Smetplekjes
+3
Susan
Happydobby
Star007
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
Smetplekjes
D. heeft een grote smetplek in de plooi in haar nekje. Het komt denk ik door het vele overgeven, want ik dep haar daar na het badderen altijd goed droog. Het is echt pijnlijk voor haar, want als ik haar daar aanraak begint ze hard te huilen. Ik heb er nu sudocreme opgesmeerd, hebben jullie misschien nog andere tips?
Star007- Kletskop
- Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11
Re: Smetplekjes
Goed drooghouden, eventueel maizena of talkpoeder.
Sudo smeren werkt ook goed.
Je hebt ook spuitflessen met zink als aanraken pijnlijk is.
Sudo smeren werkt ook goed.
Je hebt ook spuitflessen met zink als aanraken pijnlijk is.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Sudocrem of zinkzalf lijkt me prima, als dat niet werkt zou ik langs de huisarts gaan, waarschijnlijk kan hij wel een zalfje voorschrijven. Yrsa heeft een keer een schimmeltje op de huid van haar romp gehad, dat zag er ook gewoon uit als rode, schrale plekjes, met het zalfje van de huisarts was ze er binnen no-time vanaf.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Talkpoeder erop doen! Elke ochtend elke avond (als ze zoveel spuugt) en regelmatig even met een washandje poetsen, die spuug zal ook wel irriteren.
Ayla- Kletskop
- Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Maizena! Mijn oudste heeft het ook weleens, heeft een gevoelige huid, met maizena is het zo over. Net als luieruitslag, ik zweer erbij, niks werkt sneller.
Gast- Gast
Ik heb nog nooit van smetplekjes gehoord...maar ik zou als de huid geirriteerd is ook kiezen voor sudocreme of nertsolie. Dat laatste is echt wondermiddel voor 1001 dingen.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Yrsa heeft ook heel lang van die geïrriteerde, schrale plekjes naast haar mond gehad en daarvoor hielp La Roche-Posay Nutritic weer perfect. Dat smeer ik nu nog steeds iedere dag op haar gezichtje. Dus dat zou je ook kunnen proberen.
Susan- Lady Post-a-lot
Kijk dat zijn nog eens een hoop tips! .. ik zat wel echt te twijelen of sudocreme wel goed is, omdat dat het juist weer 'nat' houdt. Maar als dit niet werkt zal ik maizena of talkpoeder eens gaan proberen.
Star007- Kletskop
- Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11
Talkpoeder werkt daarvoor het beste hier!
Ezzer- Fluisteraar
- Aantal berichten : 490
Punten : 533
Registratiedatum : 06-12-10
Ik zou het droog houden, als het nog natter word heb je kans op een schimmeltjeStar007 schreef:Kijk dat zijn nog eens een hoop tips! .. ik zat wel echt te twijelen of sudocreme wel goed is, omdat dat het juist weer 'nat' houdt. Maar als dit niet werkt zal ik maizena of talkpoeder eens gaan proberen.
Gast- Gast
Hier hebben ze snel schrale wangen, ik denk dat ik die creme eens ga proberen. Dat kocht je bij de apotheek?Susan schreef:Yrsa heeft ook heel lang van die geïrriteerde, schrale plekjes naast haar mond gehad en daarvoor hielp La Roche-Posay Nutritic weer perfect. Dat smeer ik nu nog steeds iedere dag op haar gezichtje. Dus dat zou je ook kunnen proberen.
Gast- Gast
Stofzuiger schreef:Ik zou het droog houden, als het nog natter word heb je kans op een schimmeltjeStar007 schreef:Kijk dat zijn nog eens een hoop tips! .. ik zat wel echt te twijelen of sudocreme wel goed is, omdat dat het juist weer 'nat' houdt. Maar als dit niet werkt zal ik maizena of talkpoeder eens gaan proberen.
Je kunt prima sudocrem gebruiken, dat is daar speciaal voor bedoeld. Ik neem zelf altijd gewone zinkzalf van Daro, dat is ook heel effectief. Poeder of maïzena lijkt mij juist eerder gaan irriteren, ik denk dat dat vrij snel korrelig wordt.
Susan- Lady Post-a-lot
Stofzuiger schreef:Hier hebben ze snel schrale wangen, ik denk dat ik die creme eens ga proberen. Dat kocht je bij de apotheek?
Ja, je moet even op de site kijken voor verkooppunten, ze verkopen het niet bij iedere apotheek.
Susan- Lady Post-a-lot
Ik gebruik er Sudocreme voor, dat werkt prima. Als ik iets anders gebruikte bleef het vochtig en begon het alleen maar meer te smetten.
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Hier heeft de jongste er ook veel last van in de halsplooi. Ik doe er in ieder geval iedere dag talkpoeder op, en als het weer echt nat is, smeer ik sudocreme. Maar weg is het hier nooit, ze heeft dit al vanaf de geboorte. Zitten gewoon veel plooien in haar hals, en dat smet heel snel.
En dat terwijl ze niet eens spuugt of kwijlt verder.
En dat terwijl ze niet eens spuugt of kwijlt verder.
Gast- Gast
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: