Boekentip!
+3
Marin
Esperanza
Jeanette
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
Boekentip!
We moeten het even hebben over Kevin - Lione Shriver
Dit boek is echt een aanrader! Heb dit soms met boeken, dat ik alleen maar dat boek wil lezen als ik op het werk ben, ik er steeds aan denk, en lang na ik het uit had er over na bleef denken. Ontzettend goed en schrijnend geschreven. Morgen ga ik naar de film ervan, want het is verfilmd.
We moeten het even over Kevin hebben is het aangrijpende relaas van de zoektocht van een moeder naar de beweegredenen van haar zoon, die een aantal medescholieren heeft omgebracht. Is het haar schuld, omdat ze niet genoeg of misschien zelfs wel helemaal niet van hem hield? Of is het de schuld van zijn vader, die zijn zoon nooit heeft willen zien zoals hij werkelijk was?
De internationale bestseller We moeten het even over Kevin hebben is verfilmd met Tilda Swinton in de hoofdrol. De film We need to talk about Kevin gaat in première op het filmfestival van Cannes. De filmeditie van het boek is vanaf eind oktober 2011 verkrijgbaar.
In Nederland draait de film vanaf 1 december 2011 in de bioscopen.
Enthousiaste lezers wereldwijd gingen u voor:
'Ik heb dit boek gelezen, verslonden, was ontsteld, gefascineerd en het heeft me behoorlijk verstoord. Ik heb het bijna in een ruk uitgelezen. Blijf thuis, blijf op bekend terrein - en bereid jezelf voor om je heel erg ongemakkelijk te voelen.'
'Dit is veruit het meest verschrikkelijke, beangstigende en verslavende boek dat ik ooit heb gelezen. Het afschuwelijke einde verraste me enorm, en hoewel dit boek fictie is, klinken de reallifeverhalen waarop dit boek is gebaseerd, door het verhaal heen. Ik kan dit boek van harte aanbevelen.'
'Wat een geweldig boek! Het is prachtig geschreven en roept zoveel vragen op dat je het niet weg kunt leggen. Het einde was choquerend. '
Dit boek is echt een aanrader! Heb dit soms met boeken, dat ik alleen maar dat boek wil lezen als ik op het werk ben, ik er steeds aan denk, en lang na ik het uit had er over na bleef denken. Ontzettend goed en schrijnend geschreven. Morgen ga ik naar de film ervan, want het is verfilmd.
We moeten het even over Kevin hebben is het aangrijpende relaas van de zoektocht van een moeder naar de beweegredenen van haar zoon, die een aantal medescholieren heeft omgebracht. Is het haar schuld, omdat ze niet genoeg of misschien zelfs wel helemaal niet van hem hield? Of is het de schuld van zijn vader, die zijn zoon nooit heeft willen zien zoals hij werkelijk was?
De internationale bestseller We moeten het even over Kevin hebben is verfilmd met Tilda Swinton in de hoofdrol. De film We need to talk about Kevin gaat in première op het filmfestival van Cannes. De filmeditie van het boek is vanaf eind oktober 2011 verkrijgbaar.
In Nederland draait de film vanaf 1 december 2011 in de bioscopen.
Enthousiaste lezers wereldwijd gingen u voor:
'Ik heb dit boek gelezen, verslonden, was ontsteld, gefascineerd en het heeft me behoorlijk verstoord. Ik heb het bijna in een ruk uitgelezen. Blijf thuis, blijf op bekend terrein - en bereid jezelf voor om je heel erg ongemakkelijk te voelen.'
'Dit is veruit het meest verschrikkelijke, beangstigende en verslavende boek dat ik ooit heb gelezen. Het afschuwelijke einde verraste me enorm, en hoewel dit boek fictie is, klinken de reallifeverhalen waarop dit boek is gebaseerd, door het verhaal heen. Ik kan dit boek van harte aanbevelen.'
'Wat een geweldig boek! Het is prachtig geschreven en roept zoveel vragen op dat je het niet weg kunt leggen. Het einde was choquerend. '
Gast- Gast
Re: Boekentip!
Ik ben door mijn boeken heen, dus thanks voor de tip! Is de film er van nu in de bios?
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10
Jeanette schreef:Ik ben door mijn boeken heen, dus thanks voor de tip! Is de film er van nu in de bios?
Ja ik ga er morgen heen! Hij draait in Utrecht alleen in de alternatieve bioscopen.
Gast- Gast
Ik heb dat soms ook met boeken, een heerlijk gevoel vind ik dat. Je wilt snel doorlezen omdat je wilt weten hoe het verder gaat, maar aan de andere kant wil je het moment dat het boek uit is uitstellen. Ik ken dit boek niet, maar als ik je reactie zo lees ga ik er zeker in beginnen.Carrie schreef:We moeten het even hebben over Kevin - Lione Shriver
Dit boek is echt een aanrader! Heb dit soms met boeken, dat ik alleen maar dat boek wil lezen als ik op het werk ben, ik er steeds aan denk, en lang na ik het uit had er over na bleef denken.
Esperanza- Kletskop
- Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11
Ik heb m al jaren in de boekenkast staan in t Engels en was er nooit aan toegekomen m te lezen. Van de zomer eindelijk begonnen maar gauw weer weggelegd. Vond het heel overdreven pretentieus geschreven en begreep er niets van. Terwijl ik toch altijd Engels lees, maar vond deze schrijfstijl echt moeilijk. Is de Nederlandse vertaling beter? Want ik wil m nog wel heel graag lezen want het verhaal lijkt me erg mooi en ingrijpend.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Maar het is dus niet waargebeurd?
Sweety- Ratel
- Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10
Marin schreef:Ik heb m al jaren in de boekenkast staan in t Engels en was er nooit aan toegekomen m te lezen. Van de zomer eindelijk begonnen maar gauw weer weggelegd. Vond het heel overdreven pretentieus geschreven en begreep er niets van. Terwijl ik toch altijd Engels lees, maar vond deze schrijfstijl echt moeilijk. Is de Nederlandse vertaling beter? Want ik wil m nog wel heel graag lezen want het verhaal lijkt me erg mooi en ingrijpend.
Ik moest er in het begin wel even inkomen, maar toen ik er eenmaal in zat kon ik het niet meer wegleggen.
Gast- Gast
Sweety schreef:Maar het is dus niet waargebeurd?
Nee het is fictie, maar gebaseerd op een aantal verhalen van jongens die mensen hebben vermoord op hun school.
Gast- Gast
Ik heb het boek niet gelezen maar ben wel vanavond naar de film geweest met Carrie. Het was een erg indrukwekkend verhaal en kan me alleen maar voorstellen dat het boek nog indrukwekkender is.
Caro- Ratel
- Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10
Ik wilde laatst ook naar die film, maar er kwam toen iets tussen en nu draait ie niet meer! Misschien koop ik t boek wel, lijkt me erg interessant. En ik moet ook nog een cadeautje voor een vriendin hebben, misschien is dit wel iets.
Bliss- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10
Bliss schreef:Ik wilde laatst ook naar die film, maar er kwam toen iets tussen en nu draait ie niet meer! Misschien koop ik t boek wel, lijkt me erg interessant. En ik moet ook nog een cadeautje voor een vriendin hebben, misschien is dit wel iets.
Ja zou sowieso eerst het boek lezen, was veel beter (uitgebreider en meer op de dingen ingaand) dan de film!
@ Caro, leuk dat je het leuk vond!
Gast- Gast
Oh... Nu wil ik dat boek ook hebben en dat terwijl ik nog tientallen (ja, echt) boeken heb die ik nog moet lezen, te erg...
Misschien koop ik 'm wel zo, heb nog een boekenbon liggen...
Misschien koop ik 'm wel zo, heb nog een boekenbon liggen...
Sushi- Kletskop
- Aantal berichten : 1578
Punten : 1758
Registratiedatum : 10-05-11
Marin schreef:Ik heb m al jaren in de boekenkast staan in t Engels en was er nooit aan toegekomen m te lezen. Van de zomer eindelijk begonnen maar gauw weer weggelegd. Vond het heel overdreven pretentieus geschreven en begreep er niets van. Terwijl ik toch altijd Engels lees, maar vond deze schrijfstijl echt moeilijk. Is de Nederlandse vertaling beter? Want ik wil m nog wel heel graag lezen want het verhaal lijkt me erg mooi en ingrijpend.
Ik heb het boek ook in het Engels gekocht, maar het viel qua taal even vies tegen toen ik er gister in begon. Hoop dat ik er een beetje doorheen kom.
Gast- Gast
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: