Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Interieurstyliste

4 plaatsers

Ga naar beneden

Interieurstyliste Empty Interieurstyliste

Bericht  meisjesmama do 29 dec 2011 - 11:01

Heeft er iemand van jullie ervaring met een interieurstyliste of is dit van beroep?
Wij zijn in de overweging om iemand in te schakelen. Ze is vanavond langs geweest en we hebben een goed gevoel over het gesprek maar het kostenplaatje wat er aan hangt daar twijfelen we nog wel over.
Dus vandaar mijn vraag heeft er iemand ervaring of is dit van beroep?
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Interieurstyliste Empty Re: Interieurstyliste

Bericht  JD do 29 dec 2011 - 11:06

ik ben het niet van beroep, maar heb wel lang getwijfeld (en twijfel af en toe nog steeds) om de opleiding alsnog te gaan doen. reden dat ik het telkens maar weer niet doe, is omdat ik denk dat er weinig vraag naar is in deze tijden....

maar kun je anders geen foto's van je interieur op t forum zetten? en daarbij de wens wat je wil? misschien kunnen wij je een eind op weg helpen? of is het zó drastisch dat je het alleen door een interieusstyliste wilt laten doen?

ik wordt wel standaard door vrienden met nieuwe huizen ingezet als "interieurstyliste" maar dat zegt niks haha! Komt ook vaak genoeg voor dat mensen zo'n andere smaak hebben, waardoor ik het ook wel eens lastig vind....
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Bericht  Plien84 do 29 dec 2011 - 19:24

JaneDoe schreef:ik ben het niet van beroep, maar heb wel lang getwijfeld (en twijfel af en toe nog steeds) om de opleiding alsnog te gaan doen. reden dat ik het telkens maar weer niet doe, is omdat ik denk dat er weinig vraag naar is in deze tijden....

maar kun je anders geen foto's van je interieur op t forum zetten? en daarbij de wens wat je wil? misschien kunnen wij je een eind op weg helpen? of is het zó drastisch dat je het alleen door een interieusstyliste wilt laten doen?

ik wordt wel standaard door vrienden met nieuwe huizen ingezet als "interieurstyliste" maar dat zegt niks haha! Komt ook vaak genoeg voor dat mensen zo'n andere smaak hebben, waardoor ik het ook wel eens lastig vind....

1 tip, die iig niet de LOI cursus! Deze heb ik voor vet veel geld gekocht en ik vond het waardeloos. Ik heb hem dus ook niet afgemaakt.

Plien84
Prater
Prater

Aantal berichten : 1230
Punten : 1496

Bericht  Gast do 29 dec 2011 - 19:48

Ik ben helaas nog bezig met een opleiding via NTI, anders had ik je graag geholpen!

Plien84, wat is er zo waardeloos aan die van de LOI?

Gast
Gast

Bericht  Plien84 vr 30 dec 2011 - 4:27

Balloon schreef:Ik ben helaas nog bezig met een opleiding via NTI, anders had ik je graag geholpen!

Plien84, wat is er zo waardeloos aan die van de LOI?

Geen diepgang, en opdrachten werden niet goed nagekeken. Ik heb de cursus niet eens afgemaakt.

Plien84
Prater
Prater

Aantal berichten : 1230
Punten : 1496

Bericht  meisjesmama vr 30 dec 2011 - 8:10

@janedoe ja het is zo drastisch. We hebben een nieuwbouw huis gekocht en we hebben een hele andere style op het oog. We hebben een hoogglans witte lak keuken gekocht.
Alle meubels die we hebben willen we niet meenemen. En we willen een laminaatvloer ipv een plavuizenvloer. Zou willen dat ik een bekende had die ons kon helpen want ik word er soms gek van!
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Bericht  JD vr 30 dec 2011 - 8:39

meisjesmama schreef:@janedoe ja het is zo drastisch. We hebben een nieuwbouw huis gekocht en we hebben een hele andere style op het oog. We hebben een hoogglans witte lak keuken gekocht.
Alle meubels die we hebben willen we niet meenemen. En we willen een laminaatvloer ipv een plavuizenvloer. Zou willen dat ik een bekende had die ons kon helpen want ik word er soms gek van!

Maar wat vind je hiervan dan moeilijk om zelf te kiezen en uit te zoeken?
Vind je het lastig om te kijken wat voor meubels er bij je keuken passen? En wat voor vloer daar dan weer bij past?

Onze overburen hebben t huis ook laten doen door een interieurstyliste, heel veel geld aan kwijt en ik vind er (persoonlijk) niet aan te zien dat t door een professional is gedaan...zo zonde!
JD
JD
Ratel
Ratel

Bericht  JD vr 30 dec 2011 - 8:41

Ik bedoel het trouwens allemaal aardig en om te helpen hoor. Lees net mijn stukje terug,en t staat er misschien een beetje bot.... Zo is t niet bedoelt
JD
JD
Ratel
Ratel

Bericht  meisjesmama vr 30 dec 2011 - 9:16

We vinden het lastig welke vloer er bij past en of we ook witte meubels moeten nemen.
Het moet er wel sfeervol uit zien en niet als een showroom. Er zijn ook nog 2 kids die in het huis wonen.
Ik begrijp wel wat je bedoelt hoor het is veel geld! Maar als je er zelf niet uitkomt...

*edit nu is de bedoeling bij ons dat ze 2 tekeningen maakt 1 in wat wij graag zouden willen en 1 hoe zij het zou inrichten. En dat krijgen we in 3D te zien. En boekwerk met tekeningen en zo kunnen we zelf de meubels shoppen.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Bericht  JD vr 30 dec 2011 - 9:48

Wist je dat je op internet ook veel websites en programmas hebt waarop je je interieur in 3d kunt plannen en zien? Oa op vtwonen.nl

Mag ik de brutale vraag stellen; wat vraagt de interieurstyliste hiervoor?

Ik snap dat je een professional wilt, maar mocht ik je op de een of andere manier kunnen helpen, ik doe het graag!

Ben wel erg benieuwd naar fotos van jullie woonkamer!
JD
JD
Ratel
Ratel

Bericht  meisjesmama vr 30 dec 2011 - 10:01

JaneDoe schreef:Wist je dat je op internet ook veel websites en programmas hebt waarop je je interieur in 3d kunt plannen en zien? Oa op vtwonen.nl

Mag ik de brutale vraag stellen; wat vraagt de interieurstyliste hiervoor?

Ik snap dat je een professional wilt, maar mocht ik je op de een of andere manier kunnen helpen, ik doe het graag!

Ben wel erg benieuwd naar fotos van jullie woonkamer!

dat van VTwonen is een goed idee! Ik ga er morgen eens voor zitten.

De styliste vraagt 38 euro per uur en verwacht er 15 tot 20 uur mee bezig te zijn.

Wat lief dat je aanbied te helpen. Welke provincie woon je (kan ook via pm).

Ik heb weinig foto's omdat het huis niet af is. Ik heb wel een plattegrond die ik zou kunnen inscannen.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Bericht  *Noosa za 31 dec 2011 - 22:47

Pfoe ik vind het nogal een bedrag Embarassed Doet ze hiervoor alleen de woonkamer of het hele huis? Vind je het niet handiger om voor iemand te gaan die ook mee gaat met het shoppen van meubels? Ze kan best met tekeningen komen en aangeven watvoor soort meubels jullie het beste kunnen kopen, maar als jullie zelf op pad gaan moeten jullie zelf kunnen zien hoe het in de ruimte staat en niet iedereen kan dat. Sommige mensen kopen een te grote bank voor een te kleine ruimte enz. Maar misschien gaat het bij jou alleen om de grote lijnen? Voornamelijk om de kleuren? Kan je iets specifieker zijn in wat je precies van 'jullie styliste' verwacht, wat wil je dat ze doet wat je zelf niet echt kan?

Ik heb een styliste opleiding gedaan maar niet mijn volledige diploma behaald. Doe er verder ook niet veel mee maar vind het wel nog steeds leuk om creatief bezig te zijn en anderen tips te geven, dus mocht je hulp nodig hebben kan ik je proberen te helpen smile
*Noosa
*Noosa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 328
Punten : 374
Registratiedatum : 23-09-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud