Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Rusttijden geboortekaartje

+16
pindaatje
Flip Fluitketel
PiP
joyce0606
mickey
Alex
studiebol
Fearie
blondje1313
Annie24
Annemie
Bruintje Beer
nillis
SarahKey
Smaragdje
Darius
20 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Rusttijden geboortekaartje Empty Rusttijden geboortekaartje

Bericht  Gast zo 27 nov 2011 - 2:16

Hallo mama's

Ik ben bezig met ons geboortekaartje en weet eigenlijk niet zo goed wat ik met de 'rusttijd' aan moet. Ik lees op een aantal kaartjes hier in huis geen rusttijd, tijden van 12.00 tot 16.00 maar ook 13.30 tot 15.00uur.

Vraag is dus: waar heb jij de rusttijd op gebaseerd? En is dit zodat mensen om die tijd niet bellen of alleen niet op bezoek komen? En is het zo dat je standaard 's middags slaapt en het heel prettig vond dat het op het kaartje stond? En als je het niet op je kaartje had staan, heb je het gemist of zou je het de volgende keer weer niet doen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rusttijden geboortekaartje Empty Re: Rusttijden geboortekaartje

Bericht  Darius zo 27 nov 2011 - 2:19

Wij hebben het er niet opgezet, al is tussen 12-15 uur heilig voor ons. Dan slaapt Laurens lekker en hebben wij even tijd voor onszelf. Ik heb het niet gemist ofzo, mensen bellen dan sowieso weinig omdat iedereen gewoon aan het werk is. En als ik geen zin had, dan nam ik de telefoon niet op.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Rusttijden geboortekaartje Empty Re: Rusttijden geboortekaartje

Bericht  Smaragdje zo 27 nov 2011 - 2:19

Wij hadden het er niet opstaan en ik vind het voor een volgende keer ook niet nodig. Wel hadden wij erop staan of ze eerst even wilden bellen, voordat ze langs kwamen. Als ik dan ging rusten, ging mijn mobiel op stil, zodat ik er geen last van had. Als ze dan belden, konden wij gewoon een tijd afspreken die voor ons op dat moment het beste uitkwam.

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rusttijden geboortekaartje Empty Re: Rusttijden geboortekaartje

Bericht  Darius zo 27 nov 2011 - 2:20

Btw, ik mail of ik sms meer met moeders die net bevallen zijn. Kunnen ze er dan zelf op reageren als ze tijd hebben.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Rusttijden geboortekaartje Empty Re: Rusttijden geboortekaartje

Bericht  Gast zo 27 nov 2011 - 2:21

Ja, precies. Ik zat ook te denken dat wanneer ik om half 1 standaard rust dat ik dan gewoon niets afspreek en mijn telefoon op stil doe tot ik weer wakker ben/uitgerust ben. Dus om dat op het kaartje te zetten is dan misschien een beetje overbodig.

Dat mensen even bellen voor ze op bezoek komen lijkt mij ook eigenlijk gewoon heel logisch, of is dat wel nodig om erop te zetten?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rusttijden geboortekaartje Empty Re: Rusttijden geboortekaartje

Bericht  SarahKey zo 27 nov 2011 - 2:23

Wij hebben er op staan straks: Wij rusten van 12:00-15:00 uur en na 21:00 zegt ook papa weltrusten.

Vooral de tijd ;s avonds vind ik belangrijk want hub heeft aardig wat vrienden en familie die graag langer blijven zitten.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Rusttijden geboortekaartje Empty Re: Rusttijden geboortekaartje

Bericht  Smaragdje zo 27 nov 2011 - 2:27

Nicci schreef:Ja, precies. Ik zat ook te denken dat wanneer ik om half 1 standaard rust dat ik dan gewoon niets afspreek en mijn telefoon op stil doe tot ik weer wakker ben/uitgerust ben. Dus om dat op het kaartje te zetten is dan misschien een beetje overbodig.

Dat mensen even bellen voor ze op bezoek komen lijkt mij ook eigenlijk gewoon heel logisch, of is dat wel nodig om erop te zetten?

Wij vonden het gewoon beter staan bij ons op het kaartje. Zag er anders trouwens een paar wel voor aan, om zomaar aan te komen waaien. Over het algemeen zullen ze eerst wel even contact op nemen, voordat ze langskomen hoor.

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rusttijden geboortekaartje Empty Re: Rusttijden geboortekaartje

Bericht  nillis zo 27 nov 2011 - 2:28

SarahKey schreef:Wij hebben er op staan straks: Wij rusten van 12:00-15:00 uur en na 21:00 zegt ook papa weltrusten.

Vooral de tijd ;s avonds vind ik belangrijk want hub heeft aardig wat vrienden en familie die graag langer blijven zitten.

Dit hadden wij er ook opstaan, zodat inderdaad het bezoek 's avonds niet te lang blijft hangen en mijn schoonmoeder kon nog wel eens op vervelende tijden binnen vallen hebben wij gezien bij schoonzus en zwager, dus daarom de rusttijd tussen de middag erop gezet. Nu konden we in ieder geval verwijzen naar het kaartje. Bij mijn schoonzus en zager wilden ze niet eens luisteren dat het niet uitkwam.
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rusttijden geboortekaartje Empty Re: Rusttijden geboortekaartje

Bericht  SarahKey zo 27 nov 2011 - 2:29

Oh ja: bellen voor bezoek hebben we ook op het kaartje staan. Hoeven we niet te pas en te onpas de deur te openen als we daar even niet aan toe zijn.

Maar ook al staat het niet op het kaartje, persoonlijk bel of sms ik altijd wel of het gelegen kom. Lijkt mij ook heel logisch maar je weet maar nooit.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Rusttijden geboortekaartje Empty Re: Rusttijden geboortekaartje

Bericht  Bruintje Beer zo 27 nov 2011 - 2:31

Wij hebben de rusttijden niet op het kaartje gezet bij beide niet.
Dat is volgens mij wel standaard bekend bij iedereen.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rusttijden geboortekaartje Empty Re: Rusttijden geboortekaartje

Bericht  SarahKey zo 27 nov 2011 - 2:31

nillis schreef:
SarahKey schreef:Wij hebben er op staan straks: Wij rusten van 12:00-15:00 uur en na 21:00 zegt ook papa weltrusten.

Vooral de tijd ;s avonds vind ik belangrijk want hub heeft aardig wat vrienden en familie die graag langer blijven zitten.

Dit hadden wij er ook opstaan, zodat inderdaad het bezoek 's avonds niet te lang blijft hangen en mijn schoonmoeder kon nog wel eens op vervelende tijden binnen vallen hebben wij gezien bij schoonzus en zwager, dus daarom de rusttijd tussen de middag erop gezet. Nu konden we in ieder geval verwijzen naar het kaartje. Bij mijn schoonzus en zager wilden ze niet eens luisteren dat het niet uitkwam.

Ja dat lijkt mij ook heel lastig, daarom hebben wij ook gekozen voor tijden op de kaart.
De wekker gaat ook gewoon om 6 uur en als je dan visite hebt tot 22:30 (bijvoorbeeld), dan nog klaar moet maken om naar bed te gaan, tussendoor nog een kindje hebt om te verzorgen en wakker word in de nacht. Phff angel Word er nu al moe van Laughing
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Rusttijden geboortekaartje Empty Re: Rusttijden geboortekaartje

Bericht  Annemie zo 27 nov 2011 - 2:41

Wij hadden ook geen rusttijden, wij hadden er op staan:

Wilt u ons ventje komen zien, bel dan even, anders slaapt hij misschien.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rusttijden geboortekaartje Empty Re: Rusttijden geboortekaartje

Bericht  Annie24 zo 27 nov 2011 - 3:05

Annemie schreef:Wij hadden ook geen rusttijden, wij hadden er op staan:

Wilt u ons ventje komen zien, bel dan even, anders slaapt hij misschien.

+1

en waarom? Omdat je niet van tevoren weet wat je rusttijden zullen zijn. Wie weet zet je er tussen 12 en 15 uur op, maar slaap je liever van 15 tot 17 uur ofzo.
Ook hebben wij zoveel mogelijk visite laten komen toen de kraamhulp er nog was; lekker makkelijk Laughing
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rusttijden geboortekaartje Empty Re: Rusttijden geboortekaartje

Bericht  blondje1313 zo 27 nov 2011 - 3:37

Annemie schreef:Wij hadden ook geen rusttijden, wij hadden er op staan:

Wilt u ons ventje komen zien, bel dan even, anders slaapt hij misschien.

Ik zou dit er juist niet op zetten, dan gaan ze er vanuit dat ze de baby ook echt wakker kunnen zien. Wij weten van tevoren echt niet wanneer Lotte wakker is en wanneer ze slaapt, en als mensen komen als ze net slaapt hebben ze pech gehad, mogen ze een keer in de wagen of het bedje kijken, maar daar houdt het verder ook mee op!

Hier in de kraamweek rust gehad tussen 12 en 15, maar daarna niet meer, we hebben ook geen rusttijden op het kaartje gezet.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rusttijden geboortekaartje Empty Re: Rusttijden geboortekaartje

Bericht  Fearie zo 27 nov 2011 - 3:57

Wij hadden het er niet op staan, alleen het verzoek om even te bellen voor een afspraak. Ondanks dat het bekend is dat je 's middags rust belden er wel eens mensen, ik trok op een bepaald moment gewoon 's middags de stekker van de telefoon eruit en de mobiel ging op stil.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rusttijden geboortekaartje Empty Re: Rusttijden geboortekaartje

Bericht  Gast zo 27 nov 2011 - 4:03

Wij hebben het er beide keren ook niet opgezet, je weet toch niet hoe de dag gaat lopen. Daarbij bellen mensen toch van de voren om iets af te spreken, hier heeft nog nooit 1 keer iemand onaangekondigd voor de deur gestaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rusttijden geboortekaartje Empty Re: Rusttijden geboortekaartje

Bericht  studiebol zo 27 nov 2011 - 4:25

Wij hadden het er niet op staan.
De meiden lagen in het ziekenhuis dus 9 van de 10 keer nam ik mijn telefoon toch niet op omdat ik dan of in het ziekenhuis was of aan het slapen was. Dus ik dacht kan er tijden op zetten maar ik weet geen tijden. Dus niet gedaan. Heb het ook niet gemist.
Ik nam gewoon mijn telefoon niet op en mensen belde wel weer terug.
En nu met kraambezoek, ik rust niet meer en vind het niet erg als mensen hier zijn als de meiden eten krijgen dus nu waren de tijden ook niet relavant geweest.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rusttijden geboortekaartje Empty Re: Rusttijden geboortekaartje

Bericht  Alex zo 27 nov 2011 - 4:38

Wij hadden op het kaartje gezet dat het op prijs werd gesteld als er van tevoren eventjes werd gebeld. We hebben 1x mijn opa en oma onaangekondigd voor de deur gehad, maar dat vond ik niet erg. Als ik het wel erg had gevonden had ik dat aangegeven en gezegd dat ik er even geen behoefte aan had. Ik vond het met name vervelend als ik aan het voeden was en er werd gebeld, zodra ik ging voeden zette ik dan ook mijn telefoon op stil.
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Rusttijden geboortekaartje Empty Re: Rusttijden geboortekaartje

Bericht  mickey zo 27 nov 2011 - 4:54

Wij zetten er geen rusttijden op. Je weet vantevoren niet of je ook daadwerkelijk op dat moment gaat rusten. We zetten er wel op dat men even moet bellen, voordat ze onze uk willen komen bekijken.
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rusttijden geboortekaartje Empty Re: Rusttijden geboortekaartje

Bericht  studiebol zo 27 nov 2011 - 5:09

Ja wij hadden er wel op staan; beschuit met muisjes eten? Laat het ons even weten.
En dat doet iedereen wel dus dat is prettig.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rusttijden geboortekaartje Empty Re: Rusttijden geboortekaartje

Bericht  joyce0606 zo 27 nov 2011 - 5:11

wij hadden er van 12.00 tot 15.00 uur en na 21.00 uur opstaan.

mickey: de kraamzorg houd er wel rekening mee hoor!
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rusttijden geboortekaartje Empty Re: Rusttijden geboortekaartje

Bericht  PiP zo 27 nov 2011 - 5:12

Wij hadden er wel tijden op staan, maar achteraf gebruikten we anderen tijden. Je weet toch niet van te voren hoe het schema van de kleine is! Zo zat ik vaak nog te kolven als de visite kwam en vond dit zelf niet fijn dat ze dan beneden zaten te wachten en onze dochter ook al beneden was. Ik wou daar graag bij zijn! Als we het van te voren wisten dat iemand kwam, dan legde we onze dochter al wel vast bij mij.
Maar ik denk dat we bij een 2e wel erop vermelden dat ze moeten bellen, maar de tijden pas doorgeven wanneer ze bellen!

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rusttijden geboortekaartje Empty Re: Rusttijden geboortekaartje

Bericht  Flip Fluitketel zo 27 nov 2011 - 5:56

Wij hadden geen rusttijden op de kaart staan. De dag loopt altijd anders dan je denkt en we vonden 'wil je mijn oogjes zien twinkelen. Laat dan de telefoon rinkel' er leuker op staan.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rusttijden geboortekaartje Empty Re: Rusttijden geboortekaartje

Bericht  pindaatje zo 27 nov 2011 - 6:02

joyce0606 schreef:wij hadden er van 12.00 tot 15.00 uur en na 21.00 uur opstaan.

Dit hadden wij er bij de eerste ook opstaan, ook vanwege bezoek wat anders 's avonds te lang bleef zitten.
Maar ook voor bezoek 's morgens, die anders gerust tot een uur of 1 zouden blijven zitten, of mensen die juist dan om bv half 2 al zouden komen...

En ook bij de 2e zal dit weer op het kaartje staan. Vond het ideaal, ook even een beetje tijd voor onszelf (en straks natuurlijk voor oudste, die in die tijd ook nog slaapt)

pindaatje
Prater
Prater

Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rusttijden geboortekaartje Empty Re: Rusttijden geboortekaartje

Bericht  mickey zo 27 nov 2011 - 6:12

joyce0606 schreef:wij hadden er van 12.00 tot 15.00 uur en na 21.00 uur opstaan.

mickey: de kraamzorg houd er wel rekening mee hoor!
Waar houdt de kraamzorg rekening mee?
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rusttijden geboortekaartje Empty Re: Rusttijden geboortekaartje

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum