gewoon bij de 30 graden was in. Op een rekje laten drogen en hem er gisteren weer omheen gedaan. Ziet er weer lekker fris uit! En het is even gepruts, maar kreeg hem er wel weer omheen. Maar dat gepruts vond ik het de eerste keer ook! Bekleding autostoel wassen 561177
Bloem86
Bloem86
Prater
Prater

Aantal berichten : 735
Punten : 907
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bekleding autostoel wassen Empty Re: Bekleding autostoel wassen

Bericht  Darius wo 21 maa 2012 - 0:51

Dat heb ik 1 keer gedaan. Het wassen ging prima, de hoes bleef ook mooi en zat daarna ook goed.

Het grote probleem vind ik meer het afhalen van de bekleding en het weer erop doen en met name het gepiel met die gordels. Grrr!!!!!!!!Evil or Very Mad
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Bekleding autostoel wassen Empty Re: Bekleding autostoel wassen

Bericht  Bloem86 wo 21 maa 2012 - 1:05

Oww, misschien heb ik 't trouwens verkeerd begrepen... Ik had het over de hoes die ik er omheen heb. En niet de 'gewone' bekleding!
Bloem86
Bloem86
Prater
Prater

Aantal berichten : 735
Punten : 907
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bekleding autostoel wassen Empty Re: Bekleding autostoel wassen

Bericht  Gast wo 21 maa 2012 - 2:29

Bloem86 schreef:Oww, misschien heb ik 't trouwens verkeerd begrepen... Ik had het over de hoes die ik er omheen heb. En niet de 'gewone' bekleding!

Ja de hoes heb je er zo weer omzitten! Heb zelf ook een badstof hoes over de gewone bekleding heen, dus geen ervaring met de gewone bekleding wassen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bekleding autostoel wassen Empty Re: Bekleding autostoel wassen

Bericht  Parisienne wo 21 maa 2012 - 3:28

Een badstof hoes heb ik ook, maar heb een Prenatal eigen merk en vind deze helemaal niet mooi strak zitten. Van Maxi Cosi vind ik die badstof hoezen best duur.

Ik wil de bekleding van de autostoel er graag af halen om er een patroon van te maken om zelf een hoes over de nieuwe bekleding te naaien. Dus ik wil nieuwe bekleding voor om de oude bekleding maken, ter bescherming tegen vlekken in plaats van zo'n (saaie) badstof hoes. Daarvoor wil ik de bekleding gebruik om het patroon te tekenen smile

Ik durf alleen de huidige bekleding er niet zo goed af te halen omdat ik bang ben dat ik die er niet makkelijk en netjes meer op krijg :P
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bekleding autostoel wassen Empty Re: Bekleding autostoel wassen

Bericht  Liadan wo 21 maa 2012 - 3:32

Leuk project weer parisienne, daar heb ik ook al een tijd aan zitten denken, maar ik durf er niet aan te beginnen. Als het bij jou goed lukt, durf ik misschien ook Wink .

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bekleding autostoel wassen Empty Re: Bekleding autostoel wassen

Bericht  Gast wo 21 maa 2012 - 6:48

Ik heb dan 2 andere merken autostoelen, maar heb ze er beide al helemaal afgehad. En na even zoeken kreeg ik ze er gelukkig ook weer op. De bekleding bleef wel mooi gelukkig. De ene zat wat schimmel in doordat ie onder de carport stond deze winter, en die heb ik op 60 graden gewassen, en zelfs die is weer mooi geworden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bekleding autostoel wassen Empty Re: Bekleding autostoel wassen

Bericht  Gast wo 21 maa 2012 - 7:53

Mn moeder probeert altijd alles los te maken, te wassen en weer in elkaar te krijgen en dat is ook met hun auto stoel gelukt. Die hadden ze van buren gekregen. Nu hebben we er een badstofhoes overheen, zowel bij ons als bij mijn ouders dus, en klaar is kees.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bekleding autostoel wassen Empty Re: Bekleding autostoel wassen

Bericht  PapillonRose wo 21 maa 2012 - 7:57

Dat kan goed hoor. Hier kregen we van familie een Maxi Cosi Priori erbij voor in de auto van mijn moeder. Omdat hij door hen al gebruikt was hebben ze eerst de bekleding nog eraf gehaald, gewassen en weer erop gedaan. Zit net zo netjes als bij de stoel in mijn auto, waarvan de bekleding er nog niet af is geweest.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Bekleding autostoel wassen Empty Re: Bekleding autostoel wassen

Bericht  Nijntje wo 21 maa 2012 - 8:13

@ parissienne: dat is een rot klus om die hoes over te nemen op goed geluk. Bij mij is het niet gelukt. Heb nu via mp een hele oude hoes overgenomen van iemand en die ga ik binnenkort wel losmaken en het patroon uittekenen vcoor een nieuwe hoes.

Dus weet niet welk type je hebt, maar je zou op mp kunnen kijken voor een oude hoes om die los te kunnen maken of op mp voor een nieuwe (extra) hoes (ik weet dat iemand bijvoorbeeld de hoezen maakt en verkoopt)
Nijntje
Nijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 512
Punten : 519
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Bekleding autostoel wassen Empty Re: Bekleding autostoel wassen

Bericht  Fiwen wo 21 maa 2012 - 8:14

Wij hebben ook de Tobi en J.uul had in de kerstvakantie de hele stoel vol gespuugd dus moest hij wel in de was. Is super goed gegaan, vond het wel even puzzelen hoe dat ding er weer terug om moest maar is heel netjes gebleven en je kunt niet zien dat hij ooit er vanaf is geweest.

Leuk idee trouwens!
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bekleding autostoel wassen Empty Re: Bekleding autostoel wassen

Bericht  PiP wo 21 maa 2012 - 8:30

Hier geen Tobi, maar onze Römer is al wel 4/5x uit elkaar geweest, mijn man is inmiddels expert Very Happy

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bekleding autostoel wassen Empty Re: Bekleding autostoel wassen

Bericht  Makamba wo 21 maa 2012 - 8:33

Bloem86 schreef:Nou das toevallig! Wink Ik heb hem er eergisteren afgehaald om te wassen. Gewoon bij de 30 graden was in. Op een rekje laten drogen en hem er gisteren weer omheen gedaan. Ziet er weer lekker fris uit! En het is even gepruts, maar kreeg hem er wel weer omheen. Maar dat gepruts vond ik het de eerste keer ook! Bekleding autostoel wassen 561177

+1
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bekleding autostoel wassen Empty Re: Bekleding autostoel wassen

Bericht  Liadan vr 6 apr 2012 - 7:45

Parisienne, ik ben benieuwd of je er al aan begonnen bent? Ik ga het hier ook proberen. We hebben nu 2 nieuwe autostoeltjes staan alvast voor onze zoon. Hij hoeft er nog niet in want past nog in de maxicosi, maar ik heb nu wel de kans om op mijn gemak de bekleding eraf te halen en te proberen een patroon te tekenen.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bekleding autostoel wassen Empty Re: Bekleding autostoel wassen

Bericht  Parisienne vr 6 apr 2012 - 23:39

Nee, ben nog niet begonnen.. ik durf eigenlijk niet aan de bekleding van die autostoel te komen.. althans, die bekleding durf ik er wel af te halen, alleen ze geven het advies om als je het patroon wilt tekenen je de bekleding los moet tornen om het over te kunnen trekken. Daar ga ik alleen niet aan beginnen.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bekleding autostoel wassen Empty Re: Bekleding autostoel wassen

Bericht  Liadan zo 15 apr 2012 - 23:41

Het is me toch gelukt Parisienne, om het patroon te tekenen heb ik een wit laken over de bekleding vastgesteld en daarop zo goed mogelijk alle lijnen proberen te tekenen. Het is niet geweldig gelukt en veel heb ik nog op het oog gedaan maar het past toch goed.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bekleding autostoel wassen Empty Re: Bekleding autostoel wassen

Bericht  Parisienne zo 15 apr 2012 - 23:56

Wat goed dat je het bent gaan proberen! En fijn dat het toch enigszins gelukt is! Ik dacht ook om van de bekleding alle losse delen plat te leggen en een voor een over te trekken op patroonpapier (of een wit laken inderdaad). Daarna een naadtoeslag bij tekenen en op die manier een patroon maken?!
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bekleding autostoel wassen Empty Re: Bekleding autostoel wassen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum