Hoogslaper!
3 plaatsers
Pagina 1 van 1
Hoogslaper!
Vanaf welke leeftijd zouden jullie en hoogslaper aanschaffen? Mijn ex gaat verhuizen en de kleine meid krijgt bij hem nu ook een eigen kamer. Omdat haar slaapkamer niet heel groot is (wel hoog) denkt hij erover na om een hoogslaper voor haar te kopen zodat ze ruimte heeft om te spelen. De twijfel is er wel, vanwege haar leeftijd en ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook wel heel eng vind.
Nu vraag ik me af; vanaf welke leeftijd is het verantwoord om een kind in een hoogslaper te laten slapen?
Nu vraag ik me af; vanaf welke leeftijd is het verantwoord om een kind in een hoogslaper te laten slapen?
Makamba- Kletskop
- Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Hoogslaper!
Mijn kindjes slapen in een stapelbed.... M. eerst beneden. I in een ledikantje. Toen I. 1,5 jaar was wilde ze ook in het grote bed. I. sliep toen beneden en M. die 15 mnd ouder is ging toen naar boven.. Doodeng vooral in het begin maar er is nog nooit iets misgegaan...
Sinds het nieuwe huis hebben we ruimere kamers en hebben ze beide een laag bed omdat ik dat leuker vind staan.
Sinds het nieuwe huis hebben we ruimere kamers en hebben ze beide een laag bed omdat ik dat leuker vind staan.
Roodkapje- Prater
- Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11
Mijn oudste slaapt nu sinds 2 weken bovenin een stapelbed. Ik vind het vooral eng dat ze misschien vergeet dat ze zo hoog ligt als ze 's nachts moet plassen, maar ze is er al helemaal aan gewend. Ook zit er een flinke plank voor, waar ze echt niet uit kan vallen.
Gast- Gast
Bedankt voor de reacties! Fijn om te lezen dat het in princiepe wel kan. Hier heeft ze ook een laag bed, maar de kamer bij haar vader schijnt niet zo heel groot te zijn en hij wil haar graag ook de ruimte te geven om te kunnen spelen (mocht ze dat willen). Ik vind het ook echt doodeng en ben ook benieuwd als hij een hoogslaper koopt wat de kleine meid er zelf van gaat vinden.
Makamba- Kletskop
Ik zou bij de aanschaf van een hoogslaper er goed op letten dat het matras niet te hoog is. Meestal is dit ook niet zo, maar mocht je een los matras moeten kopen.
Daarbij zou je aan de kant waar ze eruit moet een deken onder het matras kunnen stoppen zodat je dochter daar niet heen rolt.
Ik weet niet of het bij je dochter kan, maar misschien kun je proberen dat ze haar vader moet roepen als ze eruit wil om bv naar het toilet te gaan. Dan kan hij haar helpen om het goed te doen en na een tijdje kan ze het zelf.
Daarbij zou je aan de kant waar ze eruit moet een deken onder het matras kunnen stoppen zodat je dochter daar niet heen rolt.
Ik weet niet of het bij je dochter kan, maar misschien kun je proberen dat ze haar vader moet roepen als ze eruit wil om bv naar het toilet te gaan. Dan kan hij haar helpen om het goed te doen en na een tijdje kan ze het zelf.
Wennes- Kletskop
- Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
*
Hier zie je wel goed hoe hoog de plank ervoor is. Daar valt ze gelukkig niet zomaar uit, het engste vind ik het als ze er dus 's nachts uit moet om te plassen.
Hier zie je wel goed hoe hoog de plank ervoor is. Daar valt ze gelukkig niet zomaar uit, het engste vind ik het als ze er dus 's nachts uit moet om te plassen.
Laatst aangepast door _MamaRosa_ op zo 29 jan 2012 - 8:37; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Wennes, bedankt voor de tip(s). Ga dat nog terug koppelen naar hem.
MamaRosa, dat is inderdaad een behoorlijke plank! Ik vind het ook doodeng als ze eruit moet om 's nachts te plassen, maar dan moet haar vader even kijken hoe ze dat samen gaan aanpakken. Misschien kan hij haar zoals Wennes al aangaf eerst helpen. Een nachtlampje aan de muur bevestigen ofzo ook wel een optie zodat ze in ieder geval wat ziet als ze uit bed moet.
MamaRosa, dat is inderdaad een behoorlijke plank! Ik vind het ook doodeng als ze eruit moet om 's nachts te plassen, maar dan moet haar vader even kijken hoe ze dat samen gaan aanpakken. Misschien kan hij haar zoals Wennes al aangaf eerst helpen. Een nachtlampje aan de muur bevestigen ofzo ook wel een optie zodat ze in ieder geval wat ziet als ze uit bed moet.
Makamba- Kletskop
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: