ochtendmisselijkheid
+6
CCC
Makamba
SparklingEyes
SarahKey
Pandora
Slakje
10 plaatsers
Pagina 1 van 1
ochtendmisselijkheid
Hebben jullie nog tips? Heb crackers op de nuchtere maag geprobeerd, maar ben niet alleen de ochtend misselijk maar de hele dag. Soms met spugen tot gevolg en koppijn erbij. Vanavond hebben we de intake dus zal het daar ook zeer zeker aankaten! Ik herken het ook totaal niet bij de 1e zwangerschap.
Ik eet nu ook al paar x per dag, elke x kleine beetjes maar ook dit helpt maar weinig!
Sorry voor het ego berichtje!
Ik eet nu ook al paar x per dag, elke x kleine beetjes maar ook dit helpt maar weinig!
Sorry voor het ego berichtje!
Gast- Gast
Re: ochtendmisselijkheid
Cola zonder bubbeltjes heeft bij mij veel geholpen.
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Mij helpt echt zeer regelmatig eten (maar dat doe je al lees ik) en bij mijn vorige zwangerschap gebruikte ik homeopatische druppeltjes van dr. Vogels tegen stress en misselijkheid en die hielpen ook goed.
Bij deze zwangerschap gelukkig nog niet nodig gehad, bij mij begint het vaak pas halverwege de ochtend of middag en meestal is dat dan een teken dat ik wat moet eten waarna het langzaam weer wegtrekt.
Verder heb ik geen tips voor je, sterkte ermee!
Bij deze zwangerschap gelukkig nog niet nodig gehad, bij mij begint het vaak pas halverwege de ochtend of middag en meestal is dat dan een teken dat ik wat moet eten waarna het langzaam weer wegtrekt.
Verder heb ik geen tips voor je, sterkte ermee!
Pandora- Prater
- Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10
Bij mij hielp de gewone cola en vanille vla en idd regelmatig eten.
Wat vervelend zeg
Wat vervelend zeg
SarahKey schreef:Bij mij hielp de gewone cola en vanille vla en idd regelmatig eten.
Wat vervelend zeg
Hier ook, maar op een gegeven moment ook niet meer,
Ik ben ook zo misselijk geweest (soms 3/4 keer per dag sugen) dat ik medicijnen heb gekregen.. Eerste werkten als slaappillen, dat was minder fijn, later iets wat beter hielp.
Heb er zeven maanden mee gelopen, toen ging het misselijk zijn over in vreselijk maagzuur...
Je doet er elaas weinig aan.. Wat dit betreft was mijn eerste zwangerschap echt totaal anders!!
SparklingEyes- Prater
- Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Wat vervelend dat je zo misselijk bent.
Hier hielpt het wel om iets kleins te eten gelukkig. Had er dan ook met name in de ochtend heel erg veel last van. Heb bij beide zwangerschappen maar een enkele keer over hoeven geven.
Hier hielpt het wel om iets kleins te eten gelukkig. Had er dan ook met name in de ochtend heel erg veel last van. Heb bij beide zwangerschappen maar een enkele keer over hoeven geven.
Makamba- Kletskop
- Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10
Vervelend dat je zo misselijk bent! Ken het helaas... Bij mij hielp eigenlijk vrij weinig... Ik heb uiteindelijk medicijnen gekregen van de HA omdat ik gewoon amper wat binnen kon krijgen en als ik wat binnen kreeg, kwam het er ook zo weer uit... Misschien kun je even bellen naar de HA voor wat simpels zoals emasafene... Haalt in elk geval de scherpe randjes er vanaf!
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
Ik heb de eerste tijd ook overleefd op Emesafene. Bleef misselijk, maar hield in elk geval het meeste binnen.
Gast- Gast
Ik drink sochtends altijd een kop thee bij het ontbijt, maar daar moest ik juist van overgeven. Toen ik daarmee ben gestopt, ging het een stuk beter.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Ja in de meeste theesoorten schijnt iets te zitten waar je misselijker van kan worden (weet even niet meer hoe het heet).
Wat deze zwangerschap helpt, is rijstwafels. Ik ontbijt nu met rijstwafels en cola light en dan gaat het meestal wel. Niet altijd. Ik kan geen rijstwafel meer zien maar andere dingen vallen toch niet lekker.
Wat deze zwangerschap helpt, is rijstwafels. Ik ontbijt nu met rijstwafels en cola light en dan gaat het meestal wel. Niet altijd. Ik kan geen rijstwafel meer zien maar andere dingen vallen toch niet lekker.
Gast- Gast
Mijn mama zweert bij dit middeltje en heeft het ook altijd in huis. Ik heb het 1x geprobeerd en het werkte wel
- Half glas cola
- sap van 1 limoen
- 1 eetlepel maizena
Dat mixen en opdrinken en binnen 10 minuten is de misselijkheid weg
- Half glas cola
- sap van 1 limoen
- 1 eetlepel maizena
Dat mixen en opdrinken en binnen 10 minuten is de misselijkheid weg
Gast- Gast
Dan wordt het vast een jongetje (ik heb er ook zo'n last van gehad bij T.). Het zal vast een broodje aap verhaal zijn ;-), maar toch!
Ik kon ook de hele dag door misselijk zijn en dat heeft lang aangehouden. De wc pot was mijn beste vriend in die tijd, ik heb heel wat over gegeven. Ik heb altijd angst gehad voor overgegeven, maar dat ben ik tijdens mijn zwangerschap kwijt geraakt (ik moest wel spugen, niet spugen was geen optie). Ik kon op een gegeven moment niet meer tegen gebakken vlees, verse sinasappelsap, vieze luchtjes (vaatwasser en prullenbakken vermijdde ik). Elke maaltijd eindigde ik wel in het toilet volgens mij. Ik heb uiteindelijk medicatie gekregen, en dat hielp wel iets (het haalde de scherpe randjes eraf). De medicatie versuft je ook wat (dus je mag geen voertuigen besturen). Ik denk dat het na 25 weken echt beter ging, maar toen kon ik weer aan de rennies door de maagzuur en hing ik weer vaak boven het toilet omdat ik de maagzuur moeilijk kwijt kon.
Als je er echt zo'n last van heb zou ik het vanavond zeker eens aankaarten en misschien dan toch eens medicatie proberen?
Ik kon ook de hele dag door misselijk zijn en dat heeft lang aangehouden. De wc pot was mijn beste vriend in die tijd, ik heb heel wat over gegeven. Ik heb altijd angst gehad voor overgegeven, maar dat ben ik tijdens mijn zwangerschap kwijt geraakt (ik moest wel spugen, niet spugen was geen optie). Ik kon op een gegeven moment niet meer tegen gebakken vlees, verse sinasappelsap, vieze luchtjes (vaatwasser en prullenbakken vermijdde ik). Elke maaltijd eindigde ik wel in het toilet volgens mij. Ik heb uiteindelijk medicatie gekregen, en dat hielp wel iets (het haalde de scherpe randjes eraf). De medicatie versuft je ook wat (dus je mag geen voertuigen besturen). Ik denk dat het na 25 weken echt beter ging, maar toen kon ik weer aan de rennies door de maagzuur en hing ik weer vaak boven het toilet omdat ik de maagzuur moeilijk kwijt kon.
Als je er echt zo'n last van heb zou ik het vanavond zeker eens aankaarten en misschien dan toch eens medicatie proberen?
Gast- Gast
Stofzuiger schreef:Ik heb de eerste tijd ook overleefd op Emesafene. Bleef misselijk, maar hield in elk geval het meeste binnen.
Hier net zo. Voelde me daardoor wel iets beter. Moest alsnog regelmatig overgeven, tot het laatst toe. Verder hielp bij mij eigenlijk niks. Heb alle zwangerschappen gespuugd tot de bevalling, en van alles uitgeprobeerd, maar helaas zonder resultaat.
Gast- Gast
Emesafene helpt hier helaas niet. Primperan werkt beter maar daar reageer ik verder heel akelig op, dan ben ik nog liever misselijk. Ik spuug ook nog steeds af en toe maar het is op zich wel te doen.
Gast- Gast
Stofzuiger schreef:Ik heb de eerste tijd ook overleefd op Emesafene. Bleef misselijk, maar hield in elk geval het meeste binnen.
+1
Gast- Gast
hier ook overleven met emasafene in de eerste weken. Was ook nog steeds flink misselijk, maar hoefde in ieder geval niet meer over te geven. Emasafe heb ik gebruikt tot de 11 weken, daarna tot 16 weken misselijk geweest.
Gast- Gast
Ik ben ook misselijk geweest tijdens de zwangerschappen, de laatste zat ik ook aan de emesafene en ben ik alsnog uitgedroogd geraakt.
Niets hielp echt heel goed (sorry....), maar wat een klein beetje hielp was: hele dag door eten, 's ochtends niet beginnen met drinken maar met eten, elk uur wel een paar slokjes cola drinken en heel veel rusten. Dat laatste omdat de misselijkheid bij mij echt samenhing met vermoeidheid.
Gekke is: ik ben nu na de bevalling nog steeds soms misselijk 's ochtends (niet meer tot overgeven aan toe). Ik vraag me af of dat de zwangerschapshormonen zijn die nog in mijn bloed zitten.
Niets hielp echt heel goed (sorry....), maar wat een klein beetje hielp was: hele dag door eten, 's ochtends niet beginnen met drinken maar met eten, elk uur wel een paar slokjes cola drinken en heel veel rusten. Dat laatste omdat de misselijkheid bij mij echt samenhing met vermoeidheid.
Gekke is: ik ben nu na de bevalling nog steeds soms misselijk 's ochtends (niet meer tot overgeven aan toe). Ik vraag me af of dat de zwangerschapshormonen zijn die nog in mijn bloed zitten.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Wat vervelend zeg! Bij mij is het net 1,5 week geleden gestopt de misselijkheid. Wat bij mij hielp was 's ochtends iets kleins eten zonder drinken. Pas na een uurtje een kopje thee en dan de hele dag kleine beetjes eten. Ik gebruikte soms ook homeopatische pilletjes Okugest heet het. Hoop voor je dat het snel een beetje weg gaat trekken, heb ergens gelezen dat het tussen de 7 en 9 weken op zn ergst is de misselijkheid.
tweeling- Prater
- Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11
Ook hier was het overleven met Emesafene, maar wat eigenlijk nog beter hielp dan dat was acupunctuur. Verder heb ik gedurende de hele zwangerschap verschillende fases gehad van.enorme trek hebben in een bepaald iets, variërend van lasagne tot sinaasappels of waterijsjes. Verminderde de misselijkheid niet, maar van die dingen hoefde ik dan iig niet te spugen.
Gast- Gast
Emesafene hielp bij mij voor geen meter. Met primperan hielp een klein beetje.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Zo daar ben ik dan weer! Had gistermorgen iets gewerkt, Y. opgehaald en naar huis en werd me een partij ziek zwak en misselijk (ja letterlijk!).
Eind van de middag zag ik niks door de sterretjes en koppijn, maar we moesten gister na de VK, intake gehad, en alles was goed. Bloeddruk etc was allemaal goed, maar heb vanmorgen toch iets gegeten, had eigenlijk moeten bloed prikken, maar dat gaat morgen of vrijdag gebeuren!
Maar bedankt voor de tips. De echte coca cola lijkt me iets te helpen, dus daar red ik het voor nu even mee en ik probeer elk uur een klein beetje te gaan eten komende dagen.. ben donderdag en vrijdag zoiezo vrij!
De medicatie moet je in overleg met VK toch? Ik had het al gevraagd, maar kreeg er geen duidelijk antwoord op, of ik het heb gewoon weg niet goed mee gekregen, was ook zo zenuwachtig!
Maar nogmaals, dank je wel! X
Eind van de middag zag ik niks door de sterretjes en koppijn, maar we moesten gister na de VK, intake gehad, en alles was goed. Bloeddruk etc was allemaal goed, maar heb vanmorgen toch iets gegeten, had eigenlijk moeten bloed prikken, maar dat gaat morgen of vrijdag gebeuren!
Maar bedankt voor de tips. De echte coca cola lijkt me iets te helpen, dus daar red ik het voor nu even mee en ik probeer elk uur een klein beetje te gaan eten komende dagen.. ben donderdag en vrijdag zoiezo vrij!
De medicatie moet je in overleg met VK toch? Ik had het al gevraagd, maar kreeg er geen duidelijk antwoord op, of ik het heb gewoon weg niet goed mee gekregen, was ook zo zenuwachtig!
Maar nogmaals, dank je wel! X
Gast- Gast
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: