Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Behangpaneel

+2
Ooh La La!
Davinia
6 plaatsers

Ga naar beneden

Behangpaneel Empty Behangpaneel

Bericht  Davinia wo 21 dec 2011 - 3:51

Maandag hebben vriendje en ik de sleutel gekregen van ons huisje! Very Happy
In principe hebben we alles al, behalve het behang/verf voor de woonkamer. Daar komen we maar niet uit.
Vriendje wilt het het liefste wit verven, nu heb ik hem al zover gekregen dat op de blinde muur een kleurtje (grijs ofzo) mag.
Maar nu zag ik gisteren in een winkel geweldig mooi behang, ben er helemaal verliefd op!
's Avonds plaatje aan vriendje laten zien, maar die vond het helaas veel te druk. Hij is nog wel bereid om vanavond mee te gaan kijken of ie het in het echt wel leuker vond, maar die kans is klein. Als ik het echt zo mooi vind mag ik het wel, zegt ie, maarja, om nu behang in de woonkamer gaan hangen wat hij vreselijk vind zie ik ook niet zo zitten.
Toen bedacht ik me om een behangpaneel te maken anders en die achter de tv te hangen ofzo.
Maar nu vroeg ik me eigen af of iemand dat toevallig ook heeft of er een foto van heeft? smile
Davinia
Davinia
Prater
Prater

Aantal berichten : 622
Punten : 680
Registratiedatum : 13-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Behangpaneel Empty Re: Behangpaneel

Bericht  Ooh La La! wo 21 dec 2011 - 5:05

Even googlen misschien?
Daar kwam ik wel een aantal tegen, zoals deze.

Behangpaneel N_cb_18_BlobMemo_3

Ooh La La!
Prater
Prater

Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11

Bericht  Theeleut wo 21 dec 2011 - 7:28

Ik heb het in mijn vorige huis gehad, erg leuke reacties op gehad. Ben je de kleur/print zat kun je het zo weer veranderen.

Zo was het eerst:
Behangpaneel DSC04373

Na 2 jaar dit er van gemaakt:
Behangpaneel DSC07986
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  rapa nui wo 21 dec 2011 - 8:55

@Theeleut, ik vond het toen al zo leuk en blijf het nog steeds mooi vinden.

Ik zou zo iets alleen juist niet achter de TV doen omdat dat al een onrustig iets is waar je naar kijkt en je dan ook nog naar het drukkere behang kijkt, ik zou het dan juist op een rustige muur doen waar je niet perse steeds naar moet kijken.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Davinia wo 21 dec 2011 - 20:41

Theeleut, dat is ook wel erg leuk om op zo'n muur te doen! Mooi hoor!

Rapa Nui: Daar heb je misschien ook wel gelijk in! Misschien inderdaad leuker om op een 'blind' stuk te doen waar niets voor staat, alleen dat hebben we niet echt, haha. We hebben maar 1 muur van 5,5 meter en daar komt de tv voor te staan en een kast. Dus eventjes kijken of het misschien er tussen kan ofzo.

Nate, ik had al gegoogled, maar die geeft niet zoveel plaatjes weer (ligt aan m'n laptop, hij geeft maar 1 rij plaatjes weer), dus vandaar dat ik vraag naar foto's hier smile
Davinia
Davinia
Prater
Prater

Bericht  Prosecco wo 21 dec 2011 - 21:08

@ Theeleut, ik wil ook graag zo'n paneel maken, waar heb jij het opgeplakt?
Prosecco
Prosecco
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10

Bericht  Theeleut wo 21 dec 2011 - 21:09

Ik vind het ook nog steeds leuk Rapa, helaas niet de ruimte er voor in dit huis.

Davinia dit hadden wij op de andere muur:
Behangpaneel DSC07983

Als je minder ruimte hebt is zoiets ook wel leuk, vonden wij dan..
Ik zou het ook niet achter de tv doen, en als je dat wel wilt een rustig behangetje bijv. baksteenbehang zoals Punk'D in haar huis heeft. In ieder geval geen kleuren door elkaar en drukke printjes.
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Bericht  Theeleut wo 21 dec 2011 - 21:15

Prosecco schreef:@ Theeleut, ik wil ook graag zo'n paneel maken, waar heb jij het opgeplakt?
2 platen Mdf van 12mm 1mx2m en op de achterkant de 2 platen gekoppelt met dunnere latten. Ook rondom latten bevestigd zodat de plaat van de muur afkomt en voor de stevigheid natuurlijk. In de latten rondom zeer dikke schroeven geschroefd (want het paneel is heeeel zwaar) en daar een ophangsysteem aan bevestigd, wij hadden waslijn gedaan, dat geplastiviceerde ijzerdraad. En dan natuurlijk een stevige muur met op een paar punten stevige schroeven er in om op te hangen.

Op het MDF kun je gewoon elk behang plakken met plaksel, behang wat uitlaten steken om mooi om te vouwen naar achteren en dan vastnieten.

Leuk klusje laughcry
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Bericht  Davinia wo 21 dec 2011 - 21:40

Theeleut, ons idee was om het achter de tv te doen en dan gewoon 1 strook van 50 cm breed en 2 meter lang ofzo en dan wel rustig behang. Wit behang met een bloem erdoor.
Zoiets:
Behangpaneel 6672-11_1
We willen het wel gewoon rustig houden dus. Zal eens gaan kijken of er misschien een mooiere plek voor is. Het is nu nog zo lastig zien in een kaal huis met kale muren..
Davinia
Davinia
Prater
Prater

Bericht  Paper Crown wo 21 dec 2011 - 22:00

Ik zou wel iets meer iets knallends uitkiezen hoor.. zo'n saai behangetje zegt nog net niet: ik wilde wel maar durfde niet! Ik zag trouwens laatst bij mijn buurvrouw echt iets gaafs! Die had ipv behang een doek gemaakt.. met allemaal kleurtjes verf kriskras door elkaar gespoten en afgemaakt met zilver en goudspray! Echt heel mooi..als hoofdkleur had ze paars gebruikt..
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Davinia do 22 dec 2011 - 2:32

Daar heb je wel gelijk in. Het komt bij ons wel op een gekleurde muur. Ben nu nog iets aan het zoeken met paars ofzo, omdat ik toch ook wel paarse accessoires wil. Bedankt voor het mee denken in ieder geval smile
En 'Ik wilde wel, maar durfde niet' klopt als een bus, haha! Toch maar eens risico nemen en op zoek gaan naar een mooie paarse!
Davinia
Davinia
Prater
Prater

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud