Motoren
+3
sawasdee
silly-one
Vlegel
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
Motoren
Nu ongeveer een jaar geleden heb ik mijn motorrijbewijs gedaan en ik kon tot een paar maanden terug altijd een motor van een vriend lenen.... Helaas heeft hij hem nu verkocht en heb ik besloten zelf een motor te kopen.
Voor de vrouwelijke motorrijders hier: wat raden jullie aan en waar moet ik op letten als ik iets koop?
Ik wil het liefst een beetje sportief model (zeker geen chopper of zo)
Voor de vrouwelijke motorrijders hier: wat raden jullie aan en waar moet ik op letten als ik iets koop?
Ik wil het liefst een beetje sportief model (zeker geen chopper of zo)
Vlegel- Fluisteraar
- Aantal berichten : 117
Punten : 159
Registratiedatum : 04-09-11
Re: Motoren
Ik heb nu een jaar een Yahama fazer en ik ben er super blij mee. Het is een model uit 2002. Het is een tour motor, maar met een sportieve rijstijl, maar je hangt niet op de polsen
Waar ik op heb gelet bij de aanschaf van deze is of ik tijdens het rijden op mijn polsen leun. Ik heb namelijk ook een proefrit op een Honda CBR gemaakt en die vond ik te sportief. Ik moest echt naar voren hangen en in het bochtenwerk vond ik hem minder prettig.
Bij de proefrit heb ik verder gekeken naar hoe hij stuurt. Kan ik er gemakkelijk mee overweg of moest ik echt 'werken' om hem door de bocht te krijgen.
Ik had hiervoor een Suzuki Bandit ( helaas gejat) en die was toch een stukje stugger qua bochten werk. Mijn vader was er bij toen ik op de Honda en op de Yahama een proefrit maakte en die gaf wel aan dat ik op de yahama gelijk gemakkelijk weg reed, alsof hij voor mij was gemaakt.
Je kan letten op de km stand en vanuit daar een beetje een inschatting maken wat hij per jaar heeft gereden.
Ik heb deze nu bij een dealer ( puur hobbyist ) gekocht met een Bovag keurmerk, dus qua motorblok en zo zat het wel goed.
Verder is het handig om in te gaten te houden hoe het profiel van de band is. Puur qua onderhandeling voor de prijs, omdat een setje nieuwe banden toch niet goedkoop zijn.
Waar ik op heb gelet bij de aanschaf van deze is of ik tijdens het rijden op mijn polsen leun. Ik heb namelijk ook een proefrit op een Honda CBR gemaakt en die vond ik te sportief. Ik moest echt naar voren hangen en in het bochtenwerk vond ik hem minder prettig.
Bij de proefrit heb ik verder gekeken naar hoe hij stuurt. Kan ik er gemakkelijk mee overweg of moest ik echt 'werken' om hem door de bocht te krijgen.
Ik had hiervoor een Suzuki Bandit ( helaas gejat) en die was toch een stukje stugger qua bochten werk. Mijn vader was er bij toen ik op de Honda en op de Yahama een proefrit maakte en die gaf wel aan dat ik op de yahama gelijk gemakkelijk weg reed, alsof hij voor mij was gemaakt.
Je kan letten op de km stand en vanuit daar een beetje een inschatting maken wat hij per jaar heeft gereden.
Ik heb deze nu bij een dealer ( puur hobbyist ) gekocht met een Bovag keurmerk, dus qua motorblok en zo zat het wel goed.
Verder is het handig om in te gaten te houden hoe het profiel van de band is. Puur qua onderhandeling voor de prijs, omdat een setje nieuwe banden toch niet goedkoop zijn.
silly-one- Ratel
- Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Ik was/ben bezig voor mijn moterrijbewijs, maar ik ben even gestopt omdat ik veel aan mijn hoofd heb. Ik ben zelf helemaal weg van Kawasaki en wil dus ook een Ninja hebben. Maar de Honda Hornet is ook een van mijn favorieten. Een sportieve toermotor is wel ideaal om leuke dagritten te maken met de Ninja is dat wat lastiger omdat je vaak lang in een onhandige houding moet zitten.
Gast- Gast
Zelf heb ik ook een CBR gehad! Als we de eifel in waren geweest had ik standaard rugpijn en pijn in mijn polsen. Goed op een voor jou juiste zithouding letten, dit maakt ool of de motor handelbaar voor je is of juist niet.,
Nu rij ik een Z750, en wat n heerlijke machine. Hele andere zithouding, veel relaxter in het bochtenwerk.
Motor keuze is super persoonlikk. Alleen agfaan op wat je mooi vind is niet verstandig.
Zorg dat je n proefrit maakt waar goede bochten zijn, rotondes etc..
Verder gewoon goed onderhandelen, vooral in deze tijd zijn mensen blij als ze iets verkopen! Dus niet te hoog bieden!
Nu rij ik een Z750, en wat n heerlijke machine. Hele andere zithouding, veel relaxter in het bochtenwerk.
Motor keuze is super persoonlikk. Alleen agfaan op wat je mooi vind is niet verstandig.
Zorg dat je n proefrit maakt waar goede bochten zijn, rotondes etc..
Verder gewoon goed onderhandelen, vooral in deze tijd zijn mensen blij als ze iets verkopen! Dus niet te hoog bieden!
sawasdee- Fluisteraar
- Aantal berichten : 195
Punten : 482
Registratiedatum : 28-12-10
Dank jullie voor de tips!!
Ik heb vrijdag even een klein stukje gereden op de Yamaha Fazer van een collegaatje en die zit inderdaad eigenlijk best fijn.
De motor die ik voorheen mocht lenen was een Honda CBR en daar kreeg ik ook last van aan mijn polsen. Op die Yamaha zit je veel meer rechtop...
Keuzes, keuzes, keuzes
Ik heb vrijdag even een klein stukje gereden op de Yamaha Fazer van een collegaatje en die zit inderdaad eigenlijk best fijn.
De motor die ik voorheen mocht lenen was een Honda CBR en daar kreeg ik ook last van aan mijn polsen. Op die Yamaha zit je veel meer rechtop...
Keuzes, keuzes, keuzes
Vlegel- Fluisteraar
Je bent net een week te laat, maar je had eigenlijk naar de motorbeurs moeten gaan vorige week. Kon je onbeperkt kijken en gaan zitten op motoren. Je kan wel niet rijden, maar je merkt wel het verschil in zit.
Ik ben verzot op mijn fazer en iedereen van de motorvereniging vindt hem ook super qua looks en ook rijtechnische. Alleen ronde 6000 touren bokt hij een beetje, maar als ik daar doorheen ben dan is het weer een braaf beestje.
Gewoon goed gaan kijken en zitten op motoren en proefritten maken. Daarbij merk je het beste verschil tussen de verschillende motoren.
Ik ben verzot op mijn fazer en iedereen van de motorvereniging vindt hem ook super qua looks en ook rijtechnische. Alleen ronde 6000 touren bokt hij een beetje, maar als ik daar doorheen ben dan is het weer een braaf beestje.
Gewoon goed gaan kijken en zitten op motoren en proefritten maken. Daarbij merk je het beste verschil tussen de verschillende motoren.
silly-one- Ratel
Wat misschien ook handig is om mee te nemen is de kniehoek en je plannen met de motor. Als je vooral langen stukken wilt rijden is een wat minder scherpe kniehoek wat prettiger. Soms moet je die benen even strekken, maar als ik echt opgevouwen op een motor zit dan ben ik vrij snel lam in mijn benen en ben ik veel bezig met benen strekken.
silly-one- Ratel
Ik heb een kawasaki zzr 600 maar ik twijfel nog of ik deze wil houden... Vandaag weer heel fijn gereden maar ik heb ook vaak het gevoel dat ik te sportief zit.. Ik zou wel heel graag een kawasaki er6 n willen hebben...
Joli86- Prater
- Aantal berichten : 1384
Punten : 1463
Registratiedatum : 06-12-10
Ik heb geen motor(rijbewijs), maar wil gewoon even zeggen dat ik jullie meiden super stoer vind dat jullie het wel hebben Ik zou heel graag willen, maar durf niet zo goed.
Gast- Gast
Ik vind het ook heel erg stoer!
Ik wil zelf ook heel graag mijn motor rijbewijs halen, als ik het geld heb.
Heb wel heel veel tripjes achterop gemaakt, ook oa naar Luxemburg en Duitsland en ook heel wat tourtochten, oa met een hele grote groep Duitsers door Duitsland heen. Ontzettend gaaf!
Mijn ene ex reedt een Kawasaki ZZR 600 en mijn laatste ex een Harley Davidson Sportster.
Ik zou zelf héééél graag een Harley willen (alleen duuuur) of anders een Suzuki Intruder.
Ik vond de Kawasaki van mijn ene ex ook wel mooi, maar ik ben zelf niet zo heel erg van de snelle 'race motoren', maar dat is persoonlijk inderdaad.
Nou ja, aan deze reactie heb je ook niks, maar wilde ook even zeggen dat ik het ook enorm stoer vind als vrouwen motor rijden
Ik wil zelf ook heel graag mijn motor rijbewijs halen, als ik het geld heb.
Heb wel heel veel tripjes achterop gemaakt, ook oa naar Luxemburg en Duitsland en ook heel wat tourtochten, oa met een hele grote groep Duitsers door Duitsland heen. Ontzettend gaaf!
Mijn ene ex reedt een Kawasaki ZZR 600 en mijn laatste ex een Harley Davidson Sportster.
Ik zou zelf héééél graag een Harley willen (alleen duuuur) of anders een Suzuki Intruder.
Ik vond de Kawasaki van mijn ene ex ook wel mooi, maar ik ben zelf niet zo heel erg van de snelle 'race motoren', maar dat is persoonlijk inderdaad.
Nou ja, aan deze reactie heb je ook niks, maar wilde ook even zeggen dat ik het ook enorm stoer vind als vrouwen motor rijden
Elysia- Fluisteraar
- Aantal berichten : 100
Punten : 100
Registratiedatum : 03-03-12
Mijn vriend heeft een fazer en vind dat een hele fijne motor qua zithouding, omdat het echt qua houding tussen tour en sport inzit. Volgens hem is het ook een ideale motor om mee te beginnen.
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Wat leuk dat je er zelf een wil kopen. Ik heb sinds een jaar een suzuki sv650s uit 2005 (wel met kappen, vind zonder persoonlijk niet zo mooi). Dit is een 2cylinder, waardoor hij een stuk smaller oogt. Mijn vriend heeft een yamaha r6 en deze vind ik te zwaar en lomp en uit de garage enz te halen. Ik ben redelijk klein 1,65 en kon niet met mn voeten aan de grond, maar de meeste moters kunnen makkelijk verlaagd worden.
Ster- Fluisteraar
- Aantal berichten : 186
Punten : 240
Atelier Madame schreef:Mijn vriend heeft een fazer en vind dat een hele fijne motor qua zithouding, omdat het echt qua houding tussen tour en sport inzit. Volgens hem is het ook een ideale motor om mee te beginnen.
+1 haha, maar ja ben dan ook verliefd op die van mij haha.
Verder ook wat Ster zegt, ik heb bij mijn proefritten er op gelet dat ik beide voeten aan de grond kon zetten. Zodat ik bij verkeerslichten gewoon ontspannen kan wachten i.p.v. evenwicht zoekende omdat ik net bij de grond kan. Daar had ik tijdens mij rijlessen wel last van namelijk en dat was heel vervelend (ook al mocht je toen echt niet twee voeten los van de motor)
silly-one- Ratel
Oud topic, maar ik heb er eindelijk eentje gekocht!! Het is een Fazer uit 2003 met ombouw geworden...
Heb hem nu een weekje en hij rijdt heerlijk! Hopelijk gaat snel het zonnetje weer schijnen zodat ik wat vaker kan rijden. Veel te koud nu
Heb hem nu een weekje en hij rijdt heerlijk! Hopelijk gaat snel het zonnetje weer schijnen zodat ik wat vaker kan rijden. Veel te koud nu
Vlegel- Fluisteraar
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: