Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

DUO en bijverdienen

+3
TukTuk
_Femme
M@niek
7 plaatsers

Ga naar beneden

DUO en bijverdienen Empty DUO en bijverdienen

Bericht  M@niek do 23 feb 2012 - 7:53

Ik vroeg mij af hoeveel je netto mag bijverdienen. Ik zie alleen een bruto bedrag staan (rond de 13000 bruto per jaar). Hoeveel zou dat ongeveer netto zijn?
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

DUO en bijverdienen Empty Re: DUO en bijverdienen

Bericht  _Femme do 23 feb 2012 - 7:58

Je salaris is toch ook bruto? Lijkt me onhandig rekenen in netto.. Ik kan je geen antwoord op je vraag geven, want het nettobedrag is afhankelijk van de totale bruto inkomsten.

_Femme
Prater
Prater

Aantal berichten : 1013
Punten : 1210
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  TukTuk do 23 feb 2012 - 8:01

_Femme schreef:Je salaris is toch ook bruto? Lijkt me onhandig rekenen in netto.. Ik kan je geen antwoord op je vraag geven, want het nettobedrag is afhankelijk van de totale bruto inkomsten.

+1!
Ik zou gewoon toch even naar je bruto salaris kijken.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  M@niek do 23 feb 2012 - 8:19

Nou het bedrag wat je per jaar mag bijverdienen is 13.362 euro en dan delen door 12 zou je ongeveer 1113 bruto bij mogen verdienen per maand of klopt dit niet zo? Ik was gewoon benieuwd wat dat ongeveer netto is ( gewoon iets wat ik graag wil weten).
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607

Bericht  _Femme do 23 feb 2012 - 8:21

M@niek schreef:Nou het bedrag wat je per jaar mag bijverdienen is 13.362 euro en dan delen door 12 zou je ongeveer 1113 bruto bij mogen verdienen per maand of klopt dit niet zo? Ik was gewoon benieuwd wat dat ongeveer netto is ( gewoon iets wat ik graag wil weten).

Ja dat klopt helemaal DUO en bijverdienen 561177 En op je salarisstrook staat ook een bruto inkomen, wat je dus met elkaar kunt vergelijken.

_Femme
Prater
Prater

Aantal berichten : 1013
Punten : 1210
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  TukTuk do 23 feb 2012 - 8:21

Denk rond de 900 euro netto?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Tania do 23 feb 2012 - 8:24

M@niek schreef:Nou het bedrag wat je per jaar mag bijverdienen is 13.362 euro en dan delen door 12 zou je ongeveer 1113 bruto bij mogen verdienen per maand of klopt dit niet zo? Ik was gewoon benieuwd wat dat ongeveer netto is ( gewoon iets wat ik graag wil weten).

Dat is dan wel inclusief vakantiegeld en eventuele eindejaarsuitkeringen enz.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503

Bericht  Muurvlindertje do 23 feb 2012 - 8:32

Let heeel goed op hiermee! Doordat ik 100 euro bruto teveel heb verdiend in 2008 (dat is 60 euro netto) mag ik nu van dat jaar m'n hele OV en stufi terugbetalen: 1533 euro! Heb dus een maand gratis gewerkt toen. Kutzooi. Werk je veel en hard, is het nog niet goed.....
Muurvlindertje
Muurvlindertje
Prater
Prater

Aantal berichten : 659
Punten : 769
Registratiedatum : 01-09-11

Bericht  TukTuk do 23 feb 2012 - 8:33

Muurvlindertje schreef:Let heeel goed op hiermee! Doordat ik 100 euro netto teveel heb verdiend in 2008 mag ik nu van dat jaar m'n hele OV en stufi terugbetalen: 1533 euro! Heb dus een maand gratis gewerkt. Kutzooi.

Pff dat is echt zuur zeg!
Het is toch wel zo dat je je stufi stop kan zetten als je er overheen gaat bijna? Dan hoef je niks terug te betalen toch?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Muurvlindertje do 23 feb 2012 - 10:34

AngelNyn schreef:
Muurvlindertje schreef:Let heeel goed op hiermee! Doordat ik 100 euro netto teveel heb verdiend in 2008 mag ik nu van dat jaar m'n hele OV en stufi terugbetalen: 1533 euro! Heb dus een maand gratis gewerkt. Kutzooi.

Pff dat is echt zuur zeg!
Het is toch wel zo dat je je stufi stop kan zetten als je er overheen gaat bijna? Dan hoef je niks terug te betalen toch?

Ik was net te laat en kwam er na 3 jaar achter, toen de ratten de brief stuurden (na 3 jaar). Stelletje schrapers...
Muurvlindertje
Muurvlindertje
Prater
Prater

Bericht  girli do 23 feb 2012 - 10:36

Dat hebben ze toch veranderd? Nu hoef je alleen maar terug te betalen wat je te veel hebt ontvangen op het moment dat je er boven zat.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Bericht  Muurvlindertje vr 24 feb 2012 - 1:33

girli schreef:Dat hebben ze toch veranderd? Nu hoef je alleen maar terug te betalen wat je te veel hebt ontvangen op het moment dat je er boven zat.

Nou, ik heb een brief gekregen dat de rente 3,58 is en dat ik per januari 2012 per maand 45,14 euro moet terugbetalen totdat alles terugbetaald is.
Muurvlindertje
Muurvlindertje
Prater
Prater

Bericht  Aziraphale vr 24 feb 2012 - 2:01

Het gaat vanaf 2010 om je verzamelinkomen en dus niet je toetsingsinkomen. Dus als je bijv. een koophuis hebt, kun je rekening houden met hypotheekaftrek etc. en dan precies uitkomen onder de bijverdiengrens.

Ik kom vanochtend net van de belastingman af. Mijn vriend studeert nog en we hebben zijn verzamelinkomen precies onder het maximum kunnen krijgen door er bij hem wat hypotheekrente af te trekken. Hij zat nl. 1000 boven de bijverdiengrens. Normaal is het gunstiger om dit bij mij af te trekken maar in dit geval kunnen we zijn stufi houden en dat is vele malen gunstiger. Hij is namelijk 33 dus kan het niet zomaar stopzetten en weer aanvragen.
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  girli vr 24 feb 2012 - 2:15

Muurvlindertje schreef:
girli schreef:Dat hebben ze toch veranderd? Nu hoef je alleen maar terug te betalen wat je te veel hebt ontvangen op het moment dat je er boven zat.
Nou, ik heb een brief gekregen dat de rente 3,58 is en dat ik per januari 2012 per maand 45,14 euro moet terugbetalen totdat alles terugbetaald is.
Ik heb even op de site gekeken en het klopt allebei. Wat ik zeg geldt vanaf 2010 en wat jou is overkomen geldt van voor 2010.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Bericht  Gast vr 24 feb 2012 - 3:57

Volgens Bruto Netto Check, te vinden via google, is het bedrag netto 965,25. Maar goed, Bruto naar netto is per cao verschillend. Ik heb dan ook geen Cao in gevuld.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: