Vuurwerkverbod
+11
minoessepoes
Sarah1985
Caresses
SoGood
rapa nui
Toet
Mari
silly-one
Jeanette
Blond
VeryCherry
15 plaatsers
Pagina 1 van 1
Vuurwerkverbod
Wat vinden jullie, moet er een vuurwerkverbod voor particulieren komen of niet?
Gast- Gast
Re: Vuurwerkverbod
Aan de ene kant wel...aangezien er nog zoveel gebeurd zoveel ongelukken.
Maar aan de andere kant dan wordt er niet meer in je straat afgestoken alleen maar op een paar plekken of zo in je woonplaats en dus ben je bijna verplicht om daar heen te gaan als je het echt wilt zien.
Dus heb geen duidelijke ja of nee nog
Maar aan de andere kant dan wordt er niet meer in je straat afgestoken alleen maar op een paar plekken of zo in je woonplaats en dus ben je bijna verplicht om daar heen te gaan als je het echt wilt zien.
Dus heb geen duidelijke ja of nee nog
Gast- Gast
Absoluut niet, ik vind het veel te leuk. En ik hou ook niet van siervuurwerk, ja wel om naar te kijken op een open stuk, maar in een woonwijk zie je er amper wat van.
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10
In Londen is dit wel zo. Het vuurwerk wordt door de stad (of het land) betaald.
Ik vind het zelf een beetje betuttelend. Ik ben ook niet gek op rotjes-gooiende jochies als ik fiets, maar om het nu helemaal te verbieden.
Ik vind het zelf een beetje betuttelend. Ik ben ook niet gek op rotjes-gooiende jochies als ik fiets, maar om het nu helemaal te verbieden.
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
_Chance schreef:In Londen is dit wel zo. Het vuurwerk wordt door de stad (of het land) betaald.
+1
Vind het dan ook wel erg betuttelend worden als ze het zouden gaan verbieden. Mensen moeten gewoon veiliger afsteken en geen stunten uithalen met vuurwerk.
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Van mij hoeft het niet. Als mensen er op een normale manier mee op gaan is de kans op ongelukken een stuk kleiner. Wel mag je van mij mensen die op een onveilige manier met vuurwerk omgaan een verbod geven. Plus mensen die vuurwerk kopen moet een extra bedrag betalen om de gemeentelijke schade voor een deel te vergoeden.
silly-one- Ratel
- Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Storm schreef:Wat vinden jullie, moet er een vuurwerkverbod voor particulieren komen of niet?
Ja en Nee
Ja, is echt mijn persoonlijke mening, want ik heb een bloedhekel aan die herrie die om 10 uur 's ochtends al begint terwijl ik wil uitslapen. Tevens ben ik altijd weer bang om 12.00 uur, en blijf ik ''veilig'' binnen achter het glas. Als kind heeft mijn vader vuurwerk gehad, dat in zijn hand ontploft was. Mijn eerste herinnering aan vuurwerk is papa met een bebloede hand, met een bebloede theedoek erover heen naar het ziekenhuis, waar zijn vingers weer aan elkaar gezet moesten worden.
Ik snap ook niet dat mensen er hun geld aan uitgeven, maarja wie ben ik om te zeggen waar ze het aan uitmoeten geven. En niet te vergeten de huisdieren die compleet van slag raken, vind ik erg zielig.
Nee,
Het is maar 1 keer per jaar, dus dat moet toch kunnen, wel zou ik graag zien dat het van 10.00 uur naar 22.00 uur gezet wordt. Omdat ik dan lekker kan uitslapen, hihi eigenbelang.
Mari- Prater
- Aantal berichten : 1082
Punten : 1215
Registratiedatum : 03-12-10
Jeanette schreef:_Chance schreef:In Londen is dit wel zo. Het vuurwerk wordt door de stad (of het land) betaald.
+1
Vind het dan ook wel erg betuttelend worden als ze het zouden gaan verbieden. Mensen moeten gewoon veiliger afsteken en geen stunten uithalen met vuurwerk.
Dat is wel makkelijk gezegt, maar na al die jaren blijkt wel dat dit niet realistisch en haalbaar is.
Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen over de stelling van de ene kant vind ik het erg overdreven, maar anderzijds vind ik het misschien wel goed. Als je kijkt naar alle ongelukken die ieder jaar gebeuren.
Maar zoals bij heel veel regels en wetten die ze aan willen scherpen, blijf ik erbij: eerst maar eens zorgen dat de regels die er nu zijn goed nageleefd worden.
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Willen ze dat vuurwerkverbod niet vooral hebben ivm het financiele verhaal, de schadekosten voor gemeenten? Dus dat het niet zo zeer om het aantal ongelukken gaat? Ik vind het vooral betuttelend en ben tegen. Je mag zo meteen haast niets meer. En moeten ze dan alles gaan verbieden wat te veel geld kost? Ook voetvalwedstrijden en andere evenementen die veel politie inzet dus extra geld kosten?
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
rapa nui schreef:Willen ze dat vuurwerkverbod niet vooral hebben ivm het financiele verhaal, de schadekosten voor gemeenten? Dus dat het niet zo zeer om het aantal ongelukken gaat? Ik vind het vooral betuttelend en ben tegen. Je mag zo meteen haast niets meer. En moeten ze dan alles gaan verbieden wat te veel geld kost? Ook voetvalwedstrijden en andere evenementen die veel politie inzet dus extra geld kosten?
Ik denk dat op voetbalwedstrijden ook weer heel veel verdiend word. En oud&nieuw/vuurwerk wel een extreem geval is. Dat is landelijk niks vergeleken met een paar voetbalwedstrijden.
Ik snap je punt verder wel, maar ik zou het ook begrijpen als deze regel er wel doorkomt en dan vooral voor alle vuurwerkslachtoffers.
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Op 1 januari om 00:10 had ik wel even deze gedachte ja omdat het zooo gevaarlijk is. Een hoop dronken mensen met vuurwerk, vogels/andere dieren volledig in paniek, branden enz. Maar aan de andere kant hoort het er gewoon bij.
SoGood- Ratel
- Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10
Ik vind het een beetje dubbel.
Eigenlijk vind ik het ook heel betuttelend als het niet meer zou mogen.
Maar stiekem zou ik er wel blij mee zijn. Ik steek zelf geen vuurwerk af en vind het alleen leuk om siervuurwerk te zien en als dat door de gemeente wordt gedaan dan zie ik dat alsnog .
Eigenlijk vind ik het ook heel betuttelend als het niet meer zou mogen.
Maar stiekem zou ik er wel blij mee zijn. Ik steek zelf geen vuurwerk af en vind het alleen leuk om siervuurwerk te zien en als dat door de gemeente wordt gedaan dan zie ik dat alsnog .
Caresses- Kletskop
- Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10
toetje_ schreef:rapa nui schreef:Willen ze dat vuurwerkverbod niet vooral hebben ivm het financiele verhaal, de schadekosten voor gemeenten? Dus dat het niet zo zeer om het aantal ongelukken gaat? Ik vind het vooral betuttelend en ben tegen. Je mag zo meteen haast niets meer. En moeten ze dan alles gaan verbieden wat te veel geld kost? Ook voetvalwedstrijden en andere evenementen die veel politie inzet dus extra geld kosten?
Ik denk dat op voetbalwedstrijden ook weer heel veel verdiend word. En oud&nieuw/vuurwerk wel een extreem geval is. Dat is landelijk niks vergeleken met een paar voetbalwedstrijden.
Ik snap je punt verder wel, maar ik zou het ook begrijpen als deze regel er wel doorkomt en dan vooral voor alle vuurwerkslachtoffers.
Als het echt uit veiligheidsoogpunt zou zijn en een gemeente zou zelf grote vuurwerken organiseren dan ben ik er nog tegen omdat je niet alles kunt voorkomen met verbieden maar zou ik er misschien nog wel begrip voor kunnen opbrengen maar volgens site van Telegraaf gaat het vooral om het financiele verhaal dus niet om vuurwerkslachtoffers:
Het Nederlands Genootschap van Burgemeesters gaat in zijn eerstvolgende vergadering praten over een vuurwerkverbod voor particulieren. Dat gebeurt naar aanleiding van uitspraken van burgemeester Wilma Verver van Schiedam, die maandag liet blijken schoon genoeg te hebben van de schade die het vuurwerk elk jaar oplevert. Schiedam schat de schade dit jaar op ongeveer 85.000 euro. „Gemeenschapsgeld kan beter geïnvesteerd worden in de ontwikkeling van Schiedam dan in het herstel van de schade”, aldus burgemeester Verver.
En ik begrijp wel dat gemeentes het zonde vinden van hun geld maar speelt bv drank ook niet een rol. Als je het vuurwerk met oud/nieuw verbiedt hou je dan niet alsnog grote kans op schade ivm jongeren met te veel drankgebruik die gewoon relletjes willen schoppen?
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
ik vind dat echt dom. Dan doen ze in grote steden zn vuurwerkshow, nou ik ga daar echt niet voor rijden. En wat krijg je dan dat mensen met drank op gaan rijden.
Nee oud en nieuw moet zo blijven zoals het altijd al was
Nee oud en nieuw moet zo blijven zoals het altijd al was
Sarah1985- Ratel
- Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
toetje_ schreef:rapa nui schreef:Willen ze dat vuurwerkverbod niet vooral hebben ivm het financiele verhaal, de schadekosten voor gemeenten? Dus dat het niet zo zeer om het aantal ongelukken gaat? Ik vind het vooral betuttelend en ben tegen. Je mag zo meteen haast niets meer. En moeten ze dan alles gaan verbieden wat te veel geld kost? Ook voetvalwedstrijden en andere evenementen die veel politie inzet dus extra geld kosten?
Voetbal levert de clubs geld op, maar de politie inzet wordt niet door de clubs betaald maar door de belasting betaler. Natuurlijk is dat zo bij elk evenement. Maar er is in het seizoen zo'n beetje om de week een voetbal wedstrijd bij elke grote club, als het niet vaker is en dat trekt in verhouding maar zo'n klein publiek, dat dat in contrast staat met andere evenementen. En vergis je niet hoeveel politie er al bij een doorsnee wedstrijd rondlopen, er lopen er altijd heel veel in burger rond die je niet herkent als agent maar dus wel aan het werk zijn.
Het vuurwerk wordt ook ontzettend veel aan verdient, wat denk je dat die vuurwerkhandelaren wel niet verdienen aan die paar dagen in het jaar dat er vuurwerk verkocht mag worden. Maar ook deze handelaren draaien niet op voor de schade die het vuurwerk aanricht. En terecht natuurlijk, want bij verantwoord gebruik is er in de meeste gevallen ook niks aan de hand.
Ik vind trouwens ook dat het vuurwerk niet afgeschaft moet worden! Ik vind het ook betuttelend en ik vraag me af of de schade die ermee aangericht wordt de laatste jaren nou daadwerkelijk zoveel gestegen is? Ook vind ik dat er strenger gecontroleerd dient te worden op deze dagen en dat de daders of een hun ouders anders maar op moeten draaien voor kosten die er gemaakt moeten worden!
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Ik was in Engeland tijdens de jaarwisseling en heb geen enkele knal gehoord, of vuurwerk gezien! We zaten in het Lake District, flink achteraf dus. En in een hoekje van een tienerdisco, dus misschien hebben we het ook wel gemist.
Het was best raar zo, had niet echt het gevoel dat het nu nieuwjaar was. Het voelde meer als een avondje stappen in het buitenland. Maar aan de andere kant miste ik het niet dat ik amper meer over straat durf. Het is altijd maar afwachten of je niet een idioot tegenkomt die er niet mee om kan gaan.
Het was best raar zo, had niet echt het gevoel dat het nu nieuwjaar was. Het voelde meer als een avondje stappen in het buitenland. Maar aan de andere kant miste ik het niet dat ik amper meer over straat durf. Het is altijd maar afwachten of je niet een idioot tegenkomt die er niet mee om kan gaan.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Ja, het lijkt me al jaren een goed idee. Hoeven we ons als land niet meer zorgen te maken om die idioten die van alles uithalen met vuurwerk, onze dieren hoeven er niet onder te lijden en de rotzooi op de straten nog weken lang (hier tenminste, niemand ruimt zijn zooi op..) hebben we dan ook niet meer. Prima regeling lijkt me. Invoeren die hap.
Gast- Gast
Ik ben er voor. Vuurwerk heeft wat mij betreft alleen maar negatieve kanten:
- Miljoenen schade, ieder jaar weer.
- Ongelukken die toch niet te voorkomen zijn, zo lang als mensen vuurwerk blijven afsteken.
- Veel mensen zijn bang om de straat op te gaan, omdat er idioten niet hun eigen veiligheid, maar ook die van anderen in gevaar willen brengen
- Het is slecht voor het milieu
Ik ben sowieso bang voor vuurwerk, en bij elke klap schrik ik me weer rot. Ik heb een nogal heftige schrikreactie, maar ik weet dat die niks is vergeleken bij sommige mensen met PTSS. Voor hun moet de jaarwisseling een drama zijn.
- Miljoenen schade, ieder jaar weer.
- Ongelukken die toch niet te voorkomen zijn, zo lang als mensen vuurwerk blijven afsteken.
- Veel mensen zijn bang om de straat op te gaan, omdat er idioten niet hun eigen veiligheid, maar ook die van anderen in gevaar willen brengen
- Het is slecht voor het milieu
Ik ben sowieso bang voor vuurwerk, en bij elke klap schrik ik me weer rot. Ik heb een nogal heftige schrikreactie, maar ik weet dat die niks is vergeleken bij sommige mensen met PTSS. Voor hun moet de jaarwisseling een drama zijn.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Het is ook best vreemd eigenlijk. We maken ons massaal druk om het milieu: afval scheiden, spullen hergebruiken, auto's zuiniger maken etc. Maar op 31 dec om 00:00 gaan we met z'n allen los. Vreemd eigenlijk..
Gast- Gast
Van mij mag het. Ik vind het ook onzin dat het betuttelend zou zijn, dat kun je dan wel van iedere veiligheidsmaatregel gaan roepen.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Ik ben het er eigenlijk ook wel mee eens, het zou in ieder geval enórm veel gewonden besparen elk jaar en de troep kan ik ook wel missen.
Gast- Gast
Nee, ik vind een verbod te ver gaan maar wel ben ik voor harde straffen bij het misbruiken van het afsteken van vuurwerk.
Laquisia- Prater
- Aantal berichten : 1424
Punten : 1531
Registratiedatum : 05-01-11
Ja, dat zeiden ze dit jaar ook maar daar is niet echt iets van terecht gekomen._Leah_ schreef:Nee, ik vind een verbod te ver gaan maar wel ben ik voor harde straffen bij het misbruiken van het afsteken van vuurwerk.
Gast- Gast
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: