Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ongemaksvraagjes

+8
_Lana_
PapillonRose
Lejow
mickey
Tania
Fiebje
Annie24
Clapperdie
12 plaatsers

Ga naar beneden

Ongemaksvraagjes Empty Ongemaksvraagjes

Bericht  Clapperdie vr 23 dec 2011 - 5:54

Heb 2 vraagjes:

1. Evil or Very Mad Sinds ongeveer 2 weken heb ik veel meer last van afscheiding dan normaal. Vanmorgen voelde ik het zo door mn ondergoed en pyama heen lopen langs mn been.. Echt heel vies.

Ik ga vanaf nu dan ook inlegkruisjes gebruiken maar als ik te lang inlegkruisjes gebruik dan gaat het op een gegeven moment zo irriteren. Hebben jullie tips voor een bepaald merk inlegkruisje of hoe ik misschien minder last kan krijgen van de afscheiding?

2. Ik merk dat nu mn buik best groot aan het worden is dat er op de onderkant van mn buik best veel druk staat en ook mn rug trekt steeds meer. Is het verstandig om zo'n extra buikband te gaan dragen?

Alvast bedankt!

Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ongemaksvraagjes Empty Re: Ongemaksvraagjes

Bericht  Gast vr 23 dec 2011 - 5:57

Wat betreft inlegkruisjes: je kan eerst een onderbroek aan doen, en dan een onderbroek met inlegkruisje er overheen zodat je niet doorlek en je alleen contact hebt met het katoen.

De inlegkruisjes van Naturella, met kamille, vind ik ook wel fijn.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 23 dec 2011 - 6:27

Inlegkruisjes zou ik ook doen zoals PM zegt, ik heb het vorige zwangerschap 1x gedaan en had meteen een schimmelinfectie.

Over die buikband, dat wordt afgeraden, omdat je buikspieren daar lui van worden. Het is wel ongemakkelijk maar je kan het beter zonder doen.

Gast
Gast

Bericht  Annie24 vr 23 dec 2011 - 6:46

Arden schreef:Inlegkruisjes zou ik ook doen zoals PM zegt, ik heb het vorige zwangerschap 1x gedaan en had meteen een schimmelinfectie.

Over die buikband, dat wordt afgeraden, omdat je buikspieren daar lui van worden. Het is wel ongemakkelijk maar je kan het beter zonder doen.

+1
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Fiebje vr 23 dec 2011 - 7:18

Inlegkruisjes dragen zoals stofzuiger schrijft. Ik vond die van naturella ook het prettigst.

Ik heb ook buikbanden gedragen vanwege mijn klachten ik vond het erg prettig. Alleen op een gegeven moment was mijn buik er te dik voor.

Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552

Bericht  Tania vr 23 dec 2011 - 7:20

Stofzuiger schreef:Wat betreft inlegkruisjes: je kan eerst een onderbroek aan doen, en dan een onderbroek met inlegkruisje er overheen zodat je niet doorlek en je alleen contact hebt met het katoen.

Wat een goede tip daar had ik nog nooit aan gedacht! Dat ga ik ook is proberen.

Ik gebruik nu Tena Lady ultra mini en die irriteren gelukkig nog helemaal niet terwijl ik er normaal wel vrij snel last van heb met andere merken.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  mickey vr 23 dec 2011 - 8:09

Dus daarom had ik een schimmelinfectie... Ik gebruikte gewoon inlegkruisjes, zonder extra ondergoed... Helaas kun je aan de afscheiding niks doen, hoort er bij.
Wat buikbanden betreft: ik zou dan niet zo'n hele strakke gebruiken, is inderdaad niet goed voor je buikspieren.
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488

Bericht  Lejow vr 23 dec 2011 - 8:10

Ik vrees dat ik hier vandeweek ook aan de inlegkruisjes moet, het wordt steeds erger, grrr
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Gast vr 23 dec 2011 - 8:11

Herkenbaar ik hd t ineens vandaag voelde t zo naar beneden lopen.. Ik schrok eerst wel een beetje, ik was in de supermarkt dus eenmaal thuis gelijk mijn broek naar beneden getrokken daar zag ik gelukkig dat t witte afscheiding was.

Gast
Gast

Bericht  PapillonRose vr 23 dec 2011 - 8:48

Ik had het ook op een gegeven moment, en zonder inlegkruisje lekte ik er zelfs van door. Gelukkig had ik nergens last van als ik inlegkruisjes gebruikte, maar wel een goede tip van Stofzuiger voor als je er wel gauw last van hebt.

Buikbanden heb ik niet gedragen. Ja, eentje, maar dat was er niet eentje die steun gaf maar eentje puur voor de decoratie. Die droeg ik af en toe, als het leuk stond bij mijn kleding. Maar echt voor de steun heb ik niks gebruikt, omdat ik ook begrepen had dat het niet zo goed is voor je buikspieren. Heb toen wel een zwangerschapsboxer gekocht om te kijken of dat verschil zou maken, maar ik vond het niet zo fijn zitten.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  _Lana_ vr 23 dec 2011 - 9:27

Stofzuiger schreef:Wat betreft inlegkruisjes: je kan eerst een onderbroek aan doen, en dan een onderbroek met inlegkruisje er overheen zodat je niet doorlek en je alleen contact hebt met het katoen.

Maar dan voelt het nog steeds zo vochtig tussen je benen? Of zie ik dit verkeerd. Dat vind ik echt zo'n vervelend gevoel.

Ik heb er ook vanaf het begin heel veel last van en sinds ik zo'n band om mijn baarmoedermond heb helemaal! Ik draag dus al heel lang inlegkruisjes. Ik zou alleen zorgen dat het inlegkruisje niet te dik is, dan gaat het juist irriteren.

En je bedoelt zo'n buikband, die een beetje versteviging geeft? Die zijn heerlijk.
Dat kun je gewoon doen hoor.

Met zo'n bekkenband moet je wel oppassen dat je 'm niet teveel omdoet, omdat je spieren dan lui zouden worden. Maar je hebt ook geen last van je bekken toch?
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  Jasmine vr 23 dec 2011 - 9:38

Stofzuiger schreef:

+1, Die zijn echt fijn. Ik vind ze bijna hetzelfde aanvoelen als mijn ondergoed.
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Bericht  Gast vr 23 dec 2011 - 10:00

Lana, klopt, droog is het niet, maar wel de oplossing bij irritatie, schimmelinfectie of jeuk. Katoen is niet zweterig en veel natuurlijker voor down under als inlegkruisjes. Voor mij was het de oplossing om om problemen te voorkomen.

Gast
Gast

Bericht  _Lana_ vr 23 dec 2011 - 10:05

Stofzuiger schreef:Lana, klopt, droog is het niet, maar wel de oplossing bij irritatie, schimmelinfectie of jeuk. Katoen is niet zweterig en veel natuurlijker voor down under als inlegkruisjes. Voor mij was het de oplossing om om problemen te voorkomen.

Daar heb je helemaal gelijk in. Katoen is dan veel beter natuurlijk. En liever dat, dan een schimmelinfectie.

Ik hou dit even in mijn achterhoofd, voor als ik er wel last van krijg.

Ja het blijft een vervelend ongemakje Wink .
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  Tania vr 23 dec 2011 - 10:06

Er bestaan trouwens ook stoffen inlegkruisjes. Die kun je uitwassen en die voelen dus ook als gewoon ondergoed maar kun je wel gewoon makkelijk verschonen. Misschien ook nog een optie als je er echt last van krijgt.

Zoiets bedoel ik:
http://www.katoenenko.nl/justfussy-moonlite-pantyliner.html

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503

Bericht  chipa vr 23 dec 2011 - 10:27

1. Had ik ook heel erg. Gebruikte gewoon wat toiletpapier of keukenrol omdat dat wat dikker is. Inlegkruisjes gingen idd irriteren en kans op infectie dus die gebruikte ik ook niet meer op een gegeven moment.

2. Heb nooit een buikbank gedragen dus dat zou ik niet weten
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665

Bericht  Clapperdie vr 23 dec 2011 - 22:36

Thanks voor jullie reacties!

Ga van de week eens het een en ander uitproberen!
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Earane za 24 dec 2011 - 3:42

Ik heb ook last van veel afscheiding, echt irritant! Dus ik draag sinds kort ook dagelijks inlegkruisjes... Wat betreft de buik merk ik ook dat de huid erg strak staat en dat is best een vervelend gevoel. Heb van mijn schoonzus een band gekregen ter ondersteuning, maar ik had ook gelezen dat het eigenlijk niet zo goed is om zoiets te dragen.
Earane
Earane
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 813

Bericht  Cranberrie za 24 dec 2011 - 4:50

Ik heb veel last van mijn bekken en heb bij de hema zwangerschapsboxers gehaald, het ziet er a-sexy uit maar het scheelt bij mij een hoop pijn!! Errug fijn!
Cranberrie
Cranberrie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 52
Punten : 63
Registratiedatum : 19-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud