Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

*spoedvraagje* onbekende afschrijving

+3
Pandora
Rush
M@niek
7 plaatsers

Ga naar beneden

*spoedvraagje* onbekende afschrijving Empty *spoedvraagje* onbekende afschrijving

Bericht  M@niek wo 29 feb 2012 - 0:21

Op het moment ben ik aan het internetbankieren en zie tot mijn schrik dat er 3 bedragen van mijn rekening zijn afgeschreven. Mijn man en ik zijn beide niet in de stad geweest ofiets.

Dit staat erbij: GEA 28.02.12/02.18 8485 WILSHR BV BVRLY HLS, KOSTEN EUR2,25 ACHTERAF BEREKEND

GEA 27.02.12/21.18 6500 HOLLYWOOD BLV HOLLY, KOSTEN EUR2,25 ACHTERAF BEREKEND

Wat kan dit betekenen? Het lijkt mij dat dit uit het buitenland komt? Maar mijn man heeft zn pas nog gewoon.

Help!
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

*spoedvraagje* onbekende afschrijving Empty Re: *spoedvraagje* onbekende afschrijving

Bericht  Rush wo 29 feb 2012 - 0:22

http://www.telegraaf.nl/binnenland/11612264/__Rabobank_doelwit_hackers__.html

Alleen zijn het niet echt grote bedragen. En ik weet ook niet of je bij de Rabo zit.

Even bellen? Wink
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

*spoedvraagje* onbekende afschrijving Empty Re: *spoedvraagje* onbekende afschrijving

Bericht  Gast wo 29 feb 2012 - 0:22

Ik zou gewoon even de bank bellen en vragen of zij misschien meer informatie hebben over die afschrijvingen.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 29 feb 2012 - 0:23

ow jeetje dan ga ik ook maar eens even m`n rekening bekijken

edit, bij mij niks eraf gelukkig. Maar vreemd dat er ook niks over staat op de website van de rabo

Laatst aangepast door Lily op wo 29 feb 2012 - 0:27; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  M@niek wo 29 feb 2012 - 0:27

Ik zit bij de abn amro. Ik probeer mijn man te bellen of hij echt niks raars heeft gepint. Maar ja het zijn 3 bedragen om 1 dezelfde dag en we hadden afgeproken dat er voorlopig even niet geshopt mag worden en daarnaast heeft hij heel de dag gewerkt gisteren.

Maar zie ik nou wel goed dat het bedrag uit het buitenlang komt?
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 29 feb 2012 - 0:29

Het lijken me extra kosten van iets wat je eind december hebt betaald.

Gast
Gast

Bericht  Rush wo 29 feb 2012 - 0:31

June schreef:Het lijken me extra kosten van iets wat je eind december hebt betaald.
Hoezo eind december?
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast wo 29 feb 2012 - 0:34

ik haal eruit gisteren en eergisteren

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 29 feb 2012 - 0:34

Rush schreef:
June schreef:Het lijken me extra kosten van iets wat je eind december hebt betaald.
Hoezo eind december?

Oh grapje. Ik dacht dat de eerste reeks getallen een datum was, maar zie nu dat er dan 2011 had moeten staan. ik zou gewoon bellen, de bank weet vast meer.

Edit: Never mind. Negeer mij. Het slaat nergens op.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 29 feb 2012 - 0:35

Lily schreef:ik haal eruit gisteren en eergisteren

Ik ook *spoedvraagje* onbekende afschrijving 394967

Gast
Gast

Bericht  Rush wo 29 feb 2012 - 0:36

Maar, jullie zijn niet 'ooit' in Beverly Hills geweest? :P
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Pandora wo 29 feb 2012 - 0:36

Even googelen? Of anders de bank even bellen...
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10

Bericht  Gast wo 29 feb 2012 - 0:37

Rush schreef:Maar, jullie zijn niet 'ooit' in Beverly Hills geweest? :P

Ja, of Hollywood Boulevard!

Gast
Gast

Bericht  Rush wo 29 feb 2012 - 0:38

Pandora schreef:Even googelen? Of anders de bank even bellen...
Het zijn Citibank afschrijvingen van Citibanken in Beverly Hills en Hollywood

Laatst aangepast door Rush op wo 29 feb 2012 - 0:38; in totaal 1 keer bewerkt
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  M@niek wo 29 feb 2012 - 0:38

Haha was het maar zo Laughing

Maar goed ik dus even gebeld naar de abn amro. Het gaat dus wel om fraude want de pas is al automatisch geblokkeerd (omdat we 2 passen hebben had ik dit nog niet door). Alles is dus al in gang gezet en krijg binnen een paar dagen mn geld terug...pfff

Ik dacht dat het mij nooit zo overkomen!
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Bericht  Rush wo 29 feb 2012 - 0:38

Ah, nou gelukkig maar dat het dan om kleine bedragen gaat! Vervelend zeg! Rolling Eyes
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Pandora wo 29 feb 2012 - 0:41

M@niek schreef:

Maar goed ik dus even gebeld naar de abn amro. Het gaat dus wel om fraude want de pas is al automatisch geblokkeerd (omdat we 2 passen hebben had ik dit nog niet door). Alles is dus al in gang gezet en krijg binnen een paar dagen mn geld terug...pfff

Ik had het ook nog even gegoogled en willshire bv lijkt me op een hotel in beverly hills... Ging het om veel geld by the way? En hoe kunnen ze dan zonder toestemming geld van je rekening afschrijven??
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10

Bericht  M@niek wo 29 feb 2012 - 0:46

Het ging om een totaal bedrag van 300 euro niet super veel gelukkig maar toch 300 euro.

Die man van de abn amro zei dat dit echt heel vaak voorkomt. Als je ergens gaat pinnen zit er gewoon een klein cameratje verstopt en zo kunnen ze je pas namaken en bedrag overschrijven ofzo, hoe het precies in elkaar steekt weet ik niet maar ja elke keer als ik ga pinnen voelt het ook niet vertrouwd meer, voortaan maar in de bank zelf gaan pinnen.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Bericht  Rush wo 29 feb 2012 - 0:51

Ja, het is toch weer zoveel geld inderdaad. Het is ultra hip geloof ik, al die fraude nu. silent
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  CarpeDiem wo 29 feb 2012 - 1:00

Gelukkig dat ze de pas meteen hebben geblokkeerd! Nu hopen dat het goed afloopt!
CarpeDiem
CarpeDiem
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 275
Punten : 1298
Registratiedatum : 20-04-11

Bericht  Angela_1986 wo 29 feb 2012 - 1:05

Van de zomer was het hier in de regio ook 'hip', zelfs in de meest kleine dorpjes werden pinautomaten bewerkt voor skimming.
Zelf ben ik toen ook geskimmd en ondanks dat je het geld gewoon terug gestort krijgt is het toch vervelend! Je hebt 'n paar dagen geen toegang tot je geld en je vertrouwen in pinautomaten is inderdaad ook even ver te zoeken. Toch ben ik gewoon meteen weer gaan pinnen want ja, helemaal niet pinnen is ook geen optie... en ook pinautomaten bij een bank worden voor skimming gebruikt heb ik gehoord.

Ik ben wel voorzichtiger geworden en als ik wat raars bij een pinautomaat zie of 'n groepje mensen die erbij rondhangen dan pin ik daar niet.
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  ellibre wo 29 feb 2012 - 1:17

Pandora schreef:
M@niek schreef:

Ik had het ook nog even gegoogled en willshire bv lijkt me op een hotel in beverly hills... Ging het om veel geld by the way? En hoe kunnen ze dan zonder toestemming geld van je rekening afschrijven??
Nee, WILSHR BV staat voor Wilshire Boulevard, 8485 is het nummer, zoals Rush al zei is het het adres van een filiaal van Citibank in Beverly Hills.
ellibre
ellibre
Prater
Prater

Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12

Bericht  Antibes wo 29 feb 2012 - 1:18

Het klinkt voor mij eerder als een via Citibank online betaling van het een of ander. Denk aan lidmaatschap van een website of een download van iets ofzo..
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: