Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Iemand enig idee? (Kosten Losec)

+4
Puzzle
Tania
Tiara
Wennes
8 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Iemand enig idee? (Kosten Losec) - Pagina 2 Empty Re: Iemand enig idee? (Kosten Losec)

Bericht  Wennes vr 6 jan 2012 - 9:41

Parels schreef:De Losec (alle maagzuurremmers) worden niet meer vergoed als het niet langer dan 6 maanden gebruikt gaat worden. Bij haar stond de Nexium al op 'chronische medicatie', dus de Losec heeft ze gewoon ook meegegeven zonder dat ik iets hoefde te betalen. Erg fijn, viel weer alles mee, hebben idd die Mups.

Maar vraagje he ; die mups heb ik in een klein beetje heet kraanwater opgelost (is gewoon een tablet, dus geroerd met een lepeltje totdat hij opgelost is), en in een spuitje gedaan, al bleven er best wel heel wat korrels op de bodem van het glas liggen die ik dus niet in het spuitje kreeg. Hoe doen anderen dit? Ze vond het ook echt te goor voor woorden, dus krijstte alles bij elkaar.

Mag je het ook door de fles heen doen? Dus 30 cc melk en dan erdoorheen roeren?

Volgens mij mag dit wel, ik doe dit ook met de nexium.
Anders voor de zekerheid de apotheek even bellen.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand enig idee? (Kosten Losec) - Pagina 2 Empty Re: Iemand enig idee? (Kosten Losec)

Bericht  meisjesmama vr 6 jan 2012 - 9:50

Nou ik het lees van "chronisch" staat me er iets van bij dat onze dokter/kinderarts dat inderdaad ook altijd deed.

Wij lieten de mups oplossen. En dan goten wij het water heel voorzichtig weg. Dan hou je dus een soort papje over. Dit deden wij met een vinger in haar mond en dan een slok melk er achter aan.
In de fles zou ik zelf niet doen want onze ervaring was dat dan de speen ging verstoppen.

In het ziekenhuis doen ze het op de spuitjes manier... "in de houtgreep en in de wangzak spuiten zodat ze het moeten wegslikken". Iets wat ons niet echt lag.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand enig idee? (Kosten Losec) - Pagina 2 Empty Re: Iemand enig idee? (Kosten Losec)

Bericht  Gast vr 6 jan 2012 - 10:04

meisjesmama schreef:Nou ik het lees van "chronisch" staat me er iets van bij dat onze dokter/kinderarts dat inderdaad ook altijd deed.

Wij lieten de mups oplossen. En dan goten wij het water heel voorzichtig weg. Dan hou je dus een soort papje over. Dit deden wij met een vinger in haar mond en dan een slok melk er achter aan.
In de fles zou ik zelf niet doen want onze ervaring was dat dan de speen ging verstoppen.

In het ziekenhuis doen ze het op de spuitjes manier... "in de houtgreep en in de wangzak spuiten zodat ze het moeten wegslikken". Iets wat ons niet echt lag.

Oplossen doen ze niet vanzelf, dat viel mij op. Dus ik moest het wel roeren met een lepeltje, maar de mevrouw van de apotheek zei dat ik de korreltjes niet kapot mocht maken met een vorkje ofzo? Ik vind jouw manier wel een goede! Ga die morgen eens proberen smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand enig idee? (Kosten Losec) - Pagina 2 Empty Re: Iemand enig idee? (Kosten Losec)

Bericht  meisjesmama vr 6 jan 2012 - 10:12

Parels schreef:
meisjesmama schreef:Nou ik het lees van "chronisch" staat me er iets van bij dat onze dokter/kinderarts dat inderdaad ook altijd deed.

Wij lieten de mups oplossen. En dan goten wij het water heel voorzichtig weg. Dan hou je dus een soort papje over. Dit deden wij met een vinger in haar mond en dan een slok melk er achter aan.
In de fles zou ik zelf niet doen want onze ervaring was dat dan de speen ging verstoppen.

In het ziekenhuis doen ze het op de spuitjes manier... "in de houtgreep en in de wangzak spuiten zodat ze het moeten wegslikken". Iets wat ons niet echt lag.

Oplossen doen ze niet vanzelf, dat viel mij op. Dus ik moest het wel roeren met een lepeltje, maar de mevrouw van de apotheek zei dat ik de korreltjes niet kapot mocht maken met een vorkje ofzo? Ik vind jouw manier wel een goede! Ga die morgen eens proberen smile

Ik pakte een aardappelschilmesje en prikte als het pilletje een beetje zacht werd een heel klein gaatje. Dan liet de roze laag los en viel het uiteen.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand enig idee? (Kosten Losec) - Pagina 2 Empty Re: Iemand enig idee? (Kosten Losec)

Bericht  LotteK za 7 jan 2012 - 2:06

Wij deden het op advies van de apotheek zo. We sneden ze met een pillensnijder door de helft en lostten ze dan in 5 tot 10 ml warm water (gewoon uit de kraan) op. We hadden hier bij de apotheek van die mini maatbekertjes voor gekregen. En vervolgens lepelde we het naar binnen. We hebben het ook eens met een spuitje geprobeerd maar ook bij ons bleef alles achter in de spuitjes.

Toevoeging: Ik weet niet wat ze kosten want wij kregen ze vergoed.
LotteK
LotteK
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 242
Punten : 252
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand enig idee? (Kosten Losec) - Pagina 2 Empty Re: Iemand enig idee? (Kosten Losec)

Bericht  Happydobby za 7 jan 2012 - 3:09

Je kan het tabletje ook in het spuitje doen, dan water optrekken, even laten weken, schudden en dan geven.
Dat doe ik altijd op het werk bij mensen met een sonde.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand enig idee? (Kosten Losec) - Pagina 2 Empty Re: Iemand enig idee? (Kosten Losec)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum