Urbex (foto's)
+21
rapa nui
Printje
CarpeDiem
Tazz
Flippin' Bitch
Eris
Parisienne
Wasmachine
Dennenappel
Niekske
Tullow
Pompoen
TukTuk
Koffieleut
Jilke
ekiaam87
nien
Minx
Sarah1985
Zwerver
Marin
25 plaatsers
Pagina 3 van 4
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Urbex (foto's)
Oh dat zou wel tof zijn! Moet ie wel echt verlaten zijn of niet meer in gebruik.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
ekiaam87 schreef:http://nl.wikipedia.org/wiki/Meelfabriek_%28Leiden%29
Deze fabriek in Leiden bedoelen ze denk ik?
Ah dank je! Dan zijn ze waarschijnlijk al aan het bouwen. De Wiki is niet up to date volgens mij, maar daar stond dat ze vanaf 2009 zouden renoveren.
Marin- Lady Post-a-lot
Toen ik erlangs vaarde zag hij er heel eng en verlaten uit
Edit, en dat was dit voorjaar. Ze waren toen zeker nog niet aan het renoveren.
Gast- Gast
Zusje, de foto's van jou vind ik ook heel bijzonder! Lijkt me indrukwekkend om in real life te zien.
Tullow- Kletskop
- Aantal berichten : 2518
Punten : 2617
Registratiedatum : 23-12-10
Confusion schreef:Toen ik erlangs vaarde zag hij er heel eng en verlaten uit
Even aan m'n vriend verteld en hij kent dit gebouw, maar denkt dat het heel lastig is om in te komen omdat het best wel centraal ligt en niet makkelijk toegankelijk zal zijn. Maar iig bedankt voor de tip!
Marin- Lady Post-a-lot
Ohhh wat een vette foto's in dit topic zeg! Gaaf!
Flippin' Bitch- Kletskop
- Aantal berichten : 1754
Punten : 1836
Registratiedatum : 29-11-10
@tullow en Zusje, geweldige foto's! Ik heb geleerd van een professionele fotograaf dat de beste foto's de foto's zijn waar het minste aan bewerkt hoeft te worden.
Tazz- Prater
- Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10
Tazz schreef:@tullow en Zusje, geweldige foto's! Ik heb geleerd van een professionele fotograaf dat de beste foto's de foto's zijn waar het minste aan bewerkt hoeft te worden.
Dat is natuurlijk pure persoonlijke smaak. Ken genoeg (professionele) fotografen die ook heel wat bewerken. Daar valt verder geen goed argument voor te verzinnen en blijft een eeuwige discussie als je daarop doorgaat. Ik vind die foto's van Tullow bijvoorbeeld heel erg mooi, maar had ze in HDR ook heel mooi gevonden.
Marin- Lady Post-a-lot
Ik vind de kleuren erg mooi van die van Tullow, dat mis ik bij mij dan weer een beetje. Ik zou ze mooier kunnen bewerken maar HDR (heet het geloof ik) is ook niet zo mijn ding. Ik zou het dan qua kleur bewerken en niet hdr maken. Maar goed, qua kleuren ben je dan weer afhankelijk van waar je bent natuurlijk, er was daar nu eenmaal veel zand . Denk idd dat HDR een kwestie van smaak is en dat een professionele fotograaf daar ook niet over kan zeggen of dat nu beter of slechter is...
Gast- Gast
Had er nog nooit van gehoord!
Vind het wel een beetje griezelig, maar aan de andere kant ook wel vette foto's!
Vind het wel een beetje griezelig, maar aan de andere kant ook wel vette foto's!
CarpeDiem- Fluisteraar
- Aantal berichten : 275
Punten : 1298
Registratiedatum : 20-04-11
CarpeDiem schreef:Had er nog nooit van gehoord!
Heeft ook iets griezeligs maar dat is ook weer juist zo gaaf haha .
Tazz nog bedankt!
Gast- Gast
^Dat klopt inderdaad!
CarpeDiem- Fluisteraar
- Aantal berichten : 275
Punten : 1298
Registratiedatum : 20-04-11
Wauw, wat mooi Zusje. Die met al dat zand is echt prachtig. Wat een leuke verassing van je vriendin. Het lijkt mij zo apart, indrukwekkend en mooi om te zien. Ik kan mij voorstellen dat je bleef schieten! Ik vind de foto's zoals ze nu zijn juist mooi bij je. Ze spreken heel erg, ik word er mee naar binnen gezogen alsof ik daar zelf sta.
Dennenappel- Kletskop
- Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10
Het lijkt me keigaaf maar zoiets zou ik nooit durven, ik zou dan ook zo'n doos zijn die gepakt wordt hahahaha
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Ik vind het hele mooie foto's en hou wel van die onderwerpen. Ik zou zelf niet zo snel zo maar een leeg gebouw binnenstappen/door/over een hek heen gaan. Maar ik wil dit voorjaar/najaar eigenlijk wel een week/lang weekend naar het Ruhrgebied om daar nog meer van die industriële monumenten te bezoeken (als Zeche Zolverein waar ik vorig jaar geweest ben) en dan ook foto's te maken. En ook in de zomervakantie heb ik wel van dat industrieel erfgoed op mijn programma staan.
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
Dennenappel schreef:Wauw, wat mooi Zusje. Die met al dat zand is echt prachtig. Wat een leuke verassing van je vriendin. Het lijkt mij zo apart, indrukwekkend en mooi om te zien. Ik kan mij voorstellen dat je bleef schieten! Ik vind de foto's zoals ze nu zijn juist mooi bij je. Ze spreken heel erg, ik word er mee naar binnen gezogen alsof ik daar zelf sta.
Dank je wel voor het compliment . Het was niet echt een verassing hoor, ik wist wel ongeveer wat we gingen doen maar ik zou dat nooit hebben geweten natuurlijk .
Printje schreef:Het lijkt me keigaaf maar zoiets zou ik nooit durven, ik zou dan ook zo'n doos zijn die gepakt wordt hahahaha
Ik zou ook verboden terrein niet opgaan hoor maar niet overal ter wereld is dit verboden. De foto's die ik heb gemaakt bv gaan veel toeristen heen. Het is echt een attractie haha. Neemt wellicht een beetje sfeer weg van de foto's als je dat weet maar ik vond het nog steeds indrukwekkend. Gewoon het idee dat daar zo veel mensen hebben gewoond, veel mensen zijn gestorven en mensen de stad toen zo hebben achtergelaten, al dat zand dat het overnam, jarenlang zo leeg gestaan. Dat vind ik echt iets spannends hebben.
Gast- Gast
rapa nui schreef:Ik vind het hele mooie foto's en hou wel van die onderwerpen. Ik zou zelf niet zo snel zo maar een leeg gebouw binnenstappen/door/over een hek heen gaan. Maar ik wil dit voorjaar/najaar eigenlijk wel een week/lang weekend naar het Ruhrgebied om daar nog meer van die industriële monumenten te bezoeken (als Zeche Zolverein waar ik vorig jaar geweest ben) en dan ook foto's te maken. En ook in de zomervakantie heb ik wel van dat industrieel erfgoed op mijn programma staan.
Door onder andere jouw foto's staat Zollverein ook op ons lijstje!
We gaan over twee weken naar een oude atoombunker en we hebben een mooie locatie gevonden in de buurt van waar m'n moeder woont. Gaat de goede kant op dus!
Marin- Lady Post-a-lot
Marin schreef:We gaan over twee weken naar een oude atoombunker en we hebben een mooie locatie gevonden in de buurt van waar m'n moeder woont. Gaat de goede kant op dus!
Waar ligt die atoombunker? Is die officieel open/te bezichtigen?
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
Ik weet niet waar. We gaan met een meeting van een speciaal urbex forum. Dus wel spannend, ben heel benieuwd!
Marin- Lady Post-a-lot
Waar in noord holland staat die fabriek? komt me namelijk erg bekend voor!
dr_oupy- Fluisteraar
- Aantal berichten : 397
Punten : 465
Registratiedatum : 20-11-10
Ik heb ze toch op mijn laptop staan (helaas niet al mijn Namibiëfoto's maar deze dus wel) en wil deze nog even delen
Gast- Gast
Wow heel erg mooi!
Marin- Lady Post-a-lot
Hierbij dan eindelijk het verslag en foto's van onze grote urbex dag! We hadden het plan om naar drie locaties te gaan:
- Oude Alfa Romeo's die ergens staan te verstoffen
- Een vervallen kasteel
- Nog een vervallen kasteel/maison.
Vooral die Alfa's wilden we heel erg graag zien (m'n schoonvader heeft een oude alfa en vriend houdt ook erg er van). Na twee weken speuren was hij eindelijk achter de locatie gekomen, dus vandaar dat we gauw een tripje in hadden gelast om deze zo snel mogelijk te fotograferen voordat er iets mee gebeurd. We stonden 's ochtends om half 5 op en rond 5 uur zaten we al in de auto op weg naar Belgie. De auto zat vol, we waren goed voorbereid op weg gegaan. Naast de gebruikelijke camera spullen hadden we ook onder andere bij ons: EHBO setje, extra set droge kleren mochten we in het water/modder vallen (je weet het niet), schoonmaakspullen, hondenkoekjes, en nog veel meer.
Rond een uurtje of 8 kwamen we op onze eerste locatie aan, net nadat de zon op was gekomen en het was nog erg rustig in het Belgische land, een enkeling liet zijn hond uit. We moesten een stuk door een bos lopen en met behulp van kompas vonden we uiteindelijk het kasteel waar we moesten zijn. We wisten dat we in een schuur/kelder bij dat kasteel moest zijn, en dat er mensen boven woonden. Doodeng dus eigenlijk wel en we waren toch best wel heel zenuwachtig! Het kasteel zag er toch wel heel erg verlaten uit, vol gebroken ramen..dus het leek ons niet erg sterk dat er mensen zouden wonen, maar we namen geen enkel risico en bleven erg stil. We vonden de plek waar de Alfa's stonden en eenmaal binnen, voelde het zo vreemd: Eindelijk na al dat zoeken stonden we er echt! En de auto's stonden er ook echt! We waren muisstil, zelfs het openen van de cameratas maakte al een hels kabaal leek het wel. Maar het resultaat mag er wezen:
Lost Alfa's
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
Hierna waren we erg blij dat deze locatie in elk geval gelukt was! Top, die was binnen! We reden gauw door naar de volgende locatie, een verlaten kasteel. We wisten dat hier een hondje was die vaak de weg wijst aan urbexers. Vandaar de hondenkoekjes ook. Het hondje leidde ons inderdaad de weg, en zo konden we om het kasteel heen lopen (even paar voorzichtige stapjes op het ijs) en zo naar de binnenplaats. Het was er prachtig, zo kalm, zonnetje en sneeuw en een prachtig vervallen kasteel! We hebben hier echt genoten van het fotograferen:
Chateau Seraing
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.(Windows & Apple)
13.
14.
15.
Tot slot reden we naar een derde locatie, maar intussen had ik het echt koud en waren we erg moe. We zagen meerdere keren mensen langslopen omdat er een wandelpad naast liep en men kon recht naar binnen kijken omdat de ramen kapot waren. Ik voelde me niet veilig en dus zijn we maar erg kort gebleven. Bovendien hebben er zwervers in gezeten en dat maakte het vies. Fascinerend om alle restanten te zien, er stonden gewoon nog meubels en pannen en een open ijskast, maar vies was het wel. Korte impressie:
Chateau Hoogemeyer
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
Al met al dus een hele geslaagde dag! De EHBO set is maar 1 keer van pas gekomen toen vriendlief zich bezeerde aan z'n statief, helemaal op het einde. Maar verder is alles gelukkig goed gegaan en hebben we deze foto's als resultaat. Heel gaaf!
- Oude Alfa Romeo's die ergens staan te verstoffen
- Een vervallen kasteel
- Nog een vervallen kasteel/maison.
Vooral die Alfa's wilden we heel erg graag zien (m'n schoonvader heeft een oude alfa en vriend houdt ook erg er van). Na twee weken speuren was hij eindelijk achter de locatie gekomen, dus vandaar dat we gauw een tripje in hadden gelast om deze zo snel mogelijk te fotograferen voordat er iets mee gebeurd. We stonden 's ochtends om half 5 op en rond 5 uur zaten we al in de auto op weg naar Belgie. De auto zat vol, we waren goed voorbereid op weg gegaan. Naast de gebruikelijke camera spullen hadden we ook onder andere bij ons: EHBO setje, extra set droge kleren mochten we in het water/modder vallen (je weet het niet), schoonmaakspullen, hondenkoekjes, en nog veel meer.
Rond een uurtje of 8 kwamen we op onze eerste locatie aan, net nadat de zon op was gekomen en het was nog erg rustig in het Belgische land, een enkeling liet zijn hond uit. We moesten een stuk door een bos lopen en met behulp van kompas vonden we uiteindelijk het kasteel waar we moesten zijn. We wisten dat we in een schuur/kelder bij dat kasteel moest zijn, en dat er mensen boven woonden. Doodeng dus eigenlijk wel en we waren toch best wel heel zenuwachtig! Het kasteel zag er toch wel heel erg verlaten uit, vol gebroken ramen..dus het leek ons niet erg sterk dat er mensen zouden wonen, maar we namen geen enkel risico en bleven erg stil. We vonden de plek waar de Alfa's stonden en eenmaal binnen, voelde het zo vreemd: Eindelijk na al dat zoeken stonden we er echt! En de auto's stonden er ook echt! We waren muisstil, zelfs het openen van de cameratas maakte al een hels kabaal leek het wel. Maar het resultaat mag er wezen:
Lost Alfa's
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
Hierna waren we erg blij dat deze locatie in elk geval gelukt was! Top, die was binnen! We reden gauw door naar de volgende locatie, een verlaten kasteel. We wisten dat hier een hondje was die vaak de weg wijst aan urbexers. Vandaar de hondenkoekjes ook. Het hondje leidde ons inderdaad de weg, en zo konden we om het kasteel heen lopen (even paar voorzichtige stapjes op het ijs) en zo naar de binnenplaats. Het was er prachtig, zo kalm, zonnetje en sneeuw en een prachtig vervallen kasteel! We hebben hier echt genoten van het fotograferen:
Chateau Seraing
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.(Windows & Apple)
13.
14.
15.
Tot slot reden we naar een derde locatie, maar intussen had ik het echt koud en waren we erg moe. We zagen meerdere keren mensen langslopen omdat er een wandelpad naast liep en men kon recht naar binnen kijken omdat de ramen kapot waren. Ik voelde me niet veilig en dus zijn we maar erg kort gebleven. Bovendien hebben er zwervers in gezeten en dat maakte het vies. Fascinerend om alle restanten te zien, er stonden gewoon nog meubels en pannen en een open ijskast, maar vies was het wel. Korte impressie:
Chateau Hoogemeyer
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
Al met al dus een hele geslaagde dag! De EHBO set is maar 1 keer van pas gekomen toen vriendlief zich bezeerde aan z'n statief, helemaal op het einde. Maar verder is alles gelukkig goed gegaan en hebben we deze foto's als resultaat. Heel gaaf!
Marin- Lady Post-a-lot
Marin: Ik weet niet of jij W.out N.ooitgedagt kent(die was dramadocent bij de ehva) en die heeft toen een gastles gegeven aan onze klas. Daar liet hij ook urbexfoto's zien, van een oud ziekenhuis of kliniek(jammer dat ik het niet meer precies weet), maar dat was ook heel bijzonder. Dat waren soms echt griezelige foto's geworden, maar wel super mooi. Hij heeft toen ook in ijmuiden en wijk aan zee foto's gemaakt van de hoogovens, ook super bijzonder. Ik heb al even zitten zoeken naar foto's van hem, maar die urbex foto's van hem staan nergens op internet.
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» Fotos op het forum
» kerstkaarten fotos
» Kerstsfeer fotos
» fotos op het forum, photobucket of mijnalbum?
» Fotos plaatsen met de Iphone
» kerstkaarten fotos
» Kerstsfeer fotos
» fotos op het forum, photobucket of mijnalbum?
» Fotos plaatsen met de Iphone
Pagina 3 van 4
Permissies van dit forum: