*spoedvraagje* onbekende afschrijving
+3
Pandora
Rush
M@niek
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
*spoedvraagje* onbekende afschrijving
Op het moment ben ik aan het internetbankieren en zie tot mijn schrik dat er 3 bedragen van mijn rekening zijn afgeschreven. Mijn man en ik zijn beide niet in de stad geweest ofiets.
Dit staat erbij: GEA 28.02.12/02.18 8485 WILSHR BV BVRLY HLS, KOSTEN EUR2,25 ACHTERAF BEREKEND
GEA 27.02.12/21.18 6500 HOLLYWOOD BLV HOLLY, KOSTEN EUR2,25 ACHTERAF BEREKEND
Wat kan dit betekenen? Het lijkt mij dat dit uit het buitenland komt? Maar mijn man heeft zn pas nog gewoon.
Help!
Dit staat erbij: GEA 28.02.12/02.18 8485 WILSHR BV BVRLY HLS, KOSTEN EUR2,25 ACHTERAF BEREKEND
GEA 27.02.12/21.18 6500 HOLLYWOOD BLV HOLLY, KOSTEN EUR2,25 ACHTERAF BEREKEND
Wat kan dit betekenen? Het lijkt mij dat dit uit het buitenland komt? Maar mijn man heeft zn pas nog gewoon.
Help!
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10
Re: *spoedvraagje* onbekende afschrijving
http://www.telegraaf.nl/binnenland/11612264/__Rabobank_doelwit_hackers__.html
Alleen zijn het niet echt grote bedragen. En ik weet ook niet of je bij de Rabo zit.
Even bellen?
Alleen zijn het niet echt grote bedragen. En ik weet ook niet of je bij de Rabo zit.
Even bellen?
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Ik zou gewoon even de bank bellen en vragen of zij misschien meer informatie hebben over die afschrijvingen.
Gast- Gast
ow jeetje dan ga ik ook maar eens even m`n rekening bekijken
edit, bij mij niks eraf gelukkig. Maar vreemd dat er ook niks over staat op de website van de rabo
edit, bij mij niks eraf gelukkig. Maar vreemd dat er ook niks over staat op de website van de rabo
Laatst aangepast door Lily op wo 29 feb 2012 - 0:27; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Ik zit bij de abn amro. Ik probeer mijn man te bellen of hij echt niks raars heeft gepint. Maar ja het zijn 3 bedragen om 1 dezelfde dag en we hadden afgeproken dat er voorlopig even niet geshopt mag worden en daarnaast heeft hij heel de dag gewerkt gisteren.
Maar zie ik nou wel goed dat het bedrag uit het buitenlang komt?
Maar zie ik nou wel goed dat het bedrag uit het buitenlang komt?
M@niek- Ratel
Het lijken me extra kosten van iets wat je eind december hebt betaald.
Gast- Gast
Hoezo eind december?June schreef:Het lijken me extra kosten van iets wat je eind december hebt betaald.
Rush- Lady Post-a-lot
Rush schreef:Hoezo eind december?June schreef:Het lijken me extra kosten van iets wat je eind december hebt betaald.
Oh grapje. Ik dacht dat de eerste reeks getallen een datum was, maar zie nu dat er dan 2011 had moeten staan. ik zou gewoon bellen, de bank weet vast meer.
Edit: Never mind. Negeer mij. Het slaat nergens op.
Gast- Gast
Lily schreef:ik haal eruit gisteren en eergisteren
Ik ook
Gast- Gast
Maar, jullie zijn niet 'ooit' in Beverly Hills geweest?
Rush- Lady Post-a-lot
Even googelen? Of anders de bank even bellen...
Pandora- Prater
- Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10
Rush schreef:Maar, jullie zijn niet 'ooit' in Beverly Hills geweest?
Ja, of Hollywood Boulevard!
Gast- Gast
Het zijn Citibank afschrijvingen van Citibanken in Beverly Hills en HollywoodPandora schreef:Even googelen? Of anders de bank even bellen...
Laatst aangepast door Rush op wo 29 feb 2012 - 0:38; in totaal 1 keer bewerkt
Rush- Lady Post-a-lot
Rush schreef:Maar, jullie zijn niet 'ooit' in Beverly Hills geweest?
Haha was het maar zo
Maar goed ik dus even gebeld naar de abn amro. Het gaat dus wel om fraude want de pas is al automatisch geblokkeerd (omdat we 2 passen hebben had ik dit nog niet door). Alles is dus al in gang gezet en krijg binnen een paar dagen mn geld terug...pfff
Ik dacht dat het mij nooit zo overkomen!
M@niek- Ratel
Ah, nou gelukkig maar dat het dan om kleine bedragen gaat! Vervelend zeg!
Rush- Lady Post-a-lot
M@niek schreef:Rush schreef:Maar, jullie zijn niet 'ooit' in Beverly Hills geweest?
Haha was het maar zo
Maar goed ik dus even gebeld naar de abn amro. Het gaat dus wel om fraude want de pas is al automatisch geblokkeerd (omdat we 2 passen hebben had ik dit nog niet door). Alles is dus al in gang gezet en krijg binnen een paar dagen mn geld terug...pfff
Ik had het ook nog even gegoogled en willshire bv lijkt me op een hotel in beverly hills... Ging het om veel geld by the way? En hoe kunnen ze dan zonder toestemming geld van je rekening afschrijven??
Pandora- Prater
- Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10
Het ging om een totaal bedrag van 300 euro niet super veel gelukkig maar toch 300 euro.
Die man van de abn amro zei dat dit echt heel vaak voorkomt. Als je ergens gaat pinnen zit er gewoon een klein cameratje verstopt en zo kunnen ze je pas namaken en bedrag overschrijven ofzo, hoe het precies in elkaar steekt weet ik niet maar ja elke keer als ik ga pinnen voelt het ook niet vertrouwd meer, voortaan maar in de bank zelf gaan pinnen.
Die man van de abn amro zei dat dit echt heel vaak voorkomt. Als je ergens gaat pinnen zit er gewoon een klein cameratje verstopt en zo kunnen ze je pas namaken en bedrag overschrijven ofzo, hoe het precies in elkaar steekt weet ik niet maar ja elke keer als ik ga pinnen voelt het ook niet vertrouwd meer, voortaan maar in de bank zelf gaan pinnen.
M@niek- Ratel
Ja, het is toch weer zoveel geld inderdaad. Het is ultra hip geloof ik, al die fraude nu.
Rush- Lady Post-a-lot
Gelukkig dat ze de pas meteen hebben geblokkeerd! Nu hopen dat het goed afloopt!
CarpeDiem- Fluisteraar
- Aantal berichten : 275
Punten : 1298
Registratiedatum : 20-04-11
Van de zomer was het hier in de regio ook 'hip', zelfs in de meest kleine dorpjes werden pinautomaten bewerkt voor skimming.
Zelf ben ik toen ook geskimmd en ondanks dat je het geld gewoon terug gestort krijgt is het toch vervelend! Je hebt 'n paar dagen geen toegang tot je geld en je vertrouwen in pinautomaten is inderdaad ook even ver te zoeken. Toch ben ik gewoon meteen weer gaan pinnen want ja, helemaal niet pinnen is ook geen optie... en ook pinautomaten bij een bank worden voor skimming gebruikt heb ik gehoord.
Ik ben wel voorzichtiger geworden en als ik wat raars bij een pinautomaat zie of 'n groepje mensen die erbij rondhangen dan pin ik daar niet.
Zelf ben ik toen ook geskimmd en ondanks dat je het geld gewoon terug gestort krijgt is het toch vervelend! Je hebt 'n paar dagen geen toegang tot je geld en je vertrouwen in pinautomaten is inderdaad ook even ver te zoeken. Toch ben ik gewoon meteen weer gaan pinnen want ja, helemaal niet pinnen is ook geen optie... en ook pinautomaten bij een bank worden voor skimming gebruikt heb ik gehoord.
Ik ben wel voorzichtiger geworden en als ik wat raars bij een pinautomaat zie of 'n groepje mensen die erbij rondhangen dan pin ik daar niet.
Angela_1986- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Nee, WILSHR BV staat voor Wilshire Boulevard, 8485 is het nummer, zoals Rush al zei is het het adres van een filiaal van Citibank in Beverly Hills.Pandora schreef:M@niek schreef:Rush schreef:Maar, jullie zijn niet 'ooit' in Beverly Hills geweest?
Haha was het maar zo
Ik had het ook nog even gegoogled en willshire bv lijkt me op een hotel in beverly hills... Ging het om veel geld by the way? En hoe kunnen ze dan zonder toestemming geld van je rekening afschrijven??
ellibre- Prater
- Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12
Het klinkt voor mij eerder als een via Citibank online betaling van het een of ander. Denk aan lidmaatschap van een website of een download van iets ofzo..
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Soortgelijke onderwerpen
» Voor diegene die nog studeren(afschrijving collegegeld)
» Onbekende oproepen
» Onbekende studie/beroep
» Post voor onbekende mensen
» Spoedvraagje :)
» Onbekende oproepen
» Onbekende studie/beroep
» Post voor onbekende mensen
» Spoedvraagje :)
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: