Hebben jullie misschien nog tips voor me?
2 plaatsers
Pagina 1 van 1
Hebben jullie misschien nog tips voor me?
Ik ben bezig met een sollicitatiebrief maar ik ben even helemaal blanco. Het betreft een functie als receptioniste op een vakantiepark. Ik ben hierdoor door een vriend op de hoogte gesteld. Dit is wat ik tot nu toe heb:
Naam
Adres
Postcode, Woonplaats
Woonplaats, 7 februari 2012
Betreft: receptie medewerkster
Geachte mevrouw .........,
Naar aanleiding van een gesprek met uw medewerker .... ...... stuur ik u hierbij mijn sollicitatiebrief.
Dit omdat ik denk dat ik goed zal aansluiten binnen de team waarmee u nu werkt. Ik kan mijzelf sociaal, leergierig, een teamplayer, zelfstandig en flexibel noemen. Eigenschappen, die naar mijn mening, mij geschikt maken voor een functie binnen (naam van het park). In mijn omgang met klanten/gasten heb ik ook geleerd hoe ik met klachten om moet gaan. Dit heb ik in mijn functie als filiaalbeheerder bij de Music Store vaak afgehandeld. Daarnaast kan ik goed overweg met een computer. Doordat ik leergierig ben heb ik een programma snel door. Ik vind het erg leuk om met mensen van verschillende doelgroepen te werken. Dit sluit, naar mijn mening, goed aan op de doelgroep van het park.
Verder verwijs ik u graag naar mijn bijgevoegde cv voor mijn werkzaamheden.
Graag licht ik mijn motivatie en CV toe in een persoonlijk gesprek.
Met vriendelijke groet,
Sweety
Ik heb het idee alsof het echt een standaard brief is. Hebben jullie misschien nog tips voor me hoe ik er meer uit kan springen? Het is namelijk alweer 6 jaar geleden dat ik voor het laatst een sollicitatiebrief heb geschreven.
Naam
Adres
Postcode, Woonplaats
Naar aanleiding van een gesprek met uw medewerker .... ...... stuur ik u hierbij mijn sollicitatiebrief.
Dit omdat ik denk dat ik goed zal aansluiten binnen de team waarmee u nu werkt. Ik kan mijzelf sociaal, leergierig, een teamplayer, zelfstandig en flexibel noemen. Eigenschappen, die naar mijn mening, mij geschikt maken voor een functie binnen (naam van het park). In mijn omgang met klanten/gasten heb ik ook geleerd hoe ik met klachten om moet gaan. Dit heb ik in mijn functie als filiaalbeheerder bij de Music Store vaak afgehandeld. Daarnaast kan ik goed overweg met een computer. Doordat ik leergierig ben heb ik een programma snel door. Ik vind het erg leuk om met mensen van verschillende doelgroepen te werken. Dit sluit, naar mijn mening, goed aan op de doelgroep van het park.
Met vriendelijke groet,
Sweety
Ik heb het idee alsof het echt een standaard brief is. Hebben jullie misschien nog tips voor me hoe ik er meer uit kan springen? Het is namelijk alweer 6 jaar geleden dat ik voor het laatst een sollicitatiebrief heb geschreven.
Sweety- Ratel
- Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10
Re: Hebben jullie misschien nog tips voor me?
Sweety schreef:Ik ben bezig met een sollicitatiebrief maar ik ben even helemaal blanco. Het betreft een functie als receptioniste op een vakantiepark. Ik ben hierdoor door een vriend op de hoogte gesteld. Dit is wat ik tot nu toe heb:
Naam
Adres
Postcode, Woonplaats
Dit omdat ik denk dat Dit stukje leest een beetje 'gekunsteld', ik weet even geen alternatief ik goed zal aansluiten binnen de team waarmee u nu werkt. Ik kan mijzelf sociaal, leergierig, een teamplayer, zelfstandig en flexibel noemen. Eigenschappen, die naar mijn mening, mij geschikt maken voor een functie binnen (naam van het park). In mijn omgang met klanten/gasten Dit gaat over je vorige baan, ik zou gasten dus weglaten. heb ik ook geleerd hoe ik met klachten om moet gaan. Dit Je verwijst naar klachten, meervoud, dus dit is incorrect. Om het positiever te maken, zou ik eerder kiezen voor 'In mijn functie als ... Heb ik hier veel ervaring voor opgedaan'. heb ik in mijn functie als filiaalbeheerder bij de Music Store vaak afgehandeld. Daarnaast kan ik goed overweg met een computer. Doordat ik leergierig ben heb ik een programma snel door. Ik vind het erg leuk om met mensen van verschillende doelgroepen te werken. Dit sluit, naar mijn mening, goed aan op de doelgroep van het park.
Met vriendelijke groet,
Sweety
Dit zou ik persoonlijk wijzigen aan je brief. Misschien kun je twee alinea's maken van ervaring (waarom ben jij geschikt voor deze baan) en enthousiasme (waarom is de functie leuk, waarom dit park).
Verder vind ik het geen slechte brief!
Gast- Gast
Sweety schreef:Ik ben bezig met een sollicitatiebrief maar ik ben even helemaal blanco. Het betreft een functie als receptioniste op een vakantiepark. Ik ben hierdoor door een vriend op de hoogte gesteld. Dit is wat ik tot nu toe heb:
Naam
Adres
Postcode, Woonplaats
Naar aanleiding van een gesprek met uw medewerker .... ...... stuur ik u hierbij mijn sollicitatiebrief.Dit omdat ik denk-Niet je zin met dit beginnen, dat is eigenlijk
een vervolg in de bovenstaande alinea, maar aangezien je het verdeeld
hebt over twee alineas, staat dat niet mooi- dat ik goed zal aansluiten binnende-het- team waarmee u nu werkt.Ik kan mijzelf sociaal, leergierig, een teamplayer, zelfstandig en flexibel noemen.Ik ben sociaal, leergierig, etc...Eigenschappen,die naar mijn mening, mij geschikt maken voor een functie binnen (naam van het park). In mijn omgang met klanten/gasten heb ik ook geleerd hoe ik met klachten om moet gaan.Dit heb ik in mijn functie als filiaalbeheerder bij de Music Store vaak afgehandeld.Tijdens eerdere werkzaamheden/in eerdere banen/functie heb ik...Daarnaast kan ik goed overweg met een computer.Ik heb kennis van Word, Exel, etc.Doordat ik leergierig ben heb ik een programma snel door. Is geen logisch gevolg van...Je bent leergierig en je hebt dingen snel onder de knie. Ik vind het erg leuk om met mensen van verschillende doelgroepen te werken. Dit sluit,naar mijn mening, goed aan op de doelgroep van het park.
Met vriendelijke groet,
Sweety
Naar mijn mening, die woorden zou ik eruit halen. Staat er dubbel in en het komt een beetje onzeker over.
Dit heb ik er zo even uit kunnen halen. Succes!
Gast- Gast
Dank jullie wel! Ik ga ermee aan de slag
Sweety- Ratel
- Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10
Ik denk dat het fijner leest als je een wat meer inleidend stukje maakt voordat je beschrijft waarom jij geschikt bent voor de functie. Bijv. waarom die organisatie je leuk lijkt, waarom je interesse hebt in die functie bij dit bedrijf etc. Dat hoeft niet lang te zijn, maar dan loopt je brief denk ik vloeiender. Verder ben ik het eens met bovenstaande forummers (weet even niet meer wie haha)!
Rizzo- Fluisteraar
- Aantal berichten : 209
Punten : 241
Registratiedatum : 17-09-11
Soortgelijke onderwerpen
» Wat voor huis hebben jullie voor wat voor prijs?
» Wie hebben jullie voor de voogdij als jullie iets overkomt?
» Wat hebben jullie dan geregeld voor als een van jullie als
» Wat voor matras hebben jullie?
» Wie hebben jullie voor de voogdij als jullie iets overkomt?
» Wat hebben jullie dan geregeld voor als een van jullie als
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: