Vleesboom
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
Vleesboom
Bij de laatste echo kwam eruit dat ik een vleesboom heb en dat ze dit goed in de gaten willen houden. Nu zou ik graag willen weten wat dit precies is dit en kan dit kwaad? Wie heeft dit ook gehad en wat zijn jullie ervaringen?
De echoscopiste zei alleen dat het nu geen kwaad kon en dat ze het wel in de gaten gingen houden. (en domme wij hebben eigenlijk niet doorgevraagd wat het precies inhield e.d.)
De echoscopiste zei alleen dat het nu geen kwaad kon en dat ze het wel in de gaten gingen houden. (en domme wij hebben eigenlijk niet doorgevraagd wat het precies inhield e.d.)
Gast- Gast
Re: Vleesboom
Geen persoonlijke ervaring maar een moeder uit mijn klas heeft dat ooit gehad tijdens haar zwangerschap. Volgens mij kreeg ze een aantal extra controles en toen bleek de vleesbom langzaam af te sterven, dat schijnt dan vaker te gebeuren. Volgens mij was het na een x aantal weken opeens helemaal weg. En anders voor je eigen geruststelling de vk eens bellen?
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
We hebben volgende week dinsdag een afspraak bij de VK dus ga daar dan wel meer info vragen, maar dacht misschien zijn hier ervaringen.
Gast- Gast
Mijn moeder heeft een vleesboom gehad, maar niet tijdens een zwangerschap. Veel vrouwen hebben ze, boven de 45 ik geloof zelfs de helft. Het hoeft geen problemen te geven, soms sterven ze idd vanzelf af. Bij mijn moeder liep het anders, de vleesboom ging bloeden en gezien haar leeftijd en de grootte van de vleesboom hebben ze helaad haar hele baarmoeder moeten verwijderen. Dit was echter wel echt een uitzondering, zo ernstig komt heeeel weinig voor.
Gast- Gast
Same here bij mijn moeder._Leaf_ schreef:Mijn moeder heeft een vleesboom gehad, maar niet tijdens een zwangerschap. Veel vrouwen hebben ze, boven de 45 ik geloof zelfs de helft. Het hoeft geen problemen te geven, soms sterven ze idd vanzelf af. Bij mijn moeder liep het anders, de vleesboom ging bloeden en gezien haar leeftijd en de grootte van de vleesboom hebben ze helaad haar hele baarmoeder moeten verwijderen. Dit was echter wel echt een uitzondering, zo ernstig komt heeeel weinig voor.
Zwerver- Ratel
- Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10
En hier helaas ook 2x bij de zussen van mijn schoonmoeder.wc-eend schreef:Same here bij mijn moeder._Leaf_ schreef:Mijn moeder heeft een vleesboom gehad, maar niet tijdens een zwangerschap. Veel vrouwen hebben ze, boven de 45 ik geloof zelfs de helft. Het hoeft geen problemen te geven, soms sterven ze idd vanzelf af. Bij mijn moeder liep het anders, de vleesboom ging bloeden en gezien haar leeftijd en de grootte van de vleesboom hebben ze helaad haar hele baarmoeder moeten verwijderen. Dit was echter wel echt een uitzondering, zo ernstig komt heeeel weinig voor.
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Mijn moeder had het trouwens niet in een zwangerschap. Ze was 50 toen ze deze operatie deden.
Zwerver- Ratel
- Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10
oke, wat ik hier dus hoor was het bij vrouwen die al een stuk ouder zijn dan dat ik ben. Maar jeetje baarmoeder verwijderen is niet niks zeg.
Gast- Gast
Rataplan schreef:En hier helaas ook 2x bij de zussen van mijn schoonmoeder.wc-eend schreef:Same here bij mijn moeder._Leaf_ schreef:Mijn moeder heeft een vleesboom gehad, maar niet tijdens een zwangerschap. Veel vrouwen hebben ze, boven de 45 ik geloof zelfs de helft. Het hoeft geen problemen te geven, soms sterven ze idd vanzelf af. Bij mijn moeder liep het anders, de vleesboom ging bloeden en gezien haar leeftijd en de grootte van de vleesboom hebben ze helaad haar hele baarmoeder moeten verwijderen. Dit was echter wel echt een uitzondering, zo ernstig komt heeeel weinig voor.
Ook hier hetzelfde verhaal bij mijn moeder.
Jelin- Kletskop
- Aantal berichten : 1856
Punten : 1892
Mijn moeder was 47 geloof ik...vleesboom was zo groot als een foetus van 4 maanden, vandaar dat baarmoeder eruit moest. Hij was helemaal verweven met de baarmoederwand.
Gast- Gast
Printje schreef:Geen persoonlijke ervaring maar een moeder uit mijn klas heeft dat ooit gehad tijdens haar zwangerschap. Volgens mij kreeg ze een aantal extra controles en toen bleek de vleesbom langzaam af te sterven, dat schijnt dan vaker te gebeuren. Volgens mij was het na een x aantal weken opeens helemaal weg. En anders voor je eigen geruststelling de vk eens bellen?
Poeh
En nu serieus: Veel vrouwen hebben iets dergelijks in hun baarmoeder. Meestal heb je er geen last van en komt het pas aan het licht als je een keer een echo krijgt (bij zwangerschap of rond het plaatsen van een spiraaltje). Soms gaan ze vanzelf weg, of verlies je ze (gaat gepaard met nogal heftig bloedverlies). Maar zeker bij oudere vrouwen moet het goed in de gaten worden gehouden. Vreemd weefsel kán kwaadaardig worden.
TGR- Kletskop
- Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10
Mijn tante heeft er een gekregen na haar eerste zwangerschap. Ze moest er aan geopereerd worden en dat ding was zo groot als een appel geworden
Gast- Gast
Jelin schreef:Rataplan schreef:En hier helaas ook 2x bij de zussen van mijn schoonmoeder.wc-eend schreef:Same here bij mijn moeder._Leaf_ schreef:Mijn moeder heeft een vleesboom gehad, maar niet tijdens een zwangerschap. Veel vrouwen hebben ze, boven de 45 ik geloof zelfs de helft. Het hoeft geen problemen te geven, soms sterven ze idd vanzelf af. Bij mijn moeder liep het anders, de vleesboom ging bloeden en gezien haar leeftijd en de grootte van de vleesboom hebben ze helaad haar hele baarmoeder moeten verwijderen. Dit was echter wel echt een uitzondering, zo ernstig komt heeeel weinig voor.
Ook hier hetzelfde verhaal bij mijn moeder.
Hier bij mijn tante.
Gast- Gast
:bom:TGR schreef:Printje schreef:Geen persoonlijke ervaring maar een moeder uit mijn klas heeft dat ooit gehad tijdens haar zwangerschap. Volgens mij kreeg ze een aantal extra controles en toen bleek de vleesbom langzaam af te sterven, dat schijnt dan vaker te gebeuren. Volgens mij was het na een x aantal weken opeens helemaal weg. En anders voor je eigen geruststelling de vk eens bellen?
Poeh
Gast- Gast
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: