Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Verkouden baby

+4
loesje
Susan
blondje1313
-Ieniemienie-
8 plaatsers

Ga naar beneden

Verkouden baby  Empty Verkouden baby

Bericht  Gast do 22 dec 2011 - 21:53

Bovenop alles, is L sinds vannacht ook nog eens heel verkouden!
Hoe het kan weet ik niet, als er 1 wordt ingepakt is zij het wel, alleen ik heb geen sjaal voor haar, en die wil ik toch even gaan zoeken, maar dat terzijde.

Is er iets wat ik voor haar kan doen? Er zijn van die neus-leegpomp dingetjes maar eigenlijk vind ik die echt verschrikkelijk.

Ze snurkt overigens, wordt wakker en schreeuwt het uit, gorgelt (slijm in dr keel klinkt het) en valt gelijk weer in slaap.

Ik heb al neusspray in huis en evt paracetamol, maar voor beiden ben ik momenteel een beetje huiverig omdat ze nog maar zo klein is.

Iemand de gouden tip?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verkouden baby  Empty Re: Verkouden baby

Bericht  Gast do 22 dec 2011 - 21:59

Ten eerste: niet schuldig voelen want je kan niet verkouden worden van geen sjaal omhebben oid, goed voor de weerstand is het niet, maar een verkoudheid wordt veroorzaakt door een virus en niet door het weer of door kou oid.
Wat wij hier doen is een ui onder het bed, neusspray, en eventueel babyluuf. Ik weet alleen niet uit mijn hoofd of ze die laatste twee dingen al mag, ik denk de neusspray sowieso wel, maar dat zou je even na kunnen kijken bij de drogist.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verkouden baby  Empty Re: Verkouden baby

Bericht  Gast do 22 dec 2011 - 22:00

Oh wat zonde voor haar!! hug

Wat je nog kunt doen is een uitje onder of bij t bedje zetten.
Hoofdje iets hoger leggen door wat onder de pootjes van t bedje te leggen
Lekker voor t slapen gaan samen douchen, lekker stomen!
En vooral veel knuffelen!

Beterschap!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verkouden baby  Empty Re: Verkouden baby

Bericht  -Ieniemienie- do 22 dec 2011 - 22:03

T is ook sinds zn geboorte al heel vaak verkouden geweest.
Je kan er helaas niet zo veel aan doen.
Ik had van die neusspray flacons van Otrivin
Verkouden baby  175733_1_Otrivin_Baby_Monodose

Verder smeerde ik baby Luuf op zn rug en borst. (een soort vicks voor baby's)
Verkouden baby  Luuf-verkoudheidsbalsem-baby-30-gram

Ook sneed ik een ui open, en legde ik naast zn bedje, legde ik een houten balk onder de bovenste poten van zn bedje. ZOdat hij iets omhoog lag. En voor het slapen gaan een badje met zwitzal eucaliptus.


Laatst aangepast door -Ieniemienie- op di 17 jan 2012 - 1:29; in totaal 1 keer bewerkt
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Ergens in Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Verkouden baby  Empty Re: Verkouden baby

Bericht  blondje1313 do 22 dec 2011 - 22:21

Wij hebben hier een ui onder het bed en neusspray. Lotte is zo ongeveer sinds haar geboorte al verkouden (veel niezen, snotterig neusje), maar lijkt er verder gelukkig niet veel last van te hebben.
Mijn ouders dachten de ze misschien té warm gekleed zou zijn, dat ze daardoor zou zweten en het daar dan weer koud van kreeg. Volgens mij is het onzin, maar ja.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verkouden baby  Empty Re: Verkouden baby

Bericht  Susan do 22 dec 2011 - 22:37

Ik zou even de huisarts bellen voor tips. Niet omdat verkoudheid nou per se zo ernstig is, maar met zulke kleintjes zijn ze extra voorzichtig, ik weet nog wel dat toen Ezra op die leeftijd zo verkouden was, ze daar heel alert op waren en ik ook echt even langs moest komen met hem.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verkouden baby  Empty Re: Verkouden baby

Bericht  loesje do 22 dec 2011 - 22:43

gewoon in de gaten houden en verder kun je er toch niet veel meer aan doen je baby moet toch een weerstand opbouwen en dat kan alleen als ze ziek worden/verkouden zijn. Daarom zijn kinderdag verblijf kindjes in het begin ook vaker ziek dan kindjes die de hele dag bij mama zijn.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Verkouden baby  Empty Re: Verkouden baby

Bericht  Gast vr 23 dec 2011 - 5:21

Sorry, ben de hele middag weggeweest, dus reageer nu pas!
Kwam erachter dat ik vanochtend een topic had geopend haha

@ Arden ; dat is een goeie van je, het is idd een virus, en hoogstwaarschijnlijk heeft ze het van papa Wink die is namelijk ook verkouden.

@ Ieniemienie ; ach, hij ook al, zo vervelend! Die zoutoplossing krijg ik idd ook vaak mee te maken op het kdv.

@ loesje ; ja ik werk op een kdv, hoe vaak ik geen snotneuzen af mag vegen het hele jaar door Wink

Maar die van die ui is een goeie! Een golden oldy, want mijn moeder deed dat bij ons al!
Ik wacht het even af, als ze nou straks echt niet meer door haar neus kan ademen ga ik eens informeren voor de baby Luuf, ze heeft namelijk ook een speen, waar ze nu al niet zonder kan slapen .. Rolling Eyes

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verkouden baby  Empty Re: Verkouden baby

Bericht  Gast vr 23 dec 2011 - 5:24

Die baby luuf mag je pas vanaf 6 maanden smeren, dus daar zou ik nog even mee wachten..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verkouden baby  Empty Re: Verkouden baby

Bericht  Gast vr 23 dec 2011 - 5:26

Snoepy87 schreef:Die baby luuf mag je pas vanaf 6 maanden smeren, dus daar zou ik nog even mee wachten..

Is dat zo? Had de verpakking wel even gelezen hoor in de winkel, maar fijn dat je het zegt, hoef ik daar de deur niet voor uit!

Dat wist ik niet, maar jouw kleinste, Ieniemienie, is toch ook nog geen 6 maanden, of wel?3 maanden toch?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verkouden baby  Empty Re: Verkouden baby

Bericht  peach vr 23 dec 2011 - 5:29

je hebt ook luuf voor baby's vanaf 3 mnd
peach
peach
Prater
Prater

Aantal berichten : 524
Punten : 828
Registratiedatum : 04-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Verkouden baby  Empty Re: Verkouden baby

Bericht  Lady4 vr 23 dec 2011 - 5:29

Het speentje maakt niet uit hoor Parels, baby's zijn absolute neusademhalers.

Mijn neefje is momenteel ook erg verkouden, hij is nu vier maanden. Afgelopen zondag was ik aan het oppassen en toen heb ik even een moment gedacht dat hij er in bleef hangen. Mijn zusje zet ook een ui naast zijn bed, dat helpt goed bij hem. En ze gebruikt neusspray, maar ik weet niet vanaf hoevel weken/maanden een baby dat mag hebben.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verkouden baby  Empty Re: Verkouden baby

Bericht  Gast vr 23 dec 2011 - 5:32

Ik ga morgen denk ik even die zoutoplossing halen, geloof dat die wel mag bij baby's.
Wat jij zegt lady4 heb ik ook wel eens, het idee alsof ze erin blijft hangen soms! Maar goed, dat hadden we sowieso al vaker vanwege de reflux.

Komt vast wel goed, laat dr maar een beetje weerstand opbouwen! Zolang ze maar geen pijn heeft.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verkouden baby  Empty Re: Verkouden baby

Bericht  Gast vr 23 dec 2011 - 5:37

Parels schreef:
Snoepy87 schreef:Die baby luuf mag je pas vanaf 6 maanden smeren, dus daar zou ik nog even mee wachten..

Is dat zo? Had de verpakking wel even gelezen hoor in de winkel, maar fijn dat je het zegt, hoef ik daar de deur niet voor uit!

Dat wist ik niet, maar jouw kleinste, Ieniemienie, is toch ook nog geen 6 maanden, of wel?3 maanden toch?

In de bijsluiter van Luuf staat dat, je kan het ook op internet lezen ( de bijsluiter)


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verkouden baby  Empty Re: Verkouden baby

Bericht  Schism vr 23 dec 2011 - 7:46

Ik zou even zoutoplossing halen bij de apotheek, mag je gebruiken zo lang als je wil en kan geen kwaad. Gebruik het hier ook en dat gaat goed!
Schism
Schism
Prater
Prater

Aantal berichten : 805
Punten : 888
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verkouden baby  Empty Re: Verkouden baby

Bericht  PapillonRose vr 23 dec 2011 - 8:44

Hier een tijdje terug ook erg last van verkoudheid gehad. Die neuspompjes vond ik alleen in het begin handig voor een verdwaald snotje, bij echte verkoudheid werkte het niet en A. ging helemaal door het lint als ik 'm wilde gebruiken Laughing

Ik heb een spray met zoutoplossing gebruikt, met luuf gesmeerd en een brandertje met etherische olie op haar kamertje aangezet (eucalyptus). Dat hielp wel redelijk. Alleen die luuf mag je dacht ik inderdaad pas vanaf 6 maanden smeren, ik had mazzel dat ze toen al net wat ouder dan dat was.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Verkouden baby  Empty Re: Verkouden baby

Bericht  Gast vr 23 dec 2011 - 9:32

Susan schreef:Ik zou even de huisarts bellen voor tips. Niet omdat verkoudheid nou per se zo ernstig is, maar met zulke kleintjes zijn ze extra voorzichtig, ik weet nog wel dat toen Ezra op die leeftijd zo verkouden was, ze daar heel alert op waren en ik ook echt even langs moest komen met hem.
+1 en zeker omdat je het gorgelen noemt. Ik zou er sowieso even naar laten kijken. Ze is nog zo ontzettend klein.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verkouden baby  Empty Re: Verkouden baby

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum