Slaapkamer vragen
+3
Sophiee
Pussycat
Coco
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
Slaapkamer vragen
Ik vind het maar lastig. Ik twijfel nog steeds of ik ze beiden op een kamer doe of ieders een eigen.
De kleinste kamer is niet echt groot en er blijft weinig speelruimte over als er een bed en kast in staan, wie geef je dan de kleinste kamer en waarom?
Worden jullie kinderen die op aparte kamers slapen wakker van elkaar? Na mijn idee maakt een wandje ertussen niet veel verschil, zeker niet als de deuren op een kiertje staan.
Uiteindelijk willen we ze rond hun vierde op zolder laten slapen en wanneer ze niet meer samen willen er twee kamers van maken of met een jonger broertje of zusje delen(zelfde geslacht bij elkaar).
Enige reden om ze nu apart te doen is dat ze weleens wakker worden van elkaar (denk ik,kan ook van de overlast op de brandtrap komen).
Wie heeft bij jullie de grootste kamer en waarom hij/zij?
De kleinste kamer is niet echt groot en er blijft weinig speelruimte over als er een bed en kast in staan, wie geef je dan de kleinste kamer en waarom?
Worden jullie kinderen die op aparte kamers slapen wakker van elkaar? Na mijn idee maakt een wandje ertussen niet veel verschil, zeker niet als de deuren op een kiertje staan.
Uiteindelijk willen we ze rond hun vierde op zolder laten slapen en wanneer ze niet meer samen willen er twee kamers van maken of met een jonger broertje of zusje delen(zelfde geslacht bij elkaar).
Enige reden om ze nu apart te doen is dat ze weleens wakker worden van elkaar (denk ik,kan ook van de overlast op de brandtrap komen).
Wie heeft bij jullie de grootste kamer en waarom hij/zij?
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Re: Slaapkamer vragen
Moeilijk...
Denk dat hier de 2e straks het kleinste kamertje krijgt omdat hij/zij toch nog niet veel doet op de kamer, maar ja als ze groter worden....
Vroeger had ik ook altijd de grootste kamer ik was de oudste tja...
Maar ja bij jou wel moeilijk haha.
Aan de andere kant wat doen ze nu op hun slaapkamer? Die van mij niet veel en dat verwacht ik in de toekomst ook niet.
Denk dat hier de 2e straks het kleinste kamertje krijgt omdat hij/zij toch nog niet veel doet op de kamer, maar ja als ze groter worden....
Vroeger had ik ook altijd de grootste kamer ik was de oudste tja...
Maar ja bij jou wel moeilijk haha.
Aan de andere kant wat doen ze nu op hun slaapkamer? Die van mij niet veel en dat verwacht ik in de toekomst ook niet.
Pussycat- Ratel
- Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10
Wij hebben eigenlijk allemaal even grote kamers..die van M.erle en ons is geloof ik 30 cm breder.. :-)
Hier worden ze niet van elkaar wakker, wel toen J,ace net terug was uit het ziekenhuis toen werden de meiden in de nacht wakker. Dat heeft een paar dagen geduurd, denk dat dat te maken heeft met het feit dat ie thuis was en het wennen daarvan. Nu worden ze niet wakker van elkaar.
Hier worden ze niet van elkaar wakker, wel toen J,ace net terug was uit het ziekenhuis toen werden de meiden in de nacht wakker. Dat heeft een paar dagen geduurd, denk dat dat te maken heeft met het feit dat ie thuis was en het wennen daarvan. Nu worden ze niet wakker van elkaar.
Gast- Gast
We wonen nu nog in een apartement en ze spelen weleens in hun kamer, daar staat de box vol met speelgoed. We hebben zoveel speelgoed, dat wil ik niet allemaal in de woonkamer hebben. In het nieuwe huis wil ik dus ook een speelhoekje op hun kamer of als ze samen blijven slapen een speelkamertje maken van de kleinste kamer voor als ik wil douchen/cleanen boven.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Ik werk ambulant bij een gezin thuis met een tweeling. Zij hebben ieder hun eigen kamer, een grote en een kleine. De kamers zijn allebei neutraal en hebben hetzelfde bed en kasten. Zij wisselen om het jaar van kamer, zodat ze allebei eens de grote kamer hebben. Tis een kwestie van kleding en speelgoed verplaatsen, gaat gemakkelijk volgens moeder!
Sophiee- Prater
- Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11
Wat een goed idee is dat!! Handig bedachtSophiee schreef:Ik werk ambulant bij een gezin thuis met een tweeling. Zij hebben ieder hun eigen kamer, een grote en een kleine. De kamers zijn allebei neutraal en hebben hetzelfde bed en kasten. Zij wisselen om het jaar van kamer, zodat ze allebei eens de grote kamer hebben. Tis een kwestie van kleding en speelgoed verplaatsen, gaat gemakkelijk volgens moeder!
Onze dochter heeft ook een grotere kamer dan haar broertje. Nu hebben wij nogal aparte kamers waardoor we in beide kamers nog een verdieping er in kunnen plaatsen, dit hebben we bij dochter reeds gedaan. Tegen de tijd als zoon ook rond de 6 jaar is gaan we dat ook in zijn kamer doen. Blijft de kamer toch nog kleiner vergeleken met zijn zus, maar so be it! Vroeger sliepen heel veel kinderen samen op de kamer, dus wees blij me een eigen kamer.
Theeleut- Prater
- Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10
Mochten wij ooit een 2e kindje krijgen dan zullen ze misschien ook wel bij elkaar op de kamer komen.
Wij hebben op de 1e verdieping 2 grote slaapkamers. We hebben wel een zolder die we een keer willen aanpakken oa met een dakkapel enzo. Maar voorlopig is dat nog niet aan de orde. Wij willen zelf niet op zolder slapen. Daar slapen we nu en ben zo blij als we binnenkort weer naar beneden kunnen.
Ik zou er dan zelf geen problemen mee hebben om ze bij elkaar op de kamer te laten slapen. Leg liever zo'n kleintje ook nog niet op zolder neer. Als ze wat ouder zijn dan zou ik er geen problemen mee hebben.
Wij hebben op de 1e verdieping 2 grote slaapkamers. We hebben wel een zolder die we een keer willen aanpakken oa met een dakkapel enzo. Maar voorlopig is dat nog niet aan de orde. Wij willen zelf niet op zolder slapen. Daar slapen we nu en ben zo blij als we binnenkort weer naar beneden kunnen.
Ik zou er dan zelf geen problemen mee hebben om ze bij elkaar op de kamer te laten slapen. Leg liever zo'n kleintje ook nog niet op zolder neer. Als ze wat ouder zijn dan zou ik er geen problemen mee hebben.
Gast- Gast
De jongste heeft hier de grootste kamer (al ligt ze voorlopig nog bij ons), omdat die het dichtste bij onze kamer ligt.
Gast- Gast
Wij hebben 3 slaapkamers, 2 even grote en 1 wat kleiner. Mijn zoontjes kamer is net zo groot als die van ons. Kindje 2 zal dus automatisch in het kleinere kamertje komen te liggen (al is die ook ruim genoeg). Dat is het 'geluk' van het eerste kindje zijn .
Gast- Gast
Wij hebben een vrij grote zolder. Als er sprake is van een zwangerschap gaat Y. naar zolder. De zolder zal echter later dit jaar worden opgeknapt en al worden gesplitst. Zo creeren we dus 2 slaapkamers boven op zolder..
Uit eindelijk zal spruit nr 2 als die ook groot genoeg is naar zolder gaan, zodat ze allebei een even grote kamer hebben..de baby-kamer (nu de kamer van Y. en tevens straks voor een 2) zal nadat wij gezwangerd zijn zeg maar de kamer worden waar de was zal worden gedaan, en de pc's komen hier te staan..maar goed dat is pas echt over tig jaren..
Ik denk dat de 2 zolderkamers net zo groot zijn qua oppervlake als de baby-kamer nu.
Uit eindelijk zal spruit nr 2 als die ook groot genoeg is naar zolder gaan, zodat ze allebei een even grote kamer hebben..de baby-kamer (nu de kamer van Y. en tevens straks voor een 2) zal nadat wij gezwangerd zijn zeg maar de kamer worden waar de was zal worden gedaan, en de pc's komen hier te staan..maar goed dat is pas echt over tig jaren..
Ik denk dat de 2 zolderkamers net zo groot zijn qua oppervlake als de baby-kamer nu.
Gast- Gast
Hier zouden we de zolder ook nog op kunnen splitsen naar 2 kamers, al zal dan op de 1 alleen een dakraam zitten, de ander zit een dakkapel.
Maar eigenlijk willen we alleen die met dakkapel als kamer maken, anders hou je zo weinig pakruimte over.
De 2 jongsten krijgen over een paar jaar de grootste kamer, zoon gaat naar het kleinste kamertje als enige jongen, andere mogelijkheid is er helaas niet. Ik mag sowieso hopen dat er een 1-persoons bed gaat passen, dat kan ws. net tussen de vensterbank en de inbouwkast. (gelukkig zonder deur!)
En de oudste gaat dan dus naar zolder. Dat is ook wel een aardige ruimte, al is het niet erg hoog. Een grote kast kan er niet staan, maar dat hoeft ook niet persé, een kledingrek vind ik ook wel leuk staan. Of een kleinere kast.
Maar eigenlijk willen we alleen die met dakkapel als kamer maken, anders hou je zo weinig pakruimte over.
De 2 jongsten krijgen over een paar jaar de grootste kamer, zoon gaat naar het kleinste kamertje als enige jongen, andere mogelijkheid is er helaas niet. Ik mag sowieso hopen dat er een 1-persoons bed gaat passen, dat kan ws. net tussen de vensterbank en de inbouwkast. (gelukkig zonder deur!)
En de oudste gaat dan dus naar zolder. Dat is ook wel een aardige ruimte, al is het niet erg hoog. Een grote kast kan er niet staan, maar dat hoeft ook niet persé, een kledingrek vind ik ook wel leuk staan. Of een kleinere kast.
Gast- Gast
Wij hebben 2 grote slaapkamers boven en 1 kleine kamer, ons zoontje slaapt nu nog op de kleine kamer, maar die gaat als er een tweede komt naar de grote kamer en dan komt de 2e op de kleine kamer (behalve als het een tweeling zou worden) en als de tweede dan groter word gaat die naar de zolder, die zijn we namelijk op dit moment aan het verbouwen tot een vierde slaapkamer. Op de kleine kamer past namelijk alleen maar een normaal bed, verder eigenlijk niks.
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
Wij hebben drie kamers op eerste verdieping. Wij de grootste, L. de middelste en de kleinste is nu logeer/hobbykamer. Een tweede kindje gaat naar de kleinste kamer waarschijnlijk.
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Annemie schreef:Wij hebben 2 grote slaapkamers boven en 1 kleine kamer, ons zoontje slaapt nu nog op de kleine kamer, maar die gaat als er een tweede komt naar de grote kamer en dan komt de 2e op de kleine kamer (behalve als het een tweeling zou worden) en als de tweede dan groter word gaat die naar de zolder, die zijn we namelijk op dit moment aan het verbouwen tot een vierde slaapkamer. Op de kleine kamer past namelijk alleen maar een normaal bed, verder eigenlijk niks.
Klinkt als onze indeling. Hier slapen de meiden dus wel op het heeeeele kleine kamertje, waar ooit nog een 1-persoons bed moet staan. Ze liggen nu nog in 1 ledikantje, ook om de ruimte. Een 2e ledikantje zou wel kunnen, maar dan kunnen ze met hun handjes in de open kast. Of we moeten het ene bedje langs de muur zetten, en de ander alleen met het hoofdeind. Maar dan trekken ze het gordijn er wel af vrees ik, haha! En we hebben dan net ruimte om de commode nog open te krijgen, en er is dan net een looppad tussen de voeteneinden van de bedjes en de commode.
Maar ja, we moeten binnenkort toch het 2e ledikantje erbij zetten. Ookal hebben ze er nu nog geen hinder van dat ze samen liggen.
Zodra de zolder klaar is gaan de meiden meteen naar de grootste kamer, en zoon naar het kleinste.
Gast- Gast
Wij hebben boven drie slaapkamers. Wij slapen zelf op de grootste, de kinderen hebben precies dezelfde kamers naast elkaar. Ze worden overigens nooit wakker van elkaar.
Op zolder hebben we nu 1 grote kamer, daar zouden er nog twee van gemaakt kunnen worden als ze graag op zolder willen slapen.
Op zolder hebben we nu 1 grote kamer, daar zouden er nog twee van gemaakt kunnen worden als ze graag op zolder willen slapen.
Mikki- Fluisteraar
- Aantal berichten : 263
Punten : 264
Registratiedatum : 20-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» kdv vragen, wie werkt daar en mag ik wat vragen stellen?
» Decoratieletters slaapkamer
» Kledingkast op de slaapkamer
» Slaapkamer op Zolder
» Slaapkamer-inspiratie
» Decoratieletters slaapkamer
» Kledingkast op de slaapkamer
» Slaapkamer op Zolder
» Slaapkamer-inspiratie
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: