Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe breng ik dit?

+7
Cupcake
Susan
Jezzie
Muis
Antibes
girli
Highway
11 plaatsers

Ga naar beneden

Hoe breng ik dit? Empty Hoe breng ik dit?

Bericht  Gast wo 11 jan 2012 - 7:39

Voor Sinterklaas hebben we van mijn schoonouders een weekendje weg gekregen met elkaar (schoonouder, zwager&schoonzus en vriend&ik). Nu is het plannen daarvan erg lastig. Uiteindelijk moest het maar een midweek worden, waar ik zelf niet zo heel veel zin in heb om niet voor hier relevante redenen. Verder heb ik sowieso liever een weekend, omdat er dan ook meer te doen is in de steden en er zullen dingen georganiseerd worden op parken bijvoorbeeld.

Maar nu moest het persé in de meivakantie, die loopt van 27 april tot 5 mei. Het weekend kon ik niet, omdat ik dan een belangrijk concours heb. Maar nu heb ik ook werk, en is er afgesproken dat ik fulltime in de vakanties zou gaan werken en daarbuiten 3 dagen in de week. Dit gaat via een uitzendbureau.
Dus was mijn idee om een ander weekend te doen, maar dit was sowieso geen optie, omdat schoonzus niet gelijk de maandag na een weekend weg wil werken (?). Als we zo gaan redeneren moeten mijn vriend en ik allebei een hele week vrij nemen waardoor we beiden erg veel geld mislopen. Enkel en alleen omdat mijn schoonzus niet op die maandag wil werken (en het dus in een vakantieweek gepland moet worden). Zomervakantie was ook geen optie, omdat ze dan al op vakantie gingen en de voorjaarsvakantie, dan was het nog te koud.

Maar nu de vraag hoe we het fatsoenlijk kunnen brengen dat het mijns inziens onzin is dat je die maandags niet wilt werken na een weekendje weg, als een ander stel dat ook mee 'moet' een hele week daarvoor vrij moet nemen.

Ik voel me al zo'n zeikerd omdat ik het weekend van de 27e niet kan....

(Ik zou dit gesprek dan samen met mijn vriend aangaan, maar misschien hebben jullie nog tips o.i.d.)
*Niet quoten.. Hoe breng ik dit? 561177*

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe breng ik dit? Empty Re: Hoe breng ik dit?

Bericht  Highway wo 11 jan 2012 - 7:42

Ik denk dat je dat gedoe om die maandag helemaal niet moet bespreken; hou het gewoon bij jezelf en dat jij dan niet kan omdat je moet werken.
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  girli wo 11 jan 2012 - 7:43

Ik zou er niet op in gaan en het vooral bij mezelf houden. Aangeven dat het te duur is om een week vrij te nemen en wat voor jullie het beste uitkomt.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Bericht  Antibes wo 11 jan 2012 - 7:47

Begrijp ik het goed als jullie een week vrij moeten nemen, omdat zij geen maandag vrij wil nemen?

Ik zou het inderdaad bij mezelf houden, maar mijn poot stijfhouden dat het voor jullie te duur wordt als je een week inkomen mist en vervolgens een paar data noemen die eventueel wel zouden kunnen voor jullie. =)
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  Gast wo 11 jan 2012 - 7:51

Antibes schreef:Begrijp ik het goed als jullie een week vrij moeten nemen, omdat zij geen maandag vrij wil nemen?

Ik zou het inderdaad bij mezelf houden, maar mijn poot stijfhouden dat het voor jullie te duur wordt als je een week inkomen mist en vervolgens een paar data noemen die eventueel wel zouden kunnen voor jullie. =)

Klopt, je begrijpt het goed. Heel krom. Het zou mij ruim 300euro kosten als ik een week vrij zou nemen... En laat ik dat geld nu net heel goed kunnen gebruiken (Wie niet Laughing)

Wij hebben toen het besproken werd (en ik nog geen werk had) ook aangegeven dat we liever een weekend zouden gaan maar er waren meer voor een midweek. In dat geval hoeft mijn vriend namelijk maar één dag vrij te nemen (hoogstens 2, als je de maandag er bij rekent) en ik dus geen een of 1. Maar mijn schoonzus wil dat dus niet. Ze wil tot rust kunnen komen voordat ze weer aan het werk moet.

Maar we gaan sowieso het gesprek al aan, in plaats van dat ik het m'n schoonmoeder sms. Moeten we dit weekend even bespreken dus.

Gast
Gast

Bericht  Muis wo 11 jan 2012 - 8:29

Eens met de rest. Ik zou het bij mezelf houden en gewoon eerlijk zijn. Succes, zulke gesprekken zijn altijd lastig.
Muis
Muis
Prater
Prater

Aantal berichten : 787
Punten : 854
Registratiedatum : 14-11-11

Bericht  Jezzie wo 11 jan 2012 - 8:41

Wat lastig...maar in ben het met de rest eens. Gewoon aangeven waarom dit voor jullie niet handig is.
Dan neemt je schoonzus die maandag maar vrij ofzo...als ze zo graag nog een dag tot rust wil komen!
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Gast wo 11 jan 2012 - 8:56

Ik ben ook graag nog even een dagje thuis na een weekend weg. Maar dan zou ik die maandag gewoon vrij nemen. Ik vind het een beetje vreemd dat jullie dan maar gewoon een hele week vrij moeten nemen.

Ik zou het gesprek vooral dichtbij jezelf houden. Succes!

Gast
Gast

Bericht  Susan wo 11 jan 2012 - 8:59

Ik zou gewoon zeggen dat ik dat niet ging doen omdat dat veel teveel vrije dagen gaat kosten. Plus het voorstel dat zij dan maar de maandag vrij neemt.

Eventueel zou je als compromis kunnen voorstellen om van vrijdag tot zondag te gaan, dan neem jij de vrijdag vrij en dan kan zij eventueel de maandag vrij nemen of een dag eerder teruggaan.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast wo 11 jan 2012 - 9:10

Helaas, het is toch nog een heel drama geworden. Het moest en zou persé in die week en ze hadden alles al omgegooid om mij (Ohja? Midweek stond naar mijn idee al vast, maar goed). Nou, het is nu dus zo dat we het midweek weg MOETEN en dat er geen andere optie is. Dus hoe ik dit ga doen met mijn nieuwe baan, ik heb geen flauw idee. Anders maar niet mee gaan..

Gast
Gast

Bericht  Cupcake wo 11 jan 2012 - 9:46

Ik zou me vriendelijk bedankdn en niet meegaan.
Als ze geen rekening met me wilden houden
konden ze de t*ring krijgen.
Dan maar niet, als het zo al moet word het vast niet gezellig
Cupcake
Cupcake
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 309
Punten : 382
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast wo 11 jan 2012 - 9:48

Nee, mijn zin is sowieso al weg ja. Ik heb ook gezegd dat ze er rekening mee moeten houden dat ik niet mee kan. Beetje jammer van mijn vriend dat hij zegt dat hij hoe dan ook mee gaat.. Ik sta er nu helemaal in en dat valt me wel tegen, terwijl hij het eerst ook met mij eens was.

Gast
Gast

Bericht  Cupcake wo 11 jan 2012 - 9:59

Yoyo schreef:Nee, mijn zin is sowieso al weg ja. Ik heb ook gezegd dat ze er rekening mee moeten houden dat ik niet mee kan. Beetje jammer van mijn vriend dat hij zegt dat hij hoe dan ook mee gaat.. Ik sta er nu helemaal in en dat valt me wel tegen, terwijl hij het eerst ook met mij eens was.

Mannen en hun moeders. Zo zou dat bij ons ook gaan.
Als hij mee gaat ben jij natuurlijk weer het zwarte schaap!
Dan kan je vriend beter niet meegaan en dat jullie
samen een weekendje weggaan.
Cupcake
Cupcake
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 309
Punten : 382
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Ella wo 11 jan 2012 - 10:54

Cupcake schreef:
Yoyo schreef:Nee, mijn zin is sowieso al weg ja. Ik heb ook gezegd dat ze er rekening mee moeten houden dat ik niet mee kan. Beetje jammer van mijn vriend dat hij zegt dat hij hoe dan ook mee gaat.. Ik sta er nu helemaal in en dat valt me wel tegen, terwijl hij het eerst ook met mij eens was.

Mannen en hun moeders. Zo zou dat bij ons ook gaan.
Als hij mee gaat ben jij natuurlijk weer het zwarte schaap!
Dan kan je vriend beter niet meegaan en dat jullie
samen een weekendje weggaan.

Inderdaad jammer dat je vriend nu zo reageerd. ik zou ook bedanken en niet meer meegaan
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768

Bericht  Esperanza wo 11 jan 2012 - 21:10

Wat jammer dat het zo is gelopen!
Ik vind het wel een beetje vreemd, jij kunt er toch niets aan doen dat je moet werken en het weekend daarvoor niet kan. Zij hadden voor die andere data die allemaal al genoemd zijn, hun redenen om niet te kunnen.
Ik zou in dit geval denk ik ook voor de eer bedanken en niet mee gaan. Inderdaad wel een beetje jammer dat je vriend nu wel meegaat. Heeft hij het wel voor je opgenomen?
Esperanza
Esperanza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11

Bericht  Gast wo 11 jan 2012 - 23:11

Nee.. dat heeft hij niet. En dat neem ik hem eigenlijk ook best wel kwalijk.

Ik voel me er nog steeds niet happy onder. Ik word een beetje als de boe-man nu neergezet. Ik ga nog wel kijken wat er mogelijk is op mijn werk, maar als ik niet vrij kan krijgen, ga ik niet mee. Misschien dat vriend dan nog bijdraait (en niet zoals hij dat noemt al apen en beren op de weg zie).

Gast
Gast

Bericht  Esperanza wo 11 jan 2012 - 23:24

Dat kan ik me voorstellen. Heeft hij er later nog wat over gezegd?
Ik denk dat ik uiteindelijk voet bij stuk zou houden en niet mee zou gaan, aangezien zij ook geen rekening met jou houden.
Esperanza
Esperanza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11

Bericht  Gast do 12 jan 2012 - 1:21

Wat vervelend dat het zo moet lopen met een eigenlijk heel leuk cadeau..

Als ik jou was zou ik inderdaad even kijken of je niet toch vrij kunt krijgen, want een midweekje weg is wel hartstikke leuk en gezellig natuurlijk en anders niet mee gaan. Ik vind dat je vriend je eventueel wel wat meer bij had kunnen staan maar ik vind niet dat hij ook maar niet mee moet gaan omdat jij niet mee wilt/kunt.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 12 jan 2012 - 1:25

Powerbabe, dat hoeft hij ook zeker niet. Maar wat ik wel vervelend vond is dat toen ik hem belde hierover hij het met mij eens was (omdat het ook voor hem geldt, alleen is het bij hem wat gemakkelijker te regelen) maar toen hij met zijn moeder en broer had gesproken, is hij 180 graden gedraaid en kreeg ik van niemand support, behalve mijn eigen ouders. Terwijl ik opzich niet eens hele gekke dingen stel maar sommige mensen zitten zo vast in hun patroon.. Rolling Eyes

Gast
Gast

Bericht  Gast do 12 jan 2012 - 1:31

Hm, ja dat is wel vervelend. Kan ik me helemaal voorstellen. Maar jullie zouden toch samen het gesprek aangaan? Want zoals ik het nu begrijp heeft hij met zijn moeder gebeld? Dat is misschien ook niet zo fijn voor jou, want dan kun jij je eigen standpunt niet "verdedigen"? En omdat het voor je vriend makkelijker te regelen valt, denkt hij er misschien wat makkelijker over?

Gast
Gast

Bericht  Niekske do 12 jan 2012 - 1:39

Bleh, lastige situatie... ik vind het ook stom dat ze echt nul rekening met je willen houden. Je kan in elk geval de verschillende opties naast elkaar zetten (die moet voor dat weekend vrij nemen en die ander moet voor deze midweek vrij nemen etc) en dan gewoon de optie kiezen waar de minste nadelen aan zitten. Als er dan uitkomt dat het toch die midweek is, ja jammer, maar dan hebben ze in elk geval hun best gedaan en ik krijg niet de indruk dat dat hier gebeurt is... ook de reactie van je vriend vind ik raar, hij had het inderdaad wel meer voor je op kunnen nemen!

Ik had zo'n situatie met kerst, mijn schoonouders wilde tweede kerstdag met zijn allen vieren, maar mijn ouders ook, omdat mijn zusje er eerste kerstdag niet bij kon zijn. Ik voelde me zo bezwaard om het alleen al voor te stellen! Gelukkig bleek dit nog geregeld te kunnen worden. Maar hier ging het in feite natuurlijk om een diner en dat van jou is wel een groter 'iets'. In jouw situatie had ik mijn vriend duidelijk gemaakt dat ik zijn houding absoluut niet kon waarderen, maar ik had denk ik ook wel naar mijn schoonfamilie geuit dat ik het erg jammer vond dat er niet gekeken was naar andere opties. En of ik vrij geregeld had... tja afhankelijk van hoe makkelijk dat zou kunnen, had ik ook graag voet bij stuk gehouden en was gaan werken :P anders zou je achteraf misschien reacties krijgen van 'wat deed je nou moeilijk, je hebt toch gewoon vrij gekregen?'
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605

Bericht  Gast do 12 jan 2012 - 3:07

Naja ik heb net met mijn afdelingshoofd gebeld en het kan in principe wel geregeld worden maar dan moet ik wel in het voren werken. Dat wordt dus meer werken dan de bedoeling was. Hoop dat dat wel op te brengen is naast school.
Ik heb nu al een enorme nare smaak bij dit midweek (dat had ik sowieso alwel een beetje maar toe maar Wink). Het is nu geregeld..

Gast
Gast

Bericht  Makamba do 12 jan 2012 - 3:11

Muis schreef:Eens met de rest. Ik zou het bij mezelf houden en gewoon eerlijk zijn. Succes, zulke gesprekken zijn altijd lastig.

+1
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

Permissies van dit forum: