Koophuis en geluidsoverlast van de buren
+2
Floor
Annie24
6 plaatsers
Pagina 1 van 1
Koophuis en geluidsoverlast van de buren
Wie heeft er ervaring met een koophuis en erge geluidsoverlast van de buren?
Is dit opgelost met de buren samen of was er hulp nodig van een wijkagent/buurtbemiddeling/politie?
Ben je er uiteindelijk voor gaan verhuizen? Is het gestopt? Heb je het geaccepteerd?
Ik ga niet ons hele verhaal hier neerzetten, maar we zijn hier inmiddels zover dat er een dossier aangeled is bij de politie en ik bij overlast moet bellen zodat ze het dossier aanvullen. Ik moet ook zelf een dossier bijhouden thuis en binnen 2 weken neemt de wijkagent contact met ons op. Ben dus benieuwd hoe dat bij anderen is gegaan.
Is dit opgelost met de buren samen of was er hulp nodig van een wijkagent/buurtbemiddeling/politie?
Ben je er uiteindelijk voor gaan verhuizen? Is het gestopt? Heb je het geaccepteerd?
Ik ga niet ons hele verhaal hier neerzetten, maar we zijn hier inmiddels zover dat er een dossier aangeled is bij de politie en ik bij overlast moet bellen zodat ze het dossier aanvullen. Ik moet ook zelf een dossier bijhouden thuis en binnen 2 weken neemt de wijkagent contact met ons op. Ben dus benieuwd hoe dat bij anderen is gegaan.
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Koophuis en geluidsoverlast van de buren
Lijkt me vreselijk dat je zoveel geluidsoverlast heb dat je zelfs een dossier bij de politie hebt. Ik heb daar geen ervaring mee, wel met andere manieren van 'overlast', dat is niet opgelost, wij zijn toen verhuisd.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
Wat vervelend voor jullie zeg, er zal wel een hoop aan vooraf zijn gegaan voordat er een dossier werd opgebouwd. Wel fijn dat ze het probleem serieus nemen.
Wij hebben ook zo'n anderhalf jaar behoorlijke overlast van onze buren gehad, dit ging met name om slaapkamergeluiden om het even netjes te zeggen. Helaas was dit niet 1 of 2x in de week maar zo'n 3x op een dag en uren achter elkaar. Ik durfde dan ook geen stappen te ondernemen omdat ik het erg vervelend vond dit bespreekbaar te maken, uiteindelijk heeft dit probleem zichzelf opgelost, ze werd zwanger en moesten verhuizen. Wat wij totaal niet erg vonden overigens. Ik heb wel met de nieuwe buren al wat gesproken en ook wat dingen hierover laten vallen zodat ik het in de toekomst liever voorkom dan dat we weer in zo'n situatie zitten.
Wij hebben ook zo'n anderhalf jaar behoorlijke overlast van onze buren gehad, dit ging met name om slaapkamergeluiden om het even netjes te zeggen. Helaas was dit niet 1 of 2x in de week maar zo'n 3x op een dag en uren achter elkaar. Ik durfde dan ook geen stappen te ondernemen omdat ik het erg vervelend vond dit bespreekbaar te maken, uiteindelijk heeft dit probleem zichzelf opgelost, ze werd zwanger en moesten verhuizen. Wat wij totaal niet erg vonden overigens. Ik heb wel met de nieuwe buren al wat gesproken en ook wat dingen hierover laten vallen zodat ik het in de toekomst liever voorkom dan dat we weer in zo'n situatie zitten.
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Ikzelf kan me er weinig van herinneren omdat ik toen nog erg jong was, maar mijn ouders hebben hier ervaring mee.
Is een erg lang verhaal waarvan ik ook niet alles weet, maar er is hier (en bij de buren) regelmatig politie over de vloer geweest.
Is een erg lang verhaal waarvan ik ook niet alles weet, maar er is hier (en bij de buren) regelmatig politie over de vloer geweest.
Laatst aangepast door Princess op za 3 maa 2012 - 9:49; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Het is idd erg vervelend en ik voel me er ook niet echt 'prettig' bij. Had het liever gewoon met de buren opgelost, maar dat is echt onbegonnen werk.
ccc; ooeee dat is idd ook vervelend! Een keertje zou ik denk ik nog wel grappig kunnen vinden, maar 3x per dag urenlang!
ccc; ooeee dat is idd ook vervelend! Een keertje zou ik denk ik nog wel grappig kunnen vinden, maar 3x per dag urenlang!
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10
Ja, dat was ook precies mijn probleem... Eerste keer moest ik er wel om lachen, de keren die volgde werd het steeds minder grappig. Ook toen ik het persoonlijk zelf even mocht zien in de tuin, voor het raam als ik langsliep ed. Ben blij dat ik nu 'normale' buren heb
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Toen wij hier net kwamen wonen hadden we ook erg veel last van de buren. Ze maken nogal wat ruzie en dan maakt het niet uit hoe laat het is, ze schreeuwen elkaar helemaal verrot en gooien met van alles. Een tijd terug was het midden in de nacht, toen is uiteindelijk ook de politie gekomen. Sindsdien is het gelukkig een stuk minder.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Wij hebben ook veel last van de buren, maar (nog) niet zo extreem dat we er de politie voor in gaan schakelen. Onze huizen zijn sowieso erg gehorig, maar zij houden daar geen rekening mee. Ze hebben 2 honden die erg veel blaffen en ze hebben in de woonkamer een schot gemaakt om die honden daar te houden. Als we 's avonds op bed liggen horen we die honden daar tegenaan springen, dat gaat gerust een half uur/ 3 kwartier door. Verder hebben ze een kind van 3 die de baas in huis is en continu loopt te gillen. Midden in de nacht laten ze hem ook gerust een half uur huilen, moeder gaat dan wel om de 5 minuten naar hem toe om te schreeuwen dat hij op moet houden, wat hij dan een halve minuut doet, om vervolgens weer verder te gaan.
Over de honden heeft hij me wel eens aangesproken, of we er last van hadden. Ja heel veel heb ik gezegd, maar met die informatie doen ze verder niks. Ik vind het ook zo lastig omdat je een hond niet uit kan zetten, dus kan je ook niet verwachten dat hij niet blaft als ze niet thuis zijn.
We zijn wel al een paar keer bij hun aan de deur geweest als de radio/tv zo hard staat dat het lijkt of ie bij ons hard aanstaat en je je eigen tv niet meer kan horen. 1x is dat geweest om 11 uur 's avonds, toen probeerde de buurman ook nog de discussie met mijn vriend aan te gaan. Ze hebben het toen zachter gezet, maar een half uur later knalde ik weer mijn bed uit...
Wat ik vooral heel erg merk is dat we ons overal aan gaan storen inmiddels, en dat je zelf ook soms denkt nou schijt, ik loop een extra rondje met mijn hakken door de woonkamer, dat doen jullie ook midden in de nacht... ergens vind ik dat wel heel erg, omdat dat helemaal niet is hoe wij zijn, maar het bloed word je gewoon soms onder je nagels vandaan gehaald!
Over de honden heeft hij me wel eens aangesproken, of we er last van hadden. Ja heel veel heb ik gezegd, maar met die informatie doen ze verder niks. Ik vind het ook zo lastig omdat je een hond niet uit kan zetten, dus kan je ook niet verwachten dat hij niet blaft als ze niet thuis zijn.
We zijn wel al een paar keer bij hun aan de deur geweest als de radio/tv zo hard staat dat het lijkt of ie bij ons hard aanstaat en je je eigen tv niet meer kan horen. 1x is dat geweest om 11 uur 's avonds, toen probeerde de buurman ook nog de discussie met mijn vriend aan te gaan. Ze hebben het toen zachter gezet, maar een half uur later knalde ik weer mijn bed uit...
Wat ik vooral heel erg merk is dat we ons overal aan gaan storen inmiddels, en dat je zelf ook soms denkt nou schijt, ik loop een extra rondje met mijn hakken door de woonkamer, dat doen jullie ook midden in de nacht... ergens vind ik dat wel heel erg, omdat dat helemaal niet is hoe wij zijn, maar het bloed word je gewoon soms onder je nagels vandaan gehaald!
Wij hadden veel geluidsoverlast van de bovenbuurman die het leuk vond om op alle uren van de dag basgitaar te spelen. Wij hebben meerdere keren bij hem geklaagd en op een gegeven moment bij de woningbouw. Woningbouw vond dat wij zelf een onderzoek moesten (hoe betrouwbaar kan dat zijn?). Wij hebben de resultaten doorgegeven aan de woningbouw en uiteindelijk is het gestopt, dus ik denk dat hij misschien een brief o.i.d. heeft gehad. We hebben de politie niet gebeld, omdat we niet wilden dat het zou escaleren. We delen ook dezelfde voordeur en we wilden niet de neiging krijgen om elkaar van de trap af te duwen bij wijze van.
girli- Ratel
- Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: