Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

cracottes?

+2
Thunder
mauwmauw
6 plaatsers

Ga naar beneden

cracottes? Empty cracottes?

Bericht  mauwmauw zo 8 jan 2012 - 9:15

ik heb eens gelezen hier op het forum,dat sommige kindjes cracottes als middag eten kregen,omdat ze geen brood aten,nu eet v ook nog steeds geen brood,en krijgt hij 2x per dag een bord pap.Cracottes vind hij ontzettend lekker,dus zat te denken om die dan eens te geven,als we een dagje weg zijn,scheelt een hoop gesleep met pakken pak ect.Maar nu vroeg ik me af hoeveel cracottes aten jullie kindje dan als lunch zeg maar,en kregen ze er wat op,of gewoon.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

cracottes? Empty Re: cracottes?

Bericht  Thunder zo 8 jan 2012 - 9:19

Mijn jongste eet crackers ipv brood. Hij eet er 3 per dag, 1 als ontbijt en 2 tussen de middag. Beleg is wisselend van alleen boter tot kaas, jam, pasta of stroop.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast zo 8 jan 2012 - 9:21

Hier eten ze het niet als brood maar wel bij/ipv fruit. Dan krijgen ze er niks op.

Gast
Gast

Bericht  mauwmauw zo 8 jan 2012 - 9:23

Hij eet er nu soms 1 per dag,gewoon als tussendoortje zeg maar.en dan krijgt hij er ook niks op.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Bericht  Annie24 zo 8 jan 2012 - 9:24

Y. eet 's morgens 1 boterham en 's middags 2 en krijgt tegenwoordig als tussendoortje een cracotte. Eerst kreeg hij een soepstengel of rijstewafel, maar dat is hap, slik, weg, waardoor hij niet echt het gevoel had dat hij iets op had, want hij bleef zeuren om meer. Nu geef ik een cracotte als tussendoortje.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676

Bericht  Flower_L zo 8 jan 2012 - 9:25

Arden schreef:Hier eten ze het niet als brood maar wel bij/ipv fruit. Dan krijgen ze er niks op.

+1

Als je als broodvervanger doet, zou ik wel volkoren doen. Doe ik ook met soepstenfels.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  Pussycat zo 8 jan 2012 - 9:25

Haha ik heb niet als enige een vreemd kind dus Wink
Hier lustte ze ook steeds geen brood. Ik gaf ook 2 keer pap. Af en toe een cracotte ging er wel met gemak in. Een poosje later heb ik eens een boterham flink getoast. En nu eet ze met gemak een boterham op. Lekker knapperig gebakken dus scratch

En als ik cracottes ging geven als lunch zou ik denk ik zelf eerder voor crackers gaan die beter vullen. Want zelf vind ik cracottes ook wel lekker, maar het vult totaal niet. Terwijl een cracker met granen wel/beter vult.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  Darius zo 8 jan 2012 - 9:26

Pepijn eet ze als tussendoortje, Laurens als extraatje na zn brood. Het is wel handiger om ze mee te nemen ipv pap, maar misschien kun je beter voor de wat gezondere, meer gevulde crackers gaan.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Thunder zo 8 jan 2012 - 9:27

Ik gebruik idd van die volkoren crackers.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Bericht  Flower_L zo 8 jan 2012 - 9:29

En als je nu boterham roostert?

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  mauwmauw zo 8 jan 2012 - 9:30

Het is overigens niet zo dat ik het elke dag als pap vervanger ga geven,maar gewoon als we eens een dagje weg zijn,en dat gebeurt 1x per half jaar(dat is veel)

@pussycat,dus jij geeft je kindje een geroosterd broodje?kan ik misschien ook nog eens proberen,hier heb ik er 1 die geen brood,geen stukjes eet.was al blij dat hij wel van een cracotte zat te knabbelen.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Bericht  Thunder zo 8 jan 2012 - 9:34

Wat is er mis mee het als vervanger van pap te geven, Mauwmauw? Want pap zijn ze ook een keer zat.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Bericht  mauwmauw zo 8 jan 2012 - 9:37

ja weet niet wat er mis mee is eigenlijk.En inderdaad pap zijn ze ook een keer zat,het word steeds vaker een drama om zijn eten op te krijgen.Misschien toch eens kijken hoe het gaat als vervanger,welke crackers zal je aanraden dan als vervanger(is maar de vraag of hij die wel eet,is nog al een pietlut dat jochie van me)
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast zo 8 jan 2012 - 9:45

Arden schreef:Hier eten ze het niet als brood maar wel bij/ipv fruit. Dan krijgen ze er niks op.

+1

Gast
Gast

Bericht  Thunder zo 8 jan 2012 - 9:49

Ik gebruik allerlei soorten crackers zolang het maar volkoren is. Maar om te beginnen is er niks mis met cracotte's hoor, heb ik ook gedaan. Je moet toch uitvinden wat hij lust. Hier ook een moeilijke eter, dus ik snap je 'frustratie'.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Bericht  Pussycat zo 8 jan 2012 - 9:50

Ja mijn dochter had ook altijd moeite met stukjes. Vooral de 8 maanden potjes stikte ze in. Ook als ik gewoon eten prakte. Koekjes gingen gek genoeg wel op Laughing
Maar die kreeg ze niet vaak, maar wel af en toe omdat ik haar toch stukjes wilde leren eten. Korst van brood moest ze ook niet.
Nu een paar weken terug ben ik brood gaan roosteren net zo hard als een cracotte dus laughcry en die ging gewoon op :shock:
Dus nu krijgt ze geroosterd brood. Vanmiddag weer eens een normale boterham geprobeerd, maar ze slaat er eerst altijd mee op haar bordje om te kijken of het hard genoeg is. Dat was het niet dus die ging weg laughcry

Pussycat
Ratel
Ratel

Bericht  mauwmauw zo 8 jan 2012 - 9:52

opzich is V geen moeilijke eter,qua warm eten eet hij alles,alleen nog steeds glad gepureerd en moeten echt geen stukjes in zitten,want dan krijg je er geen hap meer in,en brood heeft hij gegeten,niet geweldig maar ging er in,maar van de 1 op andere dag niet meer.inderdaad erg frustrerend,en dan hoor je van je moet hem niks anders geven dan eet hij vanzelf,maar dat wil ik niet doen,eten moet leuk blijven en geen strijd worden.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Bericht  mauwmauw zo 8 jan 2012 - 9:56

Pussycat schreef:Ja mijn dochter had ook altijd moeite met stukjes. Vooral de 8 maanden potjes stikte ze in. Ook als ik gewoon eten prakte. Koekjes gingen gek genoeg wel op Laughing
Maar die kreeg ze niet vaak, maar wel af en toe omdat ik haar toch stukjes wilde leren eten. Korst van brood moest ze ook niet.
Nu een paar weken terug ben ik brood gaan roosteren net zo hard als een cracotte dus laughcry en die ging gewoon op :shock:
Dus nu krijgt ze geroosterd brood. Vanmiddag weer eens een normale boterham geprobeerd, maar ze slaat er eerst altijd mee op haar bordje om te kijken of het hard genoeg is. Dat was het niet dus die ging weg laughcry
net of ik het verhaal van mijn zoontje lees,behalve dat hier de koekjes ook niet aangeraakt werden,vandaar dat ik al blij was met een cracotte.Donderdag maar eens proberen met een geroosterd broodje(eerder ben ik niet thuis met hem,en doe het liever zelf uitproberen dan dat oma dat doet)wie weet eet ie het wel
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Bericht  Thunder zo 8 jan 2012 - 9:57

mauwmauw schreef:opzich is V geen moeilijke eter,qua warm eten eet hij alles,alleen nog steeds glad gepureerd en moeten echt geen stukjes in zitten,want dan krijg je er geen hap meer in,en brood heeft hij gegeten,niet geweldig maar ging er in,maar van de 1 op andere dag niet meer.inderdaad erg frustrerend,en dan hoor je van je moet hem niks anders geven dan eet hij vanzelf,maar dat wil ik niet doen,eten moet leuk blijven en geen strijd worden.

Dat heb ik ook nooit gedaan hoor. Wil hij het niet, prima dan niet. Volgende keer beter. Ik dwing ook niet en bied 1x een vervanger aan, eet hij dan nog niet dan heeft hij pech. Fruit eet S. al een jaar niet meer en brood heeft hij nog nooit gegeten. Tot een paar weken terug at hij 2x pap per dag, maar dat hoeft hij nu ook niet meer, dus nu aan de crackers. Warm eten gaat meestal wel redelijk hier, maar ook daar zitten van die periodes bij.... Evil or Very Mad

Thunder
Kletskop
Kletskop

Bericht  Pussycat zo 8 jan 2012 - 10:02

Kregen jullie nooit commentaar van het CB? Dat jullie kindjes 2 keer pap kregen? Niet dat ik mij er wat van aantrek ofzo. Maar het was niet leuk dat ze zij dat het wel heel raar was. En dat ze al dik zat is. Nu is ze ook wel dik zat niet moddervet ofzo, maar gewoon een kind met vetjes haha.

Maar goed pap krijgt ze niet meer als een wonder at ze brood. Maar pap zo af en toe vind ze nog steeds erg lekker. Ik denk gewoon dat sommige kindjes wat later toe zijn aan stukjes. Eerder at ze alles nog gepureerd, maar sinds 2/3 weekjes eet ze alles. Van appel/mango/peer etc... koekjes soepstengels wat ik er allemaal niet kreeg. Zelfs een stuk kipfilet maar ik geef het wel allemaal in stukken in haar hand. Ze wil ook niet echt geholpen worden zeg maar... pff alleen toetje is goed als ik help haha.

Pussycat
Ratel
Ratel

Bericht  mauwmauw zo 8 jan 2012 - 10:05

Rataplan schreef:
mauwmauw schreef:opzich is V geen moeilijke eter,qua warm eten eet hij alles,alleen nog steeds glad gepureerd en moeten echt geen stukjes in zitten,want dan krijg je er geen hap meer in,en brood heeft hij gegeten,niet geweldig maar ging er in,maar van de 1 op andere dag niet meer.inderdaad erg frustrerend,en dan hoor je van je moet hem niks anders geven dan eet hij vanzelf,maar dat wil ik niet doen,eten moet leuk blijven en geen strijd worden.

Dat heb ik ook nooit gedaan hoor. Wil hij het niet, prima dan niet. Volgende keer beter. Ik dwing ook niet en bied 1x een vervanger aan, eet hij dan nog niet dan heeft hij pech. Fruit eet S. al een jaar niet meer en brood heeft hij nog nooit gegeten. Tot een paar weken terug at hij 2x pap per dag, maar dat hoeft hij nu ook niet meer, dus nu aan de crackers. Warm eten gaat meestal wel redelijk hier, maar ook daar zitten van die periodes bij.... Evil or Very Mad
hij heeft 2 maanden geleden echt een periode gehad dat hij niet wilde eten,dan was ik blij dat er een half bord pap per keer in ging,gelukkig het potje fruit wel(ook nog geen echte stukken,maar de 12 maanden potjes)en warm eten,met moeite een potje warm eten,gelukkig eet hij nu weer 1,5 potje warm eten,en het meeste pap gaat weer op.
Ik ga er ook geen strijd van maken.
Maar voor jouw lijkt het me nog frustrerender dat hij ook geen fruit eet,helaas kan je er weinig aan doen,en elke dag hopen op een goede dag.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Bericht  Thunder zo 8 jan 2012 - 10:06

@ Pussycat: Tja, wat is commentaar? Tuurlijk hebben ze me vaak zat gezegd dat het niet de bedoeling was, maar wat moest ik dan? Iets anders at hij gewoonweg niet. En hij heeft ook niet echt wat bij te zetten, hij weegt nu 9,5 kilo en is bijna 2½. Ik doe alles wat ik kan en dat weet het CB ook. Ik ben allang blij als hij überhaupt wat eet.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Bericht  mauwmauw zo 8 jan 2012 - 10:08

Pussycat schreef:Kregen jullie nooit commentaar van het CB? Dat jullie kindjes 2 keer pap kregen? Niet dat ik mij er wat van aantrek ofzo. Maar het was niet leuk dat ze zij dat het wel heel raar was. En dat ze al dik zat is. Nu is ze ook wel dik zat niet moddervet ofzo, maar gewoon een kind met vetjes haha.

Maar goed pap krijgt ze niet meer als een wonder at ze brood. Maar pap zo af en toe vind ze nog steeds erg lekker. Ik denk gewoon dat sommige kindjes wat later toe zijn aan stukjes. Eerder at ze alles nog gepureerd, maar sinds 2/3 weekjes eet ze alles. Van appel/mango/peer etc... koekjes soepstengels wat ik er allemaal niet kreeg. Zelfs een stuk kipfilet maar ik geef het wel allemaal in stukken in haar hand. Ze wil ook niet echt geholpen worden zeg maar... pff alleen toetje is goed als ik help haha.
nee hier zei het cb zelf dat ik v pap "moet"geven als hij geen brood at.nu is V ook niet dik,weet niet precies hoe zwaar hij nu is,maar met 11 maanden was dacht ik net 9 kilo.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud