Bykay
+5
Poisongirl
maiadebij
Happydobby
Jazzlyn
-Ieniemienie-
9 plaatsers
Pagina 1 van 1
Bykay
Wie heeft deze draagdoek??
Is het een fijne doek? Ook voor beginners?? (ik heb totaal geen ervaring met een doek)
En is deze ook goed in de zomer te gebruiken?
Is het een fijne doek? Ook voor beginners?? (ik heb totaal geen ervaring met een doek)
En is deze ook goed in de zomer te gebruiken?
Gast- Gast
Re: Bykay
Ik heb hem en bevalt super.
Al denk ik niet dat ik T er nog heel lang in kan dragen, aangezien hij erg groot en zwaar is.
Dan ga ik over op een geweven doek ipv een rekbare doek.
Al denk ik niet dat ik T er nog heel lang in kan dragen, aangezien hij erg groot en zwaar is.
Dan ga ik over op een geweven doek ipv een rekbare doek.
-Ieniemienie-- Kletskop
- Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10
Ik ben er ook mee begonnen. Het is goed te doen voor een beginner. In de zomer kan je hem wel gebruiken, maar kan je niet kiezen uit een zomerstofje? Als de baby ouder is moet je toch over naar een andere doek.
Jazzlyn- Prater
- Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11
Ik heb hem ook maar gebruik het nu niet. In het begin toen M. klein was veel gebruikt.
Nu met de winter draag ik hem buiten niet en straks in de lente zomer is hij denk ik te zwaar.
Ik ga ook kijken naar een geweven doek.
Nu met de winter draag ik hem buiten niet en straks in de lente zomer is hij denk ik te zwaar.
Ik ga ook kijken naar een geweven doek.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
je kan misschien het beste meteen een geweven doek kopen. De bykay is een rekbare doek, de eerste maanden zal hij goed dragen maar als je kindje zwaarder wordt gaat hij doorzakken en wordt het dragen zwaar. Daarnaast is een rekbare doek ook best warm, vooral in de zomer. Een geweven doek is daarin tegen luchtiger en deze kan je gebruiken tot een jaar of 3.
maiadebij- Kletskop
- Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10
Ik heb de bykay en gebruik hem heel veel voor j. Ben er erg tevreden over, maar denk dat hij voor de zomer te warmmis....
Poisongirl- Kletskop
- Aantal berichten : 1642
Punten : 1809
Ik zou ook voor een geweven doek gaan, omdat je daar veel langer plezier van hebt. Ik heb ook een rekbare, maar hij was idd warm en kon 'm ook niet lang gebruiken ivm doorzakken.
Gast- Gast
De eerste 3 maanden heb ik een bykay gebruikt, beviel goed maar hij is niet stevig genoeg meer als je kindje zwaarder wordt. Toen alsnog een geweven doek aangeschaft, als ik het over zou moeten doen was ik meteen met een geweven begonnen.
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Ik heb een Hoppediz, en die bevalt me goed. Ik heb m gekocht bij een draagdoekconsulente, daar kon ik de doek ophalen. Scheelde me weer 6,50 aan verzendkosten.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Ik heb mijn doeken (girasol) tweedehands van t d&v forum. Je kunt ze nieuw bestellen bij slingomama
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Doeken behouden hun waarde wel vind ik, dus je kunt ze altijd doorverkopen!
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Je ziet door de bomen het bos niet meer...
Wat zijn nu de verschillen tussen:
Girasol
Hoppendiz
Didymos
Girasol
Hoppendiz
Didymos
Gast- Gast
Ik heb ook een ByKay, vind hem erg makkelijk. Gebruik hem vaak als ik de honden moet uitlaten en D wakker is, hij vind het heerlijk, kan hij lekker om zich heen kijken.
Hij is wel erg warm, dus doe ik hem geen jasje aan.
Bij welk gewicht zou de doek gaan doorhangen, D is nu bijna 7 kilo maar heb nog niet het idee dat ie echt doorhangt?
Bij welk gewicht zou de doek gaan doorhangen, D is nu bijna 7 kilo maar heb nog niet het idee dat ie echt doorhangt?
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Laurientje85 schreef:Je ziet door de bomen het bos niet meer...
Girasol
Hoppendiz
Didymos
de verschillen zijn minimaal hoor, helemaal voor iemand die geen ervaring heeft met geweven draagdoeken, dit zijn allemaal prima merken hoor! En per merk verschilt het ook nog weer hoe het type doek voelt. Als je een aantal doeken bij elkaar hebt zul je het verschil wel voelen, maar om mee te beginnen zijn deze drie merken prima.
ik zou er vooral één aanschaffen die je mooi vindt, binnen je budget past én, wat wel belangrijk is, je de goede maat hebt. Een ander, relatief goedkoop merk: amazonas
http://www.naturebabies.nl/dragen.html?merk_dragen=255
Gast- Gast
Fearie schreef:Ik heb ook een ByKay, vind hem erg makkelijk. Gebruik hem vaak als ik de honden moet uitlaten en D wakker is, hij vind het heerlijk, kan hij lekker om zich heen kijken.
Mijn zoontje droeg ik er met 1.5 nog in, en hij was toen 9 kilo. Dat ging toen nog prima.
Gast- Gast
Thnx Rejoy.
Ik ga zoieso voor een geweven doek i.p.v. rekbare daar ben ik nu uit!
Maar welke maat zou ik dan het beste kunnen nemen? Ik ben 1.68 lang en normaal van postuur.. Draag kleding maat S of M
Het lijkt me niet zo fijn om enorme lappen doek over te houden na het knopen..
Vind deze wel heel mooi:
http://www.naturebabies.nl/dragen/amazonas-draagdoek-lollipop.html
Ik ga zoieso voor een geweven doek i.p.v. rekbare daar ben ik nu uit!
Maar welke maat zou ik dan het beste kunnen nemen? Ik ben 1.68 lang en normaal van postuur.. Draag kleding maat S of M
Het lijkt me niet zo fijn om enorme lappen doek over te houden na het knopen..
Vind deze wel heel mooi:
http://www.naturebabies.nl/dragen/amazonas-draagdoek-lollipop.html
Gast- Gast
als je zeker wilt weten dat je alle knopen kunt doen zou ik een maat 6 nemen, een doek van 4.6 meter lang, dan zou ik bij een amazona's een 4.5 kiezen.
Gast- Gast
Deze is het geworden:
http://www.slingomama.nl/nl/girasol-exclusive-van-slingomama/880-girasol-amitola.html
http://www.slingomama.nl/nl/girasol-exclusive-van-slingomama/880-girasol-amitola.html
Gast- Gast
hele goede keuze! Die heb ik ook. Deze is al heel lekker zacht nog voor je 'm gebruikt hebt. Om 'm nog zachter te maken moet je 'm meenemen naar bed en erop gaan liggen
Gast- Gast
Haha oke bedankt voor de tip!
Ik hoop dat hij snel binnen is kan ik alvast gaan verdiepen in het knopen..
Ik hoop dat hij snel binnen is kan ik alvast gaan verdiepen in het knopen..
Gast- Gast
Over knopen gesproken.. Heb je zoiets snel onder de knie? En kun je dat ook makkelijk alleen oefenen/leren (wel met baby natuurlijk haha maar ik bedoel dan zonder hulp van een ander)? Ik wil ook graag gaan dragen zometeen, maar ben dan bang dat ik het knopen niet onder de knie krijg of zo of dat ik niet durf.
Sylvana- Prater
- Aantal berichten : 930
Punten : 1018
Sylvana schreef:Over knopen gesproken.. Heb je zoiets snel onder de knie? En kun je dat ook makkelijk alleen oefenen/leren (wel met baby natuurlijk haha maar ik bedoel dan zonder hulp van een ander)? Ik wil ook graag gaan dragen zometeen, maar ben dan bang dat ik het knopen niet onder de knie krijg of zo of dat ik niet durf.
ja hoor, dat leer je vrij vlot. Je moet even door hebben hoe het werkt. Knopen wordt vaak met veters strikken vergeleken.. Je moet even weten hoe het moet en als je dat onder de knie hebt, gaat het 'vanzelf'. Met youtube-filmpjes kun je het prima leren en je kunt altijd overwegen om een draagconsult te doen, dat is echt ideaal om te leren knopen.
Gast- Gast
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: