Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

kunstgras

+7
M@niek
Floor
meisjesmama
Coco
loesje
Mamsie
Susan
11 plaatsers

Ga naar beneden

kunstgras Empty kunstgras

Bericht  Gast di 20 maa 2012 - 6:16

binnenkort willen wij onze achtertuin gaan aanpakken. er ligt nu gras in (vorig jaar opnieuw gelegd) maar helaas heeft de gras het niet met ons getroffen Embarassed . we wilden nu eigenlijk eerst alles betegelen, maar nu kwam ik kunst gras tegen, en dit is misschien ook wel een optie. wie heeft hier kunst gras, hoe bevalt dit met kleine kindjes. wat zijn de voor en nadelen? en hoe zit het met het onderhoud?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

kunstgras Empty Re: kunstgras

Bericht  Susan di 20 maa 2012 - 6:20

Mijn neef heeft heel mooi kunstgras, dat heeft hij geloof ik voor een zacht prijsje kunnen overnemen. Er is wel veel kwaliteitsverschil, goed kunstgras is meestal duur.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Mamsie di 20 maa 2012 - 6:22

Susan schreef:Mijn neef heeft heel mooi kunstgras, dat heeft hij geloof ik voor een zacht prijsje kunnen overnemen. Er is wel veel kwaliteitsverschil, goed kunstgras is meestal duur.

idd heel duur.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  loesje di 20 maa 2012 - 6:25

kunstgras is heel mooi maar met kinderen niet zo handig in de zomer ze kunnen er lelijke brandwonden van krijgen
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932

Bericht  Coco di 20 maa 2012 - 6:30

Ik ben vorige week rond wezen kijken naar kunstgras, veel diverse kwaliteiten en prijzen, van € 12 tot € 68 per strekkende of vierkante meter. Maar ik vond get allemaal niks voor de kinderen. Vooral de duurderen waren heel moi en net echt. Maar het is allemaal rotspul waar ik niet met blote benen op wil zitten en al helemaal niet op uit wil glijden. Ik ben met voetbal eens onderuit gegaan op kunstgras, mijn benen waren er wel 3 keer zo erg aan toe dan wanneer ik bij normaal gras onderuit ging. Kunstgras vind ik heel prikkelig aanvoelen terwijl echt gras zacht aanvoelt. Mooi voir de sier, maar niet voor vallende kinderen (met een zwembadje erbij glijden ze best snel uit).

Ik zou dan gaan voor grasmatten zodat je zelf niet hoeft te zaaien, dat is met kinderen niet echt handig. Ik ga morgen nog wel even bij gamma kijjen naar de groene speelmatten uit de folder, hoe dat aanvoelt. Vind ze foeilelijk maar als dat voor de kinderen wel prettig is, haal ik er daar eerst een paar van en kijken we volgend jaar wel verder.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  meisjesmama di 20 maa 2012 - 6:37

Wij hebben 3 jaar een stuk kunstgras van 2 meter bij 4 meter gehad. Ons is het heel goed bevallen.. ze hebben er erg van genoten! We hebben ons huis verkocht en het volgende huis krijgen we echt gras in de tuin...
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861

Bericht  Floor di 20 maa 2012 - 6:55

loesje schreef:kunstgras is heel mooi maar met kinderen niet zo handig in de zomer ze kunnen er lelijke brandwonden van krijgen

er is ook speciaal kunstgras waarbij dat niet is.
maar je kunt er inderdaad brandwonden van krijgen, van 'normaal' kunstgras. Dat heb ik zelf ook gehad
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754

Bericht  M@niek di 20 maa 2012 - 6:58

Wij hebben ook kunstgras en voor dat lullige stukje hebben we meer dan 200 euro betaald maaar dan heb je ook wel goed kunstgras van echt niet te onderscheiden, nagenoeg geenmonderhoud ideaal!
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607

Bericht  PiP di 20 maa 2012 - 8:38

Wij hebben vorig jaar ook getwijfeld wat me zouden doen.
Uiteindelijk hebben we echte grasmatten gelegd, maar helaas slaat het niet aan op de schaduwplekken.
We moeten nog kijken wat we er nu mee gaan doen.

We hebben toen niet gekozen voor kunstgras, omdat de juiste heel duur is.
En de andere kan je inderdaad brandwonden mee krijgen en voelt warm aan in de zon.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Gast di 20 maa 2012 - 8:46

Dat wist ik helemaal niet, maar goed dat ik hier even naar jullie ervaring vraag!

Kunstgras zal het dus niet gaan worden. Ik denk dat ik het maar helemaal ga betegelen. Voor ons huis hebben we een grasveld, met speeltuintje (en er kunnen geen auto's komen), dus gras genoeg voor T. Bedankt voor jullie reacties!

Gast
Gast

Bericht  Puggle di 20 maa 2012 - 8:52

Wij gaan volgende maand de tuin helemaal betegelen met in het midden een stuk kunstgras. Mijn zwager en schoonzus hebben ook een stuk en dat gaat prima met hun kindje, ze zijn er ook tevreden over.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Bericht  *Troela* di 20 maa 2012 - 11:17

Ons gras blijft ook niet mooi, wil het als we de tuin aanpakken nog een keer met grasmatten proberen. Kunstgras zou ideaal zijn, maar mijn man voetbalt op kunstgras en het is ooit niet normaal hoe zijn benen er uit zien!

*Troela*
Prater
Prater

Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11

Bericht  ellibre di 20 maa 2012 - 11:50

Mama1985 schreef:Ons gras blijft ook niet mooi, wil het als we de tuin aanpakken nog een keer met grasmatten proberen. Kunstgras zou ideaal zijn, maar mijn man voetbalt op kunstgras en het is ooit niet normaal hoe zijn benen er uit zien!
mijn vriend ook, hij zit helemaal onder de brandwonden en schaafwonden. afgelopen zondag zaten zijn schoenen helemaal onder het bloed nadat hij 1x op z'n knie gevallen was. het lijkt mij helemaal niks..
ellibre
ellibre
Prater
Prater

Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12

Bericht  Coco wo 21 maa 2012 - 0:10

Ik heb net bij Gamma de "grasmatten" gekocht. Het is eigenlijk meer een soort vloerkleed met nopjes eronder. Die je ook zo weer oprolt. Kan dus ook op de tegels. Niet heel mooi, maar wel redelijk zacht. Heb nu 16m2 gekocht, maar koop misschien nog wat erbij. Voor dit jaar prima, wij wonen hier net dus even kijken wat de zon met onze tuin doet. En dan volgend jaar echte grasmatten als het kan en dan doe ik deze in de voortuin of in ons bos.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Bericht  Mamsie wo 21 maa 2012 - 10:53

Nois schreef:Ik heb net bij Gamma de "grasmatten" gekocht. Het is eigenlijk meer een soort vloerkleed met nopjes eronder. Die je ook zo weer oprolt. Kan dus ook op de tegels. Niet heel mooi, maar wel redelijk zacht. Heb nu 16m2 gekocht, maar koop misschien nog wat erbij. Voor dit jaar prima, wij wonen hier net dus even kijken wat de zon met onze tuin doet. En dan volgend jaar echte grasmatten als het kan en dan doe ik deze in de voortuin of in ons bos.

jullie bos?
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476

Bericht  Coco do 22 maa 2012 - 4:09

Ja, wij hebben flink stuk grond met bos, moestuin, chalet, sportveld.

De kinderen vinden de matten van de gamma heerlijk. Ze hebben al lekker liggen rollebollen!
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud