Spaarloon, wat doe jij er mee?
+10
Ella
meisje
Tania
Paper Crown
Clapperdie
boekenwurm83
Bruintje Beer
Tsjip
Miss G
Rovine
14 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Spaarloon, wat doe jij er mee?
Het spaarloon valt vrij, wat gaan jullie doen? Ik ga het sowieso laten uitbetalen, want ik spaar pas een jaar en heb dus pas 600 euro gespaard. Dan is het niet echt zinvol het te laten staan "voor later".
Dus, ik krijg binnenkort 600 euro op mijn rekening gestort, en dat gaat linea recta naar de spaarrekening. Maar eigenlijk is het veel leuker om er iets leuks voor mezelf van te kopen, omdat ik de afgelopen jaren zo zuinig heb moeten leven. Lijkt me eigenlijk wel lekker om eens even iets lekker duurs voor mezelf uit te zoeken. Of toch maar sparen... die auto moet er toch ook een keer komen...
Dus, ik krijg binnenkort 600 euro op mijn rekening gestort, en dat gaat linea recta naar de spaarrekening. Maar eigenlijk is het veel leuker om er iets leuks voor mezelf van te kopen, omdat ik de afgelopen jaren zo zuinig heb moeten leven. Lijkt me eigenlijk wel lekker om eens even iets lekker duurs voor mezelf uit te zoeken. Of toch maar sparen... die auto moet er toch ook een keer komen...
Gast- Gast
Re: Spaarloon, wat doe jij er mee?
Ik heb nooit meegespaarloond maar mag nog meedoen met een andere actie; in december 600 euro inhouden van mijn brutoloon om het in januari netto uitgekeerd te krijgen. Ik denk dat het bij mij regelrecht naar de spaarrekening gaat, het zal om ongeveer 200 euro extra gaan en ik heb nog wel wat gaatjes te dichten vanwege een paar eerdere dure aankopen.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
Ik laat het ook vrijvallen en zet het dan op de spaarrekening. Waarschijnlijk hebben we het nog nodig voor onze bruiloft.
Miss G- Fluisteraar
- Aantal berichten : 367
Punten : 376
Registratiedatum : 29-01-11
XxXGeesje schreef:Ik laat het ook vrijvallen en zet het dan op de spaarrekening. Waarschijnlijk hebben we het nog nodig voor onze bruiloft.
Al is het niet mijn rekening maar die van mijn vriend
Tsjip- Prater
- Aantal berichten : 1489
Punten : 1512
Registratiedatum : 18-11-10
Tsjip schreef:XxXGeesje schreef:Ik laat het ook vrijvallen en zet het dan op de spaarrekening. Waarschijnlijk hebben we het nog nodig voor onze bruiloft.
Ook lekker toch! Wij hebben (gelukkig) beide een spaarloonregeling. Hebben het eind 2009 opgenomen voor de aankoop van ons huis, maar nu krijgen we toch 2.300 euro en dat is altijd mooi meegenomen.
Miss G- Fluisteraar
- Aantal berichten : 367
Punten : 376
Registratiedatum : 29-01-11
Ik heb het net op de valreep nog afgesloten. Ik was getipt door collega's dat je het nog kon doen en dat er dan 250 euro extra bijkwam.
Ik laat het uitbetalen.Is toch lekker dat extratje na de maand december. Het gaat hier naar de spaarrekening.
Ik laat het uitbetalen.Is toch lekker dat extratje na de maand december. Het gaat hier naar de spaarrekening.
Bruintje Beer- Kletskop
- Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
XxXGeesje schreef:Tsjip schreef:XxXGeesje schreef:Ik laat het ook vrijvallen en zet het dan op de spaarrekening. Waarschijnlijk hebben we het nog nodig voor onze bruiloft.
Ook lekker toch! Wij hebben (gelukkig) beide een spaarloonregeling. Hebben het eind 2009 opgenomen voor de aankoop van ons huis, maar nu krijgen we toch 2.300 euro en dat is altijd mooi meegenomen.
Zeker lekker! Komt uiteindelijk allemaal op dezelfde hoop terecht. Mijn vriend spaart al een aantal jaar maar hij heeft het vorig jaar september uit laten betalen voor onze nieuwe auto. Ik heb geen vast werk dus heb helaas niet mee kunnen doen. Maar het is nu een leuk extraatje voor iedereen die het heeft!
Tsjip- Prater
- Aantal berichten : 1489
Punten : 1512
Bruintje Beer schreef:Ik heb het net op de valreep nog afgesloten. Ik was getipt door collega's dat je het nog kon doen en dat er dan 250 euro extra bijkwam.
+1 ook door collega's nog even aangevraagd! Altijd leuk zo een extraatje waar je weinig voor hoeft te doen
Gast- Gast
Ik spaar al 11 jaar en vind het erg jammer dat het stopt, heb er ook nooit iets mee gedaan het was allemaal voor later. Uiteindelijk toch besloten om het op te nemen en op mijn spaarrekening te zetten als extra buffer.
Gast- Gast
Ik heb er ook nog snel even gebruik van gemaakt, maar hoe zit het nu precies?
Ik heb voor 2011 €613 ingelegd, wat houd ik er nu aan over? Dat is me namelijk niet helemaal duidelijk.
Ik dacht namelijk dat jeer nog wat meer bij zou krijgen.
Ik heb voor 2011 €613 ingelegd, wat houd ik er nu aan over? Dat is me namelijk niet helemaal duidelijk.
Gast- Gast
Volgens mij houd je er dan 200-250 euro extra aan over. Ligt eraan hoeveel procent belasting je betaalt. Normaal gaat die 200-250 euro naar de belastingdienst.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
Birgit schreef:Ik heb er ook nog snel even gebruik van gemaakt, maar hoe zit het nu precies?
Je hebt bruto 613 euro betaald (ingehouden op je loon) en je krijgt er in januari 613 euro netto voor terug. Dus een winst zo tussen de 200 en 300 euro, afhankelijk van de salarisschaal waar je inzit en hoeveel belasting je betaalt.
boekenwurm83- Prater
- Aantal berichten : 631
Punten : 681
Registratiedatum : 07-12-10
Wij gaan hiermee onze autolening afbetalen. Eindelijk is die rotlening dan ten einde!
Clapperdie- Kletskop
- Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Ik haal het eraf en ik zet het weg op ons eigen spaarrekening die meer rente geeft dan de spaarloonregeling, die dus niet meer bestaat.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Wij nemen het op omdat we wel wat extra kunnen gebruiken nu mijn man geen werk heeft en er een klein meisje aankomt. We kopen er de babyspulletjes van die nog nodig zijn en de rest gaat zolang we het niet nodig hebben op de spaarrekening.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Bij mijn werk kon het niet, maar mijn vriend heeft wel meegedaan, hij heeft van dit geld voor zichzelf een nieuwe computer gekocht
Gast- Gast
Bruintje Beer schreef:Ik heb het net op de valreep nog afgesloten. Ik was getipt door collega's dat je het nog kon doen en dat er dan 250 euro extra bijkwam.
Hier hetzelfde verhaal. We hebben het beiden gedaan. Toch weer een meevaller.
meisje- Prater
- Aantal berichten : 802
Punten : 872
Registratiedatum : 24-12-10
Bij mijn werk kon het niet en bij mijn man wel. Hij neemt het op en zet het op de spaarrekening
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
op de spaarrekening. Het zal wel opgaan aan vakantie vermoed ik
Gast- Gast
Ik laat het uitbetalen, is iets van rond de EUR 3000,-- schat ik. Ik heb nog geen idee wat ik er mee ga doen, zet het gewoon op de spaarrekening en krijgt vanzelf een keer een bestemming.
Weet iemand trouwens hoe dit in zijn werk gaat? Moet je er zelf nog iets voor doen om het uitbetaald te krijgen of gaat dit vanzelf? Ik heb laatst al even gegoogled maar kon er (nog) niets over vinden.....
Weet iemand trouwens hoe dit in zijn werk gaat? Moet je er zelf nog iets voor doen om het uitbetaald te krijgen of gaat dit vanzelf? Ik heb laatst al even gegoogled maar kon er (nog) niets over vinden.....
Pandora- Prater
- Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10
Net zoals velen doe ik op de valreep nog even mee. Eerder helemaal niet bij stil gestaan dat dit kon. Ik betaal er mooi mijn eigen risico van de zorgverzekering van.
Dennenappel- Kletskop
- Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10
Pandora schreef:Ik laat het uitbetalen, is iets van rond de EUR 3000,-- schat ik. Ik heb nog geen idee wat ik er mee ga doen, zet het gewoon op de spaarrekening en krijgt vanzelf een keer een bestemming.
Wij hebben spaarloon bij de Rabobank en daar kun je online een formulier invullen om het uit te laten betalen.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Klein beetje shoppen en verder kan het mooi naar de DUO waar ik in januari mee moet starten...
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
+1meisje schreef:Bruintje Beer schreef:Ik heb het net op de valreep nog afgesloten. Ik was getipt door collega's dat je het nog kon doen en dat er dan 250 euro extra bijkwam.
Hier hetzelfde verhaal. We hebben het beiden gedaan. Toch weer een meevaller.
Gast- Gast
Laten uitbetalen en gebruiken voor onze huwelijksreis
Inge- Ratel
- Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: