Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

ouderschapsverlofkorting

4 plaatsers

Ga naar beneden

ouderschapsverlofkorting Empty ouderschapsverlofkorting

Bericht  Flower_L di 27 dec 2011 - 7:22

In sept 2010 ben ik weer begonnen met werken na mijn zwangerschapsverlof. Ik werkte altijd 40u, na verlof 32u.
Toch heb ik tot maart dit jaar op papier nog 40u gewerkt, om mijn vakantiedagen op te maken. Dus vanaf maart 2011 32u contract.

Hoe kan ik nu het beste vanaf maart 2011 ouderschapsverlofkorting aanvragen? Hoef ik dan alleen maar een verklaring van de werkgever te krijgen, en vanaf nu elk jaar bij de aangifte wat gegeven invullen mbt dit verlof? Of moet dit verlof nu al ergens officiëel vermeld staan?

Laatst aangepast door Flower_L op di 27 dec 2011 - 7:57; in totaal 1 keer bewerkt

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

ouderschapsverlofkorting Empty Re: ouderschapsverlofkorting

Bericht  blondje1313 di 27 dec 2011 - 7:48

Als jij volgens contract 32 uur hebt zonder dat daar ergens ouderschapsverlof bij staat lijkt het me niet dat je het bij de belastingdienst aan kunt geven. Je maakt nu namelijk geen gebruik van ouderschapsverlof, maar bent 'gewoon' minder gaan werken.
(Volgens mij is het ook een beetje de bedoeling van ouderschapsverlof dat je erna gewoon weer fulltime terug komt werken, maar ik denk dat dit meestal niet gebeurt.)

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Flower_L di 27 dec 2011 - 7:53

Mijn vriend heeft daarstraks opgebeld omdat ik dat ook vermoede. Maar die persoon gaf aan dat het met terugwerkende kracht kon. Kwestie van een ouderschapsverlofverklaring aanvragen en aangeven bij de aangifte 2011 (en jaren daarna).

Ik dacht ook, OF contractwijzigen OF ouderschapsverlof aanvragen.

Flower_L
Ratel
Ratel

Bericht  Fearie di 27 dec 2011 - 8:14

Je moet dan een ouderschapsverlofverklaring hebben van je werkgever en dan kun je het bij de belastingaangifte terugvragen. Dat is mij tenminste verteld.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Annie24 di 27 dec 2011 - 8:33

Als je vanaf maart een 32 uurs contract hebt en je hebt vanaf maart ook gewoon netjes 32 uur gewerkt heb je geen recht op ouderschapsverlof.

Had je het 40urig contract gehouden had je voor 8 uur bv oudrrschapsverlof op kunnen nemen, mits je werkgever dit goed gekeurd had.

Achteraf aanvragen is geloof ik ook niet mogelijk, omdat je met je vakantiegeld, pensioenopbouw en andere premies zit.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Flower_L di 27 dec 2011 - 8:40

ik word ook niet wijzer van alle sites.
Ga zo mail sturen naar onze personeelszaken, mogen zij het uitzoeken smile

@annie: maar je krijgt vakgeld e.d. toch over de 32u? Ouderschapsverlof of niet?

Sowieso wil ik na een evt tweede minder gaan werken, maar dan is de korting er wellicht al af Sad

Flower_L
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven