Groentensapje o.i.d.
+4
Coco
Mamsie
Theeleut
Printje
8 plaatsers
Pagina 1 van 1
Groentensapje o.i.d.
Onze zoon eet erg slecht groenten. Fruit is hij wel dol op. Ik heb telkens het idee dat hij iets tekort komt, want groenten zijn natuurlijk erg gezond. Is er een sapje o.i.d te krijgen wat ik hem bij kan geven, zodat hij in ieder geval zijn groenten binnen krijgt?
Gast- Gast
Re: Groentensapje o.i.d.
Ik lees mee want ook hier een zeer slechte groente eter.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Volgens mij verkopen ze dat gewoon bij de AH of zo. Weet zo 1,2,3 de naam niet meer. Maar je kan zoiets ook zelf maken met een blender. Gewoon op zo'n flesje in de winkel kijken wat er voor soorten groenten (enf fruit) in gaat en zelf experimenteren.
Ik maakte vaak een groente 'pannekoek' Gewoon kleine stukjes groente mengen met rauwe eieren en dan op bakken met ham en kaas er op.
Of zelf een pizza laten bedekken, misschien dat het spelenderwijs wel gegeten wordt.
Ik maakte vaak een groente 'pannekoek' Gewoon kleine stukjes groente mengen met rauwe eieren en dan op bakken met ham en kaas er op.
Of zelf een pizza laten bedekken, misschien dat het spelenderwijs wel gegeten wordt.
Theeleut- Prater
- Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10
Een blender heb ik niet, dus dat gaat 'm niet worden. De rest van je tips zijn wel bruikbaar
Gast- Gast
Ik heb een sapcentrifuge en daar kan je van alles mee maken. Hup wortels erin, tomaatje erbij. Je kunt mixen wat je wilt. En in de zomer ijsjes er mee maken.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10
En soep? Vind hij dat ook niet lekker?
Verder kan je bijvoorbeeld geraspte wortel in de pannenkoek doen.
Groente fijn maken en daar saus van maken voor over de pasta.
Rauwe groente geven, zoals een wortel, stukje paprika, enzv
Verder kan je bijvoorbeeld geraspte wortel in de pannenkoek doen.
Groente fijn maken en daar saus van maken voor over de pasta.
Rauwe groente geven, zoals een wortel, stukje paprika, enzv
Gast- Gast
Dat is jammer, want dan kan je zelf sapjes maken, flesjes zijn aardig duur als je dat elke dag wilt geven. Zo'n blender heb je er snel uit dan. Mits hij die sapjes wél drinkt dan..
Wat ik ook weleens heb gemaakt is een tempurabeslag (google maar eens) en dan groentes zoals wortel, paprika, courgette in frietvorm snijden door het beslag halen en frituren. Lijkt net friet, maar toch veel gezonder.
Wat ik ook weleens heb gemaakt is een tempurabeslag (google maar eens) en dan groentes zoals wortel, paprika, courgette in frietvorm snijden door het beslag halen en frituren. Lijkt net friet, maar toch veel gezonder.
Laatst aangepast door Theeleut op di 20 dec 2011 - 2:15; in totaal 1 keer bewerkt
Theeleut- Prater
Die bedoel ik dus ook, kan er ook smoothies mee maken.Mamsie schreef:Ik heb een sapcentrifuge en daar kan je van alles mee maken. Hup wortels erin, tomaatje erbij. Je kunt mixen wat je wilt. En in de zomer ijsjes er mee maken.
Theeleut- Prater
Hier zijn ze gek op appelsientje tomaat-groentesap. Ook opgewarmd met een soep stengel.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Van Olvarit heb je groente-fruitsapjes:
http://www.nutriciavoorjou.nl/onze-producten/Paginas/Olvarit-6mnd-Groente-fruitsapje-banaan-wortel-en-appel.aspx
Van Nestlé heb je Supersapjes:
http://www.nestlebaby.com/nl/baby_nutrition/products/product_detail.htm?stage=-1&ing=1701&num=10&pci=0
http://www.nutriciavoorjou.nl/onze-producten/Paginas/Olvarit-6mnd-Groente-fruitsapje-banaan-wortel-en-appel.aspx
Van Nestlé heb je Supersapjes:
http://www.nestlebaby.com/nl/baby_nutrition/products/product_detail.htm?stage=-1&ing=1701&num=10&pci=0
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
@Annie24
Ik denk als ze de sapjes zelf zou maken dat dat veel gezonder is!
loesje- Kletskop
- Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
loesje schreef:@Annie24
Dat snap ik, maar ze geeft zelf in een eerdere reactie aan geen blender te hebben, vandaar deze oplossing
Zelf maken is ook nog eens goedkoper, want ik geloof dat die sapjes superduur zijn
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Je hebt al een blender voor 10 euro bij de HEMA, dus dat zou wellicht een oplossing zijn?
Gast- Gast
Mijn oudste eet ook niet echt geweldig zijn groente en heeft daarom ook regelmatig die sapjes van olvarit en nestle gedronken die Annie al noemde.
Ik heb wel eens zelf dergelijke sapjes gemaakt, maar op 1 of andere manier trapt hij daar dan weer niet in
Ik heb wel eens zelf dergelijke sapjes gemaakt, maar op 1 of andere manier trapt hij daar dan weer niet in
Kat1980- Kletskop
- Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Mijn moeder maakte toen mijn zusje klein was, de spaghetti altijd met veel groenten. Dat at ze dan niet op. Door het met de staafmixer fijn te maken zag ze de textuur van de groenten niet meer en ging het er wel in. Verder hebben we altijd veel met appelmoes gewerkt.
Evalynn- Prater
- Aantal berichten : 807
Punten : 864
Registratiedatum : 18-11-11
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: