Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Spoedvraagje... rijzen van deeg

3 plaatsers

Ga naar beneden

Spoedvraagje... rijzen van deeg Empty Spoedvraagje... rijzen van deeg

Bericht  Gray wo 29 feb 2012 - 9:21

Ik wil morgen op mijn werk zeeuwse bolussen maken met mijn clienten. (Ik werk op een activiteitencentrum).

Ik heb een recept op 24kitchen gevonden. http://www.24kitchen.nl/recepten/zeeuwse-bolussen



In het recept staat dat ik de boloussen 5 minuten moet laten rijzen. Ik had gehoopt dat hij in het filmpje liet zien wat hij daarmee bedoelt, maar helaas. Weten jullie dit misschien? Ik heb gehoord dat je iets onder een doek kunt laten rijzen maar ook in de oven?! Wat zal hier de bedoeling zijn? en ik gebruik in plaats van verse gist , gedroogde gist uit een zakje. Dit moet kunnen toch?
Gray
Gray
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 123
Punten : 582
Registratiedatum : 18-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spoedvraagje... rijzen van deeg Empty Re: Spoedvraagje... rijzen van deeg

Bericht  Beachgirl wo 29 feb 2012 - 9:25

Gewoon even een schone droge theedoek eroverheen leggen en 5 minuutjes wachten. En niet op de tocht zetten.
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spoedvraagje... rijzen van deeg Empty Re: Spoedvraagje... rijzen van deeg

Bericht  Gray wo 29 feb 2012 - 9:32

oke, super!! dank je wel!!. ik ben benieuwd of ze te eten zijn!
Gray
Gray
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 123
Punten : 582
Registratiedatum : 18-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spoedvraagje... rijzen van deeg Empty Re: Spoedvraagje... rijzen van deeg

Bericht  minoessepoes wo 29 feb 2012 - 19:08

Gewoon een theedoek over de kom leggen en laten staan op een " warme" plek inderdaad.

Gedroogde gist is volgens mij wel geconcentreerder, dus dan moet je wat minder gebruiken, dat is wel iets om rekening mee te houden. Dit is de verhouding die ik op internet vond: De verhouding tussen droge en verse gist is ongeveer 1:2,5

http://www.broodbakken.info/Gist1.htm
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spoedvraagje... rijzen van deeg Empty Re: Spoedvraagje... rijzen van deeg

Bericht  Gast wo 29 feb 2012 - 21:03

Moet het niet juist een vochtige theedoek zijn?? Of is dat juist de reden waarom die van mij laatst niet wilde rijzen?Spoedvraagje... rijzen van deeg 394967

Ik had een zakje mix en bruine suiker enz. van mijn schoonzusje uit Zeeland gekregen, dus je zou denken dat het me wel moest lukken. Maar helaas, het wilde dus niet rijzen, en er waren dus ook absoluut geen bolussen van te draaien, wat een plakzooi.

Maar het schijnt dus ook nog niet zo makkelijk te maken zijn volgens de zeeuwen, en dat vond ik dus ook, haha! Had nu maar gewoon hompen deeg op de bakplaat gegooid, en ze smaakten wel als bolussen, maar de vorm had het dus absoluut niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Spoedvraagje... rijzen van deeg Empty Re: Spoedvraagje... rijzen van deeg

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum