Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

YES !!!!!!

+6
moepie
Bruintje Beer
Darius
Sjaantje
Susan
Stuiterbal
10 plaatsers

Ga naar beneden

YES !!!!!! Empty YES !!!!!!

Bericht  Stuiterbal zo 15 jan 2012 - 22:59

Hier een hele opgeluchte mama.

Vandaag was de 3e hoortest van mijn zoontje. Vorige maand heb ik zelf een hoortest moeten doen om erachter te komen wat ik precies voor een "afwijking" had zodat ze beter tot S konden door dringen.
Bij mij kwam uit dat mijn gehoor beschadiging een erfelijke afwijking is. En dus essentieel om te weten voor de testen bij S.

Vandaag was ik meer dan zenuwachtig dan de andere keren. S is alleen de cabine in gegaan met de 2 audiologen en papa en mama moesten wachten. Zo knap en het werkt ook beter omdat hij dan niet afgeleid word door een van ons.
De test had hij goed afgelegd. Soms even terug in de concentratie geroepen maar zeker beter gedaan dan de afgelopen 2 testen.

En dan de uitslag.

Er is een verlies aan het rechter oor. Maar deze is momenteel 20 decibel en de uitslag was vandaag anders dan de andere 2 keren. De audioloog kent S te kort om in te schatten of het nu concentratie gebrek is of een gehoorverlies. Maar het verlies ligt in de middentonen dit keer en dat is precies de afwijking wat ik heb alleen heb ik 50 decibel.
Hij vroeg of wij logopedie waren gestart. Dat hebben we ook gedaan ondanks het advies was toen om nog een hele poos ermee te wachten.
Het was goed dat we het gedaan hadden gezien dit verlies de taal en spraak grens is. Maar de uitslag was positief genoeg om een half jaartje te wachten nu.
Omdat het bij mij ook met de jaren is verergerd is de kans aanwezig dat dit ook bij S gebeurt. Dus hij word nu elk half jaar opnieuw getest maar voor nu was alles prima genoeg om even een rust in te lassen cheers cheers

Ik ben zo opgelucht. Even rust en niet steeds heen en weer reizen voor alle testen. Nu alleen even zijn logopedie en meer niet.
Zijn taal is met sprongen vooruit gegaan sinds de logopedie en zelfs zijn extreme concentratie gebrek is sterk verminderd. Hij kan zich nu veel beter met iets bezighouden en de aandacht erbij houden waardoor hij echt heel erg rustig is geworden.

Al met al ben ik blij dat ik mijn gevoel ben gevolgd want nodig was het wel. Hopelijk gaat zijn gehoor niet achteruit maar dat is een zorg voor in de toekomst.
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

YES !!!!!! Empty Re: YES !!!!!!

Bericht  Susan zo 15 jan 2012 - 23:07

Dat is fijn! Maar hij blijft dus wel logopedie krijgen?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Stuiterbal zo 15 jan 2012 - 23:09

Ja de logopedie moesten we mee door gaan dat was wel belangrijk in zijn ogen. S is nu pas een maand bezig en ik merk nu al een groot verschil dus het helpt hem onwijs goed.
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Bericht  Sjaantje zo 15 jan 2012 - 23:41

Wauw, Stella! cheers
Dikke knuffel voor S en voor jou! hug
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334

Bericht  Darius zo 15 jan 2012 - 23:46

Stella, je mag trots zijn op jezelf! Je hebt het vanaf het begin goed gehad en de juiste hulp ingeschakeld en dus ook nog op tijd! Fijn dat het nu weer even rustiger wordt, maar dat hij wel goed in de gaten wordt gehouden.

Wat betreft concentratie: Laurens is daar ook niet zo'n ster in, maar ik merk dat het echt elke week/maand een stuk beter gaat. Wat hier helpt is veel voorlezen en we doen ook regelmatig spelletjes zoals bambino loco (vorig maad nog 1 drama, nu kan hij drie bladzijden achter elkaar maken), kleuren en knutselen. Wat ook leuk is, is om drie of vier voorwerpen onder een kleed te leggen en dan steeds eentje weghalen als S. zijn ogen dicht heeft. Hij moet dan raden wat er weg is.

Dus nog even wat tips en ideetjes erbij, maar ik denk dat je dat eigenlijk niet nodig hebt. Je hebt het allemaal prima in de gaten en ik denk dat S een supermama heeft!
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Bruintje Beer zo 15 jan 2012 - 23:49

SUPERNIEUWS!!!!!!!!
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925

Bericht  Gast zo 15 jan 2012 - 23:53

Wat een goed nieuws zeg!

Gast
Gast

Bericht  moepie ma 16 jan 2012 - 1:32

Wat een goed nieuws!! Fijn voor jou en voor je kleine grote kanjer!!
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  LindaK ma 16 jan 2012 - 2:14

Echt heerlijk voor je! Helemaal super! Goed gedaan!
LindaK
LindaK
Prater
Prater

Aantal berichten : 853
Punten : 937

Bericht  Gast ma 16 jan 2012 - 2:37

Wat fijn hoe alles nu op zijn pootjes terecht komt!

Gast
Gast

Bericht  Stuiterbal ma 16 jan 2012 - 3:44

Thnxx allemaal Very Happy Toen de logopedie begon heb ik heel erg getwijfeld of ik het wel moest doen. Hij was tenslotte net 4 maanden 2 jaar en dus nog jong, concentreren lukte amper dus dit vroeg heel veel van hem.
Daarnaast krijgt hij 2x per week dus logopedie maar ook nog 1x per week ergotherapie. En ik was bang dat het erg veel ging worden.

Maar als ik nu terug kijk op de afgelopen 2 maanden ben ik blij dat ik mijn twijfel aan de kant heb gezet en het toch heb gedaan.

@Darius bedankt voor je lieve compliment en ook voor de adviezen. Nu hij meer concentratie heeft komt er ook steeds meer aandacht voor het lezen. Eerst wilde hij er niks van weten en nu wel.

Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast ma 16 jan 2012 - 6:10

Ik ben zo trots op S.!!!!! Very Happy echt super dat je naar je gevoel geluisterd hebt, zo zie je maar dat dat het beste is!

Gast
Gast

Bericht  Suus ma 16 jan 2012 - 7:00

Wat fijn, Stella! Very Happy
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058