Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Spenen

+2
SparklingEyes
nillis
6 plaatsers

Ga naar beneden

Spenen Empty Spenen

Bericht  nillis ma 3 jan 2011 - 3:35

Hoe vaak moet je spenen van de fles en fopspenen vervangen. Ik kook ze 1x in de week uit en heb ze nu 10 weken.
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spenen Empty Re: Spenen

Bericht  SparklingEyes ma 3 jan 2011 - 3:42

Ze zeggen één keer in de zes weken.. maar ik gebruik ze zelf wat langer, omdat ik meerdere spenen heb (3 s - spenen, 3 m spenen), kook ze nu niet meer uit, maar was ze iedere dag af ('s avonds) met een sopje, voor de rest spoel ik ze af. Dan check ik gelijk of de gaatjes gescheurd zijn of dat er bijt - schade is: dan gaan ze weg en komt er een nieuwe.

SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506

Bericht  Gast ma 3 jan 2011 - 4:49

Ik vervang alle speentjes en tutjes om de 6 weken. Ik kook ze altijd 1x uit voor gebruik en de speentjes gaan
samen met het flesjes 2 a 3 keer in de vaatwasser en de speentjes spoel ik iedere 2 a 3 dagen af onder de kraan
met warm water.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 3 jan 2011 - 6:26

Dat is zo'n geldklopperij!

Ik kook ze 1x per week uit.
En heb nu denk ik in bijna 11 maanden 3 of 4 keer nieuwe spenen aangeschaft.
Maar dat was meer omdat ik vond dat ze er niet mooi meer uit zagen van de vaatwasser dan dat er echt iets mee mis was.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 3 jan 2011 - 6:27

Ik heb nu in 4 maanden tijd één keer een andere speen op de fles gezet, omdat ze een maatje groter moest hebben. één keer in de 6 weken is helemaal niet nodig.

Gast
Gast

Bericht  Darius ma 3 jan 2011 - 8:29

Ik heb ze nooit vervangen. Sterker nog, ik doe nu al een jaar met twee drie-standenspenen van Avent en ze zien er perfect uit.

Scheelt misschien wel dat ik ze nog nooit in de vaatwasser doe.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012

Bericht  sandra ma 3 jan 2011 - 8:46

ha ha, wist niet eens dat je die dingen moest vervangen.... hier is er nog nooit een stuk gegaan oid. dus ook nog nooit vervangen... ( scheelt misschien wel dat hij bv krijgt, en dus alleen 1 flesje per dag krijgt als ik werk )
sandra
sandra
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 199
Punten : 213
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  PapillonRose ma 3 jan 2011 - 9:34

In een gebruiksaanwijzing van een van de flesjes / spenen stond dat je ze het beste om de 8 weken kon vervangen. Dat heb ik dus pas voor de eerste keer gedaan. Maar ze waren nog wel goed (geen scheurtjes ofzo), dus eigenlijk is het misschien niet zo snel al nodig? Maar het staat er niet voor niks in denk ik dan, hoewel ze natuurlijk van de fabricant wel graag willen verkopen..
Ik was trouwens elke dag de flesjes en spenen in een heet sopje af, spoel het na met schoon water en daarna wordt alles gesteriliseerd in de magnetron.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gast di 4 jan 2011 - 0:27

Het is inderdaad pure geldklopperij. Je moet gewoon 1 keer per week de spenen controleren op scheurtjes en/of gaatjes dat is alles. Geen scheurtjes dan hoef je ze ook niet te vervangen dat lijkt me logisch.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 4 jan 2011 - 0:38

Volgens mij vier spenen in veertien maanden. Ik heb ze alleen vervangen als er een grotere maat nodig was of als de speen er echt gebruikt uit zag. Ik kook nooit meer uit, dat deed ik ook niet met de flessen. Ik spoel de speen een a twee keer per af met heet water.

Gast
Gast

Bericht  Woezies di 4 jan 2011 - 2:24

Ik heb toevallig net vorige week nieuwe fles spenen gekocht omdat ik vond dat de oude een beetje dunner leek te worden. (dochter is 6 maand) Ik kook de alle spenen regelmatig uit, heb geen vaatwasser dus daar gaan ze niet in. Wel vervang ik regelmatig de fopspeen, maar blijkbaar hoeft dat dus ook niet?
Woezies
Woezies
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 162
Punten : 276
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  nillis di 4 jan 2011 - 9:49

oké ik weet voldoende. De spenen zien er nog goed uit, dus blijf ze nog wel gebruiken.
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud