Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Draagconsult

+2
Liadan
CCC
6 plaatsers

Ga naar beneden

Draagconsult Empty Draagconsult

Bericht  Gast vr 2 dec 2011 - 7:10

Ik denk er over na om dit een keer te doen, ik heb nog geen ervaring met doeken en manieren van dragen.
Wie heeft dit ook gedaan en heb je er wat aan gehad?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagconsult Empty Re: Draagconsult

Bericht  Gast vr 2 dec 2011 - 7:21

Ik heb er een gehad en ik vind het echt een aanrader. Ik heb de ruck geleerd. Volgens mij duurde het consult 90 minuten. De draagconsulent deed het eerst een paar keer langzaam voor, toen zelf geoefend met een pop en toen ik de knoop onder de knie had heb ik met Y. geoefend. Via zo'n draagconsult leer je alle kleine details die je vanaf een filmpje niet kunt leren en je krijgt direct feedback op je knopen.

Gast
Gast

Bericht  CCC vr 2 dec 2011 - 7:47

Jaa! Ik wilde dat dus ook gaan doen, de tante van mijn vriend heeft dat ook destijds gedaan (2 jaar geleden) en leek me ook wel wat. Alleen heeft zij ondertussen haar eigen bedrijf opgericht over natuurlijk ouderschap en neemt dit erin mee... IK ga in januari bij haar langs voor dit soort dingetjes! smile

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Liadan vr 2 dec 2011 - 7:52

CCC, wat leuk dat je tante een bedrijf over natuurlijk ouderschap heeft. Wat doet ze er precies mee?

Ik heb nog geen draagconsult gevolgd, buikknopen lukt me wel goed zonder. Maar voor het leren van een rugknoop wil ik wel een consult volgen, ik moet alleen even sparen, haha. Het zal wel januari worden als ik een consult ga doen.

Rejoy, moet ik zelf met een knoop komen die ik wil leren op een consult, of raden zij je er 1 aan? Ik heb namelijk geen idee, voor een ruck is Kian denk ik al bijna te zwaar (bijna 9 kilo)?

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast vr 2 dec 2011 - 8:00

Ik heb het ook niet gedaan, gewoon veel oefenen en vaak gaat het dan steeds beter. Ik kan nu moeiteloos buik en rug knopen. Alleen de ingewikkelde knopen heb ik nog niet onder de knie maar dat hoeft ook niet smile

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 2 dec 2011 - 8:01

Het zou handig kunnen zijn, ik vond bepaalde manier van knopen best lastig in het begin. Ik heb destijds alles gewoon van plaatjes van internet geleerd.

Gast
Gast

Bericht  Darius vr 2 dec 2011 - 8:02

Ik ga straks met drie vriendinnen een consult doen om een rugknoop te leren.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast vr 2 dec 2011 - 8:07

Ik heb Y. nog steeds veel in de ruck hoor liadan en zij is nu 12 kg. Voor even snel is dat een hele fijne knoop vind ik. Als ik haar langer draag, dan heb ik haar in de double hammock, die verdeelt het gewicht echt heel goed. Ik zou kiezen tussen double hammock of de ruck!

En je kunt inderdaad zelf met een knoop komen, maar je kunt ook overleggen welke het handigst is.

Gast
Gast

Bericht  Liadan vr 2 dec 2011 - 8:14

Rejoy, ik zal de double hammock eens gaan zoeken op youtube. Ruck lijkt me inderdaad ook wel handig omdat het een snelle knoop is. Maar misschien is de double hammock dan handiger omdat Kian geen kleintje is en die fijner is als ik lange stukken loop.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Wennes vr 2 dec 2011 - 9:31

Ik wist niet eens dat dit bestond!
Hoe kun je dit volgen en wat kost dit?
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455

Bericht  xxjojootjexx vr 2 dec 2011 - 10:14

Je kunt dit volgen bij een draagdoekconsulent.
Er zit wel iets verschil in prijs, maar niet veel.

Een consulent in jouw buurt kun je vinden via deze site

Afgelopen week heeft een oud-schoolgenootje van mij de opleiding gevolgd en binnenkort wil ik ook een consult gaan doen! Eindelijk iemand in de buurt;)

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387

Bericht  CCC vr 2 dec 2011 - 10:17

Liadan schreef:CCC, wat leuk dat je tante een bedrijf over natuurlijk ouderschap heeft. Wat doet ze er precies mee?

Ik heb nog geen draagconsult gevolgd, buikknopen lukt me wel goed zonder. Maar voor het leren van een rugknoop wil ik wel een consult volgen, ik moet alleen even sparen, haha. Het zal wel januari worden als ik een consult ga doen.

Rejoy, moet ik zelf met een knoop komen die ik wil leren op een consult, of raden zij je er 1 aan? Ik heb namelijk geen idee, voor een ruck is Kian denk ik al bijna te zwaar (bijna 9 kilo)?

Ze geeft cursussen/ workshops over natuurlijk ouderschap, allerlei aspecten wat erbij komt kijken ed. Ook een stuk borstvoeding, draagdoeken ed. Ook heeft ze dan voor de zwangere vrouwen een cursus en voor moeders... Ze is net startende hoor... Heb haar nog niet uitgebreid gesproken, maar ze is G.GZ p.sycholoog geweest en tijdens haar zwangerschap is ze toch een andere richting uit gegaan. Wel heel leuk om te zien hoeveel passie ze hiermee heeft en hier dus ook pas later achter is gekomen.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast vr 2 dec 2011 - 20:37

Ik was die knoop vergeten, de double hammock, ik had hem een keer gezien en leek me zo fijn, maar vervolgens kon ik nooit meer op die naam komen! Maar mijn zoontje kan ik nu niet meer dragen. ( te zwaar)

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 2 dec 2011 - 21:44

Snoepy87 schreef:Ik was die knoop vergeten, de double hammock, ik had hem een keer gezien en leek me zo fijn, maar vervolgens kon ik nooit meer op die naam komen! Maar mijn zoontje kan ik nu niet meer dragen. ( te zwaar)

double hammock kun jij je zoontje nog wel in dragen hoor! Ik neem ten minste aan dat je zoon nog geen 20 kg weegt? Je moet het denk ik wel even weer opbouwen, eerst korte stukjes om er weer aan te wennen en daarna pas langere stukken!

@ CCK: wat leuk dat je tante dit doet!

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 2 dec 2011 - 21:45

Ja maar nu met mijn zwangerschap niet meer..

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 2 dec 2011 - 22:01

aah, op die manier! Dan moet je straks maar gaan dubbeldragen :P

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 2 dec 2011 - 22:06

Whaha nou echt niet! Ik ben geen pak ezel :p
Nee zoonlief loopt al heel goed mee dus over een half jaar kan dat alleen nog maar beter gaan, en anders hebben we nog de kinderwagen smile

Gast
Gast

Bericht  PapillonRose vr 2 dec 2011 - 23:57

Ik twijfel ook nog steeds over een draagconsult. Het rugdragen werkt hier niet zo goed. A. wil niet goed stil blijven zitten tijdens het knopen (is een echte wiebelkont) en dat is niet handig als je nog niet zo ervaren bent met rugdragen. Dus meestal draag ik op de buik, alleen dat is niet altijd handig. Maar zo vaak gaat ze niet meer in de doek, dus ik twijfel of ik nog wel een consult zou doen.. Dilemma! laughcry
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud