H&M zet hoofden op computerlijf!
+11
Polly
Pompoen
Ibbeltje
loura
VeryCherry
xxjojootjexx
Susan
Blond
Pandora
Rush
Lotus
15 plaatsers
Pagina 1 van 1
H&M zet hoofden op computerlijf!
H&M zet hoofd op computerlijf
Foto’s met een model, die zijn niet echt geloofwaardig meer. Of je er nu wel of geen cijfer aan plakt, zoals eerder is voorgesteld door een wetenschapper. Modeconcern H&M maakt het echter wel heel bont. Om onder andere lingerie en zwemkleding te tonen, maakt het bedrijf geen gebruik meer van echte modellen. De lijven komen geheel uit een computer, dat bevestigde H&M aan het Zweedse Aftenbladet (vertaling bij Jezebel). Alleen de gezichten komen nog van een echt model. Het lijf wordt een beetje aangepast op het hoofd, onder andere door de huidskleur aan te passen. De door de computer gegeneerde lijven kunnen volgens H&M de kleding beter laten zien dan echte modellen. Je kunt je dan afvragen hoe lekker de kleding dan zit. Wordt na de fotograaf nu ook het model bedreigd? Heel echt ziet het er in ieder geval niet uit, zeker niet als je meerdere afbeeldingen naast elkaar ziet.
Foto’s met een model, die zijn niet echt geloofwaardig meer. Of je er nu wel of geen cijfer aan plakt, zoals eerder is voorgesteld door een wetenschapper. Modeconcern H&M maakt het echter wel heel bont. Om onder andere lingerie en zwemkleding te tonen, maakt het bedrijf geen gebruik meer van echte modellen. De lijven komen geheel uit een computer, dat bevestigde H&M aan het Zweedse Aftenbladet (vertaling bij Jezebel). Alleen de gezichten komen nog van een echt model. Het lijf wordt een beetje aangepast op het hoofd, onder andere door de huidskleur aan te passen. De door de computer gegeneerde lijven kunnen volgens H&M de kleding beter laten zien dan echte modellen. Je kunt je dan afvragen hoe lekker de kleding dan zit. Wordt na de fotograaf nu ook het model bedreigd? Heel echt ziet het er in ieder geval niet uit, zeker niet als je meerdere afbeeldingen naast elkaar ziet.
Gast- Gast
Re: H&M zet hoofden op computerlijf!
Oh hahaha ik vroeg me altijd al af hoe die dames zo gelijk konden staan allemaal.
Gast- Gast
Ik had het laatst al gezien ja. Vind het maar raar.
Lotus- Ratel
- Aantal berichten : 6901
Punten : 7188
Registratiedatum : 19-11-10
Ik heb het van de week op tv gezien. De verklaring die er bij gegeven werd is dat de kleding niet goed uitkomt op 'echte' lijven..
Da's niet zo'n goede zaak voor H&M.. de mensen die daar kleding kopen hebben toch echt echte lijven, zou je denken
Da's niet zo'n goede zaak voor H&M.. de mensen die daar kleding kopen hebben toch echt echte lijven, zou je denken
Gast- Gast
De verklaring die ik op internet las was omdat het om de kleding gaat en niet om wie erin zit.
Het boeit mij eigenlijk geen zak als ik eerlijk ben. Paspoppen in winkels zijn toch ook vrijwel hetzelfde.
Het boeit mij eigenlijk geen zak als ik eerlijk ben. Paspoppen in winkels zijn toch ook vrijwel hetzelfde.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Nu je zegt valt''t me ook op, eerder nog niet...
Ze hebben allemaal hetzelfde figuur en precies dezelfde buik, navel enz. enz.!
Ze hebben allemaal hetzelfde figuur en precies dezelfde buik, navel enz. enz.!
Pandora- Prater
- Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10
Dat viel me direct al op. Kan me er niet aan storen.
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
Het kan mij ook niet echt schelen. Zoals Rush al zegt, het gaat om de kleding.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Rush schreef:De verklaring die ik op internet las was omdat het om de kleding gaat en niet om wie erin zit.
Idd en bij paspoppen zitten ook vaak allemaal speltjes aan de kleren om ze er zo mooi mogelijk op te krijgen.
xxjojootjexx- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
xxjojootjexx schreef:
Idd en bij paspoppen zitten ook vaak allemaal speltjes aan de kleren om ze er zo mooi mogelijk op te krijgen.
Volgens mij gebeurt dat bij modellen ook, dat ze kleding van achteren afspelden of juist een beetje open knippen om het mooier op de foto te krijgen.
Susan- Lady Post-a-lot
Viel mij meteen al op, kan me er niet zo aan storen.
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Het was toch al duidelijk dat het maar 1 persoon was met verschillende koppen? Nu blijkt het een nep lijf te zijn. Ik vind het er niet heel nep uitzien
loura- Ratel
- Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10
Susan schreef:xxjojootjexx schreef:
Volgens mij gebeurt dat bij modellen ook, dat ze kleding van achteren afspelden of juist een beetje open knippen om het mooier op de foto te krijgen.
Klopt. Overal wordt wel wat aan gedaan dus ach...
Gast- Gast
Mij zal het een zorg zijn. Het is toch vaak zo dat kleding anders valt op een 'model' dan op een 'gangbaar' lijf.
En fotoshoppen werd toch al veel gedaan naar mijn idee dus nee verbaas mij er niks over en daarom doet het mij niks.
En fotoshoppen werd toch al veel gedaan naar mijn idee dus nee verbaas mij er niks over en daarom doet het mij niks.
Ibbeltje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11
Oh ik dacht dat dat allang bekend was, zag ik gelijk met de invoering van de nieuwe site. Snap het probleem niet zo.
Gast- Gast
Nou ik vind het anders net alsof deze dames hun piemel naar achter hebben weggestopt...
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Vreemde zaak hoor, je zou zeggen dat ze de hoofden van de modellen toch al in moeten huren, dan kun je toch ook meteen het lichaam erbij nemen - of krijgen ze korting als ze alleen het hoofd gebruiken?!
Verder valt me op dat ik de bikinibroekjes ontzettend groot vind aan de achterkant, beetje oma-model, of zit ik nu te lang in Brazilië?
Verder valt me op dat ik de bikinibroekjes ontzettend groot vind aan de achterkant, beetje oma-model, of zit ik nu te lang in Brazilië?
Polly- Kletskop
- Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10
Dat kon je toch al wel zien eigenlijk? Niemand (naja bijna) kan telkens precies dezelfde pose aannemen. Ik stoor me er verder niet aan.
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Polly schreef:Vreemde zaak hoor, je zou zeggen dat ze de hoofden van de modellen toch al in moeten huren, dan kun je toch ook meteen het lichaam erbij nemen - of krijgen ze korting als ze alleen het hoofd gebruiken?!
Ik denk dat het wel minder werk is voor modellen aangezien ze zich niet tig keer om hoeven kleden en allerlei verschillende poses aan hoeven nemen. Gewoon een paar verschillende foto's van hun gezicht en je kunt alle outfits showen. Dus ja, ik denk wel dat het goedkoper is.
Susan- Lady Post-a-lot
тыквашка schreef:Nou ik vind het anders net alsof deze dames hun piemel naar achter hebben weggestopt...
+1 ik dacht echt precies hetzelfde
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Neuh, het probleem is dat de tekening geen billen heeft.Polly schreef:
Ik vind het zo zonde dat ze maar één type lichaam kleding laten zien! Met verschillende lichaamsvormen zou ik veel beter kunnen inschatten of iets mij zou staan. Ook met paspoppen. Dan denk ik: "Leuk modelletje!" en dan zit het onder de spelden. Krijg ik die erbij?
Melis_je- Kletskop
- Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11
Wat dat betreft vind ik het bij Asos best fijn dat er bij staat welke maat het model heeft en dat je ook een filmpje kan bekijken waarin ze over de catwalk lopen.Melis_je schreef:Ik vind het zo zonde dat ze maar één type lichaam kleding laten zien! Met verschillende lichaamsvormen zou ik veel beter kunnen inschatten of iets mij zou staan. Ook met paspoppen. Dan denk ik: "Leuk modelletje!" en dan zit het onder de spelden. Krijg ik die erbij?
Gast- Gast
Die filmpjes op de catwalk vind ik erg fijn bij webshops. Dan zie je hoe soepel een stofje is, of jurkjes naar binnen vouwen bij de benen en of het doorschijnt. Zo ben ik weleens afgeknapt op kledingstukken die ik anders teruggestuurd zou hebben.
Bij de H&M kan het me niet zoveel schelen. Het zijn gewoon paspoppen zo.
Bij de H&M kan het me niet zoveel schelen. Het zijn gewoon paspoppen zo.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
Ja, die filmpjes vind ik ook erg fijn.
Melis_je- Kletskop
- Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: